English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Edvard Tagseth
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PerO
Veteran

PostPosted: 23.01.2020 21:12    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Vi vet jo ikke lenger hvor fort og mye de løper på trening - siden Horneland fjernet verktøyet vi hadde for å måle dette...

Bare for å drepe denne en gang for alle. Vi hadde utstyret før Horneland, og samlet data, men ingen tolket dem. Så vi vet akkurat like lite nå, som vi gjorde tidligere, men da brukte vi penger på et utstyr som ikke ga noe.

Så hadde det selvfølgelig vært å foretrekke at de ansatte noen til å analysere, men Horneland gjorde en helt korrekt avgjørelse, hvis styret ikke ville legge en analytiker inn i budsjettet.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran

PostPosted: 23.01.2020 21:19    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Er så lei av at "løping" visstnok er noe vi må forbedre nå, som naturlig går på akkord med alle andre ting. Vi må forbedre kondisjon, så derfor kan vi ikle forbedre noe annet... kan ikke ha tekniske spillere, kan ikke fokusere på angrepsspill, kan ikke forvente forbedring i det relasjonelle, kan ikke forvente seriegull. Ingenting!! Det eneste vi kan forvente er at noen av spillerne løper noen ekstra meter

Og jeg er lei bastante meninger som baserer seg på stråmenn. Hvem sier at vi ikke forsøker å forbedre andre ting enn «løping»?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 24.01.2020 09:04    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:

Og jeg er lei bastante meninger som baserer seg på stråmenn. Hvem sier at vi ikke forsøker å forbedre andre ting enn «løping»?

Siden Kåre ble sparket har fokuset fra styret, media, trenere, ansatte og mange her inne at det er forståelig at fokuset må ligge på å utvikle bedre kondisjon.

Så lenge fokuset er på antall meter, så slipper fokuset å være på andre ting. Stort sett har det handlet om at laget ikke er godt nok trent.

Men det er masse som ikke har fungert med Hornelands RBK. Samhandling, filosofi og angrepsspill har stort sett vært kritikkverdig. Allikevel så er det antall løpte meter som så ofte får fokus.

De tingene vi skal bli gode på, de blir man gode på ved å øve og ved å spille fotball. Bieffekten av dette er bedre kondisjon. Men det forutsetter at vi har et trenerteam som ønsker å bli bedre på samhandling, kombinasjonspill, angrepsspill, 4-3-3 og Rosenborgsk fotball.

Det er jeg ikke helt sikker på. Men jeg er sikker på at de ønsker å løpe flere meter.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 24.01.2020 13:46    Post subject: Reply with quote

Fysisk form er iallefall den frukten som henger lavest og er lettest å få tak i.

Men nå har det gått et år, så da skal det være på plass, nå forventes det at de ikke bare løper nok, men også riktig.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 24.01.2020 14:08    Post subject: Reply with quote

God nok fysikk er en god grunnmur, og greit å få den på plass. Men det skal jo konstrueres et interessant og funksjonelt byggverk oppå der - det har vi sett lite til foreløpig.
Captain
Veteran

PostPosted: 24.01.2020 15:11    Post subject: Reply with quote

God fysisk form er et viktig grunnpilar for å få til gode fotballag. Derfor tror jeg at det konsentreres mye på dette nå i de to-tre første ukene, før de går mer i dybden på mer rollespesifikk trening. Slik jeg har tolket de intervjuene som er gjort i Marbella, har vi trent mye på å holde intensiteten oppe, samt masse ballspill og noe samhandling. Det er en eviglang oppkjøring, og mye tid til terping på detaljer.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 24.01.2020 16:31    Post subject: Reply with quote

Helt gull å fokusere på å bedre fysisk form i oppkjøringa. Men jeg har inntrykk av at vi har holdt på med det i 13 mnd nå
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 24.01.2020 17:09    Post subject: Reply with quote

Ja, det er vel en kontinuerlig prosess å jobbe med fysisk kapasitet. Fra og med mai i fjor, var det så å si to kamper per uke. Det kan være en faktor som har gjort at terping på spillestil og arbeid med samhandling har vært vanskelig i treningsarbeidet. Horneland og trenerteamet hadde feil inngang forrige oppkjøring mtp. formasjon og liten tilpasning i forhold til spillerne som allerede var i klubben. I tillegg var det enormt mye utenomsportslige ting som tok mye tid, dessverre.

Jeg tror de endringene som ble gjort i andre omgang av kampen mot Stabæk, som vi fremdeles jobber etter, burde vært gjort i januar 2019. Nå legges grunnlaget for kommende sesong basert på de erfaringene. Nå får de jobbet med det i to-tre hele måneder, på feltet i hovedsak, men også i noen treningskamper mot antatt svakere lag.

Ikke at jeg på noen måte unnskylder Horneland og trenerteamet, men jeg tror at erfaringene de gjorde seg i starten av forrige sesong og oppkjøring, vil gjøre godt. De har hatt mye tid og mange kamper, men dessverre veldig liten tid til terping av spillestil i treningsarbeidet, i alle fall etter mai/juni.

Last edited by Captain on 24.01.2020 20:11; edited 1 time in total
Back to top
Sevenseven
Proff

PostPosted: 24.01.2020 19:08    Post subject: Reply with quote

Hva er vitsen med å terpe en spillestil som åpenbart ikke passer til spillerne eller de som kommer for å se på. Hvor mange ganger i fjor hørte vi: " vi hang ikke sammen pga. Noen spilte langt andre langs bakken". Da har vi ikke en spillestil som spillerne forstår eller ønsker å spille.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 24.01.2020 19:15    Post subject: Reply with quote

Lett for deg å si. Jeg tror vi vil se et helt annet lag i år. Og jeg mener det er gode grunner til det. De grunnene er allerede nevnt flere ganger i denne tråden. (Edit: Ev. i Horneland-tråden/andre tråder.)

Skulle det likevel ikke skje, bør han selvsagt få sparken.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.02.2020 20:58    Post subject: Reply with quote

- Det er alltid fint når du får starte. Det er et tegn på at de har troa på meg. Det er bare å fortsette og holde det oppe. Forhåpentligvis får jeg starte mer kamper, kommenterer Tagseth til rbkweb.no.

- Det blir mer konkurranse om noen uker når Konradsen er tilbake etter operasjon.

- Ja, det er klart. Da får vi tilbake en veldig god spiller, som startet de fleste kampene i fjorårssesongen. Da blir det enda tøffere å få startplass.

Les mer: - Et tegn på at de har troa på meg

Han var supertalentet som skrev autografer under Norway Cup, og som dro til Liverpool for å lære av Steven Gerrard.

To år senere var han tilbake i Trøndelag, etter et at en god Liverpool-start endte i et halvår i fryseboksen.

Når Edvard Tagseth (19) gjester Rasmus&Saga, snakker han både om solskinnshistorien og om nedturen i England.

Les og hør mer: RBK-talentet frosset ut i Liverpool: – Glad jeg var modig nok til å komme tilbake
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Noah FC
Proff

PostPosted: 11.02.2020 02:03    Post subject: Reply with quote

Tagseth synes jeg presterte bra mot GIF. Enormt god og rolig med ball, godt overblikk og bra tempo. God balanse og lavt tyngdepunkt! Han blir en GOD spiller for oss i år. Bank i bordet RBK
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 11.02.2020 04:12    Post subject: Reply with quote

Hadde vært gøy om han fikk starte sesongen i den posisjonen. Men nå er jo Konradsen ute, så når han kommer tilbake kan det være at Horneland foretrekker han. Men med mye kamper og det at Trondsen og Konradsen er ofte skadet så blir det nok uansett mye spilletid i år.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 11.02.2020 08:35    Post subject: Reply with quote

Konradsen er den perfekte backup, ettersom han har erfaring både som anker og indreløper. Noe stort anker ble han aldri, men så konkurrerer han ikke med Bent Skammelsrud heller.
EspN
Veteran

PostPosted: 12.02.2020 21:47    Post subject: Reply with quote

Har skikkelig trua på tagseth!Virker som en moderne spiller,Trenger litt tid på og heve nivået stabilt.
Men det kommer med erfaring.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 10.03.2020 15:36    Post subject: Reply with quote

Må jo si dette er relativ beskrivende for RBK (og generelt).. Man må få tillitt over tid for å få utvikling. De blir ikke gode av å spille på RBK2. Har man unge spillere man virkelig har tro på må de få spille mer (ref. Serbecic)!!!

- Hvilke steg har Tagseth tatt?

- Jeg syns han var litt råtten fysisk da han kom tilbake, for han hadde spilt lite fotballkamper (for Liverpool). Nå har han fått fotballkamper og vokst på det. Han er veldig bra i treningsarbeidet sitt og har masse å tilføre Rosenborg i kamp. Han skal få fortsette å utvikle seg.
2mas
Sjef

PostPosted: 10.03.2020 20:20    Post subject: Reply with quote

Litt mer fra saken:

- Han har startet alle treningskampene bortsett fra den mot Odd, for da spilte han landskamp. Han har hatt en kjempeutvikling. Han er en veldig spennende spiller, skryter treneren.

Les mer: - Ikke tilfeldig hvem som startet

Jeg blir fortsatt overrasket dersom Tagseth blir foretrukket framfor Konradsen som indreløper palmesøndag, men han virker i hvert fall langt foran Åsen og Johnsen i køa for å spille indreløper.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 10.03.2020 23:26    Post subject: Reply with quote

Har veldig tro på Tagseth jeg i allefall. Han besitter individuelle ferdigheter som er et par hakk over det vi har hatt på midten etter at Midtsjø og Selnæs forsvant, og med Skjelbred inn i sommer så har vi plutselig en midtbane som kan spille litt ball igjen. Det kan være gull verdt mot lag som legger seg bakpå.
KitWalker
Veteran

PostPosted: 11.03.2020 16:59    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Siden Kåre ble sparket har fokuset fra styret, media, trenere, ansatte og mange her inne at det er forståelig at fokuset må ligge på å utvikle bedre kondisjon.

Hvor i all verden har det blitt sagt at man skal bli bedre på kondisjon?
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 11.03.2020 17:08    Post subject: Reply with quote

Heving av det fysiske nivået har blitt nevnt utallige ganger som en av de største grunnene til at Horneland fikk jobben. Derunder ligger så klart kondis, og å 'stå kamper ut'.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 11.03.2020 18:14    Post subject: Reply with quote

Var vel særlig fysisk forfatning og press-spill som var forventningene at vi skulle komme oss opp på "europeisk nivå" på iallefall.

Som jeg er ganske så enig i egentlig. Så har vel ønsket om noen fra Michels/Eggen-skolen ikke enset de på brakka overhodet.
2mas
Sjef

PostPosted: 23.03.2020 22:53    Post subject: Reply with quote

Jocke Jonsson:

Tagseth har det vært snakk om siden han var tidlig i tenårene. Det var kamp om signaturen hans som 15-åring, men han valgte til slutt Liverpool. Etter noen år i den knallharde konkurransen valgte han å dra hjem til Trondheim igjen. Tagseth signerte forrige sesong en avtale til sommeren 2023. Han er den fødte indreløperen i Hornelands lag, derfor tror jeg også han vil få en del muligheter. Han er trygg med ballen i beina og har et herlig driv. Flyter beina raskt og er en god førstforsvarer, siden er han en duracell-kanin som kan løpe hele dagen lang.

Les mer: Dette er de heteste talentene i Eliteserien: – Han har et venstrebein av gull
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 23.03.2020 23:09    Post subject: Reply with quote

Joke Jonsson mener Tagseth er et stort talent. Begynner nesten å lure på om vi har kjøpt en lang, varm kabel her

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 23.03.2020 23:25    Post subject: Reply with quote

Får håpe at dette er den gangen den blinde høna finner korn da.
skien88
Senior

PostPosted: 24.03.2020 03:33    Post subject: Reply with quote

Solgte nettopp Tagseth for 60 millioner til Sassuolo Serie A på FM. krysser fingrene for at det blir en realitet i virkeligheten
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Next
Page 15 of 16

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb