English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - BATE Borisov
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29, 30  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Hedenstad
3%
 3%  [ 4 ]
Reginiussen
4%
 4%  [ 6 ]
Hovland
4%
 4%  [ 6 ]
Meling
5%
 5%  [ 7 ]
Jensen
2%
 2%  [ 3 ]
Trondsen
0%
 0%  [ 0 ]
Konradsen
30%
 30%  [ 38 ]
Akintola
0%
 0%  [ 1 ]
Søderlund
27%
 27%  [ 34 ]
Adegbenro
20%
 20%  [ 25 ]
Total Votes : 124

Author Message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 31.07.2019 22:09    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Akintola Har hatt trua lenge. Men nå mistet jeg det siste av håp. Alle jeg kjenner ville satt inn ballen fra en meter. Han har underlig nok masse fotball i seg men det er jo stang ut noe så inn i evigheten på gutten! Synes oppriktig synd på ham. Men han må settes ut av laget og spilles god over tid på en eller annen måte. Vi kan ikke ha en destruktiv ving i tellende kamper.


Selv om det egentlig skal være mål på sjansen til Akintola, så forstår jeg faktisk at han bommer der allikevel. Grunnen er jo at ballen treffer BATE-spilleren rett i forkant og dermed spretter opp slik at ballen treffer leggen, og da blir det en ukontrollert avslutning som likså gjerne kunne godt i mål. Dette skjer såpass raskt at det er vanskelig å reagere og justere foten opp i riktig høyde slik at han bare kan bredside ballen inn. Jeg er 90% sikker på at han hadde scoret hadde ikke ballen truffet foten til BATE-spilleren og dermed unngått at den spratt opp.

Ellers et bra innlegg.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 31.07.2019 22:09    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
MODERATORER Det er for galt at dere ikke stenger ute personer som over lang tid går inn for å ødelegge forumet. Det er greit at det har vært takhøyde i mange år, men tidene forandrer seg også på RBKWeb og jeg opplever oftere nå enn før at enkelte terroriserer forumet. Det ødelegger litt av gleden av å være her, og jeg synes det er på tide å ta grep. Utestenging av den respektives IP/bruker er sanksjoner de fleste store forum må benytte i 2019. Takhøyde skal det være, men ikke naivitet.


Enig i at man ikke skal bli naive, men dette er i utgangspunktet en fjær som brukerne her inne har blitt eksperter til å gjøre til ti høns. Han skriver idiotiske innlegg, der er ingen uenig, men det hjelper jo ekstremt lite at 90% av påfølgende innlegg skal være svar på dette. Vi moderatorer kunne helt sikkert ha gjort mer og tidligere, men det gjelder i høyeste grad brukerne her også. Det er litt paradoksalt at det er de som absolutt vil ha han ut som er ivrigst på å fyre opp og eskalere alle usaklige diskusjoner. Vi endte opp med å slette forrige kamptråd fordi 90% av innleggene handlet om andre forumbrukere, selv om de det ble diskutert bare hadde postet et par innlegg.

Det var en moderator sin kritikk tilbake til dere. Det er seriøst som å forsøke å holde orden i en barnehage.

Vi skal uansett ta et møte på kammerset nå, så får vi se hvem som overlever. Det er ikke utenkelig at det iallefall er én i manko her ganske snart, så hold bare ut litt til og oppfør dere alle som folk i mellomtiden.

Edit: Hastevedtak gjennomført. Nå kan roen senke seg.


Last edited by Hedon on 31.07.2019 22:15; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
vingback
Veteran


Joined: 25 Aug 2007
Posts: 2462

PostPosted: 31.07.2019 22:13    Post subject: Reply with quote

Veldig god kamp, nydelig å gå videre! RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 31.07.2019 22:14    Post subject: Reply with quote

Bunnsolid kamp av oss idag. Fantastisk stemning på Lerkendal. Søder banens beste, tapte ikke en duell og gjorde oppspilspunkt jobben perfekt. Deilig seier!
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 31.07.2019 22:14    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:


MODERATORER Det er for galt at dere ikke stenger ute personer som over lang tid går inn for å ødelegge forumet. Det er greit at det har vært takhøyde i mange år, men tidene forandrer seg også på RBKWeb og jeg opplever oftere nå enn før at enkelte terroriserer forumet. Det ødelegger litt av gleden av å være her, og jeg synes det er på tide å ta grep. Utestenging av den respektives IP/bruker er sanksjoner de fleste store forum må benytte i 2019. Takhøyde skal det være, men ikke naivitet.


Tommel'n opp!

Gratulerer alle sammen. Det ringte på døra da det var ca. 4 - 5 min igjen av kampen og det var egentlig like greit for det var grusomt å telle ned til dommeren blåste av. Like grusomt var det å komme tilbake og se om det ble 2 - 0 seier eller om det stod 2 - 1 og ekstraomganger. Glad for at det ble Maribor. Lever bedre med å tape for Maribor enn for AIK selv om jeg tror vi hadde slått AIK slik som jeg forventer og håper på at vi kommer til å slå Maribor. Slår vi Sarpsborg på lørdag så har dette vært en fin fin uke. Igjen, gratulerer alle sammen RBK
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 31.07.2019 22:15    Post subject: Reply with quote

Jeg vil også få tillegge, som mange andre før meg. Meg selv inkludert, at RUSK er gratis og veldig enkel å bruke.

Det blir litt som å skru opp lyden når det kommer reklame på TV for å klage på at reklame er irriterende. Fjernkontrollen kommer med muteknapp, RUSK er forumets muteknapp. Bruk den.

https://www.rbkweb.no/for...php?t=8509
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 31.07.2019 22:21    Post subject: Reply with quote

[/quote]Jeg er 90% sikker på at han hadde scoret hadde ikke ballen truffet foten til BATE-spilleren[/quote]

90% sikker på at en profesjonell fotballspiller skal treffe fra 2m på blank goal hvis ballen ruller foran han?!? Jesus!
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 31.07.2019 22:22    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
MODERATORER Det er for galt at dere ikke stenger ute personer som over lang tid går inn for å ødelegge forumet.


Det skal veldig mye til, men til slutt gjør vi det.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 31.07.2019 22:23    Post subject: Reply with quote

Jeg må få sagt at jeg er imponert over det Horneland har fått til. Denne kampen står det respekt av. Jeg skal være ærlig å innrømme at jeg ikke hadde troa på dette i første omgang ettersom vi har sett mange lignende kamper tidligere. Spillerne holdt stand og stod på.

Det er helt på sin plass at Horneland og spillerne skal ha masse skryt for en fantastisk gjennomført kamp. Det er det ingen tvil om.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 31.07.2019 22:25    Post subject: Reply with quote

Hedon Tommel'n opp!
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 31.07.2019 22:27    Post subject: Reply with quote

Det er godt å se at vi orker å holde trykket oppe i 94 min. Stor forbedring fra Kåre sin tid. Da orket vi sjeldent.
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 31.07.2019 22:28    Post subject: Reply with quote

Batigol wrote:
Det er godt å se at vi orker å holde trykket oppe i 94 min. Stor forbedring fra Kåre sin tid. Da orket vi sjeldent.


Jeg hørte at det var ganske trykket stemning på den berømte minnestunden/likvaken. Very Happy
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1849

PostPosted: 31.07.2019 22:28    Post subject: Reply with quote

FANTASTISK GØY KAMP.

Selvfølgelig mye nerver og sjiit og jeg var overbevist om at vi kom til å få en i sekken når vi sløste bort så maange sjanser. Men det var nettopp det, vi skapte sjanser, vi angrep, vi rullet opp, vi presset bra og det føltes som en ganske kontrollert kamp til tider.

Digget også at Mike som aldri får krampe fikk "krampe" i siste minuttene. Endelig litt sånn kynisk dritt som pusher marginene i vårt favør.

PS! Veldig glad for at jeg ikke satt på forumet for makan til surmaget piss gjennom kampen kan umulig gjøre det gøy å følge med.
Back to top
View user's profile Send private message
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 31.07.2019 22:31    Post subject: Reply with quote

Skinnvest er gått ut av mote ryktes det Smile Deilig at vi er videre, som forventet!
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 31.07.2019 22:35    Post subject: Reply with quote

Herlig å være på Lerkendal ikveld RBK

Gratulerer alle sammen RBK

Edit:

Kamptråden gidder jeg ikke å lese gjennom ...
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1188

PostPosted: 31.07.2019 22:44    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Og også en god kamp av Hedenstad igjen.

SÃ¥ dagens kritikk:

Meling Svak kamp på en del måter.

Her tror jeg rett og slett det er snakk om at Adegbenro = suger balle defensivt -> Meling kollapser. Yanni god defensivt = Meling god.

Helland = suger balle defensivt -> Hedenstad så dårlig ut. Når det kommer en foran Hedenstad som ikke jukser defensivt (Akintola) så er han bedre.

Noe sånt...
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 31.07.2019 23:00    Post subject: Reply with quote

Hansen 6

Hedenstad 6
Reginiussen 7
Hovland 7
Meling 6

Jensen 7
Throndsen 7
Konradsen 7

Akintola 5
Adegbenro 8 BB
Søderlund 8


Helland 8
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 31.07.2019 23:03    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:
Upopulær mening: Venstresiden fungerer bedre med De Lanley enn med Adegbenro av den enkle grunn at Adegbenro ikke er interessert i trekant og kombinasjonsspill.

Om Horneland begynner å kalle det for treenighet istedenfor trekant, så skal du se at Samuel ser lyset og raskt blir vår beste lagspillende ving ever...
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3935
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 31.07.2019 23:11    Post subject: Reply with quote

Flott kamp. Tok første omgang i båten på vei hjem og 2 omgang med fôring av sultne barn så det ble ikke kommentering på meg. Det som gav mest inntrykk utenom kampen er intervjuet med Horneland etter kampen hvor han prater om at vi spiller som Rosenborg og at vi skal angripe. Det høres litt påtatt ut, nesten som at noen har gitt han instruksjoner, men hvem bryr seg. Om han omfavner RBK stilen og får spillerne til å løpe så skal jaggu meg omfavne Horneland også. Flott kveld Smile
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 31.07.2019 23:19    Post subject: Reply with quote

En av de absolutt beste kampene vi har gjort de siste årene. Eneste som gjør at denne ikke havner helt oppe med Ajax-kampene for min del er at vi igjen brenner noen sinnsyke sjanser. Seieren kunne vært enda mer overbevisende om vi hadde hatt normal RBK-effektivitet.

Synes hele laget gjør en bra kamp dog, men jeg vil faktisk trekke frem Hedenstad litt ekstra. En spiller som mange av oss her inne har avskrevet i lengre tid, egentlig med rette, all den tid han stort sett har vært en av våre svakeste i nesten hver kamp de siste sesongene. Det står dog respekt av at han tilsynelatende er i ferd med å snu den trenden.

Så undrer jeg meg litt på hva som egentlig foregår bak lukkede dører. Kom akkurat fra byen og så intervjuet med Horneland på TV2, der han får spørsmål om dette var Horneland-fotball på høyeste nivå, hvorpå han svarer at det var RBK-fotball. Og det var det jo også. Er det ikke litt spesielt at laget spiller en type fotball som ikke er helt i tråd med det treneren egentlig står for ? Er det Horneland som har innsett at han ikke får gjennomslag for sine ideer her og har tatt grep ? Er det spillergruppen som har tatt tak og krevd endring ? Har styret lagt føringer ? Det er en ganske påfallende forskjell på hvordan vi spiller nå kontra tidligere i sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2074
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 31.07.2019 23:20    Post subject: Reply with quote

Det er inni helvetes deilig å være på kamp på Lerkendal. Det er dessverre ikke så ofte for en utflytta trønder, men desto bedre når jeg først får det til. Jeg ser mest kamper med RBK med kjernen på bortebane, men i dag ble det langside med familien. Det er også en opplevelse. Folk kjefter når noen reiser seg i iveren og entusiasme. En kar satt og brølte uuuuuuu, uuuu, uuuuuuuuuuu i øret mitt hver gang han var uenig med dommeren. Og det var han støtt og stadig. Herlig entusiasme, men skulle ønske at flere tribuner ble smittet med beholv for å synge og hoppe litt.

Det er lenge siden vi har hatt et sånt momentum i laget. Spillerne jobbet beinhardt for laget og hverandre. Hedenstad ser ut som en fotballspiller igjen, fordi Akintola ikke jukser.
Har diskutert med endel folk i kveld som ikke skjønner hvorfor Akintola spiller istedenfor Helland. Det skjønner jeg. Helland får være supersub en periode framover. Fin å sette inn når motstander er sliten. Men selv da løper han ikke fra noen. Han trenger mye plass og rom.

Vurderte en børs, men nøyer meg med å gi en åtter til alle. Faen så kult det er å se at vi hamler opp med det som faktisk er gode fotballag.

Registrerer også at det er mange jeg har krangla med om RBK-trener i vinter som ikke vil diskutere med meg lenger. Det er en grunn til at Horneland er i RBK og at Kåre er i Ostende eller hva de heter.

Gleder meg til Maribor!!!
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 31.07.2019 23:21    Post subject: Reply with quote

At Samuel bare er enmansshow må det snart bli slutt på synes jeg. Han skaper også mye for de andre. Bare i dag burde han hatt minst 2 målgivende med bedre avsluttere/litt mer flaks og kanskje 3 dersom Mike hadde skutt på direkten. I mange kamper har han kommet til fine innlegg eller sentret til folk innenfor 16 som det burde blitt mål ut av. Han har fortsatt en del svakheter og ting han også kan bli bedre på men det skal vi være glade for at han har. Jeg ønsker å ha han lengst mulig i klubben og det skal ikke mye til før han blir umulig å holde på dersom han begynner å score litt eller får bedre uttelling på sine "assist".
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
skrukken
Rutinert


Joined: 27 Feb 2008
Posts: 736
Location: Nord

PostPosted: 31.07.2019 23:26    Post subject: Reply with quote

Har nå sett kampen i opptak.
Vi jukser endel defensivt, noe som gjør at BATE slipper til en del unødvendige sjanser. Utenom det, som å se RBK i starten av 90-tallseventyret igjen. Noe naivt, men dæven så artig. Fullt kjør offensivt når vi kan. Endel som snakker ned Trondsen i dag, men om dere ser kampen på nytt gjør ham en jævlig god balanserende jobb på midtbanen. Ikke så pådriver offensivt som han kan, men ham har spillere i Jensen og Konradsen som tar den jobbben i dag.

Horneland har lykkes med det enkle, men dog så vanskelige jobben i å få laget framoverretta og samkjørt igjen. Løpsvilje og intensitet i spillet.

Det eneste som kan gi oss CL og som kan gi oss poeng i CL er guts, samkjørt lag og løpskapasitet. Ferdigheter kan vi aldri slå de store på, og det gjorde vi heller ikke under Eggen.

Fortsett sÃ¥nn😃
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2074
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 31.07.2019 23:27    Post subject: Reply with quote

Litt av problemet er vel at han skaper litt urytme med måten å spille på. Det er slett ikke enkelt å time løp inn i feltet når han har ballen. Men vet at det til slutt kommer en ball, men ikke når og hvor. Hvordan skal man time løpene inn i feltet da? Går man for tidlig inn står han jo fremdeles og rundlurer svimle backer og da ser det dumt ut å ha løpt for tidlig. Så må man ta en runde til eller noe.

Edit: snakker om Samuel. Ikke Anders T.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 31.07.2019 23:32    Post subject: Reply with quote

Helt nydelig å se Horneland jage guttene konstant i andre omgang og ikke minst at de svarer utpå banen. Søderlund jager helt opp i keeper langt på overtid og vi holder presset høyt. Vi tar overgangene når vi vinner ball og vi jakter hele tidens neste mål. Fantastisk.

Også må jeg bare istemme at det er helt fantastisk på Lerkendal på slike dager. Det var "bare" 14800 der, men for et liv! Disse ecup-kvalikkene på sommeren har fått litt sånn egen aura over seg hvor både spillere og publikum våkner til liv.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29, 30  Next
Page 28 of 30

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb