English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Brann - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 24, 25, 26  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens Beste?
Hansen
1%
 1%  [ 2 ]
Hedenstad
2%
 2%  [ 3 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
3%
 3%  [ 4 ]
Meling
2%
 2%  [ 3 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
0%
 0%  [ 1 ]
Konradsen
75%
 75%  [ 98 ]
de Lanlay
1%
 1%  [ 2 ]
Akintola
11%
 11%  [ 15 ]
Søderlund
1%
 1%  [ 2 ]
Total Votes : 130

Author Message
Spartacus
Veteran

PostPosted: 27.05.2019 13:58    Post subject: Reply with quote

Jondahl wrote:
den lav risiko tilnærmingen til fotballen står seg i utgangspunktet dårlig med krav om underholdningsverdi på Lerkendal.

Nei, det gjør det ikke. Dette er noe alle lag prøver å optimalisere, hvordan bryte ned motstanderen samtidig som vi tar lavest mulig risiko? Endog har man ulike tilnærminger til hvordan man skal løse dette, men målsettingen er den samme.

He's finally achieved it.
Back to top
View user's profile Send private message
anders1
Senior

PostPosted: 27.05.2019 15:00    Post subject: Reply with quote

Årets deiligste seier kommer alltid i Bergen! Det er ikke imidlertid ikke veldig vakkert det vi varter opp med; for referansen sin skyld vil jeg oppfordre de som har mulighet til å se tilbake på fjorårets førsteomgang på Brann Stadion (på den bunnfrosne banen) og legge særlig merke til samtidige bevegelser, system og pasningsspill. Jeg står fast ved at det var den beste omgangen vi spilte under Coolen, selv under fryktelige forhold, og at forskjellen til gårsdagen er dramatisk.

Vi kan ikke reise tilbake i tid, og per i dag så må vi ta det vi får, så en seier i Bergen er en seier i Bergen. Next.
Back to top
thomas_katt
Proff

PostPosted: 27.05.2019 16:34    Post subject: Reply with quote

Etter denne sesongstarten hvor vi har blitt overløpt og rundspilt og mista ballen ienhver posisjon vi har hatt den, synes jeg kritikken mot å spille på lav risiko kan ta pause et par kamper, iallfall den grad vi vinner. La nå gutta få litt mestring og ro, med å treffe med pasningspillet og holde på ballen over tid i noen kamper, til de føler seg litt tryggere på egne ferdigheter før kravene om total dominans og overlegenhet i alle spillets faser kommer Very Happy

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 27.05.2019 18:10    Post subject: Reply with quote

Mange som er kritiske til denne kampen og ja man kan være enig i noe. Men denne kampen var jo mye bedre enn mange av Kåre sine kamper , så sånn sett et steg i riktig retning.
Back to top
HMBrattbakk
Junior

PostPosted: 27.05.2019 18:36    Post subject: Reply with quote

Senador: Tommel'n opp!
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 27.05.2019 18:55    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Mange som er kritiske til denne kampen og ja man kan være enig i noe. Men denne kampen var jo mye bedre enn mange av Kåre sine kamper , så sånn sett et steg i riktig retning.

Støttes.
Back to top
Franc
Rutinert

PostPosted: 27.05.2019 19:35    Post subject: Reply with quote

Personlig er jeg kritisk til hvordan Horneland ønsker at vi skal fremstå. Gårsdagens kamp forandret ikke på det akkurat.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 28.05.2019 01:59    Post subject: Reply with quote

Franc wrote:
Personlig er jeg kritisk til hvordan Horneland ønsker at vi skal fremstå. Gårsdagens kamp forandret ikke på det akkurat.

Du er jo så forutinnntatt at din såkalte syn på hvordan vi ønsker å fremstå har null verdi.
Horneland skal få en reel sjanse til å forme sitt RBK, vi alle vet at han ikke har ubegrenset tid, her er utvikling nøkkelen.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 28.05.2019 02:17    Post subject: Reply with quote

Horneland har hatt bøttevis med tid Kitwalker. Null utvikling, kun tilbakegang. Men kampen mot Brann var mye bedre enn de 9 første som var kriseelendig. Sålangt har han kun klart å vise utvikling i forhold til sin egen elendighet. Uansett klarte jeg ikke å la være å glede meg over en deilig seier over Brann selv om det dessverre betyr at Horneland blir sittende lenger Smile
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 28.05.2019 03:04    Post subject: Reply with quote

En oppkjøring og en tredjedels sesong er ikke bøttevis med tid. Med mindre du ikke kan se lenger enn til din egen nesetipp.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 28.05.2019 11:25    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Horneland har hatt bøttevis med tid Kitwalker. Null utvikling, kun tilbakegang. Men kampen mot Brann var mye bedre enn de 9 første som var kriseelendig. Sålangt har han kun klart å vise utvikling i forhold til sin egen elendighet. Uansett klarte jeg ikke å la være å glede meg over en deilig seier over Brann selv om det dessverre betyr at Horneland blir sittende lenger Smile

Dere som var så imot Horneland begynte å kreve hans avgang allerede når vi ennå spilte treningkamper.
Men sånn er det å være forutinntatt og ikke skjønner bedre.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 28.05.2019 12:02    Post subject: Reply with quote

At du og noen andre tror dette prosjektet har livets rett bare fordi Brann ikke evner å spille mot lag som parkerer bussen mot dem hjemme sier mer enn noe annet..

Vi havner, trolig på 5-8. i år og uten europasuksess. Detfører forhåpentligvis til at Eirik må gå og at vi kan starte å bygge opp fra bunnen av, igjen :/
Back to top
Vemundo
Veteran

PostPosted: 28.05.2019 12:07    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
en liten mann på 30-40m

La oss si 50 meter, ingen grunn til å overdrive.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 28.05.2019 13:03    Post subject: Reply with quote

Det er tydeligvis nok tid til å ta en seriemester og gjøre de til en dumpekandidat Stubbelur. Det er nok din overlegne IQ som gjør at du skjønner så meget bedre enn oss andre hvilken fantastisk utvikling Horneland har gitt oss KitWalker. Vi slo jo Brann så Horneland har jo ettertrykkelig bevist hvilket geni han er.
Back to top
Franc
Rutinert

PostPosted: 28.05.2019 13:21    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
At du og noen andre tror dette prosjektet har livets rett bare fordi Brann ikke evner å spille mot lag som parkerer bussen mot dem hjemme sier mer enn noe annet..

Vi havner, trolig på 5-8. i år og uten europasuksess. Detfører forhåpentligvis til at Eirik må gå og at vi kan starte å bygge opp fra bunnen av, igjen :/

Vi får se hvor lenge han klarer å leve på Bendtnerbenkingen og Brannseieren.

Om (les: når) vi skulle ryke i 1. eller 2. kvalifiseringsrunde kan det hende folk får opp øynene. Det er det lille håpet jeg klamrer meg til nå. Europacup er det bare å glemme uansett, vi kommer ikke til Europa med Horneland, så det beste er om vi ryker mot Skrot United i første runde og ikke en middels dårlig klubb i neste runde, hvor unnskyldningene sitter lettere.

Og bare for å få det ut av verden:
Fy faen for en taper jeg er som håper på tap. Jeg er et rasshøl som burde skamme meg osv.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 28.05.2019 14:31    Post subject: Reply with quote

Franc:

Vanskelig å være uenig i siste avsnitt, selv om jeg nok ville formulert meg adskillig bedre Smile

Ingen som har friskmeldt laget eller Horneland pga en liten fremgang. Men han er treneren for laget vi ønsker skal vinne. Å ønske de skal tape er tapermentalitet.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 28.05.2019 15:50    Post subject: Reply with quote

Franc wrote:
Og bare for å få det ut av verden:
Fy faen for en taper jeg er som håper på tap. Jeg er et rasshøl som burde skamme meg osv.

Kjempebra at du tok saken i egne hender her, så slipper vi andre å kaste bort tida på å påpeke det.
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 28.05.2019 18:36    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Det er tydeligvis nok tid til å ta en seriemester og gjøre de til en dumpekandidat Stubbelur

Under de samme forutsetningene, tror du KI/Coolen hadde gjort det bedre enn Horneland i år?

"Dæm har rasssert det på fire måneda"
zaphod81
Veteran

PostPosted: 28.05.2019 20:16    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Dere som var så imot Horneland begynte å kreve hans avgang allerede når vi ennå spilte treningkamper.
Men sånn er det å være forutinntatt og ikke skjønner bedre.

Ja, det er jo de som var tidlig ute med å dømme Horneland nord og ned som er idiotene her, åpenbart. Kan ikke se storhet om det poler en langpasning i fjeset deres Very Happy Den ettmålsseieren har nok satt de på plass for alltid, nå kan alle se at dette garantert blir suksess.

/ironi, hvis ikke det var tydelig.

For protokollen kan ikke jeg skryte på meg å være tidlig med den dommen selv, siden jeg var innstilt på å gi ham tid til å vise at han hadde en litt mer Rosenborgsk filosofi i seg.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 28.05.2019 21:16    Post subject: Reply with quote

Aristoteles skrev:
Det er tydeligvis nok tid til å ta en seriemester og gjøre de til en dumpekandidat Stubbelur

andrezinho skrev:
Under de samme forutsetningene, tror du KI/Coolen hadde gjort det bedre enn Horneland i år?

JA. Jeg tror omtrent hvemsomhelst hadde gjort en bedre jobb enn Horneland. Lista over idiotiske ting han har gjort og sagt ble sinnsykt lang sinnsykt fort. Blir deppa bare av å tenke på alt han har gjort galt etter han tok over. Han må bort.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 28.05.2019 22:22    Post subject: Reply with quote

Spillestilen ser tvilsom ut, men mantraet om å løpe mer enn motstanderen kan fort bli verdifult.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 28.05.2019 22:47    Post subject: Reply with quote

Det holder ikke å løpe mye, man må være produktiv med ballen også. For å sitere Eggen: Trøndere gidder ikke komme på Lerkendal for å se på innkast. Så langt er det fryktelig lite plan over det offensive.

#medgangssupportere
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 28.05.2019 22:57    Post subject: Reply with quote

Nils Arne har også sagt at "det e itj bare å spring, dæm må spring rætt!"

Jeg tror at spillerne etterhvert også begynner å "spring rætt". Det var bedre mot Brann, og det blir enda bedre fremover Smile
moomoo
Veteran

PostPosted: 28.05.2019 23:32    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Aristoteles skrev:

andrezinho skrev:

JA. Jeg tror omtrent hvemsomhelst hadde gjort en bedre jobb enn Horneland. Lista over idiotiske ting han har gjort og sagt ble sinnsykt lang sinnsykt fort. Blir deppa bare av å tenke på alt han har gjort galt etter han tok over. Han må bort.

Og all den respekten jeg hadde for deg ble plutselig halvert... steike....

å PÅSTÅ at hvemsomheldst hadde gjort det bede... jeg forventer bedre av DEG.

Synes det er fint ærlig å både hate å vil pælm ut Horneland jeg, men man må da stikke fingern i jorda og erkjenne både hist og pist :/
PerO
Veteran

PostPosted: 28.05.2019 23:49    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Det holder ikke å løpe mye, man må være produktiv med ballen også. For å sitere Eggen: Trøndere gidder ikke komme på Lerkendal for å se på innkast. Så langt er det fryktelig lite plan over det offensive.

I fjor løp de lite og feil.

Hvis arven etter Horneland bare blir at laget har god løpskapasitet og ikke noe annet, såmhar han fortsatt gjort det vesentlig lettere for en ny trener.

Den nye treneren trenger da bare å få dem til å løpe rett. Ikke både få dem i form og få dem til å løpe rett.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 24, 25, 26  Next
Page 25 of 26

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb