English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Der det hele startet

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kakespaden
Junior


Joined: 16 May 2019
Posts: 1
Location: Trondheim

PostPosted: 16.05.2019 19:54    Post subject: Der det hele startet Reply with quote

Ny på forumet her. Har et par saker jeg lurer på...

1. Koteng&co klagde ved sparkingen av KI på mangel på framgang. Hadde de bedt den sportslige ledelsen om en plan for å bedre dette før 2018-sesongen? Hvis ja, fine. Hvis ikke var de like ansvarlige?

2. Hvorfor hadde ikke klubben i det minste sondert terrenget for hvilke trenere de kunne få FØR de sparket KI? De kunne umulig gjort det, da de brukte så lang tid og endte opp med noe så langt ned på lista. Hvem har ansvaret her?

3. Hvordan kunne det ta 5-6 måneder med leting for så å ende opp med Horneland?

Om jeg hadde handlet som klubben gjorde på disse punktene på min jobb hadde jeg skjemtes, og sannsynligvis fått sparken for lengst.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 16.05.2019 20:27    Post subject: Reply with quote

Dette bør kanskje flyttes til en annen tråd men:


1. Dette er vel uvisst, men at Kåre har blitt "kalt inn til teppet" opptil flere ganger er bekreftet. Hva som ble diskutert og hvordan tonen var er litt vanskelig å si. Ellers har jeg kun diverse rykter, men ryktene tilsier altså at Kåre selv var mindre og mindre på treningsfeltet og satt mer og mer på kontoret etter hvert som spillet gradvis ble dårligere.

2. Dette er jo litt komplisert men det er som Koteng selv sa: De syntes ikke det var rett å lete etter Kåre sin erstatter bak ryggen hans. Så kan man diskutere mye rundt hvorvidt dette er fair eller ikke. Hadde de sagt til Kåre at de kom til å lete etter erstatteren hans hadde dårlig stemning sannsynligvis gjennomsyret klubben.

3. Det virker som om at de la alle eggene i Hjulmand-kurva og regnet med at det kom til å gå av seg selv. Så er jo i tillegg ikke akkurat Bjørnebye kjent for å være tidlig ute. Hele denne prosessen mener jeg har vært en farse. Koteng sa jo også at de måtte sparke Kåre tidlig fordi de fikk god tid på å lete etter ny trener, men når de ble forespurt om trenerjakten over en måned senere sa de at de ikke hadde begynt. Hele opplegget er helt merkelig.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 16.05.2019 20:30    Post subject: Reply with quote

Kunne sikkert vært posten en en eller annen tråd om trenere eller styret eller Rosenborg 2019 eller noe sånt...

Men:

1) Vet ikke
2) Koteng uttalte at han ikke kunne se Kåre i øynene hver dag samtidig som styret allerede hadde hadde bestemt seg for at nok var nok. I etterpåklokskapens navn tror jeg det beste hadde vært å varsle Kåre om at de ønsket en kursendring fra årsskiftet. Kåre hadde nok likevel sagt opp på dagen, så er tvilsomt at det hadde gjort prosessen noe bedre
3) Fordi alle foran på lista (4? 5? 6? 10?) takket nei en etter en... Til slutt var tiden løpt ut, og vi trengte desperat en ny trener.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 16.05.2019 20:31    Post subject: Reply with quote

Alt startet etter bortekampen mot Steua Bucuresti. Etter den kampen har vår kvalitet dalt eller ikke blitt bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 16.05.2019 20:34    Post subject: Reply with quote

Haha det er faktisk litt sant
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 16.05.2019 21:39    Post subject: Reply with quote

Helt Apoel tenker jeg vi sier. Og flytt/fjern denne svadatråden for svarte!
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Oppkast
Proff


Joined: 20 Jul 2011
Posts: 377

PostPosted: 16.05.2019 23:06    Post subject: Reply with quote

2. Coolen var planen hele veien. Nederlender med en del erfaring, hentet fra egne rekker. Derfor skjedde det ikke en dritt på flere måneder etter at Coolen fikk jobben. Da det "mislyktes" så hadde de ingen backup-plan.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 17.05.2019 04:53    Post subject: Reply with quote

Det begynte vel da Eggen ga seg i 2002
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb