English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tilskuersnitt 2019
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 06.12.2019 00:23    Post subject: Reply with quote

Hallo? Leser du det du selv skriver? det der gir ingen mening. Du skriver dte jo selv - "null bevegelser". Altså akkurat det du kritiserer Horneland for- det er akkurat den samme fotballen (med den forskjellen at høyeste nivå i år var LANGT over høyeste nivå ifjor)!

Men ja, vi vant pokaler med denne fotball under Coolen og Kåre, og da er det lett å huske å fotballen som bedre enn den var - såpass at man motiser seg selv, fordi man fikk dte man egentlig vlle ha; pokalen. Du gir åpenbart totalt faen i hvordan fotball ser ut på banen, så lenge laget vinner pokalen til slutt. Du er altså en av de publikumerne som er omtalt her flere ganger, og har argumentert mot deg selv i hele tråden. Interessant taktikk. Det er vel ikke JEG som avslører meg her...

Jeg bare nevner det: vi scoret flere seriemål i år, enn i fjor! Men jada, fjoråret var ett realt fyrverkeri...

Hvordan har publikum gjort seg FORTJENT til å være bortskjemte?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 06.12.2019 00:32    Post subject: Reply with quote

Spillet og resultatetene alene er definitivt ikke alene årsaken til publikumsvikten. Det har vel aldri vært så mye kaos og i og rundt klubben som i år. Treneransettelse som skuffet alle og enhver, Koteng som ytrer sitt eget syn i øst og vest om treneren og utviklingen til laget (selv har han uttalt at han ikke har peiling på fotball), kuttet bruk av XYZ, avsluttet samarbeid med løpstrener (mindre fokus på å hente marginer eller bare kostnadskutt?), rettsaken med Kåre, Bendtner-sagaen, elendig håndtering av en rekke overgangsvinduer - også i år, 4-4-2 ræl, 4-3-3 med "sidespiss", Helland mer eller mindre utfryst, et lag som åpenbart må ha ekstra motivasjon for å være "på" (CL og Molde hjemme feks), Helland sensureres under intervju, spillere som blir nektet å delta i podkaster/ på TV.. for å nevne noe og jeg har garantert noe åpenbart i farta.

Selv har jeg i år kjent på å være flau over det som har foregått i klubben. Det er noe jeg aldri har kjent på tidligere - ikke i nærheten. Som Mini sa i pausen mot Ranheim sist - det e nokka som mangle. Og det "nokka" er litt udefinert, men det er langt mer alvorlig enn svakt spill og skuffende resultater gjennom sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 06.12.2019 00:43    Post subject: Reply with quote

Koteng ytrer klubbens syn, ikke sitt eget. han er klubbens valgte talsmann i media.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!


Last edited by Bakklandia on 06.12.2019 00:55; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 06.12.2019 00:48    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Selv Kårianismen på sitt verste, med 4-1-5 og null bevegelser var rene sambafotballen sammenlignet med steinalderfotballen til vestlendingen.




Haha! Den lo jeg godt av Robbie
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 06.12.2019 00:52    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
jeg liker også å se sånn fotball, men den vil ikke trekke folk til Lerkendal uansett så lenge laget ikke vinner poakler med den.




Men det er jo nettopp det vi gjør og har gjort i alle år! Har du blitt senil eller? Vi vinner jo ikke en dritt og står til og med i fare for å rykke ned (Hesten 2005) når vi ikke spiller Rosenborgfotball så det er jo ikke noe alternativ uansett.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 06.12.2019 00:57    Post subject: Reply with quote

Igjen: Erik Hamren. 4-4-2 og solid defensiv, stort sett 1-målsseiere er vel ikke akkurat RBK-stilen, er dte dte? likevel, det er det beste laget vi noensinne har hatt, i hvert fall hvis man skal dømme etter antall seriekamper uten tap...

eller, 2017- 2018. vi vant da også, uten å spille RBK-fotball...
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 06.12.2019 01:02    Post subject: Reply with quote

Gjorde vi det noe særlig i Europa under Hamrén? Tok vi The Double hjemme?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 06.12.2019 01:14    Post subject: Reply with quote

Jo men poenget, som du glatt velger å overse er jo at folk klaget jo da også. Ikke så mye under Hamrén som under Kåre, med folk var ikke fornøyde nei. Det var et konstant murr over hele byen: "Ja han vinn no kampa hainn svænsken, men de e no litt kjedli da". Denne murringen ville selvsagt bare blitt mer og mer høylytt spesielt om han hadde fått et par år til uten Europa. Og uten Køppen, som han heller ikke tok. Hamrén var dyktig han, men han levde også godt på at vi hadde hatt vattnisser til trenere i årevis før han kom. Folk var litt lei. Bare bittelitt. Så han fikk nok litt eksta slingringsmonn som han ikke hadde fått om han hadde kommet inn i en annen tidsalder.

Bakklandia wrote:
Jeg bare nevner det: vi scoret flere seriemål i år, enn i fjor! Men jada, fjoråret var ett realt fyrverkeri...


Guttorm Slagside er det deg? Du bare hopper glatt over at vi slapp inn 41 mål i år og at vi tross alt bare slapp inn 24 i fjor. Og hva er det du argumenterer for eller imot egentlig? At Kåre også var dårlig så derfor skal vi holde ut med løpetreneren?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 06.12.2019 01:17    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Gjorde vi det noe særlig i Europa under Hamrén? Tok vi The Double hjemme?


UEFA-cupen var en merkelig greie i sin siste sesong - der spilte man først en utslagsrunde, så ett gruppespill hvor gruppene betsod av 5 lag og man kun spilte mot hvert lag 1 gang.

Hamren tok over i juni, så det var han som hadde e-cupkampene den seosngen. I den ene kvalikrunden vi spilte slo vi Djurgården sammenlagt ganske greit, før vi i 1. runde av selve turnerignen slo ut Brøndby med god kontroll.

I gruppespillet endte vi sist i gruppa, med 2 poeng mot 4 kamper, etter 0-0 hjemme mot Brugge og 1-1 borte i Parken mot FCK. de tre beste lagene gik kvidere fra gruppespillet, vi manglet 3 poeng for å ta oss videre.

I den første seongen av Europa League, sesongen etter, slo vi først ut NIS Runvik fra Færøyne relativt problmefritt i 1. kvalikrunde, før vi så røyk 1-0 sammnelagt mot Qarabak i 2. kvalikrunde - og det var slett ikke ett Qarabaq av samma kvalitet som dagens lag.

I 2010 var det Eggen som hadde e-cupkampene.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 06.12.2019 01:21    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Jo men poenget, som du glatt velger å overse er jo at folk klaget jo da også.


som sagt: jeg skrev ikke at ingen klaget. jeg var HELT SPESIFIKK på hvem jeg henvendte meg til.

jeg overser det, men det er ikke relevant for poenget. Eller jo, forresten, fordi dte tyder på flere sjanser - begge veier. altså mer underholdend fotbal lenn under Kåre. sånn sett er det greit å få med, siden han maser så jælig om, artige, attraktiv, angrepsvillig fotball...

Som han jo uansett egentlig ikke hryr seg filla om, så lenge laget vinner! Wink

Jeg er ikke for eller imot noe, jeg påpeker at han argumneter mot seg selv. du veit, det er faktisk mulig å være nøytral innoimellom - det er ikke alltid sånn at man må være for elelr imot. abre fpordi du er for noe, er dte ikke autmatisk at jeg er imot det samme - elelr motsatt - selv om jeg forsøker å nøytralisere bildet noe.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 06.12.2019 01:27    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Jeg er ikke for eller imot noe, jeg påpeker at han argumneter mot seg selv. du veit, det er faktisk mulig å være nøytral innoimellom - det er ikke alltid sånn at man må være for elelr imot. abre fpordi du er for noe, er dte ikke autmatisk at jeg er imot det samme - elelr motsatt - selv om jeg forsøker å nøytralisere bildet noe.




Skjerpings på rettskivinga nå. Det gjør vont å lese og om du ikke orker å skrive norsk så gidder jeg ikke diskutere med deg.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 06.12.2019 01:29    Post subject: Reply with quote

Like greit, siden du åpenbart uansett ikke har stort å komme med når du tyr til slike hersketeknikker.

Du klarer utmerket godt å lese det der. det er vel bare verre med viljen...
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 06.12.2019 01:42    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer men gidder ikke, du er ikke verdt det ettersom du uansett ikke leser det andre skriver og bare kverulerer for kveruleringens skyld. Du har gjort det i alle tråder du har deltatt i siden du kom tilbake. Enda mer en før faktisk. Og du forholder deg til fakta som Donald Drumpf gjør.

Og hersketeknikk, haha ok, ble du snurt nå liksom? Det stykket jeg siterte er en vederstyggelighet du burde skamme deg over å ha postet. Gidder du ikke legge ned mer enn det der kan du logge av og ta deg et par års pause igjen, for det der orker ingen å lese.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 06.12.2019 01:52    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Koteng ytrer klubbens syn, ikke sitt eget. han er klubbens valgte talsmann i media.


Er klar over det, men alt det han har uttalt rundt det sportslige tviler jeg sterkt på kommer som et sitat han har beskjed om å gjenta ovenfor mediene. Kan godt være jeg tar feil, men da er det bedre å holde kjeft for styret enn å uttale ved randome tidspunkt at man ser en klar forbedring og utvikling iallfall Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 06.12.2019 01:58    Post subject: Reply with quote

robinla wrote:
Bakklandia wrote:
Koteng ytrer klubbens syn, ikke sitt eget. han er klubbens valgte talsmann i media.


Er klar over det, men alt det han har uttalt rundt det sportslige tviler jeg sterkt på kommer som et sitat han har beskjed om å gjenta ovenfor mediene. Kan godt være jeg tar feil, men da er det bedre å holde kjeft for styret enn å uttale ved randome tidspunkt at man ser en klar forbedring og utvikling iallfall Tommel'n opp!


Ikke direkte sitater, nei neppe. Men han er nok godt briefet på hva han skal si, sånn type "dette intervjuet handler om dette, da kan du nevne noe om sånn og slik. Prøv å få med noe om dette, og gjerne det"

Vil jeg tro.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 06.12.2019 02:04    Post subject: Reply with quote

Det sier iallfall litt eller eventuelt alt om et styre som ser noe annet enn supporterne. Alternativt er det for å skape ro for Horneland - som jo kan sies å være et tappert forsøk om ikke annet.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 06.12.2019 02:06    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Jeg klarer men gidder ikke, du er ikke verdt det ettersom du uansett ikke leser det andre skriver og bare kverulerer for kveruleringens skyld. Du har gjort det i alle tråder du har deltatt i siden du kom tilbake. Enda mer en før faktisk. Og du forholder deg til fakta som Donald Drumpf gjør.

Og hersketeknikk, haha ok, ble du snurt nå liksom? Det stykket jeg siterte er en vederstyggelighet du burde skamme deg over å ha postet. Gidder du ikke legge ned mer enn det der kan du logge av og ta deg et par års pause igjen, for det der orker ingen å lese.


Jeg er ikke snurt, men jeg påpeker år du bruker hersketeknikker. For det gjør du, og jeg refererer alltid fakta.

Jeg har aldri vært borte, hvorfor tror "alle" det?

For øvrig bygger du fortsatt stråmenn - ergo hersketeknikk.

Jeg leser, og svarer, på det folk skriver - og argumenterer gjerne imot - men nei, jeg leser vel ikke ting på den måten du vil jeg skal lese (altså, ikke det som faktisk står)
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 06.12.2019 02:07    Post subject: Reply with quote

robinla wrote:
Det sier iallfall litt eller eventuelt alt om et styre som ser noe annet enn supporterne. Alternativt er det for å skape ro for Horneland - som jo kan sies å være et tappert forsøk om ikke annet.


Litt av begge deler, vil jeg tro. Rent bortsett fra at flere supportere ser det samme som styret, da.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 06.12.2019 03:18    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Skjerpings på rettskivinga nå. Det gjør vont å lese og om du ikke orker å skrive norsk så gidder jeg ikke diskutere med deg.


Synes du kan roe deg ned noen hundre hakk om du skal raljere over noens skrivefeil når du har opptil flere selv i dine poster.

Jeg vil betegne Bakklandias skrivefeil som slurv. Når du skriver «vont», får jeg faktisk direkte vondt i magen. Og så er det en kommafeil i sitatet jeg siterer av deg også.

Edit: To, faktisk.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 06.12.2019 03:21    Post subject: Reply with quote

Du får fortsette med kampen mot vindmøller mot noen annen altså. Du legger jo alt du gjør selv over på andre, det er veldig fascinernede med så ekstrem projisering faktisk. Det er jo du som skaper et fiendebilde som ikke eksisterer, og så fort man sier imot deg så blir man dradd inn i en tresiders føljetong der du konsekvent ikke svarer på det folk skriver eller svarer veldig selektivt og måker på med masse nye ting, som folk svarer på men som du ikke svarer på. Rinse and repeat.

"Jeg refererer alltid fakta", når folk kommer med sånne påstander er det ofte for at det er nettopp det de ikke gjør.

Det å si fra om uleselig språk er ingen hersketeknikk, men når du lirer av deg ting som "ta Bakklandia-dagen" vitner det både om manglende gangsyn og en som tar offerposisjonen litt for ofte. Du får gjerne ha sterke meninger og rope høyt men då må du jaggu tåle at folk svarer deg også. Herved RUSKet.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 06.12.2019 03:33    Post subject: Reply with quote

Men herregud da ola, vi snakker jo ikke om kommafeil eller at noen har glemt en d i mitbanespiller. Det stykket jeg siterte er imot forumreglene som spesifikt omhandler rettskriving og er ikke flisespikkeri. Som det du altså holder på med i din rolle som hvit ridder. Og som sagt dette er første gang på årevis at jeg nevner noe som helst om rettskriving i det hele tatt, fordi det stort sett går i slurvefeil hist og her. Også hos meg selvsagt, jeg postet faktisk her om dagen at en av grunnene til at jeg skriver her inne er nettopp for å holde norsken ved like ettersom jeg bor i det store utland. Så du får gjerne rette meg om du har lyst. Jeg har i motsettning til enkelte andre ingenting imot å lære meg ting eller bli kvitt vranglære.

2mas i "Er du ny, ta en titt-tråden"

E) Forsøk å skrive så korrekt du kan.

Om meldingene har godt språk blir kvaliteten på forumet høyere, og det blir enklere for alle å lese. Det er ingen skam å forhåndslese meldingen din ("Preview") og rette opp feil før du sender den.

F) Ikke start store diskusjoner om rettskriving og politikk.

Har du virkelig elendig rettskriving, skriver mye dialekt eller bruker mye SMS-slang, får du (mer eller mindre) garantert sure meldinger. Det er på sin plass. Forsøk å skrive så godt du kan - og ikke start en debatt om hver minste komma.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 06.12.2019 08:17    Post subject: Reply with quote

Men du starter altså diskusjonen likevel, til tross for at du liksom skal være så opptatt av reglene som sier at du ikke skal gjøre det.... Wink

Jeg vet det er enklere enn argumenter, men det er veldig mye mer uredelig.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 06.12.2019 10:26    Post subject: Reply with quote

Når tilskueroppmøtet skal diskuteres, kan det være greit å ta trender i betraktning. Da Premier League ble betalingstv i 98, satset TV2 og NRK plutselig på norsk fotball. Dermed fikk vi en sammenhengende opptur som varte til TV2 fikk beskjed om at de mistet rettighetene i 2008. Siden 2008 har det vært jevn nedtur i tilskuertall, med unntak av to sesonger i 14 og 15. Så årets nedgang er den 4. sesongen på rad.

Så kan klubber selvfølgelig avvike fra trenden i en sesong eller 2, og en stor klubb som RBK kan faktisk endre totalen når vi avviker. Men over tid vil alle følge samfunnstrenden uansett.

Diskusjonen om hvorvidt publikum er fornøyd bare vi vinner titler, eller om de krever godt spill, er antagelig meningsløs. Har vi 15k pluss på tribunene, så er begge disse gruppene godt representert. Og med en sesong som i år, hvor det både resultatmessig og spillestilsmessig har gått i mot, er det naturlig at en del av disse forsvinner utover sesongen. Men disse gruppene er ikke kritisk for klubben på lang sikt. Disse gruppene kommer stort sett raskt tilbake også, så fort resultater og artig fotball er på plass igjen. Og de kommer uavhengig av om treneren heter Horneland, Kåre eller spennende Nederlender.

Det som er bekymringsfullt, og som mange overser, er at årets nedgang var en varslet nedgang, helt uavhengig av trenervalg, spillestil og resultater. Det ble solgt ca 20% mindre sesongkort, og det salget foregår stort sett før ny trener har gjennomført en eneste offisiell kamp. Den nedgangen har dermed stort sett andre årsaker enn trener, resultater eller spillestil. Den nedgangen kan være litt av langsiktig trend, men mest fordi folk har mistet forholdet til klubben. Noe skyldes nok også at rekrutteringsarbeidet har ligget litt nede noen år. Men mesteparten kommer av det som skjer i klubben. Sparkingen av Kåre, rettssak, bråk rundt ansettelse av trener, lite åpen het etc.


Tilskuere som har mistet tilliten til klubben, tar det mye lenger tid å få tilbeke, enn de som bare kjeder seg i en periode med feil spillestil eller dårlige resultater. Det skal antagelig flere år til med ro rundt klubben og gjenoppbygging av tillit før disse kommer tilbake. Skal klubben få disse tilbeke, må de både bli bedre på rekruttering, og de må få til ro i organisasjonen som medfører at klubben omtales som positiv, åpen og godt drevet over tid.
Back to top
View user's profile Send private message
SverreTrd
Senior


Joined: 09 Apr 2019
Posts: 140
Location: Trondheim

PostPosted: 06.12.2019 17:44    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Den nedgangen kan være litt av langsiktig trend, men mest fordi folk har mistet forholdet til klubben. Noe skyldes nok også at rekrutteringsarbeidet har ligget litt nede noen år. Men mesteparten kommer av det som skjer i klubben. Sparkingen av Kåre, rettssak, bråk rundt ansettelse av trener, lite åpen het etc.

Tilskuere som har mistet tilliten til klubben, tar det mye lenger tid å få tilbeke, enn de som bare kjeder seg i en periode med feil spillestil eller dårlige resultater. Det skal antagelig flere år til med ro rundt klubben og gjenoppbygging av tillit før disse kommer tilbake. Skal klubben få disse tilbeke, må de både bli bedre på rekruttering, og de må få til ro i organisasjonen som medfører at klubben omtales som positiv, åpen og godt drevet over tid.

Jeg synes PerO treffer godt her. Jeg bryr meg mindre om RBK vinner hvert år, enn at jeg føler jeg støtter "en god sak", med gode verdier i organisasjonen og spillere som blør for drakta. Så tar jeg heller 4-3 enn
1-0 med alt hva det innebærer...
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 838

PostPosted: 06.12.2019 19:23    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
... TV2 og NRK plutselig på norsk fotball. Dermed fikk vi en sammenhengende opptur som varte til TV2 fikk beskjed om at de mistet rettighetene i 2008.


TV2 var langt bedre til å promotere og skape interesse for serien enn det Eurosport er. Altså, de kunne da kjøre reklamespotter midt i "beste sendetid" før Farmen, Norske Talenter og lignende type programmer.

Eurosport har kun TVN å falle tilbake på... Og det er en kanal som har færre seere. I tillegg virker det litt tilfeldig hvilken kanal kampene går på. Noen ganger TVN, andre ganger Eurosport etc. Alt i alt var TV2 veldig bra for norsk fotball - selv om de kunne være temmelig tabloide i dekningen sin - så dekket de serien og skapte interesse og engasjement.

PerO wrote:
Tilskuere som har mistet tilliten til klubben, tar det mye lenger tid å få tilbeke, enn de som bare kjeder seg i en periode med feil spillestil eller dårlige resultater. Det skal antagelig flere år til med ro rundt klubben og gjenoppbygging av tillit før disse kommer tilbake. Skal klubben få disse tilbeke, må de både bli bedre på rekruttering, og de må få til ro i organisasjonen som medfører at klubben omtales som positiv, åpen og godt drevet over tid.


Enig. Det har vært mye negativitet. Og spillet har ikke akkurat hjulpet på det heller, det bare forsterker det negative.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 4 of 5

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb