View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
stenex Rutinert
|
Posted: 14.12.2019 16:01 Post subject: |
|
|
Årets beste julegave. Den siste medlem av den "gamle garde" av komplett udugelige rasshøl forlater endelig klubben.
Du kommer ikke til å bli savna, Trond. |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 14.12.2019 16:08 Post subject: |
|
|
Nå begynner det å ligne noe! God jul! _________________ -> Stolt fortid <- |
|
Back to top |
|
 |
Sevenseven Proff
|
Posted: 14.12.2019 16:18 Post subject: |
|
|
Ryddesjau?! Det mangler et par stk. Så er vi der |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Veteran

|
Posted: 14.12.2019 16:21 Post subject: |
|
|
Ja, det er Cowboy-Koteng du sikter til da skjønner jeg, i tillegg til Overflødighetshornet selvsagt. Sistnevnte er det bare å tuppe tillbake til Haugalandet ASAP men hvem tror du/dere står bak denne ryddesjauen?
Nettopp. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 14.12.2019 17:02 Post subject: |
|
|
Koteng har åpenbart en rolle i denne opprydningen - 2012 all over again - men jeg blir ikke overrasket om Horneland også har en finger eller to med i spillet her. Tross alt, det han har vært god på så langt er å luke ut alt av unødvendige, forstyrrende elementer som klubben ikke trenger. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 14.12.2019 17:31 Post subject: |
|
|
Faen ikke for tidlig at denne klovnen finner seg noe annet å gjøre  _________________ #middelmådighet |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 14.12.2019 17:40 Post subject: |
|
|
Jeg er som de fleste av den oppfatning at Alstad satt på overtid og at det var best for alle parter at han søkte nye muligheter der presset ikke er så stort.
Dog bør vi ha såpass gangsyn at sannsynligheten for at han var fotballens Darth Vader og har sittet i mange år og spredd skrekk og inkompetanse innad i klubben er rimelig liten. Vil tro at han har jobbet hardt, gjort en del bra ting og noe mindre bra og så har kanskje mengden mindre bra ting blitt flere i det siste. Tror vi skal være litt mer beherskede i personkarakteristikker her inne, blir vel unyansert |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 14.12.2019 17:43 Post subject: |
|
|
Jeg tror som sagt at feilskjærene ble flere mot slutten fordi oppgavene var for mange - stillingens arbeidsoppgaver favner rett og slett for bredt, og var for lite avskrenket. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 14.12.2019 18:00 Post subject: |
|
|
Og hva var så disse arbeidsoppgavene? |
|
Back to top |
|
 |
Claudius Galenus Standarn Veteran

|
Posted: 14.12.2019 18:18 Post subject: |
|
|
Å nekte spillere intervjuer og deltagelse i podcaster og programmer, var nok en stor del av arbeidsoppgavene... |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 14.12.2019 18:20 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | Koteng har åpenbart en rolle i denne opprydningen - 2012 all over again - men jeg blir ikke overrasket om Horneland også har en finger eller to med i spillet her. Tross alt, det han har vært god på så langt er å luke ut alt av unødvendige, forstyrrende elementer som klubben ikke trenger. |
Hehe du tror treneren vår sparker administrativt ansatte? Hehe |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 14.12.2019 20:23 Post subject: |
|
|
Nei, det har han ikke myndighet til. Men at han kan ha et ord med i laget om hvem som kanskje kan ofres - ja. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 14.12.2019 20:39 Post subject: |
|
|
Har ingenting med hans jobb å gjøre. Elstremt usannsynlig at han har hatt en finger med i spillet. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 14.12.2019 20:47 Post subject: |
|
|
Det hadde ikke noe med Nils Arnes jobb å gjøre heller, men han ble likevel tatt med på råd. Og, Alstads jobb grep jo inn i sportslig avdeling - da er det ikke så usannsynlig at sportslig avdeling har synspunkter rundt hans jobb.
Jeg vet, Horneland SKAL, MÅ være ubrukelig (og jeg MÅ, SKAL være kunnskapsløs) Men det er han ikke.
Og at han, som en del av treenigheten, får lov til å ha tanker om organisasjonsbyggingen er faktisk ikke helt usannsynlig, nei. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 14.12.2019 20:59 Post subject: |
|
|
Avskjed i unåde. Kom aldri tilbake. _________________ Åge Hareide må skjerpe seg og se til å komme seg på jobb!! |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 14.12.2019 21:35 Post subject: |
|
|
[quote="Bakklandia"]Det hadde ikke noe med Nils Arnes jobb å gjøre heller, men han ble likevel tatt med på råd. Og, Alstads jobb grep jo inn i sportslig avdeling - da er det ikke så usannsynlig at sportslig avdeling har synspunkter rundt hans jobb.
Jeg vet, Horneland SKAL, MÅ være ubrukelig (og jeg MÅ, SKAL være kunnskapsløs) Men det er han ikke.
Og at han, som en del av treenigheten, får lov til å ha tanker om organisasjonsbyggingen er faktisk ikke helt usannsynlig, nei.[/quote
]Innlegget mitt handler ikle om hvorvidt Horneland er ubrukelig eller ikke. Det er bare ekstremt usannsynlig at han har noe med fjerning av Alstad. Skill saker. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 14.12.2019 23:03 Post subject: |
|
|
Ja, det er det. fordi DU har bestemt deg for at sånn må det være. Ser du hvordan de sakene henger sammen? Dess mer du lykkes med å vingeklippe Horneland, desto lettere og mer logisk vil det fremstå å kvitte seg med han, slik at DU får det slik DU ønsker...
HVORFOR er det så usannsnynlig? det har du faktisk ikke nevnet et eneste punkt om.
Altså, Alstad var med i utvalget som ansatte Horneland - selv om det lå langt utenfor hans jobb. Hvorfor er det da usannsnynlig andre veien?
Jeg ser deg for øvrig ikke nekte for påstanden om at Horneland er udugelig og ubrukelig... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 15.12.2019 00:46 Post subject: |
|
|
Tove Moe Dyrhaug varslet allerede i mai, til dels gjentatt i intervjuer også i august og november, at klubben må kutte opp mot 20 millioner i drift i 2020.
Hvilken type ansatte man skulle ha rundt laget var et moment.
For å få full årseffekt må eventuelle kutt som gjelder ansatte tas i 2019.
Ergo er det ikke utenkelig at denne stillingen var en av de som var på kuttlisten. Men nå sluttet han frivillig, så klubben slapp en prosess rundt det. Måtte vel i tilfelle ha ansatt en prosessansvarlig med lang tittel, ventelig. _________________ - Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl, men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode. |
|
Back to top |
|
 |
Sevenseven Proff
|
Posted: 15.12.2019 00:56 Post subject: |
|
|
1. Rent org.messig er sport datterselskap til klubben. Dermed jobber ikke Alstad og Horneland i samme bedrift.
2. En trener som har hatt jobben i under 1år uten resultater å vise til, bør ikke bli spurt om hvem som skal få beholde jobben sin i administrasjonen.
Horneland vet selv at han er den neste på listen våren 2020 hvis laget ikke leverer. Så jeg tror ikke han bryr seg om Alstad har jobben eller ikke |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 15.12.2019 04:57 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | Ja, det er det. fordi DU har bestemt deg for at sånn må det være. Ser du hvordan de sakene henger sammen? Dess mer du lykkes med å vingeklippe Horneland, desto lettere og mer logisk vil det fremstå å kvitte seg med han, slik at DU får det slik DU ønsker...
HVORFOR er det så usannsnynlig? det har du faktisk ikke nevnet et eneste punkt om.
Altså, Alstad var med i utvalget som ansatte Horneland - selv om det lå langt utenfor hans jobb. Hvorfor er det da usannsnynlig andre veien?
Jeg ser deg for øvrig ikke nekte for påstanden om at Horneland er udugelig og ubrukelig... |
Igjen: det handler ikke om hvorvidt man mener Horneland er gull eller ikke .
Det er sånn at Horneland er hovedtrener i avdelingen sport, Alstad var ansatt i administrasjon . Jeg skjønner ikke hvorfor du skal insinuere at Horneland skal ha hatt noe med sparkingen å gjøre.
Han har nada mdd den beslutningen å gjøre nada. Ille arbeidsoppgaven, ingen grunn overhode til at han skal ha hatt noe som helst med det å gjøre.
Styrebeslutning |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Veteran

|
Posted: 15.12.2019 09:18 Post subject: |
|
|
Miami, har jeg fortalt deg om vår Herre og Frelser RUSK? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 15.12.2019 09:36 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: |
Igjen: det handler ikke om hvorvidt man mener Horneland er gull eller ikke .
|
Nei, jeg ser du prøver å innbille oss det. Likevel vanderer du kraftig rundt grøten her, og unngår akkurat det temaet for alt det er verdt...
Ikke svarer du egentlig på det du får spørsmål om, heller:
Når Horneland er en del av tredelingsmodellen, er det ikke da naturlig at han kan spørres også om slike beslutninger?
Når Alstad var med i utvalget som ansatte Horneland - selv om det lå langt utenfor hans jobb. Hvorfor er det da usannsnynlig andre veien? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 15.12.2019 09:43; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 15.12.2019 09:38 Post subject: |
|
|
Sevenseven wrote: | 1. Rent org.messig er sport datterselskap til klubben. Dermed jobber ikke Alstad og Horneland i samme bedrift. |
For det første: Tullprat. Jada, det er to ulike aksjeselskaper, men det er samme konsern. Styret er f.eks. styret i alle fire selskaper i Rosenborg-konsernet.
For det andre: Trond Alstad jobbet ikke i Rosenborg Sport.
Punkt 2 er rent subjektivt fra din side, ergo irrelevant. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 15.12.2019 09:52 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | Miami, har jeg fortalt deg om vår Herre og Frelser RUSK? |
Ah, yes. Redskapet for Unnvikelse av Sannhet og Kontradiksjon, brukt for å skape det ultimate ekko-kammer... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 15.12.2019 11:11 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: |
For det andre: Trond Alstad jobbet ikke i Rosenborg Sport.
|
Alle som ikke jobber direkte med sport er ansatt i RBK Sport og leies ut til RBK |
|
Back to top |
|
 |
|