English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Edvard Tagseth
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 24.03.2020 17:40    Post subject: Reply with quote

Jeg mener Edvard Tagseth er det neste rikstalentet ala Ødegaard og således bør det være en feit videresalgsklausul der i tillegg.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.04.2020 20:01    Post subject: Reply with quote

Fra Trønder-Avisa:

19-åringen er bosatt i Trondheim, men har familien sin på Frosta. Kommunen har vært sterkt preget av koronaviruset.

– Jeg vet ikke om jeg skal ta turen dit riktig enda, smiler Sandvik Tagseth, som regner med at påskeuka vil bli tilbragt med egentrening og avslapping på sofaen i Trondheim.

– Det går mest i trening for meg. Enten det, eller å sitte hjemme og slappe av og se på TV. Det skjer ikke så veldig mye, sier han.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.04.2020 19:43    Post subject: Reply with quote

– Treningene begynner å bli mer og mer vanlig. Nå kan vi i det minste trene litt på offensiv struktur, innlegg og avslutning. Og første trening på gress var helt deilig. Jeg trener heller på åker enn kunstgress, gliser Edvard Sandvik Tagseth.

– Jeg trener hver dag, og har nå muligheten til å trene ekstra mye på det jeg ønsker å bli bedre på. Jeg anser dette kun som en mulighet til å utvikle meg på individuelle ferdigheter. I styrketreningen har jeg fokusert mye på eksplosivitet; jeg vil bli mer eksplosiv og raskere. På feltet jobber vi med posisjonspesifikke øvelser, der handler det om å gjøre alt nøye, sier indreløperen.

(...)

At idrettsutøvere på elitenivå har erfaring med hverdagen de fleste av oss nå opplever, er ingen hemmelighet. Frostingen har i tillegg flere år på en engelsk hybel bak seg.

– Det går mye i det samme, ja. Jeg er nok ganske så rutinert på dette livet: Trene, spise, se Netflix, spise mer, gå en liten tur, spille litt Playstation – og se enda litt mer Netflix før det blir natta.

Les mer: – Holdt meg langt unna Frosta den første tida
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.04.2020 22:59    Post subject: Reply with quote

Gjest i Studio Brakka, som nå også er tilgjengelig som podkast.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.05.2020 11:57    Post subject: Reply with quote

Trønder-Avisa:

– Jeg gleder meg veldig til å kunne trene vanlig igjen. Det har vært noen lange uker uten kontakt, så det blir helt nydelig, sier Edvard Sandvik Tagseth.

– Jeg begynner å bli lei av pasningsøvelser og kjegler nå, så det blir meget bra å starte med normal trening igjen.

(...)

– Jeg skal gjøre alt jeg kan for å fortjene en startplass, så det blir hard jobbing og 100 prosent trening som alltid, sier Tagseth.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.05.2020 14:49    Post subject: Reply with quote

– Det blir mange kamper på kort tid den her sesongen, så jeg vet at det blir bra med spilletid på meg. Målet er helt klart å spille så mye som mulig, selv om konkurransen er knallhard. Det var noe jeg visste når jeg signerte, forteller 19-åringen.

(...)

Med et tre måneders kampavbrekk grunnet korona-epidemiens herjinger har Tagseth og de andre RBK-spillerne ventet på å komme i gang. Tagseth forteller om en veldig spillesugen gjeng. Og for sin egen del er det ikke mye som mangler før fotballformen er på topp.

– Utholdenheten og fysikken er på plass. Fysikken har jeg jobbet mye med i pausen. Det siste som mangler er kampformen, som jeg regner med er på plass i god før seriestart 16. juni, sier Tagseth.

Les mer: «Eddie» er klar for å kjempe om plassen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Robert81
Rutinert


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 560

PostPosted: 14.06.2020 16:08    Post subject: Reply with quote

Ut fra Hornelands uttalelser i artiklene på forsiden ser det likevel ut til at Tagseth er langt unna noe mer enn kanskje noen minutter en gang iblant. Kanskje vi skulle fått til en utlånsavtale med opsjon for han?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 14.06.2020 17:21    Post subject: Reply with quote

Velger å være litt optimist jeg og tru at Tagseth kommer inn i andre. Kampene kommer tett som hagl i år så trur vi skal puste med magen så trur jeg han får nok spilletid. Trur heller vi skal bekymre oss for hvor langt ut i KBK kampen vi kommer før Helland får en "kjenning". Men på den lyse siden da så kanskje Carlo blir flytta frem.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.06.2020 19:31    Post subject: Reply with quote

Horneland bekrefter altså uoppfordret at Konradsen er førstevalg.

Det "prekære" for Tagseth blir dermed å se om både Holse og Åsen er foran i køa for å spille indreløper.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 14.06.2020 22:50    Post subject: Reply with quote

Greit nok at han ser for seg Zac og Kon som førstevalg, men å velge Holse forran Tagseth må jo være falitterklæring!

Holse kan sikkert gjøre en grei jobb han, men skal ha nutvikle seg til den spilleren vi trenger så skal han spille kant!

makan til kråkebollegraut..

på tide å komponere en mail tror jeg, svar kommer!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 14.06.2020 23:16    Post subject: Reply with quote

Merkelig å drille Tagseth som høyre indreløper i hele vinter, for så plutselig sette inn en helt annen spiller der til seriestart. Holse er jo derimot hovedsaklig fått spilletid som ving i oppkjøringa. Minner litt om sesongstarten i fjor hvor Bendtner plutselig kom inn fra kulden å skulle spille hengende spiss i sesongstarten uten å ha spilt et minutt i den posisjonen i hele sin rbk karriere. Blir litt skremt av de (manglende) taktiske disponeringene til Horneland. Virker som om beeslutningene tas helt på må få.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 14.06.2020 23:34    Post subject: Reply with quote

For å nyansere litt her da: Før koronapausen ble jo Holse testet både på ving og indreløper, det ble til og med sagt at han kunne bekle begge posisjoner når han ble kjøpt. Etter pausen har det handlet om å gi kamptrening til "alle" og samtidig balansere belastningen på hver enkelt. Når vi har flere alternativer på midtbanen enn på ving er det naturlig at Holse ble brukt på vingen.

Litt det samme gjelder Tagseth også. Konradsen har vært skadet (operert) og var kun med på de siste to kampene før pausen og den første etter pausen. Dermed har han og Åsen kjempet og rotert på spilletiden som indreløper på den ene siden. Trondsen var også med i kampen som indreløper før pausen, mens Zachariassen har egentlig vært rimelig bankers hele tiden. Og ser man på spilletiden hans i oppkjøringen så har han som oftest spilt 1-1,5 omgang og startet 5 av de 8 kampene han har vært delaktig i.

Hvis Holse også har imponert på trening i det siste så er det ikke unaturlig at han starter, men Tagset bør være foran Åsen i køa i alle fall.

Jeg er ikke enig i avgjørelsene til Horneland, men det finnes mulige forklaringer på valgene som blir tatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 15.06.2020 09:49    Post subject: Reply with quote

Bra innlegg, viktig å nyansere bildet. Alt er ikke som det kan synes og ofte er det en årsak bak.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.06.2020 11:44    Post subject: Reply with quote

Enig i det waterfalls skriver, som nyanserer bildet, men det er og blir merkelig å holde på sånn som Horneland gjør rundt laguttakene. Hele oppkjøringen med én ting, og så når alvoret starter, da kjører vi (tilsynelatende) med helt nykomponert midtbane. Det framstår som en sportslig dårlig avgjørelse, og minner mye om fjorårets sesongstart-tull. Hvis Holse rangeres foran Tagseth til sesongstarten så må man jo bruke en av de siste treningskampene på å øve på det - eller rett og slett starte med noe vi har øvd på!

Og å offentlig erklære skadede Konradsen som førstevalg nå, når han uansett ikke skal spille? Når en ung og uprøvd Holse, en Åsen som knapt vet hvem han er tredje- fjerde- eller femtevalg bak, og et talent i Tagseth som plutselig signaliseres å rase nedover i køa er alternativene? Det er jo å gå inn for å rive ned den som starter, når omtrent alle andre kommuniksjonsstrategier ville gitt spilleren et lite selvtillitsboost. Mulig jeg har en annen filosofi rundt kommunikasjon og prestasjonsgrupper enn Horneland har, men i mine øyne står den biten til glassklar stryk. Det er nesten nødt til å bli konflikter rundt sånt. Det virker jo faktisk som han prøver å styrke sin maktposisjon kontra spillergruppa ved å spre usikkerhet i spillerne og holde kortene tett til brystet.

Etter min mening er det dessuten flaks for oss at Konradsen er skadet nå. Konradsen - Lundemo - Zachariassen ville vært den ferdighetsmessig (svakeste?) mest ensporede vi noen gang har sett med Rosenborg-trøye, og å utsette Konradsens retur til Skjelbred kommer vil være særdeles gunstig, tror jeg. Vi ville fort tapt mot et lag som Kristiansund dersom vi insisterte på å spille kampen på deres premisser, med fysisk innsatsfotball for alle pengene, og fort bli rundspilt og trykket veldig lavt av den voldsomt mye mer ballsikre og bevegelige midtbanen til Molde.

Det er i utgangspunktet trist hvis vi ikke engang ønsker å styre kampene mot norske topplag med ball, og det ville vært vondt å se oss oppføre oss som Hareides Molde-lag mot Eggens RBK. Det er jo strengt tatt uakseptabelt at det inntrykket vi skaper utad, det beste man kan si om Rosenborg, er at vi et defensivt, men dyrt lag som er vanskelige å spille mot, og fort kan ta seriegull basert på vår defensive festning. Jeg kjenner på at et sånt Rosenborg-lag virkelig må pøse på med scoringer og poeng (til tross for spillestil) hvis de skal vinne mitt hjerte.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1256

PostPosted: 26.07.2020 22:22    Post subject: Reply with quote

Selnæs-erstatteren. Bør være fast på sentral midtbane resten av sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
XChrisX
Rutinert


Joined: 12 Nov 2006
Posts: 599

PostPosted: 26.07.2020 22:23    Post subject: Reply with quote

Støttes. Betydelig bedre enn resten av spillerne.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 26.07.2020 22:24    Post subject: Reply with quote

Synd å ta en så skapende spiller vekk fra den posisjonen han har vært best i, indreløper. Spesielt nå som vi har fått tilbake Ciljan som har spilt 9 år i Bundesliga i den sittende rollen.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3944
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 26.07.2020 22:25    Post subject: Reply with quote

Eneste som viste tendenser... Bør være fast.
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 26.07.2020 22:26    Post subject: Reply with quote

Tagseth er vår beste spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 26.07.2020 22:27    Post subject: Reply with quote

Tagseth fortjener så mye bedre enn å spille på denne håpløse RBK utgaven.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 26.07.2020 22:29    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per han kommer seg vekk i januar. Kan bli veldig god om han kommer seg til en trener og en klubb som ikke vraker han for betydelig svakere spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.07.2020 22:31    Post subject: Reply with quote

Hvis Tagseth ikke starter neste kamp så melder jeg meg ut av klubben. Da er det faen ikke håp. Han har ballferdigheter som ligger 3 divisjoner over de gamle økene vi driver og starter med.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 26.07.2020 22:31    Post subject: Reply with quote

Ja, vi må for guds skyld ikke prøve å beholde de få unge gode vi har. Kan like godt bare gi opp og frivillig rykke ned til 4 div.
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1256

PostPosted: 26.07.2020 22:31    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Synd å ta en så skapende spiller vekk fra den posisjonen han har vært best i, indreløper. Spesielt nå som vi har fått tilbake Ciljan som har spilt 9 år i Bundesliga i den sittende rollen.


Med overblikket, pasningene og teknikken fremstår han for meg som en perfekt sentral.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 26.07.2020 22:41    Post subject: Reply with quote

Jeg ville nok sammenlignet med Midtsjø, som vi heller ikke har klart å erstatte.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 26, 27, 28  Next
Page 16 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb