English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Edvard Tagseth
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 29.08.2020 09:22    Post subject: Reply with quote

Endelig har vi en sportsdirektør som er i forkant og ikke driver med falsk økonomi og utsette kontraktsforhandlinger for å spare på lønn.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.08.2020 09:38    Post subject: Reply with quote

Disse signeringene er de viktigste vi gjør. "Våre egne" spillere, gratis utover lønn, med enormt potensiale både sportslig og økonomisk gjennom salg.

Ser vi et lite paradigmeskifte?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 29.08.2020 09:52    Post subject: Reply with quote

Vi ser i alle fall konturene av en mer proaktiv sportslig leder enn det SIB noensinne var. Dorsin har gjort en god jobb så langt.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 29.08.2020 10:15    Post subject: Reply with quote

Nja. Rett skal være rett. SIB startet bra han og, bare å se på tråden hans.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.08.2020 10:29    Post subject: Reply with quote

Meget bra Dorsin RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 29.08.2020 11:20    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Nja. Rett skal være rett. SIB startet bra han og, bare å se på tråden hans.


Det var tydeligvis KI og ikke SIB som gjorde det rette på sportslige siden. Etter KI dro, var spillerlogistikken helt på tryne.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 29.08.2020 14:26    Post subject: Reply with quote

Spillerlogistikken var møkk også da Kåre var her. Han fikk juniorsatstingen og arbeidet til Jönsson (Midtsjø, Svensson, Selnæs) rett i fanget. Gikk rett utfor da den gjengen forsvant.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.08.2020 15:01    Post subject: Reply with quote

Enig med sistnevnte. Spillerlogistikken var elendig fra 2015 og i hele perioden til KÃ¥re. BÃ¥den stallen og 11'eren ble gradvis bygget ned i hele perioden.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.10.2020 21:03    Post subject: Reply with quote

"The only reason I went to Liverpool was to play football and when that didn’t happen, I thought my future there wasn’t going to be in the first-team, so I thought I would try something new.

"My injuries have settled now and I’ve been fit almost every day since I came here. Part of it is that it is so physical in England compared to in Norway.

"I had to think long about it and I remember the day I called my parents and told them I had made the decision to leave. It was really hard but it was good for my family to hear it - I wasn’t enjoying myself as much as they would hope."

Read more: Liverpool have 'top player' and 'main man' ready for Jurgen Klopp to unleash in first team
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.11.2020 19:51    Post subject: Reply with quote

- Det har vært en fin sesong. Jeg har fått mye spilletid hvis du ser på hele sesongen, og jeg er veldig fornøyd med det. Jeg har fått spille der som jeg vil spille - ikke på backen.

- Hvordan syns du utviklinga di har vært?

- Jeg merket at det ble bedre og bedre sentralt. Jeg tok steg for hver kamp som gikk. Jeg er veldig fornøyd med det.

- Det virker som om Hareide i likhet med Henriksen syns det er spennende å se deg sentralt på midtbanen.

- Ja, det er der han vil bruke meg, ser det ut som. Det liker jeg, for jeg liker å spille der.

Les mer: - Jeg er veldig fornøyd
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 24.11.2020 14:04    Post subject: Reply with quote

Frostingen selv mener det er mange ting å ta tak i. Sjefen la vekt på to.

- Det første er noe jeg prøver å jobbe med, og det er å orientere meg før jeg får ball, få rettvendt meg og få ballen fremover. Jeg må sørge for at det ikke bare blir støttepasninger. I Rosenborg spiller vi fremoverfotball, og det er noe jeg må bli bedre på, sier Tagseth.

- I tillegg må jeg søke lengre valg enn bare kortpasninger. Det er de to tingene jeg har litt fokus på nå og fått beskjed om å jobbe med.

https://www.adressa.no/sp...re-to-ting
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 24.11.2020 16:57    Post subject: Reply with quote

Liker det som står i siste innlegg ar han skal ta tak i dette.. Disse 2 tingene synes også jeg han har vært for dårlig på. (sammen med mange våre spillere)
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 24.11.2020 17:12    Post subject: Reply with quote

Tagseth skårer bra på disse statistikk-parametrene (ligger omtrent likt med Bruno Leite i den til høyre ifølge kilden lenket til under):


Hentet fra Twitter

Uten at jeg skal påberope meg noen særlige ferdigheter i å tolke fotballstatistikk, så ser "defensive dueller" veldig lovende ut mtp Hareides ønske om å dyrke Tagseth i den sentrale rollen.
Back to top
View user's profile Send private message
eksiltrøndern
Veteran


Joined: 05 May 2005
Posts: 1053
Location: Oslo

PostPosted: 24.11.2020 19:52    Post subject: Reply with quote

Grindheim er jo guds gave til fotball i følge statsa der...
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 24.11.2020 19:56    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Frostingen selv mener det er mange ting å ta tak i. Sjefen la vekt på to.

- Det første er noe jeg prøver å jobbe med, og det er å orientere meg før jeg får ball, få rettvendt meg og få ballen fremover. Jeg må sørge for at det ikke bare blir støttepasninger. I Rosenborg spiller vi fremoverfotball, og det er noe jeg må bli bedre på, sier Tagseth.

- I tillegg må jeg søke lengre valg enn bare kortpasninger. Det er de to tingene jeg har litt fokus på nå og fått beskjed om å jobbe med.

https://www.adressa.no/sp...re-to-ting


Begge punktene er sjokkerende, men særlig pkt. 1. Dette skal inn med morsmelka. Det forteller meg også at han spiller med svært begrenset oversikt over spillet, noe som det andre målet til Brann også illustrerte. Det er som å kjøre bil mens du ser ned på gassen, bremsen og kløtsjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 24.11.2020 19:58    Post subject: Reply with quote

Patrick Berg er den som skiller seg ut
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 25.11.2020 08:51    Post subject: Reply with quote

Elendig kamp i går! Ruser inn i taklinger, masse feilpasninger, skal være overalt til enhver tid. Noen må fortelle ham at han må begrense seg og utføre den rollen han skal ha i laget før alt annet. Direkte involvert i to baklengs i går.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.11.2020 09:23    Post subject: Reply with quote

Jeg er jo helt uenig i at han skal spille i den rollen nå. Som du sier mangler han rutinen i duellspillet i en sånn rolle, og han mangler den orienteringsevnen som er selve nøkkelparameteret. Da blir også manglende styrke og fart desto tydeligere. Samtidig får han ikke brukt de ferdighetene han faktisk har på en god måte, verken motoren eller nærspillet i trange rom utnyttes i den rollen.

Jeg tror jo definitivt Tagseth kan bli en god sentral på sikt, men han bør spille indreløper fram til han har blitt mer moden i spillet. Han ville ikke vært den første som behøvde å vokse litt som spiller før han fikk tillit i denne rollen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 25.11.2020 12:20    Post subject: Reply with quote

Tagseth hadde en dårlig kamp, men har hatt mange gode. Laget henger ikke sammen i det hele tatt i går. Fryktelig store avstander både mellom spillerne og lagdelene. De løper en og en og styrer med det de selv finner på uten en plan. Når Tagseth får ballen er det i realiteten ingen å spille til. Zacc og Per flakser rundt overalt og er ikke spillbare mens dino og vingene ligger skyhøyt og er i realiteten heller ikke spillbare.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 25.11.2020 13:50    Post subject: Reply with quote

Tagseth er for ung og uerfaren i Rosenborg. Han hadde absolutt hatt godt av et utlån til en god Obosklubb et års tid. På det viset hadde han kunne fått spillt fast, og vokst og utviklet seg som spiller. Pr i dag er han rett og slett ikke god nok for RBK, og vil derfor stort sett bli avspist med korte innhopp, og backup ved behov. Alle som så Brannkampen så hvor ille det kan gå når
usikkerheten brer seg, og rutinen mangler.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 25.11.2020 15:05    Post subject: Reply with quote

Syns fortsatt at Tagseth er nr 2 sentralt så lenge Per er her og er frisk.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.11.2020 09:40    Post subject: Reply with quote

Tagseth er mer enn god nok til å være rotasjonsspiller som indreløper for oss, men han bør ikke spille i en posisjon der manglende oversikt fort gir brudd høyt i banen for motstanderne.

Jeg savner en klar tanke for hvordan vi utnytter ferdighetene hans på små flater og kombinasjonsspillet hans, som er Tagseths desidert sterkeste sider sammen med løpskapasiteten. Det handler ikke bare om riktig posisjon, men også hvordan han settes opp med riktige medspillere rundt seg.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.12.2020 14:08    Post subject: Reply with quote

– Tror du at du kunne fått muligheten på A-laget [til Liverpool] om du hadde blitt værende?

– Jeg kan ikke tenke på sånne ting. Nå valgte jeg å dra til Rosenborg, og er veldig fornøyd med det valget. Hvis jeg hadde blitt der, er det ingen som vet hva som hadde skjedd. Det er mye som kunne skjedd på den tiden siden jeg dro hit. Det er ikke noe jeg har lyst til å tenke på, for jeg vil ha fokuset mitt her.

– Frister det å dra ut igjen til en større liga i fremtiden?

– En gang får jeg sikkert lyst til det. Akkurat nå har jeg lyst til å være her i mange år til. Vinne noe med Rosenborg, gjøre det bra og spille meg inn på midtbanen til Rosenborg. Det er det som er målet nå, sier Tagseth.

Les mer: Tagseth forlot Liverpool i fjor. Nå har tre av kompisene fått sjansen av Klopp
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.01.2021 19:08    Post subject: Reply with quote

Tross et tungt år for RBK har 19-åringen lagt bak seg et år hvor han har etablert seg som et solid valg på RBKs midtbane.

– Det var et spesielt år selvfølgelig. Samtidig ser jeg tilbake på det som et bra år for meg. Jeg fikk 25 kamper, noe jeg er fornøyd med. Selv om det har vært litt opp og ned i prestasjoner er jeg ganske fornøyd med hvordan det gikk for min del. Så er vi ikke fornøyd med fjerdeplassen. Vi vet vi kan bedre, sier han.

– Noen områder du føler du har vokst mer enn andre? Og hva ønsker du å jobbe mer med?

– Jeg føler jeg vokste mer og mer inn i min rolle og fikk tatt litt mer styring i både pasning- og duellspillet. Tatt litt mer ansvar. Så vil jeg bli mer målfarlig. Jeg hadde tre målgivende og en scoring, men jeg vil bidra mer offensivt, sier Tagseth.

Les mer: Flere endringer i RBK-troppen: Dette sier Tagseth om egen framtid
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3935
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 10.01.2021 11:57    Post subject: Reply with quote

En hver person som dumper Solbakken fortjener cred. Very Happy
https://www.nidaros.no/n-...113-154554
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 26, 27, 28  Next
Page 18 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb