English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sarpsborg - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
28%
 28%  [ 8 ]
Hedenstad
3%
 3%  [ 1 ]
Reginiussen
7%
 7%  [ 2 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Meling
7%
 7%  [ 2 ]
Jensen
14%
 14%  [ 4 ]
Trondsen
0%
 0%  [ 0 ]
Konradsen
28%
 28%  [ 8 ]
de Lanlay
0%
 0%  [ 0 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Adegbenro
3%
 3%  [ 1 ]
Ã…sen
7%
 7%  [ 2 ]
Total Votes : 28

Author Message
aalen
Proff


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 321
Location: Landet

PostPosted: 01.08.2019 19:49    Post subject: Reply with quote

Hansen

Hedenstad
Reginiussen
Hovland
Melling

Trondsen
Ã…sen
Konradsen

Helland/Akintola
Søderlund/Helland
Adegbenro RBK RBK RBK RBK RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Frøken Fransen
Senior


Joined: 25 Nov 2018
Posts: 122

PostPosted: 01.08.2019 21:13    Post subject: Reply with quote

Erik Botheim wrote:
Time to shine

Botheim på Instagran i kveld - mulig han starter til lørdag sånn at en småskadet Søder får hvile..?
https://www.instagram.com...q9cac572g4
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 02.08.2019 04:30    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
RbkUrge wrote:


Hansen
Hedenstad - Valsvik- Hovland - Meling
Denic - Trondsen - Ã…sen
Helland - Botheim - De Lanley


Laget der tar ikke 3 poeng borte mot Sarpsborg. Flere har knapt vært på banen i år, og samhandlingen, som vi virkelig begynner å få fart på nå, går i vasken. Topptrente spillere i 2019 tåler 2 kamper i uka. De gjorde det i 1995 også.

Kanskje ikke, men jeg håper i hvert fall vi forsøker å hvile de med mest slitasje, eller i det minste gjør bytter tidlig om vi leder komfortabelt. Søderlund og Adegbenro bør i hvert fall hvile, og kanskje også Reginiussen og Jensen underveis i kampen. Spørs vel også om Trondsen klarer 90 minutter 3 ganger på en uke med det grunnlaget han har.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 02.08.2019 05:31    Post subject: Reply with quote

vi skal ikke gi Molde-svin noe seriegull! vi skal stille toppet i alle kamper utover høsten.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1862

PostPosted: 02.08.2019 09:09    Post subject: Reply with quote

razzle wrote:

Som Geir Bakke for eksempel. Se hvor lurt det var i fjor, han la alle eggene i EL-kurven og raserte resten av seriesesongen og ødela muligheten til å ta medalje og spille EL-kvalik i år, og ble genierklært av landets "eksperter". De fikk aldri noen seiersrekke igjen, og ligger nå nederst. OBOS neste?

Edit - Ser Kai over her kommenterte det samme før jeg fikk postet.

Håper på knalltrykk og topp stemning på bortefeltet på lørdag, og et dommerteam som ikke har muldvarpsyn RBK


Det var jo faktisk veldig lurt. Tenk å endelig være i Europa og gruppespill, for første gang og kanskje eneste gang på lenge siden man er et lag på bunnen av rangstigen som mister de beste spillerne jevnlig. Tror samtlige sarpsborgsupportere er veldig fornøyde med at man gav alt i Europa og ikke sendte B-laget for å bare ryke ut tidlig og satse på serien. Slik Solskjær gjorde i sin tid.

Kan godt være de hadde hatt en hanglete start i år uansett om de hadde satset på ES og havnet på desidert sisteplass i gruppa med 0 poeng og 0-40 i målforskjell.
Back to top
View user's profile Send private message
razzle
Proff


Joined: 11 Sep 2016
Posts: 277
Location: Sarpsborg

PostPosted: 02.08.2019 09:39    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
razzle wrote:

Som Geir Bakke for eksempel. Se hvor lurt det var i fjor, han la alle eggene i EL-kurven og raserte resten av seriesesongen og ødela muligheten til å ta medalje og spille EL-kvalik i år, og ble genierklært av landets "eksperter". De fikk aldri noen seiersrekke igjen, og ligger nå nederst. OBOS neste?

Edit - Ser Kai over her kommenterte det samme før jeg fikk postet.

Håper på knalltrykk og topp stemning på bortefeltet på lørdag, og et dommerteam som ikke har muldvarpsyn RBK


Det var jo faktisk veldig lurt. Tenk å endelig være i Europa og gruppespill, for første gang og kanskje eneste gang på lenge siden man er et lag på bunnen av rangstigen som mister de beste spillerne jevnlig. Tror samtlige sarpsborgsupportere er veldig fornøyde med at man gav alt i Europa og ikke sendte B-laget for å bare ryke ut tidlig og satse på serien. Slik Solskjær gjorde i sin tid.

Kan godt være de hadde hatt en hanglete start i år uansett om de hadde satset på ES og havnet på desidert sisteplass i gruppa med 0 poeng og 0-40 i målforskjell.


Vel, ingen av supportene jeg har snakket med etter det har utrykt spesiell begeistring i ettertid. Mange rasler med sablene om Bakkes avgang igjen, slik de gjorde på starten av fjorårssesongen. Og jeg bor i Sarpsborg så får med meg litt.
Jeg snakket forøvrig ikke om å stille med B-laget i Europa, det hadde vært helt hjernedødt. Men å stille det beste laget man kan stille i hver kamp når alle kampene er like viktige i en gullkamp som de tross alt var i, det bør supporterne kunne forvente. Ikke å bytte ut 9 av 11 spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 02.08.2019 10:37    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Spørs vel også om Trondsen klarer 90 minutter 3 ganger på en uke med det grunnlaget han har.


Onsdag - Lørdag - Onsdag er fortsatt bare 2 ganger på en uke
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 02.08.2019 10:52    Post subject: Reply with quote

Det tilsvarer vel gjerne én uke i antall dager. Håper at Trondsen får muligheten til å spille seg i form, slik at vi endelig skal få se repertoaret han innehar.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 02.08.2019 10:53    Post subject: Reply with quote

Onsdag - Lørdag - Tirsdag, derimot, er 3 ganger på en uke.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.08.2019 12:36    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Sløvsekken wrote:
RbkUrge wrote:


Hansen
Hedenstad - Valsvik- Hovland - Meling
Denic - Trondsen - Ã…sen
Helland - Botheim - De Lanley


Laget der tar ikke 3 poeng borte mot Sarpsborg. Flere har knapt vært på banen i år, og samhandlingen, som vi virkelig begynner å få fart på nå, går i vasken. Topptrente spillere i 2019 tåler 2 kamper i uka. De gjorde det i 1995 også.

Kanskje ikke, men jeg håper i hvert fall vi forsøker å hvile de med mest slitasje, eller i det minste gjør bytter tidlig om vi leder komfortabelt. Søderlund og Adegbenro bør i hvert fall hvile, og kanskje også Reginiussen og Jensen underveis i kampen. Spørs vel også om Trondsen klarer 90 minutter 3 ganger på en uke med det grunnlaget han har.


Vi har spilt 2 kamper på 15-16 dager. Den slitasjen bør være rimelig minimal nå. Eneste som bør vurderes til å stå over er de som evt. sliter med småskader, så typ Søderlund, Lundemo og muligens Adegbenro om han ikke er 100% ennå. Jeg mener det blir helt feil å nedprioritere serien når vi er på skuddhold i forhold til gullet. Begynner vi å tulle med å rotere halve laget fra kamp til kamp så risikerer vi at vi ikke engang får spille e-cup neste sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Strominho
Veteran


Joined: 30 Aug 2012
Posts: 1045
Location: Tønsberg

PostPosted: 02.08.2019 12:46    Post subject: Reply with quote

Synes ikke vi burde hvile alt for mange i denne kampen. RBK skal klare å kjempe en tofrontskrig i Europa og Ligaen.

Håper vi klarer å punktere kampen tidlig, slik at vi kan kontrollere inn tre poeng og gjøre bytter underveis.

S08 er ikke like gode som de var i fjor, det burde vi være i stand til å utnytte.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1862

PostPosted: 02.08.2019 14:44    Post subject: Reply with quote

razzle wrote:

Vel, ingen av supportene jeg har snakket med etter det har utrykt spesiell begeistring i ettertid. Mange rasler med sablene om Bakkes avgang igjen, slik de gjorde på starten av fjorårssesongen. Og jeg bor i Sarpsborg så får med meg litt.
Jeg snakket forøvrig ikke om å stille med B-laget i Europa, det hadde vært helt hjernedødt. Men å stille det beste laget man kan stille i hver kamp når alle kampene er like viktige i en gullkamp som de tross alt var i, det bør supporterne kunne forvente. Ikke å bytte ut 9 av 11 spillere.


Høres rart ut, men kanskje det er fordi vi holder med RBK at gull i ES blir holdt til lavere standard enn gruppespill i Europa.

For all del, spør du ulike RBK-supportere så ville de heller røket ut med B-lag i Europa hvis det betydde å ha Kåre som trener fortsatt. Så det vil jo alltid være ulike meninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 02.08.2019 18:39    Post subject: Reply with quote

Jeg forventer at RBK går inn for å stille sterkest mulig til samtlige kamper inntil et av følgende scenarioer inntreffer:
1. Vi tar gullet uansett hva som skjer.
2. Vi kommer på 2. eller 3. plass uansett hva som skjer.
3. Vi kommer på 4. plass uansett hva som skjer.
4. Vi kommer ikke på topp 3 og 4. plass gir ikke EL-kvalik, uansett hva som skjer.
5. Vi kommer ikke på topp 4 uansett hva som skjer.

Hvis dette inntreffer så bør laguttak styres utelukkende av hensyn til å prestere i eventuelt gruppespill og å forberede laget på framtidige sesonger.

Noe rotasjon blir det uansett pga skader og kort, og tidvis så trenger noen å hvile seg. Og jeg er veldig for å ha ungdom på benk som kan settes innpå hvis vi kjører kampen og har en fin ledelse.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 02.08.2019 18:52    Post subject: Reply with quote

Jeg mener på ingen måte at vi skal nedprioritere ligaen, tvert imot, men vi gjør oss ingen tjenester hverken i ligaen eller i Europa om nøkkelspillerne våres pådrar seg langtidsskader på grunn av slitasje eller leverer suboptimalt på to fronter. I det minste håper jeg Adegbenro og Søderlund får hvile, i tillegg til at vi bytter ut Jensen, Trondsen og kanskje Hedenstad dersom vi leder komfortabelt.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 02.08.2019 18:55    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Og jeg er veldig for å ha ungdom på benk som kan settes innpå hvis vi kjører kampen og har en fin ledelse.

I Europa er det så få kamper at innbyrdes, målforskjell og scorede mål kan være tungen på vektskålen for avansement, så med mindre vi har ungdom som virkelig kan utgjøre en forskjell (Ceide er vel der) tror jeg kun serien er arenaen de bør slippe til i. Men der bør de faktisk gå foran alt av seniorer når vi er i nevnte situasjon, med mindre det går utover å få igang en rotasjonsspiller tilbake fra skade e.l.
Back to top
View user's profile Send private message
razzle
Proff


Joined: 11 Sep 2016
Posts: 277
Location: Sarpsborg

PostPosted: 02.08.2019 19:35    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
razzle wrote:

Vel, ingen av supportene jeg har snakket med etter det har utrykt spesiell begeistring i ettertid. Mange rasler med sablene om Bakkes avgang igjen, slik de gjorde på starten av fjorårssesongen. Og jeg bor i Sarpsborg så får med meg litt.
Jeg snakket forøvrig ikke om å stille med B-laget i Europa, det hadde vært helt hjernedødt. Men å stille det beste laget man kan stille i hver kamp når alle kampene er like viktige i en gullkamp som de tross alt var i, det bør supporterne kunne forvente. Ikke å bytte ut 9 av 11 spillere.


Høres rart ut, men kanskje det er fordi vi holder med RBK at gull i ES blir holdt til lavere standard enn gruppespill i Europa.

For all del, spør du ulike RBK-supportere så ville de heller røket ut med B-lag i Europa hvis det betydde å ha Kåre som trener fortsatt. Så det vil jo alltid være ulike meninger.


Mulig det, men for meg gir det ihvertfall ikke mening å nedprioritere Eliteserien hvis det er en reel sjanse for gull, nettopp fordi CL er det vi har drømt om i alle disse årene. Uten gull er jo det bare en fjern drøm uansett, og vi må ta til takke med EL (som vi selvsagt også skal være fornøyde med). Jeg forventer "bare" det beste innen rimelighetens grenser til enhver tid, og full innsats. Og som du sier, meningsforskjeller vil det alltid være.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 03.08.2019 11:54    Post subject: Reply with quote

Aldri før har vel en kamp hatt mindre fokus enn denne på forumet, etter Europa-ekstasen på onsdag.

Håper spillerne har klart å riste av seg suksessen og har nullstilt seg med 100% fokus.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 03.08.2019 11:59    Post subject: Reply with quote

Dette Sarpsborg-laget er ikke den beste utgaven vi har møtt, og ligger fortjent langt nede på tabellen. Hvis vi klarer nullstille bør vi vinne denne komfortabelt, så var det dette med teori og praksis da.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 03.08.2019 12:20    Post subject: Reply with quote

Vi har slitt litt med å omsette overtak i spillet i mål i flere av de siste kampene. Håper effektiviteten er med oss i dag.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 03.08.2019 12:25    Post subject: Reply with quote

Ligger litt i kortene at vi taper denne
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 03.08.2019 13:34    Post subject: Reply with quote

Var det noen formasjonstrening på fredag?
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1226

PostPosted: 03.08.2019 13:53    Post subject: Reply with quote

Forts spent på hvilken taktikk vi kjører siste 7-8 hvis vi trenger mål.
Håper ikke vi roter med ball og må løpe unødvendig.

Tipper PAH inn for Akintola.
GÅ evt Denic bør ha 30 min.
Kanskje de bør teste Akin som spiss..
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 03.08.2019 15:17    Post subject: Reply with quote

Synes Ceide var spennende i starten av sesongen - er han helt ute av det?

Ellers skjeldent noe sjakktrekk å bytte ut hele laget. Eggen f.eks. , rullerte lite.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 03.08.2019 15:21    Post subject: Reply with quote

Troppen:

https://www.rbk.no/nyhete...sborg-2019

1. André Hansen
2. Vegar Eggen Hedenstad
3. Birger Meling
4. Tore Reginiussen
5. Djordje Denic
7. Mike Jensen
8. Anders Konradsen
10. Pål-André Helland
11. Yann-Erik de Lanlay
14. Alexander Søderlund
15. Anders Trondsen
16. Even Hovland
17. David Akintola
19. Gustav Valsvik
23. Gjermund Ã…sen
24. Arild Østbø
28. Samuel Adegbenro
35. Emil Konradsen Ceïde
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 838

PostPosted: 03.08.2019 16:17    Post subject: Reply with quote

Serien er jo det vi lever av. Det er serien som er viktigst. Europa er bonusen for å prestere i serien. Håper ingen spillere hviles kun for å hviles.

Når det er sagt, så forventes egentlig seier her. Dette er et bunnlag. Det er ikke et lag som underpresterer etter min mening. De hadde en svak sesong i fjor og har bare fortsatt denne trenden: De er rett og slett ikke bedre.

Siste kamp i ES mot et bunnlag*, var Viking... Personlig håper jeg på noe lignende denne gangen. Jeg er i alle fall forsiktig optimist med tanke på noe slikt. Tror forskjellene mellom lagene skal være såpass stor at vi rundspiller S08 til tider og vinner komfortabelt.

* Viking er jo ikke et bunnlag riktig ennå. Men det er bare et spørsmål om tid, de åpnet bedre enn forventet, på samme måte som vi åpnet verre enn forventet. Over tid så justeres slikt. S08 spår jeg kommer til å havne på nedre halvdel uansett, de er ikke bedre.

Tips: 4-1 til RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Next
Page 2 of 14

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb