English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Tromsø
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

RBKs beste?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Hedenstad
0%
 0%  [ 0 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Valsvik
0%
 0%  [ 0 ]
Trondsen
0%
 0%  [ 1 ]
Ã…sen
0%
 0%  [ 1 ]
Denic
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Botheim
6%
 6%  [ 7 ]
Ceide
92%
 92%  [ 107 ]
Total Votes : 116

Author Message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 10.08.2019 21:54    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Dagens minus er at vi til tider gir bort store, store rom på overganger mot og at dømmingen til tider er parodisk dårlig. Sett det ørten ganger før, dommer som er så opptatt av å ikke drive hjemmedømming på Lerkendal at han overkompenserer og blåser frispark tvert en bortespiller faller eller legger seg.


Når man har flere spillere utenfor kampform blir det fort sånn. Når det gjelder dommeren hadde han en god start, så nærmet han seg mer og mer blåsemester Drøvle. Straffen var jo helt krisedømming.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKrosenborg
Proff


Joined: 10 Dec 2007
Posts: 260

PostPosted: 10.08.2019 22:01    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:


Det har skjedd mye sjukere ting i fotball enn at denne gjengen vinner 180 minutter kamp mot Zagreb/Ferencvaros..


Beklager at jeg går noe off topic, men når vil disse kampene eventuelt spilles?
var 36 grader i budapest og 33 i zagreb i dag. Neutral
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 10.08.2019 22:07    Post subject: Reply with quote

#haavarl

Det der var skikkelig god humor.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 10.08.2019 22:19    Post subject: Reply with quote

Sosehue meg glemte helt av kampen idag. Blir den vist i reprise av noen eller må jeg leve med å ikke få sett den siden jeg ikke vil gi Discovery mer penger enn absolutt nødvendig?
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 10.08.2019 22:24    Post subject: Reply with quote

Kommer nok i reprise på Eurosport Norge, men 14 dg gratis periode på D-play;
https://auth.dplay.no/products
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 10.08.2019 22:51    Post subject: Reply with quote

Fant den kl. 2 natt til Tirsdag. Har satt på opptak så har jeg oppvarming til returkampen mot Maribor
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 11.08.2019 01:40    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Interessant at han velger Trondsen på back istedet for Åsen som han hadde på back en kamp tidligere i år.

Blir spennende å se kampen. Håper Ceide og Botheim kan vise seg frem.

Der sa du det.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 11.08.2019 02:20    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
haavarl wrote:
Ja, men seriøst ... der var det INGEN glede å spore, ingen glede for laget, ingen takk for en strålende assist, bare "pratebevegelse" med hånda og "iskaldt" med armene. Det likte jeg lite.


Akkurat det jeg tenkte. Synes de skal feire som et lag, ikke løpe unna de andre. Første han skulle gjort var jo å takke kameraten som serverte ham på sølvfat.


Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 11.08.2019 02:27    Post subject: Reply with quote

Blodstrupmoen wrote:
Stubbelur wrote:
Jondahl wrote:
barnehage nivå fra deg, som vanlig.

Vanskelig å ta noen som ennå ikke har lært seg å unngå særskrivingsfeil i voksen alder seriøst.

Åh kom igjen da, å bruke hersketeknikken med å rette på skrivefeil hører hjemme i kommentarfeltet til dagbladet.

For guds skyld, behold standard for rettskriving på RBKweb da! Vi er da ikke kjøtere her (de fleste av oss)...
Back to top
View user's profile Send private message
razzle
Proff


Joined: 11 Sep 2016
Posts: 277
Location: Sarpsborg

PostPosted: 11.08.2019 06:42    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Dagens minus er at vi til tider gir bort store, store rom på overganger mot og at dømmingen til tider er parodisk dårlig. Sett det ørten ganger før, dommer som er så opptatt av å ikke drive hjemmedømming på Lerkendal at han overkompenserer og blåser frispark tvert en bortespiller faller eller legger seg.


Dommerne favoriserer jo RBK må vite, er ihvertfall det vi blir fortalt av alle landets "eksperter" og andre lags supportere Rolling Eyes
Jeg må le (eller gråte) når Skullerud presterer å mene at når Denic blir klippet ned bakfra av keeper med ballen 0,5 m fra føttene sine så er det aldri i nærheten av å være straffe, men når Valakari jr snubler og faceplanter oppå ballen etter mye klabb og babb så er det korrekt idømt straffe Rolling Eyes
Tromsø viste tegn til fallesyken på flere av spillerne gjennom kampen, å bli presset på lovlig vis for så å bli helt gelé under knærne er tydeligvis grunnlag for frispark. Men når Helland blir rugby-taklet i full fart fremover så er det selvsagt ingenting. Det skulle også vært delt ut flere gule kort ved flere overganger, men det tør jo ikke norske dommere å være gavmilde med for det kan jo føre til at ikke alle får lov til å spille hele kampen, alle skal med! Mad
Synes det bør settes fokus på klare dommerfeil fra klubben sin side, spesielt i de kampene vi vinner. Hamrén var flink til dette. Ellers vil aldri det feilaktige inntrykket til media og mannen i gata om at vi får hjelp av dommeren forsvinne. Det er heller det motsatte som er sannheten, selvsagt hender det fra tid til annen at en feilaktig avgjørelse går i vår favør også da nivået på dommerstanden er det det er, men stort sett virker det som vi blir motarbeidet av dommeren. Spesielt på Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 11.08.2019 09:13    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke det er lurt å begynne med fokus på dommerfeil. Det blir fort feil fokus hvis man spiller dårlig. Det kan legg plante seg inn unnskyldninger og mangler på fokus på det vi kan gjøre noe med.

Vi får ikke gjort noe med det der før man får tak i ordentlige fotballeeksperter i studio og at det ryddes opp i rekrutteringen og at utskifting av dommersjefen.

Generelt gjøres det veldig mye feil på Lerkendal. Det blåses for mann mot mann taklinger hele tida. Stygge taklinger blir ofte ikke belønnet med gult kort eller frispark . Så er det alltid noen kardinalfeil i hver kamp. Sist var det denne straffen som er kjempe billig og viser mangel på fotballforståelse.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 11.08.2019 10:10    Post subject: Reply with quote

Utrolig morsom kamp Very Happy
Er en del å ta med seg fra denne

- dette må være den mest naive tilnærmingen til et bortelag på lerkendal på lang tid. Forsøkene på å absolutt skulle frispille bakfra minner litt om det Kåre prøvde på for noen år sia som aldri ble noen suksess. Men i Tromsø er det enda dårligere ballspillere og keeper. Da må det bli mange mål imot

- artig å se at vi har talentfulle ungdommer. Jeg vil fortsatt ikke bytte ut Søderlund (nesten utrolig å høre på meg selv si dette) og Adegbenro, men det blir fort flere kamper i serien fremover på de unge når/om vi får europakamper i høst.

- NÃ¥r Adegbenro forsvinner kan det hende vi har erstatteren klar allerede i Ceide

- Gode fotballspillere kan spille i de fleste posisjoner uten å gjøre seg bort, ref Trondsen på venstreback

- Tore Hansen er en god dommer. Han skulle riktignok blåst frispark/straffe for Tromsø på taklinga til Valsvik, men ellers blåser han kun for klare forseelser og gir ikke ut gule kort på alt mulig. Egentlig godt å se en dommer som ikke gir etter for Helland sine spekulative forsøk på å få frispark

- Lundemo har virkelig blitt bedre i år! Merket at vi ble mer trygge og stabile på midten da han kom inn

Kult at vi skaper mange sjanser (selv om skrekkelig forsvarsspill hjelper oss med dette)

RBK
Back to top
View user's profile Send private message
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1560
Location: Ski

PostPosted: 11.08.2019 11:13    Post subject: Reply with quote

RBKrosenborg wrote:
Oppmannen wrote:

Det har skjedd mye sjukere ting i fotball enn at denne gjengen vinner 180 minutter kamp mot Zagreb/Ferencvaros..

Beklager at jeg går noe off topic, men når vil disse kampene eventuelt spilles?
var 36 grader i budapest og 33 i zagreb i dag. Neutral

21. august.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 11.08.2019 12:58    Post subject: Reply with quote

Så kampen i reprise nå. Det som irriterer meg er disse kommentatorenes evige skryt av motstanderen.

"Tromsø spiller bra"
"Tromsø har like store muligheter som RBK "
" Der skulle Tromsø hatt frispark ditt og frispark datt"

O.s.v.

Sannheten er jo Tromsø spiller gåfotball, er mye passninger på kryss og tvers og ikke minst: Alt går i slow Slap.

De få "sjansene" Tromsø får foruten målene er noe RBK har full kontroll på.

Konklusjonen min etter at jeg var på Lerkendal var at RBK kjørte over Tromsø og RBK ga de 2 tullemål.

Denne konklusjonen står ved lag etter å sett reprise av kampen tidligere idag.
Back to top
View user's profile Send private message
theftgun
Junior


Joined: 04 Feb 2019
Posts: 17

PostPosted: 11.08.2019 13:41    Post subject: Reply with quote

Noen kan lage video Ceide mot Tromsø? Har ikke sett kampen Sad
_________________
Lord
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 11.08.2019 14:09    Post subject: Reply with quote

Kampen finner du på Eurosport Player.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 11.08.2019 14:11    Post subject: Reply with quote

RBK med de fleste situasjonene her.
https://twitter.com/RBKfo...8606868482
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 11.08.2019 14:31    Post subject: Reply with quote

Flott video av Ceides prestasjoner i gårsdagens kamp. Enormt artig at vi har et slikt talent i klubben, det er lenge siden sist. Tror vi har mange artige øyeblikk i vente.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 11.08.2019 14:31    Post subject: Reply with quote

Etter en del år som tidvis ivrig leser av forumet tenkte jeg det var på tide å lage bruker og delta litt her. For ett år siden var jeg rimelig sjokkert over sparkingen som kom veldig overraskende på meg, selv om jeg over tid hadde blitt stadig mer oppgitt over utviklingen. Det gjorde meg veldig usikker på framtiden i klubben, men de siste månedene er jeg blitt mer og mer optimist med tanke på at valgene som har vært gjort har vært riktige og modige (selv om det kanskje er for tidlig å bedømme helt ennå).

Beklager OT, ville bare introdusere meg litt! Kampen i går viser at vi egentlig har grei bredde i stallen, særlig offensivt. Ceide imponerer såpass at han nesten burde opp som tredjevalg på ving. Helland synes jeg dessverre viser seg som ikke mer enn en joker å sette inn de siste 20. Defensivt er det mye skurr, men positivt overrasket over Trondsen; kan han bli backerstatter (hvis han gidder) om Birger drar? Da får han ihvertfall spille. Herlig også å se en trener som er tydelig på hvor skapet står og på RBKs kjerneverdier!
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 11.08.2019 14:53    Post subject: Reply with quote

Må være første gang en spiller med 3 mål ikke har blitt banens beste? Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 11.08.2019 15:20    Post subject: Reply with quote

Velkommen til Rayman!

Hadde Trondsen villet så hadde han blitt en heftig back. Men er kanskje litt misbruk av de tekniske ferdighetene hans?
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 11.08.2019 19:17    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:
Velkommen til Rayman!

Hadde Trondsen villet så hadde han blitt en heftig back. Men er kanskje litt misbruk av de tekniske ferdighetene hans?


Takk for det!
Det er mindre misbruk enn hvis han sitter på benken. Og en teknisk VB med god pasningsfot er ikke helt umoderne Smile Uansett viser han seg som en mye bedre reserve der enn Åsen.
Men han drar nok heller enn å bli back her.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18
Page 18 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb