English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 84, 85, 86 ... 92, 93, 94  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 24.09.2020 22:34    Post subject: Reply with quote

Enkleste for deg da er vel bare å begynne å heie på glimt?

Ønsker meg Henriksen jeg, sleng noen millioner etter ham så vi kan få en midtbane som kan stagge PSV til uka!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 24.09.2020 22:44    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Spillere jeg ønsker meg:

* Zinckernagel
* M. Lode
* Bjørkan
* J.P. Hauge
* Patrick Berg.

Ønsker meg Haaland på topp og Selnæs sentralt på midten. 2 rimelige norske spillere, så da bør det være nok midler til van Dijk i midtforsvaret.
Kai88
Veteran

PostPosted: 24.09.2020 23:03    Post subject: Reply with quote

Er noen år for sent for å hente gutta der (de går til en annen liga når de går). Kanskje unntaket zinkernagel, han er på utgående kontrakt - kjøper man han ut dette vinduet har vi en sjanse.

Jeg kan ikke skryte på meg å ha sett B/G mer enn en kamp i år, så skal ikke komme og si at det er god nok grunn til å hente han.

Stoler på at Hareide har pondus til å finne gode spillere i samarbeid med Dorsin. Utviklingsprospekter har sjeldent slått til i rbk-trøya, unntak som Demidov og Daniel Braaten eksisterer i nyere tid. Satser på at vi har lært noe av historien og heller ser til danmark når vi skal ha nye spillere. Gjerne etablerte, stabile, mindre skadeforfulgt og på utkikk etter nye utfordringer uten å koste skjorta.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 24.09.2020 23:08    Post subject: Reply with quote

Skjelbred, Tettey, Midtsjø, Henriksen, Svensson, Selnæs er vel blitt kurrante spillere også.

Vi har tradisjonelt ofte brukt utlån ganske aktivt for å gi talentene den siste dytten for å bli klare for regelmessig A-lagsspill dog, mye pga. kravene til resultater og spill.
Zorac
Legende

PostPosted: 24.09.2020 23:08    Post subject: Reply with quote

Profilene til Glimt er selvsagt utenfor rekkevidde nå. Men jeg ser ikke bort ifra at det vil være mulig å hente en og annen av dem fra benken i mellom-Europa om noen år.
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 24.09.2020 23:36    Post subject: Reply with quote

Jan Erik wrote:
Du kødder nå, sant?

Hva avslørte meg??
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 25.09.2020 00:19    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Spillere jeg ønsker meg:

* Zinckernagel
* M. Lode
* Bjørkan
* J.P. Hauge
* Patrick Berg.

Enig! Tror dessverre alle, utenom kanskje Lode, er godt utenfor rekkevidde. Ser noen her har troa på Zinckernagel, men selv om han har kort tid igjen av kontrakten: Fyren er 25 år og har 13 mål og 13 assists på atten kamper. Det er helt sinnssyke tall. Kan antageligvis gå gratis til nok av belgiske, nederlandske eller tyrkiske klubber som betaler langt mer enn oss. Men kanskje Lode kan gå under radaren? Ufattelig god til å forsere ledd og er en type spillende midtstopper vi sårt, sårt trenger.
Back to top
Pappelg
Rutinert

PostPosted: 25.09.2020 07:29    Post subject: Reply with quote

Hvis det hadde vært mulig ville jeg fått tak i Lode jeg også. Han og Holmar hadde dannet et meget bra stopperpar i noen år. Men spørsmålet er om det er noen som vil komme, vi kan tilby bedre lønnsvilkår dog, men det er vel flere utenlandske som har våknet mtp Lode også nå kanskje.

Edit: prisen vil jo bli et hinder. B/G kommer ikke til å selge Lode billig vil jeg tro. Om han i det hele tatt ville kommet hit.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 25.09.2020 07:42    Post subject: Reply with quote

Lode var meget god i går; særlig på de områdene som vi behøver mest styrking! Måten han tar med seg ballen og forserer ledd får en til å tenke 20 år tilbake i tid.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 25.09.2020 12:16    Post subject: Reply with quote

Synes det lukter litt vondt av fremtoningen til Zinckernagel både på og utenfor banen. Og til tross for bra resultat mtp. mål + assist, synes jeg ikke han er så voldsomt imponerende. Ekstremt mange feilvalg innimellom alt det som gir uttelling. Tror dette bare er en såkalt purple patch, og jeg håper vi holder oss unna.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 25.09.2020 14:38    Post subject: Reply with quote

En skal være litt forsiktig med å la seg blende helt av spillere som er i et veldig velfungerende lag. Om man hadde tatt Hauge eller Zinckernagel og satt de inn på kantene våre, så hadde de sannsynligvis ikke sett like imponerende ut. Det handler mest om å få orden på kollektivet for vår del, og det vil nok kreve noe utskifting. Får vi til det så er jeg ikke så sikker på at Zinckernagel nødvendigvis er så mye bedre enn f.eks Holse.
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 25.09.2020 15:16    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner hva du prøver å si. Nå har jeg sett Bodø/Glimt spille, og Zinckernagel med sin fart kunne skape ting på egenhånd mot AC Milan. Holse og Helland hadde motatt ballen på midtbanestreken, og venta på resten av laget. Så han har kvaliteter som individualisert, men også potensiale til å være en god lagspiller.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 25.09.2020 15:40    Post subject: Reply with quote

Zinckernagel er litt gambling. Absolutt en fantastisk spiller - i år. Han er snart 26 år og er dritgod først nå i et lag som virker å få hvem som helst til å se ut som en million dollar. Brustad Fet og Brede Moe, liksom. Hallo.

Vi skal ikke lenger tilbake enn i fjor, i et Glimt lag som "bare" var veldig gode, ikke fantastiske, hvor dansken hadde vesentlig flere (åpenbare) feil i både valg og utføring, og tallene var vesentlig svakere med 13 målpoeng. For all del, snaue 0,5 poeng per kamp er absolutt brukbart, men ikke voldsomme tall for en angrepsspiller i et ultraoffensivt lag.

Zinckernagel er rett og slett en spiller jeg tror ville sett vesentlig svakere ut om han kom til oss i dag, da kollektivet er langt svakere. Så får man vurdere om det allikevel er godt nok. Eller om jeg bommer grovt.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 25.09.2020 17:28    Post subject: Reply with quote

Jeg er ganske sikker på at Holse både er bedre og raskere enn Zinckernagel rent individuelt. Men man skal heller ikke kimse av evnen til å passe inn i et godt lag.
Hedning
Veteran

PostPosted: 25.09.2020 17:50    Post subject: Reply with quote

Mulig evnen til å passe inn i et middels lag er viktigere for oss pdd!
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 25.09.2020 18:21    Post subject: Reply with quote

Tror det viktigste for oss er å få byttet ut litt folk i midtforsvaret og på midtbanen. Vi må ha inn noen spillere der som gjør oss mer komfortable med ball, slik at vi får bedre forutsetninger til å både spille av press (fremfor å bare måke unna) og å spille ut lavtliggende lag. Pr. i dag så er både Glimt og Molde langt foran oss på dette området. Kanskje flere også.

Vi mangler den grunnstammen vi kan bygge kollektivet rundt. Det blir for tynt med bare løpsmaskiner på midtbanen og bulldozerstoppere bak. Greier vi i større grad å ta kontroll i kampene så blir de 3 fremste plutselig mye mer involvert i spillet også.
rail
Senior

PostPosted: 25.09.2020 21:44    Post subject: Reply with quote

Harceïde wrote:
Synes det lukter litt vondt av fremtoningen til Zinckernagel både på og utenfor banen. Og til tross for bra resultat mtp. mål + assist, synes jeg ikke han er så voldsomt imponerende.

Nei, 26 målpoeng på 18 kamper er langt i fra imponerende, rett og slett for dårlig. Individuelt svak og elendig i samspill med resten av Glimt-gutta. Vi burde kunne forventa minst det dobbelte om han skulle vært aktuell for oss. Lukter definitivt vondt.
Back to top
JW
Proff

PostPosted: 25.09.2020 22:35    Post subject: Reply with quote

OBOS-ligaens beste spiller i år, iflg NTBs spillerbørs, er den 24-årige lånkbyggen Sander Erik Kartum. En late bloomer som har tatt alle stegene i lokale klubber, og har hatt stor framgang også i år.

Venstre indreløper i 4-3-3 med kjennemerke å passere motspillere i høy fart med nesa mot mål. Bevegelig, godt overblikk, god pasningsfot, taklingssterk og målfarlig med en god skuddfot. Ikke spesielt hurtig og ingen stor hodespiller (selv om han scoret på en stupheading mot Sogndal) .

RBK har ingen stor historikk i å hente spillere fra nivå 2. Med fortsatt god utvikling vel og merke, kan spilleren bli et hakk opp sammenlignet med noen av dagens midtbanespillere. Tror likevel ikke RBK vurderer Kartum. Etter vintersalget i Bodø, er det vel mer sannsynlig at han ender opp som indreløper i Glimt i 2021.
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 25.09.2020 23:22    Post subject: Reply with quote

Hvis Ranheim rykker opp vil vel det være et logisk steg. Evt kan jo blink rykke opp selv.

Men trønder som er litt for god for å ikke spille i eliteserien + ikke åpenbar for Rosenborg + for dyr (i lønn) for Ranheim = Kristiansund

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Novi
Junior

PostPosted: 26.09.2020 15:16    Post subject: Reply with quote

Harceïde wrote:
Synes det lukter litt vondt av fremtoningen til Zinckernagel både på og utenfor banen. Og til tross for bra resultat mtp. mål + assist, synes jeg ikke han er så voldsomt imponerende. Ekstremt mange feilvalg innimellom alt det som gir uttelling. Tror dette bare er en såkalt purple patch, og jeg håper vi holder oss unna.

Mye enig her, og jeg ser alle Glimt-kampene. Er selvsagt vanskelig og si at en spiller er ego og har dårlig samhandling når han samtidig har de vannvittige måltallene, men ila kampene så tas det en del rare valg. Ofte til frustrasjon fra medspillere. Som Glimtsupporter hadde jeg selvsagt tatt en forlengelse av kontrakten, men det skjer ikke. Så er spent på hvordan det blir der han ender opp. Ikke sikkert toleransen for en slik fri rolle er like stor.

Som free transfer er det garantert klubber som vil tilby en lønn over RBKs toppsjikte, og det tror jeg kan være vinn-vinn for både RBK og Zinker.
ola.
Veteran

PostPosted: 26.09.2020 21:52    Post subject: Reply with quote

Ønsket meg Lode lenge, og han ville vært perfekt ved siden av Holmar om ikke Besim satses på.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 27.09.2020 09:56    Post subject: Reply with quote

JW wrote:
OBOS-ligaens beste spiller i år, iflg NTBs spillerbørs, er den 24-årige lånkbyggen Sander Erik Kartum. En late bloomer som har tatt alle stegene i lokale klubber, og har hatt stor framgang også i år.

Venstre indreløper i 4-3-3 med kjennemerke å passere motspillere i høy fart med nesa mot mål. Bevegelig, godt overblikk, god pasningsfot, taklingssterk og målfarlig med en god skuddfot. Ikke spesielt hurtig og ingen stor hodespiller (selv om han scoret på en stupheading mot Sogndal) .

RBK har ingen stor historikk i å hente spillere fra nivå 2. Med fortsatt god utvikling vel og merke, kan spilleren bli et hakk opp sammenlignet med noen av dagens midtbanespillere. Tror likevel ikke RBK vurderer Kartum. Etter vintersalget i Bodø, er det vel mer sannsynlig at han ender opp som indreløper i Glimt i 2021.

Typisk RBK det. Er ikke god nok, så blir han kjøpt av Glimt og vipps han er en av Norges beste. Blir solgt for 30 mill. RBK kjøper en 29 åring fra utlandet med høy lønn til 8 mill istedet. Spillerlogistikken står til stryk fortsatt.
Back to top
3rl3nd
Proff

PostPosted: 27.09.2020 10:33    Post subject: Reply with quote

Treneren hans blir en del av RBK-familien nå første oktober. Jeg vil anta at om han er potensielt god nok for oss, så får vi vite om det da. Personlig kjennskap trumfer som kjent speidernettverk og andre kostbare greier. Eller, det er litt hipp som happ.
rail
Senior

PostPosted: 28.09.2020 00:54    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Typisk RBK det. Er ikke god nok, så blir han kjøpt av Glimt og vipps han er en av Norges beste. Blir solgt for 30 mill. RBK kjøper en 29 åring fra utlandet med høy lønn til 8 mill istedet. Spillerlogistikken står til stryk fortsatt.

Du har da ikke peiling på denne spilleren! Men det ga deg i det minste nok en mulighet til å spre litt av ditt velkjente gørr. Kan du ikke spa opp litt groms om Henriksen?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 28.09.2020 08:50    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
RBK kjøper en 29 åring fra utlandet med høy lønn til 8 mill istedet. Spillerlogistikken står til stryk fortsatt.

Nå endte vi faktisk opp med en 28-åring fra utlandet med høy lønn, men prislappen ble jo lavere. Da er det vel akseptabelt?
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 84, 85, 86 ... 92, 93, 94  Next
Page 85 of 94

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb