English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Mjøndalen
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 20, 21, 22  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens Beste?
Hansen
34%
 34%  [ 32 ]
Hedenstad
2%
 2%  [ 2 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
3%
 3%  [ 3 ]
Meling
2%
 2%  [ 2 ]
Lundemo
2%
 2%  [ 2 ]
Jensen
31%
 31%  [ 29 ]
Ã…sen
0%
 0%  [ 0 ]
de Lanlay
11%
 11%  [ 11 ]
Ceide
4%
 4%  [ 4 ]
Helland
7%
 7%  [ 7 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 92

Author Message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 17.05.2019 21:32    Post subject: Reply with quote

mitt problem med horneland er hele tiden statueringen av eksempler. At botheim starter på topp, at meling starter på venstreving. Det er vel bare Høgmo som er en større romantiker (selv om jeg mener zxy som han lanserte var en bra greie).
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 17.05.2019 21:36    Post subject: Reply with quote

Hvis Mjøndalen kampen skal bli et være eller ikke være for Horneland så er jeg faktisk på kanten til å håpe at vi taper kampen. Dette prosjektet anser jeg dødt og det kommer aldri til å lykkes, så jo raskere det blir gjort noe med jo bedre for klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 17.05.2019 21:56    Post subject: Reply with quote

Horneland må bort. Ny trener må få tid til å tenke før sommervinduet åpner. Men kjenner jeg saken rett så beholder vel Horneland jobben i uoverskuelig fremtid og legger inn nytt bud på 25mill på zachariassen Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 17.05.2019 22:02    Post subject: Reply with quote

Det er så inni helvette rart å sitte her å ikke tru på seier mot Mjøndalen...HJEMME!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 17.05.2019 22:14    Post subject: Reply with quote

Det er jo en liten catch 22 her. Hvis vi vinner mot Mjøndalen, er seieren viktig i den bunnstriden vi kommer til å stå i i uoverskuelig framtid med nåværende trener. Hvis vi taper, er det kanskje en lav pris å betale for å tvinge fram et trenerbytte som gjør oss såpass gode at Mjøndalen ikke er en konkurrent på tabellen.

Vent, det er ikke en catch 22, det er et sterkt argument for å tape kampen. Men her kommer kula: hvis vi taper mot Mjøndalen, men enten velger å stå løpet ut med Horneland, eller presterer å fortsette i samme spor på trenerfronten (tenk Rekdal), så er vi virkelig fucked. Så før man håper på tap og trenerexit bør man vurdere hva klubbens neste trekk kommer til å være. WWBD?
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 17.05.2019 22:25    Post subject: Reply with quote

Det var sommeren 1992. Jeg hadde vært på interrail og reist gjennom Europa. Siste dagen på turen reiste vi via Sverige og Storlien, og da vi ankom Stjørdal stasjon møtte vi endelig noen som vi kunne spørre om resultatet fra kampen Rosenborg - Mjøndalen. Om jeg ikke husker feil, så tapte vi 1-2! (Edit: Sjekket nettopp med google, og det stemte). Mjøndalen var vel bunnlaget de luxe det året, og Rosenborg gikk vel mot et nytt seriemesterskap. Den gangen var vi i sjokk. Hvordan kunne Rosenborg tape mot et lag som Mjøndalen?!

I år ville 1-2 hjemme mot Mjøndalen vært en forbedring fra siste kamp hvor vi tapte 0-2 hjemme, og 1-2 ville vært mer som forventet enn en overraskelse. Det sier sitt. Verden går ikke alltid fremover...

Selv om jeg ønsker noen helt annen enn Horneland som trener håper jeg selvsagt på seier. Sier 2-1 til Rosenborg! Smile

RBK
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 17.05.2019 23:01    Post subject: Reply with quote

Vi kan håpe vi vinner mot Mjøndalen som vi vant mot Valur. Det var jo dråpen som fikk begeret til å renne over den gangen, forhåpentligvis så også nå...
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 18.05.2019 07:51    Post subject: Reply with quote

Denne kampen taper vi garantert, finnes ikke et eneste tegn som sier at dette vil snu nå.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Escudos
Veteran


Joined: 12 Dec 2007
Posts: 1324

PostPosted: 18.05.2019 08:06    Post subject: Reply with quote

Kan vi ikke spørre sjaman Durek. Han både vet og løser det meste.

Spør noen få spørsmål. Vinner vi kampen, kommer Søderlund til på score noe mer i karrieren, hvor mye kan vi få for Bendtner og hvem bør trene laget.

Gi ham noen tusen og halve kongeriket så slipper vi å spekulere
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 18.05.2019 08:38    Post subject: Reply with quote

Spillet og ev 3 poeng er en del av ligningen. Vinner vi uten å overbevise mener jeg fortsatt hodet bør rulle ut fra en enkelt parameter: Lerkendal er halfull hver kamp. Tror ikke vi får tilbake noe engasjement rundt dette laget uten en endring, og jeg tror mye koker ned til koteng, og etter det horneland.

Koteng: Møtes?
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 18.05.2019 09:16    Post subject: Reply with quote

Tipper startoppstilling:

Hansen
Hedenstad - Reginiussen - Meling - Valsvik

Lundemo - Åsen - Søderlund

Hovland - Helland - Konradsen


Go´foten
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
bottis86
Junior


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 56
Location: Eidsøra Møre&Romsdal

PostPosted: 18.05.2019 09:24    Post subject: Reply with quote

Så lenge man kan løpe litt, og gjorde en fin figur i forrige kamp så er man sikret!
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 833

PostPosted: 18.05.2019 09:45    Post subject: Reply with quote

Tror nok dette kan bli en seier her. En fin enkeltmannsprestasjon eller en dødball som avgjør. Små marginer. Fin fotball? Underholdende kamp? Neppe.

Mest spenning knytter det seg til hva Horneland finner på når det gjelder laguttak.
Back to top
View user's profile Send private message
bottis86
Junior


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 56
Location: Eidsøra Møre&Romsdal

PostPosted: 18.05.2019 09:47    Post subject: Reply with quote

"Sett bra ut på trening, har troen på at det snur nå"

Taper 0-1

"Spiller ikke som jeg vil, aner ikke hva det kommer av..."
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 18.05.2019 11:02    Post subject: Reply with quote

Mange sitter og håper på et raskt trenerbytte. Det er veldig merkelig at ingen er bekymret over det styret som skal finne en ny trener. Styret har ikke kompetanse til å ansette dyktige folk.

SIB skal lede jakten og ender opp med Roar Strand etter 9 uker på leting. Da har vi rykket ned allerede med Henriksen.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 18.05.2019 11:09    Post subject: Reply with quote

må ha inn en midlertidig trener som er vant med å snu en slik situasjon, type Nordlie.
før man skal ansetter permanent trener så må ihvertfall Bjørnebye være ut av klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 18.05.2019 11:53    Post subject: Reply with quote

Det er bare å ansette Cifuentes først som sist, før han blir plukket opp av Godset eller noe annet skrot.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 18.05.2019 12:07    Post subject: Reply with quote

Når vi først skal kaste alle ambisjoner over bord så kan vi like godt tape mot Mjøndalen slik at vi kan ansette Kjetil Rekdal.
Ã… ansette trenere som Hjulmand er urealistisk hevdes det.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 18.05.2019 12:15    Post subject: Reply with quote

For de 2 som hevder det har så stor troverdighet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hulken
Rutinert


Joined: 19 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 18.05.2019 13:03    Post subject: Reply with quote

Satser på 0-1!
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 18.05.2019 13:45    Post subject: Reply with quote

– jeg tenker at vi må begynne å plukke poeng.

– Hvorfor gjør dere det mot Mjøndalen?

– Fordi det er et voldsomt potensial i spillergruppen. Og det kan vi få ut ganske kjapt tror jeg. Det sitter litt mellom ørene for øyeblikket, og jeg tror vi må være villige til å ta de grunnleggende tingene i fotball først.

noen som fikk mer tro på seier etter å ha hørt Horneland sine tanker?
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 18.05.2019 14:07    Post subject: Reply with quote

Dette lukter målfattig uavgjort. 1-1.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 18.05.2019 15:08    Post subject: Reply with quote

Det er ikke en celle i kroppen min som gleder seg til eller har tro på denne kampen. Sånn er realiteten blitt.

Horneland er i en umulig situasjon. Det finnes ingen utveier fra dette uføret for han dessverre. Alt er fastlåst.

Jeg har begynt å se på terminlista for rundene som kommer fra juli og framover. Hvis vi handler snart og kommer på rett kjøl som i 2002, 2006, 2014 og flere andre høstsesonger så kan det være muligheter. Men to-tre serierunder til med dette skrapet - mens lagene i toppen som Molde og Odd tar tre poeng, så blir dette et fryktelig antiklimaks av en sesong.

Synes det blir overilt å forlange at hele administrasjonen, styret og spillerstallen skal bort, men disse kreftene må jobbe sammen og finne den best egnede kandidaten til å overta som trener etter Horneland. Første bud er å unngå trenere som spiller ikke-fotball og som spillerne og vi som betaler gildet på Lerkendal ikke vil ha. Løsningen styret gikk for med å avskjedige Erik/Kåre uten å by oss på noe annet enn fjerde/femtevalget sitt står til stryk. Elendig utført. Alle avdelinger og mennesker i og rundt klubben blør nå som følge av dette.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 18.05.2019 15:57    Post subject: Reply with quote

Er i utgangspunktet mest spent på om Bendtner er henvist til tribunen eller ikke i morgen. Er han det sett i lys av de katastrofale prestasjonene til Søder og Botheim så er det ett klart signal fra Horneland og sportslig ledelse at de fremdeles ikke har forstått situasjonen vi er i.
Mistenker at de nok forstår at gullet er utenfor rekkevidde, men fremdeles tror at vi er for gode/store til å rykke ned. Det er ingenting i plassering eller spill som støtter den oppfatningen, null målsjanser på 90 minutter mot Haugesund er vel bevis godt nok.
Back to top
View user's profile Send private message
HMBrattbakk
Senior


Joined: 11 May 2019
Posts: 103

PostPosted: 18.05.2019 16:00    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Dette lukter målfattig uavgjort. 1-1.


Dette lukter målfattigere 0-1 spør du meg
_________________
Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!
- Nils Arne Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 20, 21, 22  Next
Page 2 of 22

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb