English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Europacup 2019/20
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Legende

PostPosted: 03.10.2019 07:17    Post subject: Reply with quote

hatemolde wrote:
vil mye heller ha en klubb å være stolt over med spillelogistikk i verdensklasse, enn et trist lag som tror at det å kjempe i toppen i Norge er godt nok.

Så hvor skal vi kjempe i toppen? All den tid klubben er norsk, mener jeg.

Stolthet, ja. Blir varm om hjerterota av tanken på Rasenballsport Trondheim som kommer til (ny) storhet med Moldes økonomiske modell, en medlemsstruktur som får Start (En Drøm A/S) til å se ut som en foregangsinstitusjon for demokrati, samtidig som vi egentlig i bunn og grunn er farmerklubben til Red Bull København. Charming!
Pokie
Veteran

PostPosted: 03.10.2019 07:30    Post subject: Reply with quote

Minamino var så god i går at jeg ikke skjønner noe som helst. Eller - han viste jo et visst nivå her i fjor, men det han faktisk presterte i går var på et så høyt nivå at det hadde hørt hjemme i hvilken som helst klubb og liga. Minner ekstremt om Kagawa på sitt aller beste.

Hwang stod riktignok for kampens øyeblikk med reduseringa til 1-3, men i det generelle spillet var Minamino en gigant for Red Bull.

Og så har du Braut da. 19 år og allerede en trussel på dette nivået. Kommer til å bli så god.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Vector
Senior

PostPosted: 03.10.2019 07:56    Post subject: Reply with quote

Med nærmere ettertanke irriterer hele konseptet Champions league meg. Champions league er som å søke på "hot latino girls", "hot lesbians" eller liknende på Google images. Det kan jo være, øh.... interessant en stund. Men fort kommer den ekle følelsen av at det unektelig er på tide å gjøre noe med livet.

Champions league virker appelerende. En stund. Før du innhentes av den ekle stanken av moderne fotball, Red bull, eiere fra sharia-stater, vulgærstore pengesummer samlet på få klubber, mens Bury FC og andre kastets ut av ligasystemet.

Den gode nyheten er at alternativer finnes. Det finnes en kvinne som vil elske deg for den du er, du kan la Google images være nettopp det. Du kan settes fri. På samme måte har du PostNord-ligaen, League two, National league, Bikarkeppni, ski-orientering....
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran

PostPosted: 03.10.2019 08:39    Post subject: Reply with quote

hatemolde wrote:
Den dagen vi hete Redbull Rosenborg så skal jeg hoppe høyt av glede
Minner om at RBK faktisk er en medlemsstyrt klubb og ikke kan kjøpes. Heller slik vi er i dag en å være en levende reklame for det dritt konsernet der!
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 03.10.2019 11:46    Post subject: Reply with quote

hatemolde wrote:

Jeg håper vi aldri kommer til å få et sponsornavn knyttet til klubbnavnet vårt.

Når det er sagt så har vi kanskje endel å lære av hvordan de driver sportslig, både når det gjelder det å satse på unge talenter og hvordan trenerne/de sportslige ansvarlige tenker om måten å trene på/spille på.

Synes https://www.nrk.no/sport/...1.14726665 denne saken hos Nrk var interessant lesning i så måte. Lurer på om Horneland/Bjørnebye er like strukturerte ?

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 03.10.2019 11:57    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
hatemolde wrote:
vil mye heller ha en klubb å være stolt over med spillelogistikk i verdensklasse, enn et trist lag som tror at det å kjempe i toppen i Norge er godt nok.

Så hvor skal vi kjempe i toppen? All den tid klubben er norsk, mener jeg.

Stolthet, ja. Blir varm om hjerterota av tanken på Rasenballsport Trondheim som kommer til (ny) storhet med Moldes økonomiske modell, en medlemsstruktur som får Start (En Drøm A/S) til å se ut som en foregangsinstitusjon for demokrati, samtidig som vi egentlig i bunn og grunn er farmerklubben til Red Bull København. Charming!

Fotball har blitt business. Skal man på sikt klare å etablere et lag som skal kjempe i Europa er vi avhengig av å legge om organiseringen. Vi må ha noen som kan kvalitetssikre ansettelser og bringe penger på bordet. Med den medlemsstyringen blir det ikke kvalitet nok i beslutningene. Det er synd å si det, men RBK overlever ikke med inkompetanse som ansettes grunnet nepotisme. Vi må få noen som krever mer kommersiell tankegang slik at man ser på kompetanse /erfaring før man ansetter sportslig leder for eksempel.

Kåreelskere og andre synsere om denne folkeligheten kan legge seg. Vi får ikke folk på Lerkendal nå heller etter 4-0 tap mot PSV. Hadde vi hatt 700 mill i omsetning og drevet av eiere hadde vi fått folk på kamp om vi spilte EL og slo ut PSV med 4-0, yngre spillere og en spillerlogistikk som var meget spennende.

Vi må tilpasse oss fotball eller bli den folkelige klubben med 3990 i snitt på kampene i 2025. Hva vil dere? Kompetanse og profesjonalitet? Eller nepotisme og dårlige resultater?

Det er et problem at mange medlemmer er gode venner med de som jobber og sitter i styret ii RBK. At Rune Bratseth osv får kult status som en ufeilbarlig far i huset.
Back to top
hatemolde
Senior

PostPosted: 03.10.2019 12:10    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
hatemolde wrote:
Minner om at RBK faktisk er en medlemsstyrt klubb og ikke kan kjøpes. Heller slik vi er i dag en å være en levende reklame for det dritt konsernet der!

Fullstendig klar over at det ikke er mulig, jeg bare kastet inn en brannfakkel, jeg vil mye heller være en klubb med feks red bull, Tesla eller Apple som en så stor hovedsponsor at vi kunne vært med å bite fra oss i CL vært eneste år. De som var i mot Red Bull i Salzburg, hvordan tror du de har det nå?
Så hvis du vil se Hovland med hjerneblødning og søder uten evne til å skape noe på egenhånd så er det din mening, min er ikke det
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 03.10.2019 12:19    Post subject: Reply with quote

Jeg er fortsatt imot alt som har med den moderne råtne fotballen vi opplever i dag. Hvor det kun er penger, penger og atter penger som teller. Jeg ser heller på RBK i den hjemlige serien som sliter, enn en klubb jeg overhodet ikke kan identifisere meg med, sponset og eid av internasjonalt konsern som ikke bryr seg en dritt om tradisjoner, verdier, supportere og forankring i lokalmiljøet. Så kan du og andre med deg sitte med Red Bull boksen i hånda og late som om dette er bra, for det er det ikke. Ta deg sammen!
Henning
Legende

PostPosted: 03.10.2019 12:21    Post subject: Reply with quote

Det ace sa.
Back to top
50prosenNT
Rutinert

PostPosted: 03.10.2019 12:27    Post subject: Reply with quote

Masse sponsorpenger = ja takk
Rasering av klubbnavn, historie og logo = nei takk

Får nesten satse på at Koteng blir sentimental på sine eldre dager og velger å bruke pengene på RBK (RosenBorgKoteng)
senador
Veteran

PostPosted: 03.10.2019 12:48    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Jeg er fortsatt imot alt som har med den moderne råtne fotballen vi opplever i dag. Hvor det kun er penger, penger og atter penger som teller. Jeg ser heller på RBK i den hjemlige serien som sliter, enn en klubb jeg overhodet ikke kan identifisere meg med, sponset og eid av internasjonalt konsern som ikke bryr seg en dritt om tradisjoner, verdier, supportere og forankring i lokalmiljøet. Så kan du og andre med deg sitte med Red Bull boksen i hånda og late som om dette er bra, for det er det ikke. Ta deg sammen!

Det er en mellomting her, men sitt gjerne på en forfallen stadion å kose deg med RBK mot Namsos i 2030. Molde er den store klubben i Norge og henter talenter fra RBK. Fint bilde det eller ?
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 03.10.2019 12:57    Post subject: Reply with quote

Senador, du har helt rett - jeg synes faktisk ikke du går langt nok! I 2024 allerede kan vi bare DRØMME om å møte Namsos, sannsynligvis er klubben konkurs eller dømt til å forlate forbundsseriene på grunn av for lavt sportslig nivå. Ti års karantene grunnet udugelighet. Garantert. Og folk vil lese senadors ord, og vite at det var sannheten.

* Jeg synes det er et interessant fenomen det som skjer med senadors påstander når noen gir ham rett i elementer av dommedagsprofetiene hans, for da blir de bare mer ekstreme og skråsikre for hver melding som kommer. Borte er trusler om at vi kan glemme medaljekamp, nå rykker vi ned allerede neste år. Ett nedrykk? Glem det, her snakker vi flere nedrykk på rad. Siden det er gøy å se hvor negativ det er mulig å bli, oppfordrer jeg herved til å bære ved til bålet. P.S. Jeg satser altså på at senador a) er for langsynt til å lese såpass liten skrift på skjerm, eller b) uansett ikke er i stand til å moderere påstandene sine når blodtåka setter inn. Pengene mine er på det siste.
hatemolde
Senior

PostPosted: 03.10.2019 12:57    Post subject: Reply with quote

ace wrote:

Ta meg sammen faktisk. Så din mening er den rette, vi andre kan ikke mene noe annet. Viste ikke at kim jong un var rbk fan!
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 03.10.2019 13:41    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Senador, du har helt rett - jeg synes faktisk ikke du går langt nok! I 2024 allerede kan vi bare DRØMME om å møte Namsos, sannsynligvis er klubben konkurs eller dømt til å forlate forbundsseriene på grunn av for lavt sportslig nivå. Ti års karantene grunnet udugelighet. Garantert. Og folk vil lese senadors ord, og vite at det var sannheten.

* Jeg synes det er et interessant fenomen det som skjer med senadors påstander når noen gir ham rett i elementer av dommedagsprofetiene hans, for da blir de bare mer ekstreme og skråsikre for hver melding som kommer. Borte er trusler om at vi kan glemme medaljekamp, nå rykker vi ned allerede neste år. Ett nedrykk? Glem det, her snakker vi flere nedrykk på rad. Siden det er gøy å se hvor negativ det er mulig å bli, oppfordrer jeg herved til å bære ved til bålet. P.S. Jeg satser altså på at senador a) er for langsynt til å lese såpass liten skrift på skjerm, eller b) uansett ikke er i stand til å moderere påstandene sine når blodtåka setter inn. Pengene mine er på det siste.

Se på hvor vi ligger allerede da. Innse elendigheten. Vi møter ikke akkurat bra lag til dagligdags, men sliter mot alle lag. Spillerstallen er snart akterutseilt. SIB er nødt til å bruke 15 millioner per erstatter. Det har vi ikke råd til. Da er vi kjørt. Vi henter aldri forsterkninger, bare stallfyll. Si hvor jeg tar feil og kom gjerne med en forklaring på hvorfor RBK har en kjempe lys fremtid foran seg med spennende spillere som presterer godt mot lag i gruppespill.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 03.10.2019 13:45    Post subject: Reply with quote

hatemolde wrote:
ace wrote:

Ta meg sammen faktisk. Så din mening er den rette, vi andre kan ikke mene noe annet. Viste ikke at kim jong un var rbk fan!
Har da aldri sagt at min mening er den rette, men det er min mening og den kommer jeg aldri til å forandre! Kos deg med pengefotballen, men jeg kan spise gode vafler på Namsos når jeg er på bortetur der i 2024 som senador spår.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 03.10.2019 14:30    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Si hvor jeg tar feil og kom gjerne med en forklaring på hvorfor RBK har en kjempe lys fremtid foran seg med spennende spillere som presterer godt mot lag i gruppespill.

Jeg vet ikke om du har fått det med deg, men jeg er jo ikke blant de kroniske optimistene selv. Ett ord: mellomting.

Når det gjelder 'hvor du tar feil', så er det om stort sett absolutt alt, konsekvent i hvert eneste innlegg du noen gang har skrevet. Dine spådommer og analyser blir motbevist i ett kjør, for hvert eneste mål vi scorer, hver kamp vi vinner, hver eneste tittel eller ecup-deltakelse vi klarer er fullstendig på tvers av dine spådommer hver eneste gang. Vi har alltid vært sjanseløse, ifølge deg. Så vis meg ett eneste innlegg du har skrevet, og det kommer garantert til å være totalt, komisk overdrevet langt mot det negative, og objektivt helt fullstendig feil.

Neida, kødda.

Jeg mener selvfølgelig ja, vi er kjørt. Ferdige som klubb. Må skifte idrett. Alle negative ting er maksimalt ille, og kommer aldri til å forandre seg. Og Molde vinner serien de neste hundre årene, for de er perfekte.
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 03.10.2019 19:26    Post subject: Reply with quote

Midtsjø er rett og slett helt enorm mot ManU. Han har tatt store steg siden han forlot oss.
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 03.10.2019 22:16    Post subject: Reply with quote

Solskjær står og sier i pressesonen etter 0 - 0 mot AZ at de hadde fortjent å vinne kampen etter en god prestasjon mot et godt lag som nylig slo Feyonoord.

Kampstatistikk:

Avslutninger AZ 12 - 6 United
Skudd på mål AZ 4 - 0 United
Ballbesittelse AZ 53 % - 47 % United

Edit: Og supplerer med at de har blitt snytt for mange straffespark i år. Laughing
sukram
Veteran

PostPosted: 03.10.2019 22:24    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Solskjær står og sier i pressesonen etter 0 - 0 mot AZ at de hadde fortjent å vinne kampen etter en god prestasjon mot et godt lag som nylig slo Feyonoord.

Kampstatistikk:

Avslutninger AZ 12 - 6 United
Skudd på mål AZ 4 - 0 United
Ballbesittelse AZ 53 % - 47 % United

Edit: Og supplerer med at de har blitt snytt for mange straffespark i år. Laughing

Rart han ikke unnskyldte seg med at dette tross alt var på kunstgress..
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 03.10.2019 22:57    Post subject: Reply with quote

Det gjorde han allerede på forhånd. Snedig at han ikke mente noe som helst om den handsen, apropos avglemte straffespark. Så da ganske klar ut?

Jeg så riktignok bare første omgang, men i banespillet blir de jo godt og grundig pissa på av AZ. Sitter neppe lenge, Solskjær.
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 23.10.2019 21:36    Post subject: Reply with quote

Haaland er altså helt rå om dagen. Virker som han scorer på alt!
WT62
Veteran

PostPosted: 23.10.2019 22:37    Post subject: Reply with quote

Noen som husker/vet om vi var inne i bildet da Haaland gikk til Molde som 16 åring eller sov vi som vanlig i timen ?
Back to top
hatemolde
Senior

PostPosted: 24.10.2019 01:12    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Noen som husker/vet om vi var inne i bildet da Haaland gikk til Molde som 16 åring eller sov vi som vanlig i timen ?

helt feil spørsmål... det skal spørre oss selv er: Har vi noen gang vært våken i timen?
Back to top
Jondahl
Veteran

PostPosted: 24.10.2019 04:56    Post subject: Reply with quote

Haaland hadde fremdeles hvert på benk sammen med Ceide og Botheim om han hadde gått til Rosenborg.
Montana
Veteran

PostPosted: 24.10.2019 08:49    Post subject: Reply with quote

Nå presterer vi å vinkle en norsk 19 årings suksess over på sutring over Rosenborgs tilstand. Skjerpings?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Next
Page 26 of 27

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb