English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
BATE Borisov - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Hedenstad
3%
 3%  [ 1 ]
Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Meling
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
11%
 11%  [ 3 ]
Lundemo
7%
 7%  [ 2 ]
Konradsen
66%
 66%  [ 18 ]
Akintola
0%
 0%  [ 0 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
de Lanlay
0%
 0%  [ 0 ]
Adegbenro
11%
 11%  [ 3 ]
Total Votes : 27

Author Message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 24.07.2019 20:33    Post subject: Reply with quote

Stop feeding the trolls.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 24.07.2019 20:35    Post subject: Reply with quote

Strominho wrote:
Ikke bombesikkert at Bate scorer på Lerkendal. Skaper de like lite som i kveld kan vi fort holde nullen. Og vi scorer "alltid" på Lerkendal. Har virkelig trua på at dette kan gå jeg. Vi spiller som et lag. Lagdelene henger sammen og vi bygger opp spill. Har mye ball. Veldig spent på hvordan en kamp med Samuel fra start ser ut.

Dette i en kamp mot et lag som ligger 61 plasser forran oss på klubbrankingen. Hadde vi møtt laget som ligger 61 plasser bak oss, og levert en prestasjon som BATE gjorde mot oss i kveld, hadde vi krevd hele RBK-ledelsen henretta utfor Domkirka, til tross for seier. For vi hadde jo alle vært enige om at vi ville tape 5-0 i borteoppjøret med en slik prestasjon.

Hadde hvert fall vært nervøs om jeg var BATE supporter nå. Dette går. Vi snur det på Lerkendal Tommel'n opp!


Nei, det er livsfarlig hver gang de går over midtbanen. De er mye farligere enn RBK på kontringer og har tempo når de først setter i gang. Det innlegget som blir slått på spissen er klasse og det er ingen i RBK som kan slå slike innlegg. Kanskje Helland på en god dag.


Bate scorer på Lerkendal. Vi må score minst tre mål og det er vi ikke i stand til per dags dato.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2649
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 24.07.2019 20:40    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
TAF wrote:
Selv om jeg er enig i at Hovland ofte gjør seg bort, kan han da ikke klandres for sistemålet? Det er da vitterlig Reginiussen som ikke følger spissen inn, og Hovland ligger jo da nødvendigvis bak ham når han skal prøve å rette opp feilen. Tore ville jo vært først på ballen og kunne pirket den ut til corner hvis han hadde fulgt innløpet.


Det er da Hovland som har spilleren før spilleren så stikker inn mellom og bak rygg på Tore. Hovland sin jobb å følge. Tore kan ikke se både foran og bak.
Etter å ha sett høydepunktene på nytt må jeg si meg enig. Hovland har skylda. Razz

Uten at det frikjenner de andre i forsvaret for det shaky forsvarsspillet i resten av kampen, forsåvidt. Spesielt helt i starten, da BATE fikk førstemålet, så det ut som om alle i hvit drakt var helt ukjent med konseptet hjørnespark: etter halvhjertet duellspill ramlet ballen slapt ned i farlig sone midt foran mål gang på gang, med full panikk som resultat. Helt jævlig å se på.

Ellers godt å se et Rosenborg-lag som ønsker å angripe, og faktisk klarer det, mot sterk motstand på bortebane i Europa. Noe helt annet enn marerittet borte mot APOEL.


Last edited by TAF on 24.07.2019 20:41; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 24.07.2019 20:41    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
senador wrote:
Bate klarer ALLTID å få et bortemål i slike kvalikkamper. Så å si ALLTID. Da må vi score minst tre mål. Det gjør vi ikke.

Når du får denne kampen litt på avstand senador så er jeg sikker på at det kalde, fotballanalytiske meningene dine kommer frem igjen.

RBK hadde rettelig fin blanding av uflaks og udyktighet her. RBK var klart best og hadde fortjent å få mer ut av dette mens BATE var fryktelig dyktige og heldige som vant denne kampen.
Nå får gutta 1 uke på å trene godt og jeg tror vi skal få orden i det vi var udyktige på i denne kampen og snu det til en seier og videre kvalikk til CL.


Jeg håper du har rett selvsagt i at man kan snu det, men jeg har sett slike kamper før. Da har vi sluppet inn mål billig og deretter ikke evnet å komme tilbake på Lerkendal. Vi skaper ikke nok trykk fremover. Og det blir for enkelt for Bate å ligge å vente.
Back to top
View user's profile Send private message
bigfoot
Rutinert


Joined: 16 May 2006
Posts: 642
Location: Trondheim

PostPosted: 24.07.2019 20:41    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
bigfoot wrote:
Kampen sett under ett er jo dette spillmessig en bedre kamp av oss enn, si, 0-3-kampen borte mot Steaua Bucuresti i 2015. Hvis Hovland kan rulle inn tabbekvota si littegrann har jeg fremdeles god tro på avansement.

senador: ikke faen om det BATE driver på med utover i andreomgangen kalles "kontroll".


Haha, du sammenligner den kampen med nå.... Da hadde vi tempo og spill. VI har ikke tempo nå. Vi skal tråkle oss gjennom 10 mann før vi skal vende opp å speide etter noen før vi deretter skal slå tilbake til Mike Jensen som skal bruke 20 sekunder på å vurdere om han skal skyte eller gjøre noe annet.

BATE har vært med på dette utallige ganger tidligere og de var veldig komfortable. De scorer på Lerkendal og vi sliter med å score mål.


Dette viser bare hvor mye sluttresultatet farger minnene fra gamle kamper. Vi kan takke Hansen for at vi overlevde den første timen. Måtte gå tilbake og sjekke og Hansen fikk 76% av bestemannsstemmene, 192 (!) stemmer.

At vi sliter med å score er vel ingen uenige i. NM-kampen mot Ålesund er vel et forferdelig prakteksempel i så måte. Like fullt har jeg troa på at vi i det minste scorer ett i returkampen, og tror faktisk dét kan være nok, Hovland permitting.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 24.07.2019 20:42    Post subject: Reply with quote

Vi må nok spille med Hovland i den kampen, så dessverre vil vi nok slippe inn mål på Lerkendal. Jeg tviler sterkt på at vi vinner dette 1-0.
Back to top
View user's profile Send private message
Strominho
Veteran


Joined: 30 Aug 2012
Posts: 1045
Location: Tønsberg

PostPosted: 24.07.2019 20:42    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Strominho wrote:
Ikke bombesikkert at Bate scorer på Lerkendal. Skaper de like lite som i kveld kan vi fort holde nullen. Og vi scorer "alltid" på Lerkendal. Har virkelig trua på at dette kan gå jeg. Vi spiller som et lag. Lagdelene henger sammen og vi bygger opp spill. Har mye ball. Veldig spent på hvordan en kamp med Samuel fra start ser ut.

Dette i en kamp mot et lag som ligger 61 plasser forran oss på klubbrankingen. Hadde vi møtt laget som ligger 61 plasser bak oss, og levert en prestasjon som BATE gjorde mot oss i kveld, hadde vi krevd hele RBK-ledelsen henretta utfor Domkirka, til tross for seier. For vi hadde jo alle vært enige om at vi ville tape 5-0 i borteoppjøret med en slik prestasjon.

Hadde hvert fall vært nervøs om jeg var BATE supporter nå. Dette går. Vi snur det på Lerkendal Tommel'n opp!


Nei, det er livsfarlig hver gang de går over midtbanen. De er mye farligere enn RBK på kontringer og har tempo når de først setter i gang. Det innlegget som blir slått på spissen er klasse og det er ingen i RBK som kan slå slike innlegg. Kanskje Helland på en god dag.


Bate scorer på Lerkendal. Vi må score minst tre mål og det er vi ikke i stand til per dags dato.


Er det 2-1 innlegget du snakker om, som jeg kommenterte var bra gjort av BATE, hvor du under kampen mente at et hvert forsvar uten Hovland burde klart å forsvare seg mot?

Jeg er enig i at det er klasseforskjell på lagene. Vi møter et lag som har spilt CL 5 ganger siste 11 sesongene, mens vi har vært på studietur på Kypros, Island osv.

De skaper likevel ikke all verden, og hvis Andre Hansen er i det umulige hjørnet på Lerkendal kan vi holde nullen. Da tror jeg vi går videre.
Back to top
View user's profile Send private message
SHJINNJWÆST
Rutinert


Joined: 09 Oct 2013
Posts: 550

PostPosted: 24.07.2019 20:43    Post subject: Reply with quote

De kan selvfølgelig ikke snu dette. Det er det samme tullet vi har sett om og om igjen. De tror de spiller jevnt mot en motstander som i realiteten har full kontroll på dem. Vi var mye bedre mot celtic for et par år siden for eksempel. Kom på lerkendal og var helt sjanseløse. Ett skudd på mål eller noe var det vi fikk til å skape mot dem. Nei, dette er tynn suppe.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 24.07.2019 20:46    Post subject: Reply with quote

Ja, det er det innlegget.

At vi skal satse på at Hansen er i det umulige hjørnet er for naivt å tro på realistisk sett. Det er meget sjelden Bate ikke scorer og med det vi presterer så er det ingen grunn til at vi skal holde nullen. VI har ikke klart dette før i lignende kamper og når står vi der uten en spiss, en dårlig stopper og et angrepsspill som går for tregt.

Total unødvendig å ryke mot Bate, men det er jo der vi er for tiden dessverre.
Back to top
View user's profile Send private message
bigfoot
Rutinert


Joined: 16 May 2006
Posts: 642
Location: Trondheim

PostPosted: 24.07.2019 20:46    Post subject: Reply with quote

SHJINNJWÆST wrote:
De kan selvfølgelig snu dette.


Overraskende positivt fra Skinnvesten, kudos Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 24.07.2019 20:47    Post subject: Reply with quote

Synes vi var best men tapte ufortjent!

Kort oppsummert går dette utelukkende på effektivitet i avgjørende fase av offensivt og defensivt spill.

Børs:

Hansen: 5 Helt greit, en flott redning som kanskje berget oss fra 3 baklengs og kan ikke lastes for målene selv om vi vet han kan produsere fantomredninger som kunne stoppet det.

Hedenstad: 4 Flott assist på den ene corneren, men gud bedre, livredd defensivt hver gang de kom på hans side. Ikke tett nok oppi på innlegget på 2-1. hadde sikring så burde vært mere "på"

Meling: 5 Bra med på dobling, flink til å gå på løp inn i boks men for lite sluttprodukt. Sto hjelt greit defensivt.

Tore: 5 Bra i hodespillet, vondt å se ham titte tilbake på Hovland og så ut i lufta på 2-1. Godkjent!

Hovland: 2 Unngår stolpe fordi jegf synes det blir for brutalt, men helt utrolig svak på 1 ting, HVER GANG. KONSENTRASJON! Skal han spille fast fremover så MÅ trenerapparatet ta de grepene som må gjøres for å rette på det.

Lundemo: 2 Utrolig svak og passiv. <Summerer><

Inb:

Samuel: Frisk og kvikk. Farlig hver gang han har ballen. "Litt" rusten tuch innimellom, men det er forventet når han har vært litt borte med skade, HERJET med backen etter han kom inn!

Helland: Tilløp til noen fine kominasjoner, men nada sluttprodukt og Rævva dødballer...

Trondsen: Kom ikke innpå (Sjokkerende egentlig).

Horneland: 4 Helt sikkert gjort jobben og laget klarte seg bra, men får trekk fordi han ikke satte inn Trondsen for en meget svak Lundemo.

Sum: Synes det var en bra bortekamp med ufortjent resultat. Dog er det flere som har mye å gå på og grep som kan gjøres så vi blir enda bedre! Gleder meg til fremtiden Smile
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 24.07.2019 20:49    Post subject: Reply with quote

Tror Horneland har rett: dette avgjøres det siste kvarteret på Lerkendal. Tipper det står 2-1, 1-0, 2-0 eller noe lignende når vi kommer dit. Og at vi da har Trondsen på midten og Adegbenro fra start og klarer akkurat å ro det hele i land. Liker veldig godt det RBK holder på med for tida, det er kun Hovland som nå er helt ute av form.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 24.07.2019 20:49    Post subject: Reply with quote

Vi kan sammenligne denne kampen som bortekampen vår mot Zenit sist. Man kan tro naivt at vi var det beste laget fordi vi hadde banespillet, men Zenit scorte målene. Da er man ikke best!
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2074
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 24.07.2019 20:50    Post subject: Reply with quote

Vesten skriver «de» og ikke «vi» som ekte supportere ville skrevet. Hiv ut trollet. Bort. Vekk.
_________________
Her burde det stått noe kult.


Last edited by O-Rex on 24.07.2019 21:17; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Strominho
Veteran


Joined: 30 Aug 2012
Posts: 1045
Location: Tønsberg

PostPosted: 24.07.2019 20:53    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Ja, det er det innlegget.

At vi skal satse på at Hansen er i det umulige hjørnet er for naivt å tro på realistisk sett. Det er meget sjelden Bate ikke scorer og med det vi presterer så er det ingen grunn til at vi skal holde nullen. VI har ikke klart dette før i lignende kamper og når står vi der uten en spiss, en dårlig stopper og et angrepsspill som går for tregt.

Total unødvendig å ryke mot Bate, men det er jo der vi er for tiden dessverre.


Ja vi er faktisk der at BATE slo Arsenal i tellende kamp i fjor og var i sluttspillet i Europa LEague, mens vi måtte ha en Andre Hansen i det HELT umulige hjørnet nedi Albania for å kvalle, for så å bli slaktoffer i gruppa.

Det ER klasseforskjell på oss og BATE. Nå er vi en situasjon hvor vi går videre med 1-0 på Lerkendal etter en hederlig bortekamp. Går vi videre her så er det en prestasjon (nesten) på nivå med Ajax. Det skal vi være fornøyde med Smile

Reality checken kom ikke så til de grader i dag som man kunne frykte mot en på papiret overlegen motstander.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 24.07.2019 20:58    Post subject: Reply with quote

Tja, jeg mener Bate er på et dårligere nivå enn i fjor og tidligere år. De beste spillerne har blitt gamle og holder nok ikke nivået de hadde selv om det fortsatt er brukbare.

Dinamo Brest leder serien og Bate har allerede tapt noen kamper i hjemlig serie.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 24.07.2019 20:59    Post subject: Reply with quote

Fikk ikke sett kampen og håpte jeg kunne få litt inntrykk her, men det er helt håpløst å finne de gode innleggene om kampen oppe i disse 470 innleggene til senador om at jorden er på vei til å gå under.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2649
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 24.07.2019 20:59    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Lundemo: 2 Utrolig svak og passiv. <Summerer><

Enig i mye av børsen din, men ikke i denne. Lundemo har ofte både to og tre spillere tett på seg, men klarer bemerkelsverdig ofte å unngå balltap og sende ballen konstruktivt videre. Jeg hadde lett gitt ham en firer.
Back to top
View user's profile Send private message
Strominho
Veteran


Joined: 30 Aug 2012
Posts: 1045
Location: Tønsberg

PostPosted: 24.07.2019 20:59    Post subject: Reply with quote

Det har du sikkert rett i. Hadde de vært på toppnivå hadde vi kanskje røket 4-0 i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2649
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 24.07.2019 21:02    Post subject: Reply with quote

Men det var de ikke, og det gjorde vi ikke, så da er det fortsatt muligheter til å gå videre. Vi skal ha dagen for å få det til, men synes vi har hatt dagen stadig oftere den siste tida, så det er faktisk lov å være forsiktig optimist.
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 24.07.2019 21:03    Post subject: Reply with quote

Noen her er jo notorisk negative. Det er feil uansett om vi taper eller vinner. Taper vi er det fordi vi er elendige. Vinner vi er det fordi motstanderen er elendig, ikke vi som er gode. Når man klarer å snu alt om til noe negativt så burde man kanskje gå noen runder med seg selv. Tipper dere er kule folk på fest Smile
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 24.07.2019 21:03    Post subject: Reply with quote

Synd at vi taper i dag, totalt sett er vi klart best spillemessig i 70 minutter og skaper flest store sjanser.

Det er dog ikke tilfeldig at det skjer. Vi mangler kvalitet i begge boksene og det får vi svi for på dette nivået. Men det er en glede å se på en del av angrepsspillet vi varter opp med. Alt i alt er det nok en positiv kamp og vi har fortsatt en god sjanse til å ta dem i hjemmekampen.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Strominho
Veteran


Joined: 30 Aug 2012
Posts: 1045
Location: Tønsberg

PostPosted: 24.07.2019 21:04    Post subject: Reply with quote

TAF wrote:
Men det var de ikke, og det gjorde vi ikke, så da er det fortsatt muligheter til å gå videre. Vi skal ha dagen for å få det til, men synes vi har hatt dagen stadig oftere den siste tida, så det er faktisk lov å være forsiktig optimist.


Jeg har troa så det holder, jeg Smile
Vi vinner på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 24.07.2019 21:12    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Tja, jeg mener Bate er på et dårligere nivå enn i fjor og tidligere år. De beste spillerne har blitt gamle og holder nok ikke nivået de hadde selv om det fortsatt er brukbare.

Dinamo Brest leder serien og Bate har allerede tapt noen kamper i hjemlig serie.


Du må slutte å drømme deg bort til 90-tallet hvor vi var konkurransedyktig mot verdens beste fotballag. Pr. 24.Juli 2019 er det fullstendig urealistisk at vi skal feie over et lag som Bate. For all del, alle her inne ønsker seg tilbake til det nivået, men det er ikke det dette handler om.

Ser man på hva vi har prestert så langt i år, så er dette faktisk et stort steg i riktig retning. Mye større enn å slå et elendig Viking-lag 5-1. Dette er et lag som sannsynligvis ville vunnet årets ES uten nevneverdige problemer.

Det er fullstendig urealistisk at vi plutselig skal gå fra å bli overkjørt av Haugesund på Lerkendal til å høvle over Bate i løpet av et par måneder. Ja, laget har en del særdeles prekære svakheter, og det er ingen her inne som mener og tror at dette er det absolutte toppnivået RBK kan prestere på. Men en må være realistisk. Klubben må bygge seg opp gradvis, og når vi faktisk viser stor spillemessig fremgang fra tidligere i år, så blir det fullstendig meningsløst å sitte og slakte laget slik som du og skinnvesten gjør.

Ja, Hovland var særdeles svak, og ja, Søderlund var knapt synlig i denne kampen. Alle her så det. At folk gleder seg over fremgang betyr dog heller ikke at man mener alt er rosenrødt, eller at det ikke er rom for betydelige forbedringer. Men i det minste prøv å gled deg litt over at vi spillemessig er på vei i riktig retning igjen.

I April hadde vi tapt 5-0 her. Da er det grei fremgang når vi presterer på et nivå som tilsier at vi burde greid både 2-2 og 2-3 her med litt bedre presisjon på siste 3.delen. Det blir jævlig trist å være supporter om man skal slakte alt klubben gjør så lenge vi ikke er konkurransedyktig mot Barcelona.


Last edited by Sløvsekken on 24.07.2019 21:15; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
bigfoot
Rutinert


Joined: 16 May 2006
Posts: 642
Location: Trondheim

PostPosted: 24.07.2019 21:12    Post subject: Reply with quote



Statistikk skjuler jo mye vesentlig, men synes egentlig dette er en grei oppsummering av hvordan kampen så ut.

media: hvor sa Horneland dette? TV2 Sport 1 etter reklamen? Sumo-sendinga kutta irriterende nok like etter kamplsutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29  Next
Page 27 of 29

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb