English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Dino Islamovic
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 37, 38, 39  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 10.06.2020 00:51    Post subject: Reply with quote

Akkurat nå virker det som klubben har kjøpt katta i sekken. Zahora 2.0
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 10.06.2020 07:35    Post subject: Reply with quote

Klubbens måte å hente spillere på fortsetter i elendighetssporet etter Dorsin inntreden ser det ut til. Helt feil spiller man har kjøpt her.

Hvorfor er Haugesund bedre til å finne spisser gang på gang? Har kameraderiet spurt seg det spørsmålet?
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 10.06.2020 08:12    Post subject: Reply with quote

Islamovic trenger bare litt tid, akkurat som nesten «alle» spisser vi tidligere har hentet. Klarer ikke å skulle avskilte en spiller før første seriekamp. Vi spiller på en helt annen måte enn Östersund, både mtp. posisjonering, men ikke minst intensitet.

Det må være slitsomt å kontinuerlig være i angrepsposisjon og negativ mot klubben du «elsker», Senador. Greit nok at det ikke har vært imponerende etter coronapausen, men slik situasjonen er, sliter nesten alle lagene i ES, men kampformen kommer.

I Haugesund får ofte spillere og trenere mer tid på seg, slik at de kan drive med utvikling over en lengre periode. I Rosenborg stilles det krav fra første dag, uansett hvor gammel man er, eller hvor man spiller på banen. Haugesund kan ikke sammenlignes med Rosenborg.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 10.06.2020 08:34    Post subject: Reply with quote

RBK sin spiss bør lukte på 10, og kanskje 15 mål ila sesongen. Dette utenom de innledende rundene i cup. Akkurat nå ser der ikke ut som Dino har råskapen, eller ferdighetene til å gjøre det. Mange faktorer her, og det er klart han ikke fikk nok å jobbe med som spiss, men ser ikke at han har ferdighetene til ev å gjøre noe på egenhånd heller. Håper jeg tar feil når jeg sier at han ikke er god nok slik jeg ser han nå
Back to top
View user's profile Send private message
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 10.06.2020 10:55    Post subject: Reply with quote

Enig i at senador er i overkant pessimistisk, men her har han jo et poeng. Det er helt naturlig at forventningene til en spiss i RBK bør være langt høyere enn det Dino har vist i Östersund og i treningskampene. Det er også naturlig å stille spørsmål om Dorsin gjorde en god nok jobb når han tror at en middels spiss fra Allsvenskan som aldri har vært en skikkelig målgarant skal plutselig dominere hos oss og score 15 mål +.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 10.06.2020 12:15    Post subject: Reply with quote

Syntes han virket lovende før pausen, men etter han har vært kald som en fisk. Lite med gode bevegelser, mye dårlig ballkontroll og pasninger, og har generelt vært lite målfarlig. Ikke bare har han kommet til få sjanser, men de få store han har fått, har han klart å bomme på.

Han har derimot til tider vist prov på at han kan inneha det nivået vi trenger, og jeg har troen på han, men da må han begynne å vise det veldig snart. Å bli mer involvert i spillet, spesielt fremover på banen, vil være en god start.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 10.06.2020 12:36    Post subject: Reply with quote

Cifuentes skryter av Islamovic:

- Hvis du ikke kan velge egen spiller, hvilken spiller i Eliteserien har du størst sans for?

- Skal jeg være ærlig, så er det mange gode spillere i Eliteserien. Niklas Castro i Aalesund er en fantastisk spiller. I Brann er Fredrik Haugen en fantastisk spiller. I RBK nevnte jeg jo én allerede, men Kristoffer Zachariassen kan bli veldig god for dem, jeg kjenner Dino Islamovic fra Sverige, og han er en veldig god spiss. Deyver Vega i Vålerenga er en fantastisk spiller, jeg synes han er undervurdert og håper han kan nå sitt nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.06.2020 12:39    Post subject: Reply with quote

For å være rettferdig mot Dorsin så var jo interessen vår for Islamovic meldt allerede i fjor sommer, altså lenge før Dorsins inntreden som SL. Når det er sagt kan det jo godt hende at Dorsin var den som stod for tipset allerede da.

Ellers er jeg enig. Jeg klarer ikke helt å se at Islamovic har noen skjult storscorer i seg, basert på hva han tidligere har prestert. Kun i reservelagsligaen i Belgia har han hatt noe i nærheten av det snittet en Rosenborg-spiss skal ha, og generelt ligger han på cirka ett målpoeng hver tredje kamp.

Inntrykket av ham i kamp er jo selvsagt veldig begrenset til nå, men det jeg har sett må jo sies å styrke inntrykket man får av statistikken hans, av en type som 'holder nivået', men verken dominerer på kvalitet eller bidrar med mye poeng i det offensive.

Det er litt urovekkende at vi, som Norges største klubb, nå ser ut til å gå primært etter spillere som er overflødige i danske og - i økende grad - svenske klubber når vi ikke henter norsk. Greit å knabbe talenter som Holse og Prica hvis vi mener de ikke får den sjansen de fortjener i skandinaviske storklubber som FCK og Malmö, men å snuse på elleverspillere som trolig ingen ville kalt stjerner i de nordiske ligaene? Da skulle man nesten tro vi var et topplag i for eksempel Finland.

edit: veldig merkelig liste fra Cifuentes, den skårer høyt på fotballhipsterskalaen. Gode spillere i Eliteserien? Vel, ingen fra seriemester Molde (kudos), Dino, av alle, fra Rosenborg er veldig bra, ingen fra Glimt eller Viking er verdt å nevne, men Deyver Vega(!), Fredrik Haugen og Niklas Castro, de er fantastiske.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 10.06.2020 12:51    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

ingen fra seriemester Molde (kudos)

Akkurat det var min feil, som ikke klippet med det påfølgende avsnittet der han nevner Eikrem:

- Jeg vet ikke, det er mange. Men Magnus Wolff Eikrem er også en av de absolutt beste spillerne. Så det må bli en av de jeg har nevnt her, regner jeg med.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 10.06.2020 13:00    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
For å være rettferdig mot Dorsin så var jo interessen vår for Islamovic meldt allerede i fjor sommer, altså lenge før Dorsins inntreden som SL. Når det er sagt kan det jo godt hende at Dorsin var den som stod for tipset allerede da.

Ellers er jeg enig. Jeg klarer ikke helt å se at Islamovic har noen skjult storscorer i seg, basert på hva han tidligere har prestert. Kun i reservelagsligaen i Belgia har han hatt noe i nærheten av det snittet en Rosenborg-spiss skal ha, og generelt ligger han på cirka ett målpoeng hver tredje kamp.

Inntrykket av ham i kamp er jo selvsagt veldig begrenset til nå, men det jeg har sett må jo sies å styrke inntrykket man får av statistikken hans, av en type som 'holder nivået', men verken dominerer på kvalitet eller bidrar med mye poeng i det offensive.

Det er litt urovekkende at vi, som Norges største klubb, nå ser ut til å gå primært etter spillere som er overflødige i danske og - i økende grad - svenske klubber når vi ikke henter norsk. Greit å knabbe talenter som Holse og Prica hvis vi mener de ikke får den sjansen de fortjener i skandinaviske storklubber som FCK og Malmö, men å snuse på elleverspillere som trolig ingen ville kalt stjerner i de nordiske ligaene? Da skulle man nesten tro vi var et topplag i for eksempel Finland.

edit: veldig merkelig liste fra Cifuentes, den skårer høyt på fotballhipsterskalaen. Gode spillere i Eliteserien? Vel, ingen fra seriemester Molde (kudos), Dino, av alle, fra Rosenborg er veldig bra, ingen fra Glimt eller Viking er verdt å nevne, men Deyver Vega(!), Fredrik Haugen og Niklas Castro, de er fantastiske.


Dette bunner ut i, som forklart og påpekt tidligere, at spillerlogistikken står til stryk. Det er ikke sammenheng mellom rolle og hva som hentes. Kvaliteten er for dårlig. Haugesund klarer å finne bedre spisser. Slik skal det ikke være.

Hvorfor søker man ikke bredere? Jeg har fryktet i lang tid at det hentes heller stallfyll fra middelmådigheter i Skandinavia enn bedre spiller fra for eksempel Costa Rica.

Akkurat det samme ser vi ellers i klubben: Enkleste vei.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 10.06.2020 16:51    Post subject: Reply with quote

Elsker forumet her til tider. Slakte et spillerkjøp før han i det hele tatt har fått spille en ekte fotballkamp for oss.
Back to top
View user's profile Send private message
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 10.06.2020 17:35    Post subject: Reply with quote

Jeg syns ikke at vi slakter Dino. Vi bare mangler trua etter det vi vet om og har sett av han. Men selvfølgelig håper jeg (og jeg er sikker at det gjelder for alle her) at vi tar feil. Akkurat nå er det dessverre lite som tyder på.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 10.06.2020 17:44    Post subject: Reply with quote

Det er imidlertid et poeng at vi bruker penger på "uprøvde" svensker og dansker, men sjelden noe lenger unna. Kvota er jo den samme lell, så det spiller ikke så mye rolle hvor de er fra. Det har vært en del Levier og Nielsener siden Konan, for å si det slik. Ikke at det på død og liv må være afrikansk eller annet eksotisk, men per i dag virker det som det på død og liv må være skandinavisk.

Jeg gir egentlig blanke i hvor vi henter fra, men det må være bra nok. Vi har hentet alt for mye som koster mer enn det smaker, og nesten uten unntak i Skandinavia. Vi bør kunne bruke penger, både lønns- og overgangsmidler, langt mer fornuftig enn vi har gjort. Og det er faktisk uavhengig av hvordan Islamovic leverer.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 10.06.2020 17:49    Post subject: Reply with quote

Om det var noe poeng i å hente Islamovic får tiden vise, men det blir jo spørsmål om hva vi ser i ham som andre ikke så, var vel ikke noe enorm interesse fra diverse svenske lag som burde ha vært frempå hvis han er god nok for oss.

Og det er en gjennomgangsmelodi at det virker som om vi kjøper katta i sekken oftere enn vi henter noen som åpenbart har noe i RBK å gjøre.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 10.06.2020 18:32    Post subject: Reply with quote

Når var sist vi kjøpte en spiller som har utviklet seg i RBK og gjort laget bedre?

Det begynner å bli mange år siden. Bjørnebye har fått fyken, men jeg ser foreløpig ingen positiv endring så langt. Spillerlogistikken står til stryk som sagt!

Laget skriker etter profiler og målscorere.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 10.06.2020 20:27    Post subject: Reply with quote

Quote:
Haugesund klarer å finne bedre spisser.


Kan jeg få se den listen med spisser som er bedre enn våre?

Og hvem skal med? Selv Søder er jo tynn, han har bevist ettertrykkelig at han ikke fungerer noe annet sted enn et i Rosenborglag som går på skinner. Gytkjær, som var enda dårligere enn Søder? Akintola? Bala Garba? Shuaibu Ibrahim? Roope Riski?

Du trenger ikke å underbygge poengene dine med løgn og fanteri, det tar bort kredibilitet fra de få poengene du har. Vi har en spillerlogistikk som ikke er bra nok, som ikke har en tydelig plan. Jeg er helt enig i det, men det å hele tiden postulere att alle andre lag har såååååååå mye bedre spillere enn oss blir rett og slett for dumt.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 10.06.2020 22:32    Post subject: Reply with quote

Ingen grunn til å bli sur på meg for dagens situasjon.. Jeg vet det er irriterende å se at RBK ikke evner å ta ut potensialet sitt, men det er ikke min feil. Ut fra ressurser og klubbstørrelse har Haugesund fått ut mye av spillerlogistikken. Vi har hentet to spisser fra Haugesund, så det bekrefter en del. Begge har scoret mange mål for oss selv om vi kan si at de ikke holder Rade Prica nivå.

I tillegg har vi Nikola Djurdjic som var toppklasse. De har i dag Wadji som er en spiss vi skulle hatt. Bedre enn både Botheim og Dino Zahora. Når det gjelder Ibrahim er det en spiss som er svært lovende og har et større potensial enn Botheim.

Det burde vært større kvalitetsforskjell, men i dag ser jeg ikke at RBK har bedre spisser enn feks Haugesund. Det er for dårlig og er ingen løgn, men sikkert vanskelig for fornekterne å innse realiteten.

Ingen supporter av Man City hadde akseptert at Everton hadde hatt bedre spisser per dags dato. Man forventer at det gjøres en bedre jobb i City.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.06.2020 23:54    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Gytkjær, som var enda dårligere enn Søder?


Jeg var jo slettes ingen fan av verken Søderlund eller Gytkjær i Rosenborg-drakt, og mener oppriktig at en klubb som vår burde være bedre stilt på ethvert tidspunkt. Men det er jo utvilsomt at Dino må prestere noe han aldri har vist i det hele tatt før for å kunne måle seg med disse to ES-toppscorerne. Ja, selv Shuaibu, som Haugesund ikke vil ha lenger, noterte vel tosifret et år, og det har aldri Dino gjort. Hvor mange hadde Akintola da han spilte spiss på Haugalandet?

Hva med Bala Garba, er virkelig Dino en skarpere signering enn det? Spesielt når man tar forutsetninger med i betraktning?

Zorac nevnte vel på poden i går, parafraserte en gammel knerten-grilling, at vi er dårlige på å utvikle spillere til sentrallinja vår (GK, DC, DM, CF), og jeg vil egentlig strekke det litt lenger: Vi er også dårlige til å hente spillere til sentrallinja, og har ofte problemposisjonene våre der. Vi vingler dessuten mye i hvordan vi definerer rollene i sentrallinja, hvilke typer vi ønsker, uten at det er lett å si om dette er høna eller eggene.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.06.2020 23:17    Post subject: Reply with quote

Horneland:

- Det handler om å automatisere bevegelsene rundt ham. Han er en veldig dyktig fotballspiller og kan gjerne spille på andre- og tredjebevegelsen og ikke alltid på førstebevegelsen. Han er sterk i mottakene og dyktig relasjonelt.

- Så må vi jobbe med hodespillet hans i boksen og de enkle «tap in»-målene. Han er dyktig på å sette «kremmerhus», men vi må få ham til å bli en notorisk avslutter både langs bakken og i lufta.

- Men han jobber godt. Han fikk nok et treningssjokk da han kom til oss fra Östersund og fikk en liten «down»-periode på slutten før det ble stengt ned. Men han er på vei opp og fram igjen. Også han tror jeg har hatt godt av litt lengre treningsperiode.

Les mer: - Vil gi oss et boost
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 24.06.2020 19:44    Post subject: Reply with quote

Hørt på annet forum:

Quote:
Han Dino Islamovic bor i blokka motsatt meg og driter i gardiner. Kan informere om at han spiller Warzone mer enn han spiller fotball.


Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 24.06.2020 20:16    Post subject: Reply with quote

Kan håpe han blir bedre på banen da. Agüero har jo selv nærmest blitt en gamer. Streamet så godt som hele tiden under koronapausen, og mer blir det vel nå med skaden han har pådratt seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 24.06.2020 20:51    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Horneland:

...Så må vi jobbe med hodespillet hans i boksen og de enkle «tap in»-målene. Han er dyktig på å sette «kremmerhus», men vi må få ham til å bli en notorisk avslutter både langs bakken og i lufta. Les mer: - Vil gi oss et boost



Så...da må det jo være en idé og ikke banke ball opp på midtspiss og basere alt på lykke og fromme langs kantene evt. ikke hente spillere som ikke passer rollen (?)
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 25.06.2020 22:38    Post subject: Reply with quote

Har klagd mye på denne karen i kamptrådene hittil i år, med rette, men i andre omgang idag viste han faktisk tendenser. Klarte å ta ned ball og distribuere den videre. Viste fysikk og til og med litt hurtighet, samt skuddet i første.

Langt ifra overbevist hittil, men klart den beste kampen (omgangen) fra han sin side idag.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 25.06.2020 22:39    Post subject: Reply with quote

Dino var av våre beste i dag
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 25.06.2020 22:47    Post subject: Reply with quote

Dessverre sier det ikke all verden
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 37, 38, 39  Next
Page 13 of 39

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb