English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lillestrøm - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens Beste?
Hansen
1%
 1%  [ 1 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 1 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
5%
 5%  [ 4 ]
Valsvik
2%
 2%  [ 2 ]
Meling
2%
 2%  [ 2 ]
Lundemo
6%
 6%  [ 5 ]
Jensen
61%
 61%  [ 49 ]
Denic
7%
 7%  [ 6 ]
de Lanlay
1%
 1%  [ 1 ]
Botheim
1%
 1%  [ 1 ]
Søderlund
2%
 2%  [ 2 ]
Adegbenro
7%
 7%  [ 6 ]
Total Votes : 80

Author Message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 14.05.2019 19:47    Post subject: Reply with quote

jævlig teit av NFF.. det må jo være mye enklere å sanksjonere mot supportergrupper enn enkeltpersoner om det bryter avtale ><
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 14.05.2019 19:50    Post subject: Reply with quote

Så vidt jeg vet så prøver de vel å få tak i enkeltpersonene og gi dem sanksjoner i den grad det lar seg gjøre. Men jeg tror den største utfordringen uansett er NFFs uvilje til å samarbeide. Men dette er basert på inntrykk jeg har fra folk her inne tidligere og folk jeg følger på twitter som er i "pyromiljøet" om jeg skulle kalle det noe. Vet ikke om noen av de som er her inne har mer førstehånds kunnskap om hvordan ståa er mellom grupperingene og forbundet?
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 14.05.2019 21:17    Post subject: Reply with quote

DEt er jo for dumt at vi skal ha et "pyromiljø".
det MÅ da gå an å få en dialog med NFF der der ka nutføres kontrollert når alternativet er ukontrollert og random!

Sier ikke at vi skal kverke alle som sniker seg inn med pyro ( fra supporternes ståested), men kanskje finne en vinkling på det mot NFF at det kommer til å skje og at de bør revurdere rammebetingelsene.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 14.05.2019 21:52    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
jævlig teit av NFF.. det må jo være mye enklere å sanksjonere mot supportergrupper enn enkeltpersoner om det bryter avtale ><


Selvsagt - det er bare det at det har de ikke lovhjemmel til å gjøre.

moomoo wrote:
det MÅ da gå an å få en dialog med NFF der der ka nutføres kontrollert når alternativet er ukontrollert og random!


Kis ... dette har det vært jobba med i mer enn 10 år. NFF er ikke veldig interesserte.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 14.05.2019 22:40    Post subject: Reply with quote

Kis Laughing Den var ny :p

Skjønner jo mer etterhvert her at det har vært prøvd HARDT å få løst dette tidligere, men jeg evner ikke å fatte at NFF kan være så evneveik Neutral
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 15.05.2019 00:32    Post subject: Reply with quote

Jeg fatter ikke hvordan du ikke kan fatte det, for å være ærlig Very Happy
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 15.05.2019 09:04    Post subject: Reply with quote

Det var ingen slåsskamp såvidt jeg så. På vei til stadion møttes "alternative" supportere tilfeldigvis i en tverrgate. Det var amper stemning, men det stod politi i mellom med spray og det skjedde ikke noe. Sånt skjer vel i alle oppgjør der lag har vært rivaler i årtier og det kanskje hører med også. Det de i studio kaller engasjement hvis det skjer i PL, mens de her hjemme krever at politi rykker ut hvis det ryker litt fra vaffeljernet i kiosken
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 15.05.2019 09:45    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Kis Laughing Den var ny :p

Skjønner jo mer etterhvert her at det har vært prøvd HARDT å få løst dette tidligere, men jeg evner ikke å fatte at NFF kan være så evneveik Neutral


Det har vært jobbet med dette siden 2009 og det har vært mye fremskritt, men mange tilbakeslag på veien. Det er sterke krefter i NFF som er totale motstandere av å legalisere dette av flere årsaker.

1. De er livredde for å bli ansvarliggjort for eventuelle skader som kunne oppstå. Enda det er stadioneier, arrangerende klubb som sitter med det juridiske ansvaret.

2. De er under press fra UEFA som ikke vil ha nen som helst dialog rundt dette. Der er det kun forbud, forbud, forbud som gjelder.

Hver eneste gang vi har kommet et stykke på vei, har de funnet på noe nytt. De har forsøkt med god hjelp av diverse brannvesen stoppe bruken av pyro pga. bruksområde. Det er blitt omgått ved å rpodusere eget materiale og klassifisere det som scenepyro e.l. Og nå sist kjørte de på med et bestillingsverk av en rapport fra UEFA som skulle vise hvor farlig bruken av pyro er.

Sannheten er at all pyro som er gjenomført som godkjent og lovlig i Norge hat voldet NULL - 0 - skader. Dette fordi det gjennomføres på en forsvarlig måte.
Resultatet av NFFs nye linje er at bruken av ulovlig pyro komme til å eskalere i Norge. Bare i år har det vært fem hendelser til nå. Og det kommer til å bli langt flere enn det har vært de siste årene.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 15.05.2019 12:58    Post subject: Reply with quote

Ironisk nok virker imidlertid ikke NFF å være fremmed for bruk av pyro-bilder i profilering av eget produkt. Det var i hvert fall slik før.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19
Page 19 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb