English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trond Alstad
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 12.07.2019 20:31    Post subject: Reply with quote

Da foreslår jeg at klubben slutter å selge drakter tilgriset med reklame. Vinn-Vinn.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 12.07.2019 20:35    Post subject: Reply with quote

Og fjerne Alstad fra stillingen. Det er over 1 million kroner ekstra til spillerkjøp eller talentutvikling.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 12.07.2019 21:29    Post subject: Reply with quote

Alstad er den Parkslirekne-rota du aldri får bort etter at en idiot en gang i tiden fant ut at han skulle plante Avantas over hele Lerkendal....
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 12.07.2019 23:48    Post subject: Reply with quote

Må si Jeg kjenner utrolig lite til Alstad. Men etter det jeg har lest her så er det ikke han jeg ville ha møtt i ei mørk bakgate.

Fyren må være Keyser Soze?!

- Han er synonymt med djevelen
- Han er medlem av Total consult/Avantas(Illuminati?)
- Han sensurerer e-postene til samtlige ansatte (iflg. Flere Sentralt plasserte kilder)
- Han opptrer som god gammaldags dørvakt: "du kjæm itj inn her med dem skoa og skjorta der"(Terje Tysland kommer med en oppdatert versjonen av "dørvakta" )

Alltid hyggelig med litt tabloide diskusjoner med konspirasjonsteorier.

Men kanskje droppe de mest åpenlyse løgnene ? At ansatte i klubben ikke får lov å sende e-poster før han har sjekket de.....
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 13.07.2019 13:44    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Parkslirekne-rota...


Takk skal du faen meg ha, larsarus, for at du introduserer meg for dette. Jeg leste det sikkert på 20 ulike måter før jeg innså at det måtte dreie seg om et botanisk fenomen, og googlet parkslirekne... Confused

Måtte du gå deg inn i ballehøy brennesle under sommerens første nakenbad!
Mad Mr. Green
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
angvik
Proff


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 486
Location: Oslo

PostPosted: 13.07.2019 15:18    Post subject: Reply with quote

Sevenseven wrote:
Men kanskje droppe de mest åpenlyse løgnene ? At ansatte i klubben ikke får lov å sende e-poster før han har sjekket de.....
Det er jeg enig i. Slike rykter sliter jeg med å tro på selv. Det som imidlertid skinner igjennom er at vi som medlemmer, supportere, kunder og publikum har flere negative assosiasjoner med klubben nå - nettopp på grunn av måten Alstad opptrer på og får andre til å opptre.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 13.07.2019 15:49    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Måtte du gå deg inn i ballehøy brennesle under sommerens første nakenbad!
Mad Mr. Green

Spiser brenneslesuppe til frokost. Forøvrig mye enklere å bli kvitt brennesle også.
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 13.07.2019 16:36    Post subject: Reply with quote

angvik wrote:
Sevenseven wrote:
Men kanskje droppe de mest åpenlyse løgnene ? At ansatte i klubben ikke får lov å sende e-poster før han har sjekket de.....
Det er jeg enig i. Slike rykter sliter jeg med å tro på selv. Det som imidlertid skinner igjennom er at vi som medlemmer, supportere, kunder og publikum har flere negative assosiasjoner med klubben nå - nettopp på grunn av måten Alstad opptrer på og får andre til å opptre.


Er på generelt grunnlag mot stillinger som har diffuse titler og organisasjoner med stor møtekultur.

Han har diffus stillingstittel og aner meg at han er en typisk Outlook-innkaller type.

SÃ¥ spark fyren og legg ned stillinga
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 13.07.2019 16:46    Post subject: Reply with quote

Det var også Alstad som kvalitetssikret den mulige risikosigneringen Nicki Bille, her fra en sak i Aftenposten 24. april 2015:

"Torsdag fikk Nicki Bille Nielsen dommen etter den famøse byturen i København mens han var RBK-spiller. 60 dagers betinget fengsel og 80 timers samfunnstjeneste ble straffen.

Ukjent voldsdom
Men den store snakkisen i dansk presse var nyheten om at Bille allerede i 2009 ble dømt for vold. Etter et knyttneveslag i trafikken, fikk den tidligere RBK-spissen 40 dagers betinget fengsel og 50 timers samfunnstjeneste. Dette har tidligere ikke vært offentlig kjent. Også på Brakka slo dette ned som en bombe.

– Nei, vi visste ikke om den dommen. Det var ukjent for oss, sier daværende sportslig leder Erik Hoftun.

Ordknapp ledelse
Dette til tross for at klubben utad kommuniserte at de hadde gjort en grundig forarbeid før de hentet dansken til Lerkendal. Organisasjonsleder Trond Alstad gjennomførte intervjuer med spissen, og kartla dansken før overgangen til RBK.

– Det gjør vi med alle, det er en del av prosedyren når vi henter nye spillere, sier Alstad, som ikke vil si noe konkret om hva de visste og ikke visste om Bille.– Jeg vil ikke kommentere enkeltsaker, sier han."

Fin tittel, høy lønn, slett arbeid, ingen kommentar...
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 14.07.2019 10:15    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Takk skal du faen meg ha, larsarus, for at du introduserer meg for dette. Jeg leste det sikkert på 20 ulike måter før jeg innså at det måtte dreie seg om et botanisk fenomen, og googlet parkslirekne... Confused


Men ikke tro at hybridslirekne eller kjempeslirekne er noe enklere å forholde seg til!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 14.07.2019 14:24    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Da skjønner ikke Alstad mye av publikums psyke.

Han skulle selvfølgelig påpekt at det var feil skjortem hentet ei skjorte med riktig sponsor og ønsket stakkaren lykke til med bryllupet.

Det er en handling som koster minimalt og gir enorm goodwill Smile


Jeg er så hjertens enig. Jeg skjønner ikke at det er mulig å ha så dårlig fingerspitzgefühl.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 14.07.2019 20:24    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Det var også Alstad som kvalitetssikret den mulige risikosigneringen Nicki Bille (...)
Fin tittel, høy lønn, slett arbeid, ingen kommentar...

Det hadde sikkert vært greit med en evaluering av arbeidshverdagen til staben på Brakka, inklusive nevnte Alstad. Man trenger ikke sparke alt og alle, men det vært greit om folk faktisk redegjorde for hva dagene gikk til som i siste instans kom laget til gode. Alstad er i godt selskap med speider Halvard Thoresen, SD Bjørnebye og sikkert noen til man saktens kan lure på hva driver med. Ut over å gjøre slett arbeid de gangene de skal til pers...
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 23.08.2019 07:40    Post subject: Reply with quote

Angående Nicki bille saken og herr Alstad, så er det en sak i VG med utgangspunkt i Football leaks nå. Alstad og Hoftun har svart på spørsmål, samt agent og spillers representant :

https://www.vg.no/sport/f...l-ikke-bra

RBK REAGERER PÅ AGENTENS DOBBELTSPILL: – IKKE BRA

Rosenborg engasjerte FIFA-agenten Jozo Palac for å sikre seg Nicki Bille Nielsen (31) fra Villarreal. Trønderne sier de ikke visste at den svensk-kroatiske mannen i all hemmelighet også mottok millionlønn fra den spanske klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.10.2019 15:28    Post subject: Reply with quote

Selv studerte [Kenneth Stålsett] i Hønefoss og Trondheim og jobbet også noen år med markedsføring i Rosenborg Ballklub. En fin tid, minnes den ikke veldig fotballinteresserte kirkenesgutten.

- Det var både absurd og interessant. Her var det en personalsjef som sa til meg at man måtte finne en sunn angstbalanse når man skal være leder. Jeg kom til at dette umulig kunne være riktig, og det trigget meg til å gå mer på skolen.

Og det gjorde Kenneth. Han gikk mer på skolen, møtte gode og inspirerende forelesere og fikk gode karakterer. I september 2016 leverte han sin doktorgradsavhandling.

- Jeg var nær ved å droppe ut, men etter å ha møtt «normale» mennesker som klarte det, ble jeg inspirert til å gjøre det, jeg også, forteller han.

Les mer: Kenneth hadde egentlig ikke tenkt å flytte hjem – så kom tilbudet han ikke kunne si nei til
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 25.10.2019 22:29    Post subject: Reply with quote

Fy faen, for ei kleime!!! Mad
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 25.10.2019 23:06    Post subject: Reply with quote

Ja.

Sensursjefen Alstad.

Var ikke åpenhet en av verdiene til Rosenborg?
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2459

PostPosted: 25.10.2019 23:08    Post subject: Reply with quote

FÃ¥ det bort.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3946
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 25.10.2019 23:35    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:
nidaros997 wrote:
Det var også Alstad som kvalitetssikret den mulige risikosigneringen Nicki Bille (...)
Fin tittel, høy lønn, slett arbeid, ingen kommentar...

Det hadde sikkert vært greit med en evaluering av arbeidshverdagen til staben på Brakka, inklusive nevnte Alstad. Man trenger ikke sparke alt og alle, men det vært greit om folk faktisk redegjorde for hva dagene gikk til som i siste instans kom laget til gode. Alstad er i godt selskap med speider Halvard Thoresen, SD Bjørnebye og sikkert noen til man saktens kan lure på hva driver med. Ut over å gjøre slett arbeid de gangene de skal til pers...


Nesten så en får håpe det ikke blir EL neste år så man har budsjettmessige grunner til å si opp alt det overflødige og inkompetente. Fytti søren hvor mye sarv som er ansatt nå. Sad
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
kek
Proff


Joined: 03 Sep 2006
Posts: 301

PostPosted: 25.10.2019 23:39    Post subject: Reply with quote

På høy tid å bli kvitt denne svulsten...
Back to top
View user's profile Send private message
Bullseye
Rutinert


Joined: 08 Aug 2005
Posts: 614

PostPosted: 25.10.2019 23:53    Post subject: Reply with quote

kek wrote:
På høy tid å bli kvitt denne svulsten...

ha... vi var kvitt`n men han der Avantashoppkisen ansatte han igjen. Tar var på hverandre de gutta der sjø.
_________________
Cantate Conflictus
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 26.10.2019 00:02    Post subject: Reply with quote

Bullseye wrote:

ha... vi var kvitt`n men han der Avantashoppkisen ansatte han igjen. Tar var på hverandre de gutta der sjø.

Da Alstad ble ansatt i 2012:
Quote:

Påtroppende daglig leder Hroar Stjernen satte et ufravikelig krav før han sa ja til RBK: Alstad må tilbake.

– Erik Hoftun var på et tidlig tidspunkt tydelig på at han ønsket meg tilbake i organisasjonen, og så begynte Hroar å flørte. Jeg var egentlig ferdig i RBK, men fristelsen ble for stor. Både Hoftun og Stjernen er personer med høy integritet.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.10.2019 00:22    Post subject: Reply with quote

Det har vært litt glemt i kaoset, men det er flere som har vært mildt sagt skeptiske til Alstad lenge.

Dette er altså PR-mannen som glimret med sitt fravær da klubben var under ekstremt mediepress i fjor med blant annet jevnlige hit pieces på Koteng fra Morten P, men velger altså å stoppe et ganske ordinært intervju med rikskringkastingen. Godt han vet hvilke kamper han skal ta for klubbens omdømme.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 26.10.2019 00:46    Post subject: Reply with quote

Dette er egentlig skandaløst i en klubb som RBK. Åpenheten er borte. Humøret og folkelighet lige så. Må si det overrasker at Alstad har latt dette gå inn på seg.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5349
Location: Ski

PostPosted: 26.10.2019 01:20    Post subject: Reply with quote

https://www.dagbladet.no/...u/71751231

Trond Alstad er et kameradisk pampe-gufs fra fortida som ikke bryr seg om Rosenborg. Han er en opportunistisk etterlevning som burde vært kjeppjaget fra Lerkendal med strømførende staur.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13697
Location: Namsos

PostPosted: 26.10.2019 01:49    Post subject: Reply with quote

Roar Strand kritiserer Alstad på facebook Tommel'n opp!
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 2 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb