English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Dino Islamovic
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
thomas_katt
Proff

PostPosted: 30.01.2020 03:33    Post subject: Reply with quote

Jeg avventer rosen til jeg har sett ham i kamp...

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 20.02.2020 20:45    Post subject: Reply with quote

– Jeg har allerede klikket bra med Dino på trening. Jeg synes han er veldig lett å spille med. Han er smart og det lett å bevege seg ut fra ham. Og så er han fotballsmart. Skal han bruke en berøring, så gjør han det, og skal han bruke to, så gjør han det. Det som også er litt deilig er at han er fotballspiller, sier Helland og utdyper:

– Når det er riktig for ham å sentre, så spiller han ballen. Når det er riktig å skyte, så skyter han, men hvis han har mulighet til å slippe til noen i bedre posisjon, gjør det at det er veldig lett å forholde seg til. Så han kan bli en attraksjon.

Les mer: Kan bli RBKs nye radapar: Trekker frem Helland som mest imponerende
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TomAndre
Junior

PostPosted: 22.02.2020 22:08    Post subject: Reply with quote

Må si at Dino har imponert veldig ut ifra hva jeg forventet. Scorer mål, dog mot variabel motstand, men likevel, ballen havner i kassa. At målene han scorer i stor grad er "enkle" driter jeg i, det krever en god spiss å være på riktig sted til riktig tid.
At han i tillegg framstår som en jovial å likandes type utenfor banen er bare et stort pluss!
SvennO
Rutinert

PostPosted: 25.02.2020 16:03    Post subject: Reply with quote

Han får skryt av Sørloth senior og junior på podcasten. Sørkloth kjenner han fra Groningen

Rassmuss sier at nå scores det mye mere mål på treninger og det er først og fremst Dino som står for disse.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 25.02.2020 16:06    Post subject: Reply with quote

spesielt de gangene han og Hovland ikke er på lag..
Bart1
Rutinert

PostPosted: 25.02.2020 16:40    Post subject: Reply with quote

Knallbra med to mål, men synes samtidig at han virket veldig "rusten". Spilte ikke en veldig god kamp - hvis man ser bort fra de to målene, for å si det slik..

Er helt sikker på at dette kommer ut over våren.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 25.02.2020 16:43    Post subject: Reply with quote

"Brattbakk: Skårer to mål, gjør ellers ingen ting."

-Adressa en gang på 90-tallet.
moomoo
Veteran

PostPosted: 25.02.2020 21:14    Post subject: Reply with quote

Haha, nestren urettferdig å sammenligne noen med Brattbakk.
Harald gjorde 1 ting han det var å score, litt enkelt sagt.

Men mye av det samme en toppspiss har gjort for de større lagene tidligere, Van Nistelrooy, Van Persie er de to første som slår meg.

1. Være i posisjon til å få utnytet ferdighetene dine maksimalt når du mottar ballen
2. Rinse and repeat.

Henke Larsson ahr jo sagt at Harald var en av de beste spissene han noenganger hadde sett, trolig ikke uten grunn.

Kom igjen Dino!
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 25.02.2020 21:25    Post subject: Reply with quote

Ærlig talt er vel den fotballspillern som er mest kjent for å være borte i 90 minutter for å score to i det 91. Pippo Inzaghi

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Neeskens
Senior

PostPosted: 25.02.2020 21:28    Post subject: Reply with quote

Han har vel vært ganske skade utsatt!. Med kun botheim som backup kan det bli problemer for oss...
Vi bør kjøpe en spiss samtidig som vi sårt trenger en midtstopper også.
2mas
Sjef

PostPosted: 26.02.2020 23:02    Post subject: Reply with quote

I note 25 på s. 18 i Östersund-regnskapet kan man lese at Islamovic ble solgt for 3,2 MSEK.

Spørsmålet er om tidligere omtalte 5 MSEK er inkludert bonuser til svenskene for sportslige prestasjoner.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 03.03.2020 23:23    Post subject: Reply with quote

Dino Islamović, 26-godišnji napadač norveškog Rozenborga, mogao bi da postane reprezentativac Crne Gore.

Kako je javila "Pobjeda", Islamović je prihvatio poziv FSCG da promijeni fudbalsko državljanstvo - odnosno da uz švedski pasoš, dobije i crnogorski.

"Vijesti" su juče, povodom informacije da postoji mogućnost da Islamović dobije poziv za nacionalni tim, kontaktirale selektora Faruka Hadžibegića, koji je iz Amsterdama dao diplomatski odgovor da je "svaki igrač koji želi da igra za Crnu Goru, a ima kvalitet, dobrodošao".

Hadžibegić je, prema našim nezvaničnim saznanjima, razgovarao sa Islamovićem prije dva dana...

Islamović je rođen u Hudiksvalu (Švedska), crnogorskog je porijekla, a prošao je sve mlađe švedske selekcije. Upisao je i jedan nastup za A tim, u prijateljskom meču sa Moldavijom, u januaru ove godine.

To ne predstavlja problem za eventualni poziv Crne Gore, jer je utakmica Švedska - Moldavija odigrana mimo FIFA kalendara i nije zvanična.

Dino Islamović - pojačanje iz Švedske za napad Crne Gore?

Google-oversetteren wrote:
Dino Islamovic, a 26-year-old striker from Norway's Rosenborg, could become Montenegro's national team.

As Pobjeda reported, Islamovic accepted the FSCG's invitation to change his nationality - that is, with a Swedish passport, to get Montenegrin.

Yesterday, on the news that Islamovic could receive a national team invitation, selector Faruk Hadzibegic, who gave a diplomatic reply from Amsterdam, said that "any player who wants to play for Montenegro, with quality, is welcome" .

Hadzibegic, to our unofficial knowledge, spoke with Islamovic two days ago ...

Islamovic was born in Hudiksvall (Sweden), is of Montenegrin origin, and has undergone all the younger Swedish selections. He also made one appearance for the A team in a friendly match with Moldova in January this year.

This does not pose a problem for Montenegro's eventual invitation, as the Sweden-Moldova match was played off the FIFA calendar and is not official.

Det er nok ikke umulig at Islamovic har ordnet seg dobbelt statsborgerskap for å ha alle muligheter åpne, men det virker kanskje litt forhastet dersom det stemmer at han bare noen uker etter Sverige-debuten har bestemt seg for å bytte landslag?
Back to top
TomAndre
Junior

PostPosted: 05.03.2020 13:32    Post subject: Reply with quote

Vel, forhastet eller ikke, nå skjer det iallefall.
Bekreftes av spilleren selv.
Hacken
Rutinert

PostPosted: 05.03.2020 17:55    Post subject: Reply with quote

Dino Islamovic, a 26-year-old striker from Norway's Rosenborg, could become Montenegro's national team.

Han må jo være skikkelig god...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.03.2020 22:11    Post subject: Reply with quote

– Jag gör det för att det känns att tiden är rätt för mig. Jag vill spela landslagsfotboll och efter kontakten jag haft med Montenegro så vill jag vara en del av deras framtidsplaner med en ny generation, säger Islamovic.

Hur har kontakten med Janne Andersson sett ut?

– Efter att Montenegros förbundsordförande Dejan Savicevic kontaktat min agent så har jag hållit kontakt med Janne. När det sedan blev väldigt aktuellt förklarade jag mina tankar för Janne.

(...)

Enligt uppgifter till Sportbladet kommer Islamovic att tas ut i Montenegros trupp till landskamperna i mars.”

Janne Andersson till Sportbladet:

– Dino ringde upp mig nyligen och förklarade hur han har resonerat. Han har starka känslor för såväl Sverige som Montenegro men kände att han var närmare spel i Montenegro. Dino var ju med oss på januariturnén och vi tycker att han har kvaliteter som intressanta för oss i landslaget.

Läs mera: Avslöjar: Byter landslag efter debuten på januariturnén

Ser at rbk.no har oppdatert saken sin i kveld. Det sto opprinnelig som følger:

Søndag reiste 26-åringen til hovedstaden Podgorica for å gjennomføre overgangen fra svensk til montenegrinsk statsborgerskap.

Det var feil. Montenegro tillater at han ble statsborger uten å gi fra seg sitt svenske statsborgerskap.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 12.03.2020 21:56    Post subject: Reply with quote

– Han har potensiale, er sterk i kombinasjonsspillet og er en bra avslutter. Han må få økt interessen for tap-ins-målene, de enkle, for han er glad i de spektakulære målene. Så skal vi få han til å være på rett plass til rett tid, og fore han med innlegg og stikkere, sier Horneland til Eurosport.

Det er en treningsoppskrift Islamovic kjenner igjen fra sin tidligere suksesstrener i Östersund, Graham Potter. Briten, som er kjent for sin ballbesittende og offensive stil, er nå manager i Brighton i Premier League.

– Jeg tror han også ville jeg skulle gjøre flere «tap ins», faktisk, ler Islamovic.

– Han ville at jeg skulle holde meg høyere i banen, i Östersund lå jeg som falsk 9er eller 10er mye. Jeg synes selv jeg er veldig bra på det, men samtidig mister man kanskje noen mål ved å ligge dypere, sier mannen som nylig bestemte seg for å spille landslagsfotball for Montenegro, og ikke Sverige.

Les mer: Grepene som skal gjøre Islamovic til toppscorer: – Samme som Potter prøvde
Back to top
Neeskens
Senior

PostPosted: 12.03.2020 23:39    Post subject: Reply with quote

Spiller du spiss på RBK har du gode forutsetninger for å bli toppscorer. Tap ins er ofte en medfødt greie ala nistelroy og Brattbakk etc.. Enten så har du det eller ikke det tror jeg ikke er så lett å øve på !
håpløs
Rutinert

PostPosted: 13.03.2020 01:08    Post subject: Reply with quote

Kanskje ikke de første kampene, men når der oppstår situasjoner så vil spillerne (og Kjernen) begynne å 'kreve'.
Han er fortsatt ung. Og glad i oppmerksomhet.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.05.2020 11:56    Post subject: Reply with quote

Turerna har varit många kring Islamovic efter att ÖFK var överens med IFK Norrköping om en övergång.

Affären rann ut i sanden och anfallaren skrev i stället för Rosenborg.

– Det finns inget att berätta. Jag valde Rosenborg i stället. Allt annat var ganska oviktigt. Jag hade lite alternativ, men valde Rosenborg.

Var Norrköping och Östersund överens om dig?

– De var överens om mig och jag fick inte reda på det förrän någon vecka efter att det skett. Jag hade ingen agent på den tiden, så jag fick ingen respons, utan fick läsa det på Östersunds-Posten. Jag fick inte reda på att de hade lagt ett bud.

Hur tog du det?

– Jag hade uppskattat ett samtal där de säger att de accepterat ett bud.

Just den bristande kommunikationen är det negativa med tiden i ÖFK, medger Islamovic.

– Kommunikationen var horribel från ledningen. Vi visste ingenting, utan fick läsa allt i medierna. Vi hade ingen aning om vad som hände. Det var det värsta, speciellt för de som jobbat i klubben så länge och verkligen kämpat. De fick ta del av alla negativa nyheter via tidningar, säger han till Fotbolltransfers.com.

Läs mera: Dino Islamovic: "Jag fick läsa på nätet att klubbarna var överens"
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.05.2020 20:04    Post subject: Reply with quote

Angriperen kom fra Östersund i januar, hvor han enten hadde spilt i «tierrollen» eller som én av to spisser. Overgangen til ren 4-3-3 var derfor merkbar.

– Annerledes fotball. Annerledes treningsopplegg. Høyere intensitet. Jeg kom jo til et bedre lag, sier han – og legger til:

– Så gikk det gradvis bedre og bedre. Det handlet om fysikk, og om å finne sin plass i laget.

- Nå ble det ny oppkjøring i stedet for seriestart. Hva har det hatt å si for deg?

- Jeg skulle gjerne ha fortsatt i «mars-formen», hvor selvtilliten i laget var god og alle bare ventet på første serierunde. Samtidig får jeg nå mer tid til å bli bedre kjent med både medspillere og spillestilen, sier han.

Les mer: Dobbelt flaks for RBKs nye spiss: – Veldig godt å ha kjæresten her
Back to top
GeirOve
Proff

PostPosted: 20.05.2020 19:51    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
I note 25 på s. 18 i Östersund-regnskapet kan man lese at Islamovic ble solgt for 3,2 MSEK.

Spørsmålet er om tidligere omtalte 5 MSEK er inkludert bonuser til svenskene for sportslige prestasjoner.

Det har stått mye i Østersund regnskapet Smile
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 20.05.2020 21:05    Post subject: Reply with quote

Med en liten måned igjen til seriestart har den svenske spissen ambisjonene klare.

– Bli «fit», komme i bra form og kjenne på ballen og på tempoet. Så er det klart, vi kommer til å spille masse og kommer til å komme inn i det. Ambisjonen er jo å vinne gullet og ta oss til Europa League, sier han.

Les mer: – Har fått mer tid til å tilpasse meg spillestilen
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 21.05.2020 21:55    Post subject: Reply with quote

I Rosenborg är det 4-3-3 som gäller. Det "finns inget annat" som Islamovic säger.

– Det står i princip i klubbens stadgar. Det är förutbestämt. Jag spelade 4-3-3 en del i Östersund och även utomlands så det klarar jag bra. Det kanske inte är riktigt samma roll som forward här och ÖFK men det kommer passa mig bra. Jag kanske kommer ha mindre boll men samtidigt får jag vara mer inne i boxen och är den som ska avsluta anfallen. Det passar mig bra, säger Islamovic och går in på sin målsättning i år.

– Jag brukar aldrig prata siffror. Som anfallare vill jag fokusera på att hjälpa laget att vinna matcher. Och gör du det genom mål så kommer du att bli en viktig del för att vinna matcher, vinna ligan och ta oss ut i Europa. Gör vi det så är jag säker på att jag har bidragit en hel del när vi summerar året.

Läs mera: Kan köpas loss från MFF - visar redan stora famnen: "Välkommen hit"
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 03.06.2020 21:53    Post subject: Reply with quote

Dorsin:

- Han är en ”flink” relationsspelare, en linkspelare. Han har den där funktionella tekniken och när vi spelar som vi gör, 4-3-3, är det viktigt att han klarar av att hålla i bollen, att han kan förvalta den, så att vi kan komma upp med resten av laget och sedan fördela den. Det enkla spelet, att kunna ”linka” med sina medspelare. Det tyckte jag att vi saknade lite grand och det var det vi ville få in med honom. Sedan har han kommit lite längre ned i planen i sina i tidigare klubbar och här kommer han att vara lite högre upp. Vi hoppas och tror att han kommer att vara mycket mer inne i boxen och komma till fler lägen. Han har visat att när han är inne i boxen så kan han göra mål. I Östersund hade han en lite djupare roll och här hoppas vi att han ska komma högre upp och då ska han förhoppningsvis göra ännu fler än vad han har gjort. Vi tror att han har den potentialen.

Han ska alltså utveckla målskyttet helt enkelt?

- Nja, jag tror att han har det i sig, men om han kommer lite högre upp så kommer han göra mycket mål. Men samtidigt är det en duktig spelare som är duktig i relationerna, link, så att man får upp ett lag. Han är bra på att hitta sina medspelare, det är han väldigt bra på.

Läs mera: Dorsin om Prica, Islamovic-köpet och nya jobbet: "Alltid tänkt att det skulle kunna passa mig"
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 06.06.2020 18:29    Post subject: Reply with quote

Én stor målsjanse i hvert av oppgjørene – sjanser som burde resultert i scoringer. Men mot Glimt gikk headingen fra kloss hold rett i bakken, mens avslutningen mot Blink gikk høyt over mål.

– Jeg burde scoret. Men man misser sjanser iblant, og jeg er ikke noe urolig for det. Jeg skjønner at spørsmålene kommer, men det er bare å jobbe på videre. Jeg synes ikke det har skjedd noe med formen min siden i vinter. Jeg er ikke opptatt av at jeg ikke har gjort mål. Det er bare å kjempe på videre, det er ikke så farlig, sier han.

Les mer: Islamovic om Prica-linken til RBK: – Om det stemmer, er han veldig velkommen
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15  Next
Page 12 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb