English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Viking
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Hedenstad
30%
 30%  [ 12 ]
Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Meling
2%
 2%  [ 1 ]
Jensen
2%
 2%  [ 1 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Konradsen
47%
 47%  [ 19 ]
Akintola
0%
 0%  [ 0 ]
Søderlund
17%
 17%  [ 7 ]
de Lanlay
0%
 0%  [ 0 ]
Ã…sen
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 40

Author Message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 13.07.2019 20:19    Post subject: Reply with quote

Så ikke kampen, men meget gledelig å se at den positive trenden fortsetter. Fin timing var det og, under e-cup kvalik og rett før sommervinduet åpner.
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 13.07.2019 20:30    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Er lov å være kritisk til det som presteres når du reiser 1100 km for å se laget bli pissa på av Tromsø. Hvis du synes kritikken mot det klubben har prestert så langt denne sesongen ikke er berettiget kan du vel heller argumentere mot de innleggene du er uenig i ? Dette er jo et debattforum tross alt.

De som først og fremst bør se seg selv i speilet er de 6, 7, 8000 som har forsvunnet fra tribunen i motgangsperioden, eller de her med bostedsadresse i Trondheim som ikke gidder å møte opp uansett.


Tja, når man f.eks. kommenterer innleggene man er uenige i blir man jo møtt med hersketeknikker som «personangrep». Dette er jo et debattforum tross alt....
For min del synes jeg du er i overkant negativ under du poster her inne, og det skal du få lov til. For all del. Men så negativt som du til tider framstiller ting kjenner jeg meg ikke igjen i. Så jeg er uenig med deg, om du ikke forsto det. Vi er vel skrudd sammen forskjellig på den måten at jeg leter etter positive ting, og du negative. Fair enough. Men ungdomsskoleretorikk à la «den som roper høyest» tvert noen er uenige med deg kan du spare deg for. Dette er jo et debattforum tross alt...

«Lov å være kritisk når du reiser 1100 km....»: det er lov å være kritisk når man ikke gjør det også. Eller positiv. Fordi om du har reist 1100 km for å se RBK (som for seg applauderes), så gir det ikke deg en større rett til å uttale deg enn andre. Det forsterker heller ikke din argumentasjon. Ved å bygge opp setningen på denne måten insinuerer du at de som ikke har reist 1100 km ikke har like stor rett som deg til å uttale seg. Mulig du ikke mener det slik, men nok et eksempel på en malplassert hersketeknikk.

De som først og fremst bør se seg i speilet er de som henger opp bannere opp ned, henger opp bannere som «pell deg hjem med Haugesund», og de som ikke viser et gram støtte til klubben fordi de er uenige. Det at du har endret din quote fra «#obos2020» til «#medgangssupportere» viser kanskje at det er i ferd med å skje?
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 13.07.2019 20:31    Post subject: Reply with quote

SHJINNJWÆST wrote:
larsarus wrote:
SHJINNJWÆST wrote:
Bra kamp mot særdeles svak motstand.

Vi spiller i Elite/Serien. All motstand er særdeles svak. Det trengs ikke repeteres.


Svak motstand til eliteserien å være. Dette er det dårligste laget vi har møtt i år, med soleklar margin.


Dæven! Hvis vi ikke har møtt dårligere motstand i serien så kan vi ikke ha møtt mange lag enda. Bak dem ligger tross alt storlag som godset, Mjøndalen og Lillestrøm. I tillegg har vi jo møtt selveste Tiller og Ull/Kisa. Hadde Viking møtt storlag som Tiller hadde de tapt minst 8-0.

Ser for meg at du er han som kommer på fest med ei flaske vann og klager over at alle andre er så usunne
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 13.07.2019 20:31    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
nidaros997 wrote:

Forøvrig også første kampen hvor Horneland sitter helt rolig på benken kampen igjennom|


Han har vel sittet ganske rolig på benken i flere kamper på rad nå?


Borte mot Linfield satt han på tribunen, og mot Ranheim og Kristiansund kan det godt være at han satt rolig kampen igjennom, men i NM-kampen mot Ålesund som vi tapte var han veldig stresset. Så kontrasten fra litt over to uker siden er stor. Kanskje han har fått beskjed om å være mindre involvert og la spillerne spille sitt spill heller enn å forsøke å detalj-styre spillet fra sidelinja?
Back to top
View user's profile Send private message
SHJINNJWÆST
Rutinert


Joined: 09 Oct 2013
Posts: 550

PostPosted: 13.07.2019 20:34    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
SHJINNJWÆST wrote:
larsarus wrote:
SHJINNJWÆST wrote:
Bra kamp mot særdeles svak motstand.

Vi spiller i Elite/Serien. All motstand er særdeles svak. Det trengs ikke repeteres.


Svak motstand til eliteserien å være. Dette er det dårligste laget vi har møtt i år, med soleklar margin.


Dæven! Hvis vi ikke har møtt dårligere motstand i serien så kan vi ikke ha møtt mange lag enda. Bak dem ligger tross alt storlag som godset, Mjøndalen og Lillestrøm. I tillegg har vi jo møtt selveste Tiller og Ull/Kisa. Hadde Viking møtt storlag som Tiller hadde de tapt minst 8-0.

Ser for meg at du er han som kommer på fest med ei flaske vann og klager over at alle andre er så usunne


Tabellplasseringen har ingenting å si for kvaliteten på dagens motstand. Vi har ennå ikke møtt et så svakt lag som det viking var i dag. Det er mange uvitene her inne som prøver å framstille eggenfotball som tut og kjør, kick and run, sånn vi framstår for tiden, men det har ingenting med eggenfotball å gjøre. For en latterlig sammenligning.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 13.07.2019 20:44    Post subject: Reply with quote

Nesten halvspilt sesong, og i løpet av én kamp øker laget antall scoringer med nesten 50%, og vår foretrukne midtspiss med mer enn det - og det uten ekstrem-sifre i målprotokollen. Vi er allikevel på "delt" fjerdeplass og har faktisk brukbart heng på gullet, og det sier en hel del om ligaen.

For øvrig - kun få dager etter at Molde i følge enkelte viste hvor mye bedre enn oss de er ved å vinne 7-1 mot semiproffene fra Island, gjør vi nesten det samme (vi scoret faktisk seks) mot Tippeliga-motstand. Vi er seks poeng bak romsdalingene, altså har vi tatt under et halvt poeng mindre enn dem i snitt, selv med en elendig første del av sesongen. Vi gikk på en smell mot Ålesund i cupen, mens deres skrell mot samme lag var værre. Dette til tross for at de har hentet en drøss med spillere (blant annet hele fem fra TL-konkurrenter) før sesongen, mens vi hentet to (og har sendt spillere i samme posisjoner ut på lån) og attpåtil satt vår beste midtspiss permanent på tribunen.

Det er både fair og korrekt å påpeke at vi fortsatt har mye å jobbe med, men kan ikke folk slutte å bruke Molde som eksempel å strekke seg etter?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 13.07.2019 20:52    Post subject: Reply with quote

Støttes.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 13.07.2019 20:55    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Nesten halvspilt sesong, og i løpet av én kamp øker laget antall scoringer med nesten 50%, og vår foretrukne midtspiss med mer enn det - og det uten ekstrem-sifre i målprotokollen. Vi er allikevel på "delt" fjerdeplass og har faktisk brukbart heng på gullet, og det sier en hel del om ligaen.

For øvrig - kun få dager etter at Molde i følge enkelte viste hvor mye bedre enn oss de er ved å vinne 7-1 mot semiproffene fra Island, gjør vi nesten det samme (vi scoret faktisk seks) mot Tippeliga-motstand. Vi er seks poeng bak romsdalingene, altså har vi tatt under et halvt poeng mindre enn dem i snitt, selv med en elendig første del av sesongen. Vi gikk på en smell mot Ålesund i cupen, mens deres skrell mot samme lag var værre. Dette til tross for at de har hentet en drøss med spillere (blant annet hele fem fra TL-konkurrenter) før sesongen, mens vi hentet to (og har sendt spillere i samme posisjoner ut på lån) og attpåtil satt vår beste midtspiss permanent på tribunen.

Det er både fair og korrekt å påpeke at vi fortsatt har mye å jobbe med, men kan ikke folk slutte å bruke Molde som eksempel å strekke seg etter?


Molde er per dags dato bedre enn oss, men vi kan komme dit hvis vi fortsetter som nå. Tidligere så var det mange som var fornøyd med å vinne knapt mot disse islandslagene fordi det var i Europa, men Molde har vist vei slik at man bør slå disse lagene ganske kraftig. Enkelte har jo hevdet at det var umulig å vinne 7-1 ute i Europa i dagens fotball, men det er mulig.

Vi mangler fortsatt effektivitet for å slå Bate/Piast. Akintola kan ikke misse på to gigasjanser mot slike lag. I tillegg har vi hjerneblødninger defensivt som gjør at vi slipper inn mål på Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 13.07.2019 21:05    Post subject: Reply with quote

Rosenborg er siste fire års vinnere av serien, og er således sin egen målestokk.

Vår fremgang må ses i forhold til spill mot motstandere i eliteserien, samt antall poeng skårede mål og målforskjell, samt spill og poeng i gruppespill i EL.

Det var også med de parametrene Kåre ble veiet og funnet for lett og som Horneland skulle gjøre bedre.

I tillegg kan de av oss som husker Rosenborg fra 90-tallet ha en formening om hvor bra dagens lag er kontra gamle årganger. Jeg vil tro Rosenborgs lags fra slutten av 90-tallet ville rundspilt dagens lag, og dagens lag ville sannsynligvis også tapt mot Hamrèns mer velstrukturerte lag, eller Eggens "alle mann i angrep"-lag fra et drøyt tiår tilbake. Det har også sammenheng med at kvaliteten på stallen var bedre, og her mener jeg ikke bare dagens Rosenborg-lag anno 2019, men også det laget Kåre rådde over etter 2015-sesongen.

6-8 poeng opp til lederlaget ved halvspilt sesong samtidig som vi begynner å finne formen er OK-. Tar vi igjen lagene over oss på de neste 7-8 seriekampene samtidig som spillet blir bedre og vi går videre til gruppespill i EL, såp er vi pari med Kåre/Rini anno 2018.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 13.07.2019 21:22    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:
Sløvsekken wrote:
Er lov å være kritisk til det som presteres når du reiser 1100 km for å se laget bli pissa på av Tromsø. Hvis du synes kritikken mot det klubben har prestert så langt denne sesongen ikke er berettiget kan du vel heller argumentere mot de innleggene du er uenig i ? Dette er jo et debattforum tross alt.

De som først og fremst bør se seg selv i speilet er de 6, 7, 8000 som har forsvunnet fra tribunen i motgangsperioden, eller de her med bostedsadresse i Trondheim som ikke gidder å møte opp uansett.


Tja, når man f.eks. kommenterer innleggene man er uenige i blir man jo møtt med hersketeknikker som «personangrep». Dette er jo et debattforum tross alt....
For min del synes jeg du er i overkant negativ under du poster her inne, og det skal du få lov til. For all del. Men så negativt som du til tider framstiller ting kjenner jeg meg ikke igjen i. Så jeg er uenig med deg, om du ikke forsto det. Vi er vel skrudd sammen forskjellig på den måten at jeg leter etter positive ting, og du negative. Fair enough. Men ungdomsskoleretorikk à la «den som roper høyest» tvert noen er uenige med deg kan du spare deg for. Dette er jo et debattforum tross alt...

«Lov å være kritisk når du reiser 1100 km....»: det er lov å være kritisk når man ikke gjør det også. Eller positiv. Fordi om du har reist 1100 km for å se RBK (som for seg applauderes), så gir det ikke deg en større rett til å uttale deg enn andre. Det forsterker heller ikke din argumentasjon. Ved å bygge opp setningen på denne måten insinuerer du at de som ikke har reist 1100 km ikke har like stor rett som deg til å uttale seg. Mulig du ikke mener det slik, men nok et eksempel på en malplassert hersketeknikk.

De som først og fremst bør se seg i speilet er de som henger opp bannere opp ned, henger opp bannere som «pell deg hjem med Haugesund», og de som ikke viser et gram støtte til klubben fordi de er uenige. Det at du har endret din quote fra «#obos2020» til «#medgangssupportere» viser kanskje at det er i ferd med å skje?


Det er personangrep når du fokuserer på personen og ikke saken. Når du karakteriserer meg som en person som har mindreverdighetskomplekser så er det meg du kritiserer, ikke meningene mine. Det er et personangrep. Jeg har aldri hatt, og kommer aldri til å ha problemer med folk som er uenig med meg. Jeg er faktisk veldig opptatt av å skille på sak og person.

Ja, jeg har vært negativ så langt denne sesongen, og kommer til å fortsette å være det så lenge klubben og laget underpresterer kraftig. Og hovedgrunnen til det er selvsagt at jeg bryr meg om klubben. Likegyldighet er det værste som finnes. Det er omtrent like ille som tiljubling av middelmådighet. Jeg vil fortsette å møte på Lerkendal uansett hvordan det går, og det kan ikke falle meg inn å hetse egne spillere eller trenere på kampdag. Da støtter man laget. Men jeg forbeholder meg retten til å kritisere det jeg mener er for dårlig ellers, som enhver annen her gjør.

Om vi fortsetter utviklingen, begynner å spille underholdende fotball og vipper smurfene ned fra toppen og gjør en anstendig figur i europa så har jeg heller ikke noe problem med å innrømme at jeg tok feil av Horneland. Ingenting er bedre enn om ting kommer på stell så raskt som mulig. Håper man at Horneland mislykkes bare for å ivareta egen pretisje på et diskusjonsforum så er man en forbanna idiot.

Du skjønner poenget med den Tromsø-kommentaren om du legger godviljen til. Det handler om at man bruker mye tid, penger og energi på å støtte laget og blir desto mer irritert skuffet når de underpresterer, som de har gjort det meste av denne sesongen. Det var dog et lysglimt i dag, som jeg også poengterte, men som du av en eller annen grunn hang deg opp i som noe negativt.

Og nei, bannere mot egne spillere hører ingen steds hjemme. Ei heller å sende dem trakaserende meldinger. Det er ikke supportere som driver med slikt.

#obos2020 slengte jeg inn i signaturen når vi lå på bunnen av tabellen tidligere i sesongen, og har ikke giddet å endre det før nå, noe jeg gjorde fordi det var jævlig skuffende å se oppmøtet i dag.


Last edited by Sløvsekken on 13.07.2019 21:36; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
BuranBuran
Junior


Joined: 23 Apr 2019
Posts: 60

PostPosted: 13.07.2019 21:35    Post subject: Reply with quote

18 avslutninger idag. Er det noen som har oversikt over sist vi hadde et såpass antall sjanser?
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 13.07.2019 21:45    Post subject: Reply with quote

Men da er vi jo stort sett enige da. Og uenige.

At det er et personangrep er jeg uenig i. Med alle dine negative kommentarer framstår du som om du er født «sur». Det med mindreverdighetskompleks henspiller på din tendens til å bruke hersketeknikker. At min kommentar var rettet mot alle dine innlegg, men ble framstilt som et motsvar til et enkeltinnlegg, derimot, tar jeg selvkritikk på. Men å hevde at det er et personangrep å kommentere på at du leter med lupe etter negative ting å plukke på, får stå for din regning. For å bruke din egen sjargong; «hvis du legger godviljen til».
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 14.07.2019 00:01    Post subject: Reply with quote

Ordna seg med målsjanser selv uten Adegbenro registrerer jeg. Moro.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 14.07.2019 00:27    Post subject: Reply with quote

rail wrote:
senador wrote:
Litt tidlig å si det, men enkelte her inne burde gå på Brakka å si unnskyld til Horneland.


Utrolig kommentar. Er du riktig frisk? Du bør jo føre an, som den mest notorisk negative brønnpissern her på forumet, tett fulgt av Shjinnwæst, Ratatosk og Sløvsekken. Ellers nok av andre brukere som også med fordel kan ta seg en ekstra titt i speilet.

Det er dumt at du ser på meg som en negativ brønnpisser, hva det enn måtte bety, for jeg føler selv at jeg er kritisk realist. Det må være lov å stille kritiske spørsmål om klubben sin, uten at man blir rakka ned på. Man må kunne kalle en spade for en spade. Jeg var positiv til Horneland fra starten av, og har flere ganger nevnt at han har gode tanker og snakker godt for seg. Han har påpekt at den fysiske formen må opp, noe jeg applauderer. Så er jeg også kritisk til flere taktiske disposisjoner som er blitt gjort. Bendtner saken er elendig håndtert, uavhengig av hvem som er ansvarlig. Bendtner satt på tribunen, mens en skadet Søderlund måtte spille. Man kan se i dagens kamp, der Søderlund var god, at dette hemmet spilleren. Kampen i dag var den mest underholdende RBK kampen på flere år. Pila peker rett vei. Likevel mener jeg at det må handles litt i sommervinduet, for å heve nivået enda litt mer. Man må ha dekning på alle plasser, slik at man ikke risikerer at en skade setter klubben i en umulig situasjon. Positivt at klubben virker å ha funnet formen på den viktigste tiden av året. Den harde treningen i forsesongen begynner å vise seg. Har tro på ny storseier i returkampen i CL.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 14.07.2019 02:05    Post subject: Reply with quote

Kåre-fansen nå:

Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 14.07.2019 07:37    Post subject: Reply with quote

rail wrote:
senador wrote:
Litt tidlig å si det, men enkelte her inne burde gå på Brakka å si unnskyld til Horneland.


Utrolig kommentar. Er du riktig frisk? Du bør jo føre an, som den mest notorisk negative brønnpissern her på forumet, tett fulgt av Shjinnwæst, Ratatosk og Sløvsekken. Ellers nok av andre brukere som også med fordel kan ta seg en ekstra titt i speilet.


Du er hvertfall helt nedsnødd og dette er en typisk innlegg av lav kvalitet. Jeg har rettet sterk kritikk mot Kåre, Bjørnebye og forvaltningen av pengene i RBK i flere år. Jeg har sagt i fra om elendigheten i flere år, men få trodde på det. Ser vi på den forfatningen spillerne har vært i når Horneland tok over, så har jeg hatt rett hele veien. Her er det mange som bør gå i seg selv, spesielt de som kommer med personangrep og søppelposter som ikke har noe innhold om tråden til de som har vært ekstra kritisk.

Horneland har stått rakrygget i det. Tatt over en spillergruppe som ikke har trent på flere år. I dag ser vi en milevis forbedring som er å tråd med den GRADVISE forbedringen som jeg har varslet om. Ting tar tid når man tar over dritt. Det er fortsatt ting å jobbe med, men de som mener de ikke har sett noen forbedringer etter Horneland og at vi ikke skaper noen uten Adengbenro bør innse sin fotballinkompetanse og heretter være mer ydmyk.

At du også sammenligner meg med Shjinnwesten viser at du ikke har forstått eller lest brorparten av mine poster. Du kan ikke opptre slik hvis du ønsker at forumet skal ha god kvalitet!
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 14.07.2019 08:10    Post subject: Reply with quote

god kamp igår, spesielt 2.omg. jeg sliter litt med å skjønne hva Viking holder på med, de ligger langt inne på egen halvdel og skal kjøre kontringer på oss, og da skal ballen føres på fot på ett 60 meters løp. de hadde noen gode etablerte angrep, men de hadde også mange balltap i farlige områder.
kan diskutere om vi spilte Viking dårlige eller om de spilte oss gode, jeg gleder meg stort til å se hva dette laget kan få til mot BATE/Piast. da får vi det virkelige svaret på hvordan vi ligger an.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 14.07.2019 08:19    Post subject: Reply with quote

Jondahl wrote:
god kamp igår, spesielt 2.omg. jeg sliter litt med å skjønne hva Viking holder på med, de ligger langt inne på egen halvdel og skal kjøre kontringer på oss, og da skal ballen føres på fot på ett 60 meters løp. de hadde noen gode etablerte angrep, men de hadde også mange balltap i farlige områder.
kan diskutere om vi spilte Viking dårlige eller om de spilte oss gode, jeg gleder meg stort til å se hva dette laget kan få til mot BATE/Piast. da får vi det virkelige svaret på hvordan vi ligger an.


Hvor mange kamper har vi scoret 5 mål på Lerkendal de siste årene? Vi hadde aldri scoret 5mål under Kåre.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 14.07.2019 09:09    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Jondahl wrote:
god kamp igår, spesielt 2.omg. jeg sliter litt med å skjønne hva Viking holder på med, de ligger langt inne på egen halvdel og skal kjøre kontringer på oss, og da skal ballen føres på fot på ett 60 meters løp. de hadde noen gode etablerte angrep, men de hadde også mange balltap i farlige områder.
kan diskutere om vi spilte Viking dårlige eller om de spilte oss gode, jeg gleder meg stort til å se hva dette laget kan få til mot BATE/Piast. da får vi det virkelige svaret på hvordan vi ligger an.


Hvor mange kamper har vi scoret 5 mål på Lerkendal de siste årene? Vi hadde aldri scoret 5mål under Kåre.


Vant vi ikke 5-1 over Sandefjord 16.mai 2015?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 14.07.2019 09:50    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Er der bare meg eller er det sjeldent dårlig trykk fra kjernen idag? Flere perioder på flere minutter uten sang og når det først synges er det bare noen minutter.


Et resultat av at Mikrofonmannen har gitt seg; den nye capoen er foreløpig ikke like god til å presse frem 2 x 45 minutter med kauking. Tar seg gjerne flere pauser. Sånn er det bare.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 14.07.2019 09:52    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:
Tja, når man f.eks. kommenterer innleggene man er uenige i blir man jo møtt med hersketeknikker som «personangrep».


Ikke bare til 6Strand men til flere:

Når diskusjonen begynner å dreie seg om hvorvidt noe faktisk kan regnes som hersketeknikk og personangrep så blir det litt vel meta. Start gjerne en egen tråd i Garderoben for den slags språklige finurligheter.

_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 14.07.2019 09:53    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:
Kåre-fansen nå:



Haha. Dette er faktisk spot on.

SHJINNJWÆST wrote:
Horneland får ingen unnskyldning. Hadde det vært opp til han hadde han lagt seg bakpå på 1-0 i dag.


Quote:
Men i pausen ga Horneland tydelig beskjed til spillerne: «Vi må vise at vi er Rosenborg»
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 14.07.2019 09:59    Post subject: Reply with quote

Jeg er faktisk enig i alt det senador kommer med om dagen Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 14.07.2019 10:29    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

Hvor mange kamper har vi scoret 5 mål på Lerkendal de siste årene? Vi hadde aldri scoret 5mål under Kåre.


hva er det du vil frem til ? jeg vet at vi ikke har spilt god fotball på flere sesonger. den største forskjellen nå er at vi er godt nok trent til å kjøre på i 90 min, akkurat det som var grunnlaget våres i 2015.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 14.07.2019 10:41    Post subject: Reply with quote

senador wrote:


Hvor mange kamper har vi scoret 5 mål på Lerkendal de siste årene? Vi hadde aldri scoret 5mål under Kåre.


I eliteserien skårte vi 5 mål sist mot Sandefjord I 2017. Vi vant også da 5-1.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Next
Page 13 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb