English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Edvard Tagseth
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gisp!
Legende

PostPosted: 29.12.2019 00:28    Post subject: Reply with quote

Omtalt i P3-Dokumentar "Everton-proffen" som handler om 18-årige Einar Iversen fra Stord.
Quote:
Etter snart tre år hos vertsfamilien holder 18-åringen på å ta lappen, og nå drømmer han om å bo for seg selv, helst i en egen leilighet ved bryggene i Liverpool sentrum. Det er for øvrig samme sted som Everton tenker å bygge sin nye praktstadion.

Fram til i sommer hadde Iversen en norsk fotballkamerat i byen: Liverpool-talentet Edvard Sandvik Tagseth, også kjent som «Frostas Messi» og «The Norwegian Pocket Rocket» (grunnet kroppsstørrelsen og hurtigheten). Men i sommer valgte Tagseth å forlate Liverpool for Rosenborg.

– Edvard og jeg pleide å gå på Nando’s og spise kylling og så gå på kino. Eller spille Fifa, selvfølgelig. Det var veldig synd at han reiste. Men vi snakker fortsatt mye sammen gjennom Fifa og Fortnite!

2mas
Sjef

PostPosted: 10.01.2020 18:47    Post subject: Reply with quote

Det kan virke som en lang vei inn for unge Edvard Sandvik Tagseth, men ifølge Eirik Horneland har han store forventninger til frostingen den kommende sesongen.

– Edvard er i kjempeutvikling, og han blir vi å regne med i år, sier Eirik Horneland, som mer eller mindre «låser fast» 18-åringen til Lerkendal:

– Edvard skal være i RBK i 2020.

– Selv et utlån er helt utenkelig?

– Helt uaktuelt, svarer treneren kjapt.

Treneren er mer unnvikende på spørsmål om antallet midtbanespillere er for høyt.

– Jeg ønsker ikke å gå så mye innpå det nå. Vi har de vi har, så skal vi jobbe godt og strukturert, så får vi se hvordan vi blir seende ut fremover. Vi er Rosenborg, og skal ha gode alternativer, og det er noe vi har nå. Vi har noen gode konstellasjoner som kan spille sammen. Vi gleder oss til å ta fatt på 2020, avslutter Horneland.

Les mer: Tross knallhard konkurranse på RBK-midtbanen er treneren sikker: – Edvard Tagseth blir å regne med i år
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 20.01.2020 22:28    Post subject: Reply with quote

– Jeg fikk tilbud om proffkontrakt da jeg var 17. Men det er ulike regler for kontrakter før og etter flyte 18 år, så vi bestemte oss for å vente til jeg ble myndig (januar 2019). Deretter forsøkte vi å forhandle litt frem og tilbake, men det var ingen særlig forskjell på tilbudet jeg fikk som 18-åring kontra da jeg var 17. Vi ble ikke enige på direkten, og da var det over og ut, sier han – som i april i fjor ga foreldrene beskjed om at han ikke ville fortsette i Liverpool.

Tagseth sjekket litt flere klubber, og besøkte blant annet nederlandske Groningen. Men var egentlig aldri i tvil da RBK kom med tilbudet om a-kontrakt.

– Jeg har familien her, kompisene her og har alltid vært RBK-fan. I tillegg var det viktig å få sjansen til å prøve å spille førstelagsfotball, sier han.

Les mer: Supertalentet satt i fryseboksen i Liverpool: Slik bruker han motgangen for å lykkes i RBK
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.01.2020 17:21    Post subject: Reply with quote

– Det er ikke ofte jeg deler ut individuell ros. Men jeg synes Tagseth står frem. Han klarer veldig å legge ned nok meter, og har nok kvalitet på det han holder på med. Det er ikke tvil om at Edvard har tatt kvantesprang, og vi må få lov til å rose ham for det. Han er en gøyal spiller, sier RBK-trener Eirik Horneland til Adresseavisen.

Les mer: Han er «vinneren» av Rosenborgs første treningsleir
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 22.01.2020 18:03    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig må han satses på!
Bare å kjøre på. Tror ikke man skal langt inn i 2020-sesongen før alle ser at det vil lønne seg. Han er klar og parat.
Hedning
Veteran

PostPosted: 22.01.2020 18:11    Post subject: Reply with quote

Hvis Horneland vil ha folk tilbake på Lerkendal så skader det ikke å la Tagseth få spille ihvertfall.
Back to top
View user's profile Send private message
Dew
Veteran

PostPosted: 22.01.2020 18:49    Post subject: Reply with quote

Horneland er bare prat, ingen handling. Tror vi får se Valsvik som midtbanespiller før Tagseth får sjansen.
Back to top
kablap
Senior

PostPosted: 22.01.2020 19:34    Post subject: Reply with quote

Fryktet det samme som Dew. Horneland velger desverre det trygge / etablerte spillere.
Macha
Veteran

PostPosted: 22.01.2020 20:16    Post subject: Reply with quote

Sant, vi er for redde for å slippe til unge spillere og det er grunnen til at vi ikke får frem typer som Haaland, Berge, Ajer osv. Tagseth må inn i førsteelleveren.
Back to top
Sletto
Proff

PostPosted: 22.01.2020 20:20    Post subject: Reply with quote

Litt lettvint å skylde på Horneland ang å ikke slippe til unge spillere.
Med unntak av de gangene økonomien har tvunget fram bruk av unge spillere, så har ikke en RBKtrener vært I nærheten av å utvikle unge spillere med nok spilletid og tillit på et nivå som er i nærheten.
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 22.01.2020 20:21    Post subject: Reply with quote

Troppen minkes, så tror vi vil se flere unggutter på banen denne sesongen. Får vi bort en del daukjøtt, og tør å satse på de yngre, så vil resultatene komme.

Jeg tror vi vil få se mye til Tagseth, Ceide og Botheim kommende sesong, muligens Tørset også får en del spilletid. Jeg er i alle fall optimistisk mtp. kommende sesong, både serie, NM og e-cup.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 22.01.2020 23:06    Post subject: Reply with quote

Legge ned nok meter - spyr
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 22.01.2020 23:21    Post subject: Reply with quote

Javel... du vil tilbake til gåfotballen under Kåre. Skal vi hevde oss i Europa må spillerne legge igjen nok meter.
Back to top
Ratatosk
Rutinert

PostPosted: 22.01.2020 23:27    Post subject: Reply with quote

Det handler vel også litt om hvor fort de greier å legge igjen disse meterne!
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 22.01.2020 23:46    Post subject: Reply with quote

Det også. Og skal de få tempo må de trene på det. Nå.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 22.01.2020 23:46    Post subject: Reply with quote

Altså, det er hyggelig at Tagseth får skryt, og det viser jo også at større klubber vet litt hva de driver med når de henter spillere tidlig.

Men jeg skulle ønske at den bittelille, unge midtbanespilleren som ble trukket fram og hadde tatt kvantesprang for eksempel hadde utmerket seg med god teknikk og pasningskvalitet, ikke den evinnelige 'klarer veldig (sic) å legge ned nok meter'. Det sier alt om hva slags ferdigheter som prioriteres. Legg til at laget som helhet spesielt hadde utmerket seg på kriteriet 'revansjelyst'...

Jeg tror dette intense fokuset på innsats og løpsmengde skyldes at det er det eneste treneren kan på dette nivået. Han er en assistent. En Trond Henriksen. Vi trenger neppe to av det.
PerO
Veteran

PostPosted: 23.01.2020 00:04    Post subject: Reply with quote

Joda Zaphod. Men i moderne fotball kreves det at de løper fort og mye i tillegg til tekniske ferdigheter og en god spillestil.

Klarer han å få de til å løpe fort og langt, så er det tross alt bedre enn ankelte andre trenere som har etterlatt seg tropper som har fått krampe i cupkamp mot Ranheim, eller kollapser etter 60 ,in i Europa. De trenerne klarte jo heller ikke spillestil og tekniske ferdigheter.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 23.01.2020 00:26    Post subject: Reply with quote

Og likevel skulle jeg ønske treneren en gang i blant delte ut ros for noe annet enn diverse synonymer for å løpe masse. Eller stryk den: jeg skulle rett og slett ønske han hadde noen som helst plan utover å løpe mest og krige hardest.

Strengt tatt når foreløpig herr fort (og løper de nå egentlig fortere?) og mye ikke måltallene til disse krampetrenerne i spareblussmodus engang. Det sier mye om de andre parameterne.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 23.01.2020 09:02    Post subject: Reply with quote

Vi vet jo ikke lenger hvor fort og mye de løper på trening - siden Horneland fjernet verktøyet vi hadde for å måle dette...

Støtter frustrasjonen 100% Zaphod, selvsagt skal våre indreløpere LØPE mye, men det er det ENESTE fokuset Horneland har, han virker bare mer og mer begrenset i mine øyne. Som en forelder på et juniorlag i de dager Drillo var landslagstrener. Lange baller og mye løping det er alt som skal til.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 23.01.2020 09:33    Post subject: Reply with quote

Media lar han gjemme seg bak det at han ikke vil si noe offentlig om det han skulle mene om offensiv spillestill heller, men referer til den famøse blekka de visstnok har. Han blir aldri utfordra på hvorfor han ikke ønsker å si noe konkret om det. Jeg har mine ideer om hvorfor.
Hedning
Veteran

PostPosted: 23.01.2020 10:07    Post subject: Reply with quote

Alle vet at Tagseth er teknisk god. Han har utmerket seg med teknikk og pasningskvalitet siden han kom. Spørsmålet er om han har blitt en spiller som kan prestere på, og prege, et seniornivå. Det er på det fysiske han har mulighet til å ta "kvantesprang". For å komme dit må han kunne legge ned nok meter. Da kan han utløse det tekniske potensialet sitt. Ja han må også legge ned de meterne fort nok. Dette kaller Horneland for bevegelseskvalitet. Være på rett sted til rett tid ofte nok og fort nok. At han gjerne skulle snakket mer om andre ting enn dette er fair, men det er åpenbart at Rosenborg har hatt et stort forbedringspotensiale på dette området de siste årene.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 23.01.2020 15:11    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Javel... du vil tilbake til gåfotballen under Kåre. Skal vi hevde oss i Europa må spillerne legge igjen riktige meter.

FTFY.

Det er bra med løpskapasitet og et lag som løper over motstanderne, men det er mye viktigere med et lag som løper riktig.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 23.01.2020 15:33    Post subject: Reply with quote

I internasjonal fotball idag så må det løpes både mye og riktig.

Synes vi avsluttet sesongen med altfor mye forbedringspotensiale på begge felt, men det begynte etter hvert å se mye bedre ut på kvantiteten jamført med hvordan det ble med Kåre mot slutten, ikke allverdens forbedring å spore på kvaliteten. Virker mest som om antall gode initiativ gikk opp fordi totalt antall initiativ gikk opp, uten at det var noe særlig bedring å se når det gjaldt andelen av disse som fulgte et innøvd mønster.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 23.01.2020 18:25    Post subject: Reply with quote

Er så lei av at "løping" visstnok er noe vi må forbedre nå, som naturlig går på akkord med alle andre ting. Vi må forbedre kondisjon, så derfor kan vi ikle forbedre noe annet... kan ikke ha tekniske spillere, kan ikke fokusere på angrepsspill, kan ikke forvente forbedring i det relasjonelle, kan ikke forvente seriegull. Ingenting!! Det eneste vi kan forvente er at noen av spillerne løper noen ekstra meter

Man har alltid måttet bevege seg i toppidrett, og lista flyttes hvert år. Men å få kondisjon burde ikke bety at vi ikke samtidig fokuserer på teknikk, taktikk, filosofi og angrepspill generelt!
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 23.01.2020 20:08    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Og likevel skulle jeg ønske treneren en gang i blant delte ut ros for noe annet enn diverse synonymer for å løpe masse. Eller stryk den: jeg skulle rett og slett ønske han hadde noen som helst plan utover å løpe mest og krige hardest.

Strengt tatt når foreløpig herr fort (og løper de nå egentlig fortere?) og mye ikke måltallene til disse krampetrenerne i spareblussmodus engang. Det sier mye om de andre parameterne.

Slik det virket i sesongen som gikk, så er det jo bare formen han kan nok om til å dele ut ros!

Så håper jeg selvfølgelig at de viser at han har mer kompetanse også.

Poenget mitt var vel at neste trener overtar en godt trent tropp, og dermed kan konsentrere seg om spillestilen og ikke slite med kondisen i tillegg.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next
Page 14 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb