English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - VÃ¥lerenga
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

RBKs beste?
Hansen
1%
 1%  [ 1 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 1 ]
Reginiussen
4%
 4%  [ 4 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Meling
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
2%
 2%  [ 2 ]
Konradsen
58%
 58%  [ 50 ]
Lundemo
1%
 1%  [ 1 ]
Adegbenro
23%
 23%  [ 20 ]
Akintola
5%
 5%  [ 5 ]
Alexander Batistuta
2%
 2%  [ 2 ]
Total Votes : 86

Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.06.2019 21:20    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Jeg var en gang superpositiv til å punge ut millionvis for Abu. Nå er jeg helt mot dette. Hjelpe meg han er blitt dårlig.


Spilte på VIF flere grelle brudd alene, og var bare en tvilsom dommeravgjørelse fra å slippe Søder alene på blank. Et anker som spiller på seg så mange brudd er jo greit skummelt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 16.06.2019 21:20    Post subject: Reply with quote

Velger å være positiv i dag. Flere gode angrep, blant annet 1-0 målet og et par andre. I tillegg er det mange tendenser til godt samspill. Mangler bare litt presisjon. Konradsen har hatt to gode kamper på rad. Kanskje den beste kampen til Hedenstad på ett år. Bygge videre på dette, så kan det bli bra. Søder scorer på sin vanskeligste avslutning, og bommer på de enkleste. Litt som vanlig. Alt i alt en godt gjennomført kamp. Vålerenga var egentlig aldri farlige.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 16.06.2019 21:21    Post subject: Reply with quote

Årsbeste av oss. Søderlund skaffer så mange irriterende frispark mot seg og var heldig med motstanderens touch før scoringen, men bra avslutning.

Årsbeste av Jensen og Konradsen. Lundemo var ganske god i dag. Adegbenro meget god, akintola var som dag og natt. Meling virket svært frisk og lett i beina. Dølle må ha spilt bedre denne halvtimen i kveld enn det han har gjort tilsammen i hele rbk-livet - han var faktisk outstanding - og ikke på grunn av målet.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 16.06.2019 21:21    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:
når tre null mot et Vålerenga-lag som knapt har tapt på bortebane i år ikke engang er godt nok ja hva skal man si da.


Da kan man for eksempel si at det er kjempefint at vi er blitt bedre og at vi vant 3-0; men også at vi faktisk er Rosenborg og at det skal mer til for å være imponerende.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Timmi!
Rutinert


Joined: 26 Nov 2007
Posts: 837
Location: Trondheim

PostPosted: 16.06.2019 21:23    Post subject: Reply with quote

Robin wrote:
......

(....). På 3-0 målet til Søderlund så det ut som om vi nettopp hadde vunnet CL utfra feiringen hans.

......


Og akkurat det skal vi være kjempeglad for!
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 16.06.2019 21:23    Post subject: Reply with quote

Positiv utvikling. Fortsatt mye å gå på, men som i Bergen så er det litt struktur over det vi driver med og vi vinner fortjent mot en OK motstander. Konradsen står virkelig frem om dagen, artig å se. Akintola og Adegbenro kan skape mye faenskap fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 16.06.2019 21:26    Post subject: Reply with quote

Gjenstår å se, men det er noe over laget nå som gir meg økt tro på at vi kan ramle oss inn i nok et e-cup gruppespill.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 16.06.2019 21:29    Post subject: Reply with quote

Ellers må jeg si at Vilhjalmsson er en bra fyr, men han viste vel i dag også at han ikke er en spiller å satse på for oss.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 16.06.2019 21:32    Post subject: Reply with quote

Et stort, stort steg i riktig retning. det er lenge siden jeg har sett en så artig kamp på Lerkendal. Det må være flere år siden!

Nå har vi to kamper som viser bedring. Så lenge vi en ser en klar bedring så synes jeg vi skal støtte Horneland og prosjektet. For meg virker det som st flere spillere er i bedre slag og har blitt bedre trent. Synes vi ser mer glød, innsats og fart over samtlige.

Fortsatt en del å jobbe med, men Horneland måtte jo ha overtatt noe helt forferdelig etter Kåre? Spillerne må jo ha vært helt under kjelleren under Griskekåre.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 16.06.2019 21:33    Post subject: Reply with quote

Pluss for at laget virker som ett lag igjen med løpskraft og vilje i duellspillet samt gode enkeltmannsprestasjoner . Konradsen best hos oss i dag.
Minus at vi har ett for enkelt grunnspill ( Oppspill mot Søder) og ikke evner å ha ballen i laget og styre spillet
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 16.06.2019 21:37    Post subject: Reply with quote

Egentlig som natt og dag i forhold til tidligere. Mye bra spill. Deilig å se Samuel tilbake. Jammen på tide. Akintola god. Konradsen god og i sitt ess som indreløper. Dølle positiv.
Helland vil jeg ikke se i startoppstillingen mer. Til og med Horneland skjønner det. Vi må ha ny spiss. Målet var jo gavepakke fra motstander, men godt skudd. Dessuten må vi slutte med ensidig lange utspill.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 16.06.2019 21:39    Post subject: Reply with quote

Utviklingen fortsetter, som forventet. RBK
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 16.06.2019 21:39    Post subject: Reply with quote

Skal vi ikke ha BB-poll i kveld?
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 16.06.2019 21:42    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
snegle wrote:
når tre null mot et Vålerenga-lag som knapt har tapt på bortebane i år ikke engang er godt nok ja hva skal man si da.


Da kan man for eksempel si at det er kjempefint at vi er blitt bedre og at vi vant 3-0; men også at vi faktisk er Rosenborg og at det skal mer til for å være imponerende.


I denne kampen var vi ganske nær 4 mål ut fra sjanser.

Og vi begynner å bli brukbare på kontringsfotball og lite er vel mer underholdende enn det. At vi øver inn en skikkelig defensiv grunnstruktur vil gjøre oss mye bedre rustet i europa mot gode lag enn vi har vært de siste årene tenker jeg. Og så får vi håpe at vi blir bedre i etablert spill etter hvert.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 16.06.2019 21:45    Post subject: Reply with quote

Syns de Lanlay hadde fortjent plass i pollen i dag. Manglet 4 minutter på klokka, men 3 minutter ekstra spilletid, mål, glimrende spill...
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 16.06.2019 21:48    Post subject: Reply with quote

Jeg har for høye forhåpninger og forventninger til Rosenborg. Vi bare er én av røkla i eliteserien og må ta til takke med det. At vi angrepvillig kunne styre kampene både borte og ikke minst hjemme er åpenbart et tilbakelagt stadium.

Fotballen har forandret seg siden Eggens storhetstid. Tiden der man kunne spille underholdende fotball og samtidig vinne kamper (og komme seg ut i Europa) for et lag som Rosenborg er vel passé.

3 poeng. Gratulerer folkens. Trekker meg stille og rolig tilbake fra forumet (enn så lenge) for å ikke ødelegge stemningen mer enn jeg har gjort i kveld.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 16.06.2019 21:51    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! Strålende nyhet
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 16.06.2019 21:54    Post subject: Reply with quote

Franc wrote:
Jeg har for høye forhåpninger og forventninger til Rosenborg. Vi bare er én av røkla i eliteserien og må ta til takke med det. At vi angrepvillig kunne styre kampene både borte og ikke minst hjemme er åpenbart et tilbakelagt stadium.

Flere år siden vi var der. Følg med i timen...

Franc wrote:
Fotballen har forandret seg siden Eggens storhetstid. Tiden der man kunne spille underholdende fotball og samtidig vinne kamper (og komme seg ut i Europa) for et lag som Rosenborg er vel passé.

Det tar tid å komme seg fra den forfatningen vi kommer fra og frem til dit du vil. Ingen vits i å gnåle som om vi skulle vært fremme i Oslo hvert femte minutt når vi akkurat har passert Berkåk.

Franc wrote:
3 poeng. Gratulerer folkens. Trekker meg stille og rolig tilbake fra forumet (enn så lenge) for å ikke ødelegge stemningen mer enn jeg har gjort i kveld.

Skal ta tiden på deg jeg, se hvor lenge du klarer å holde pusten...
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.06.2019 21:56    Post subject: Reply with quote

En ganske ålreit kamp med et enda mer ålreit resultat. Vi har kontroll bakover og skaper faktisk en del sjøl utover gavepakkene vi får.

Jeg vet ikke om jeg noen gang blir helt dus med den tilsynelatende litt Perry-esque tilnærmingen om at det er greit at motstander har ball så lenge vi har defensiv kontroll, slik at motstander har ballen mer enn oss på Lerkendal. Jeg ønsker at vi styrer enda mer og at bortelaget må kontre på oss i stedet for motsatt, slik vi til dels så i dag. Uansett er det fornuftig å få på plass det defensive først når man bygger lag for så å bygge på det offensive, og jeg tillater meg å håpe at dette er et steg på veien til et lag som dominerer i begge ender mot Eliteserie-motstand.

Det er i hvert fall tatt solide steg de siste rundene, noe som er gledelig å se. At vi var vesentlig nærmere å score fire enn VIF var å få ett er godt å ta med seg.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 16.06.2019 22:01    Post subject: Reply with quote

Oslo børs:

Hansen - 6 på det jevne og ikke mye involvert

Hedenstad 5

Reg 6 - solid bortsett fra en liten hjerneblødning

Hovland - 5 lite synlig og ingen brølere

Meling - 6 bra begge veier

Konradsen- 7 høyt og lavt og plutselig sitter pasningene og

Jensen - 6 energisk

Lundemo - 6 på det sikre

Adegbenro - 7 startet glimrende og forsvant sammen med kreftene?

Akintola - 6 glimrende på første målet, men forsvinner litt

Søder - 7 involvert som pasningslegger på to mål og scorer ett

(Dølle - 7 fantastisk innhopp)
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 16.06.2019 22:02    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

Jeg vet ikke om jeg noen gang blir helt dus med den tilsynelatende litt Perry-esque tilnærmingen om at det er greit at motstander har ball så lenge vi har defensiv kontroll, slik at motstander har ballen mer enn oss på Lerkendal..


Vglive sier at vi hadde ballen like mye som VIF eller 51-49 til VIF for å være nøyaktig. Det er ikke å la motstander ha ball. Vi bør absolutt sikte på å bli enda bedre i etablert angrep, men det å ha ballen mest er vell ikke i seg selv noen definisjon på at vi spiller bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 16.06.2019 22:20    Post subject: Reply with quote

Deilig seier, framgang selv om vi har mye å gå på.
Konradsen soleklar BB. Syns også hedenstad ikke er like ille de siste kampene. Akintola og Samuel kan skape en del problemer for motstanderne framover.

Vi har et kjempe problem på spissplass. Ser det blir gitt karakter 7 her, men får ikke mye skryt av meg for de to pasningene i forkant av 1-0 og 2-0, ok skudd på eget mål men han prøver jo faktisk en pasning til Konradsen der.
Jeg tenker mer på helt latterlig mange frispark han lager ved å være for sen inn i duell. Hvor mange dueller han taper eller hvor mange baller han ikke klarer å få kontroll på. Misser jo også på en kjempe sjanse. Vi må kunne finne noen som er bedre enn Søder.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 16.06.2019 22:21    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:

Det tar tid å komme seg fra den forfatningen vi kommer fra og frem til dit du vil. Ingen vits i å gnåle som om vi skulle vært fremme i Oslo hvert femte minutt når vi akkurat har passert Berkåk.


Haha Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 16.06.2019 22:43    Post subject: Reply with quote

Flott dag på Lerkendal. Vi hadde flere gode angrep i dag enn vi har hatt tilsammen det siste halvåret. Kanskje lenger også. Skapte flere store sjanser etter godt samspill - og vi scoret 3 mål samtidig som Vålerenga ikke skapte stort. Stort steg i riktig retning.

Vi ble veldig lave i presset vårt til tider, samtidig klarte ikke Vålerenga å få stort ut av det. Slike kamper lover godt for e-cup sommeren der lignende kampbilder vil være mye mer vanlig. Godt for spillerne og Horneland å få litt pluss på selvtillitskontoen også.
Back to top
View user's profile Send private message
DonQuiote
Rutinert


Joined: 22 May 2011
Posts: 770
Location: Vestfold

PostPosted: 16.06.2019 23:00    Post subject: Reply with quote

Til tider strålende spill i dag. Stort sett har vi god kontroll, men slipper oss vel mye bakpå i perioder. Men vi ligger kompakt og er vanskelig å komme gjennom.
Merk også at vi scorer tre spillemål i dag.

Hansen 5 har få problemer. Setter raskt i gang ved flere anledninger, men også en del langt.

Hedenstad 6 får etterhvert god kontroll, men får også god hjelp av Akintola og Jensen/Lundemo. Gode cornere og våken på gjenvinning i forkant av 2-0.
Reginiussen 5 stygg ballmist og takling i starten. Ellers greit.
Hovland 5 gjør ikke så mye ut av seg. Grei kontroll.
Meling 5 har noen fine innlegg, men cornerene er ikke toppklasse.

Jensen 6 litt passiv og lav i presset, men stor intensitet når vi vinner ball.
Konradsen 7 viser seg virkelig fram som ballvinner, strålende vendinger og kommer til og med ut av en trang dribleserie med pasning som Søder kjemper i mål.
Lundemo 5 veldig viktig i det defensive. Blir grusomt stemplet før han må ut, men er vel litt sen i situasjonen.
Adegbenro 7 kommer inn med spilleglede og gjennombruddskraft. Jobber også bra defensivt. Blir nok sliten og klokt av Horneland å la ham hvile.
Akintola 7 bruker fart og kløkt i forspillet til 1-0. Aktivum på høyresida både framover og defensivt.

Søderlund 7BB god som møtende spiss a la Firmino. Spiller fram Akintola og Mike/Yanni til de to første måla og kriger inn det siste. Med enda bedre timing/innlegg hadde han hatt enda et mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next
Page 12 of 13

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb