English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Økonomi 2019
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 30.05.2019 14:36    Post subject: Reply with quote

Det er vel de totale kostnadene ved deltagelse som tar halvparten. Arr. Kostnader, reiser, sponsor eventer, kanskje en ekstra treningsleir, etc etc. Og bonuser selvsagt.

Siden maks lønnsnivå antagelig er gitt, med tanke på konkurransen fra klubber både i Norge og utlandet, vil jeg tro at redusert bonus, på sikt vil gi høyere krav om fastlønn.

Alt kommer an på hvilket nivå vi vil ligge. Vi kan tilby vesentlig mer i topplønn så lenge en stor andel av lønna, enn vi kan hvis bonusen reduseres.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2078

PostPosted: 30.05.2019 16:11    Post subject: Reply with quote

Klubben må klare å gå i pluss på EL-deltagelse dersom en holder UEFA-penger og spiller-bonuser utenfor regnestykket. Altså at selve deltagelsen finansieres av billetter + eventuelle bonuser fra sponsorer.

Dersom de ikke gjør det så må spillernes bonus regnes ut fra hva klubben sitter igjen med etter alle utgiftene.


Last edited by Huber on 31.05.2019 12:06; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 30.05.2019 16:26    Post subject: Reply with quote

Dette bør jo være helt klinkende klart. Alle andre løsninger er ikke bærekraftig. Når spillerne også viser seg å være late og ikke i toppidrettsmodus kan man også diskutere hva de egentlig fortjener. Man kan skylde mye på Kåre og co, men spillerne må få en skyllebøtte også. Spesielt kapteinene. De burde tatt mer ansvar når de visste at treningene var av dårlig kvalitet.
Back to top
View user's profile Send private message
SHJINNJWÆST
Rutinert


Joined: 09 Oct 2013
Posts: 550

PostPosted: 01.06.2019 15:51    Post subject: Reply with quote

Mike Jensen er den verste kapteinen vi har hatt noen sinne. En skandale at han er kaptein for å være ærlig, men det sier alt om hva slags tapere vi har ellers i stallen.
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1869
Location: Oslo

PostPosted: 02.06.2019 15:09    Post subject: Reply with quote

SHJINNJWÆST wrote:
Mike Jensen er den verste kapteinen vi har hatt noen sinne. En skandale at han er kaptein for å være ærlig, men det sier alt om hva slags tapere vi har ellers i stallen.


Er det vanskelig å forstå at du vil bli tatt mer seriøst om du slutter å proppe innleggene dine fulle med overdrevent svarthvitt beskrivelser som dette? Mistenker at du er en type som ikke ser nyanser i noe som helst, men det kunne kanskje vært greit å pusta litt med magen og lest over hva du skriver før du trykker "Ok".
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 02.06.2019 19:42    Post subject: Reply with quote

Lol. Du veit at han ikke er RBK? Han bare troller. Usikker på hvilket lag han egentlig tilhører. Tipper han kun følger med på PL tbf.
Back to top
View user's profile Send private message
SHJINNJWÆST
Rutinert


Joined: 09 Oct 2013
Posts: 550

PostPosted: 02.06.2019 20:36    Post subject: Reply with quote

andrezinho wrote:
SHJINNJWÆST wrote:
Mike Jensen er den verste kapteinen vi har hatt noen sinne. En skandale at han er kaptein for å være ærlig, men det sier alt om hva slags tapere vi har ellers i stallen.


Er det vanskelig å forstå at du vil bli tatt mer seriøst om du slutter å proppe innleggene dine fulle med overdrevent svarthvitt beskrivelser som dette? Mistenker at du er en type som ikke ser nyanser i noe som helst, men det kunne kanskje vært greit å pusta litt med magen og lest over hva du skriver før du trykker "Ok".


Bli voksen, dette er et forum. Jeg uttaler meg ikke om ting der jeg ikke kan legge fakta til grunn for konklusjonene mine. Jeg har stått på Lerkendal siden jeg var gammel nok til å vite hva fotball var Janne B. Nivået folk legger seg på her inne skulle tilsi at det bare er jeg som følger med RbK
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 02.06.2019 21:11    Post subject: Reply with quote

SHJINNJWÆST wrote:


Jeg har stått på Lerkendal siden jeg var gammel nok til å vite hva fotball var Janne B.


I bortesvingen ja.
Back to top
View user's profile Send private message
SHJINNJWÆST
Rutinert


Joined: 09 Oct 2013
Posts: 550

PostPosted: 02.06.2019 22:24    Post subject: Reply with quote

tro meg, kunne godt tenkt meg dit mange ganger etter å ha stått med folk som ligner brorparten her inne, men jeg elsker rbk av hele mit4 hjerte, noe selv dere ikke klarer å ødelegge.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 02.06.2019 23:20    Post subject: Reply with quote

Likevel, SHJINNJWÆST, i løpet av dine i underkant av 500 innlegg har du klart å oppnå en imponerende mengde klager. Dette er såvisst et forum, men de aller fleste av oss som bruker tiden vår her er mennesker med RBK i hjertet. Det skjer med ujevne mellomrom at noen dukker opp med fasit på hvordan man skal uttrykke den kjærligheten til klubben og det ender sjelden med noe godt. Litt grunnleggende respekt for andre medlemmer på forumet så vil du nok se at flere lytter seriøst til det du har å si også. Pisk vs. gulrot osv.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
SHJINNJWÆST
Rutinert


Joined: 09 Oct 2013
Posts: 550

PostPosted: 02.06.2019 23:42    Post subject: Reply with quote

Det kan godt være, men forumet tyraniseres av folk som vil klubben vondt. Folk prøver å kneble oss som tør å si det som det erl når klubben rasseres innen i fra. Det er disse supporterne som er min kjepphest, og det er disse som stort sett reagerer på innleggene mine. De har jeg ikke tenkt å endre min framtoning til.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.06.2019 23:53    Post subject: Reply with quote

Det har ikke slått deg at klager og motmæle handler om presentasjon, ikke innhold?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 03.06.2019 07:26    Post subject: Reply with quote

Vi har vel brukt ALT for mye penger på bonuser mm, det ryktes at man knapt gikk i overskudd i EL i fjor, også pga sviktende inntekter på kampdag...Men vi hadde 60 mill på bok i vinter, samt at vi forsøkte oss på Fossum for et par måneder siden...Da må det fortsatt finnes litt penger tilgjengelig...At man kutter litt kostnader når inntektene svikter er vel naturlig..Når Bendtner forsvinner så er vel hele underskuddet så langt i år borte..
Back to top
View user's profile Send private message
RBKtaus
Junior


Joined: 18 Apr 2019
Posts: 91

PostPosted: 03.06.2019 15:30    Post subject: Reply with quote

Da Stabæk måtte kutte drastisk i utgiftene etter å ha brukt penger uten mål og mening, kuttet de alle andre steder enn i Akademiet, og har nå mange egenproduserte talenter.

Quote:
– Vi kuttet budsjettet over natten med opp mot 70 prosent, husker han.

Året er 2011. Klubben hadde levd over evne i flere år. Nå var sparegrisen tømt, knust og kastet ut vinduet. Nådestøtet kom da Stabæk ikke klarte å betale leieavtalen på Telenor Arena. De Blaa måtte kutte utgifter. Fort.

– Vi bestemte oss for å ikke kutte på akademisatsingen, men å ta kuttene på toppen hos A-laget og administrasjonen.

A-lagsspillere fikk like før sesongslutt beskjed om at de kunne risikere å bli sagt opp, og Aftenposten sammenlignet krisen med Lyn-konkursen året før.

– Men det var jo rett og slett den eneste måten vi hadde for å komme tilbake. Vi håpet vi skulle utvikle gode nok spillere selv til å kunne hevde oss i Eliteserien.

Spillerflukten var uunngåelig før seriestarten i 2012. Fire sesonger etter klubbens eneste seriegull endte det med nedrykk.

En som har vært med på klubbens oppturer og nedturer er Fredrik Bekkelund, som i dag er G19-trener og også en del av annetlaget.

– Det var tøft for klubben det som skjedde der. Det var ikke mye økonomi igjen, sier han om tiden rundt utflyttingen av Telenor Arena.

At Stabæk valgte å frede akademiet, som for alvor startet noen år tidligere, priser Bekkelund seg lykkelig over i dag.

– Det mange klubber gjør i en slik situasjon er å kutte ungdomsavdelingen. Så det var en tøff og god avgjørelse.

Med det som nærmest kan betegnes som et juniorlag rykket Stabæk direkte tilbake i Eliteserien.

– Da vi rykket opp med A-laget igjen i 2013 klarte vi faktisk å øke satsingen, selv om vi ikke hadde mer penger. Vi brukte da mer penger på akademiet, enn vi gjorde i 2011 da vi var på Telenor Arena. Siden den gang har det vært en bevisst strategi at vi skal prøve å bygge egne spillere med tanke på å skape verdier, sier Olsen.

– Stabæk-akademiet er klubben. Det er gullkalven.

Silje Gullteig Lürssen har vært administrerende leder for Stabæk-akademiet siden 2017.

– Men det føles ut som om jeg har vært her hele livet, sier hun og ler.

I dag har Stabæk en strategi om at minimum femti prosent av A-stallen skal bestå av akademi-spillere som i ung alder skal prege Eliteserien.

– Vi ønsker å mønstre en egenprodusert ellever. Målet har vært å være den beste utviklingsklubben i Norden, forklarer hun.

Lürssen, Bekkelund og Olsen trekker alle frem samarbeidet med Norges Toppidrettsgymnas som en faktor til å kunne oppnå dette målet.

– Skolen legger til rette på en forbilledlig måte slik at du får lov til å være toppidrettsutøver, samtidig som du tar utdannelsen din, sier Olsen.

Blant annet trener skoleelevene samtidig som A-laget på dagtid.

– Vi har fleksibiliteten til å flytte spillere fra G19 og opp på et A-lag i løpet av ti minutter. Det samarbeidet der er slik jeg opplever det når jeg snakker med klubber i Europa som er mye større enn oss, ganske så unikt.

For Stabæk er mye ute i Europa. Blant annet på studietur til Feyenoord og Heerenveen, men også for å møte internasjonal motstand med akademilagene.

– Den erfaringen de høster derfra er gull verdt, også når de kommer på landslag, mener Bekkelund.

Så langt denne sesongen har tre spillere fra akademiet fått sin A-lagsdebut, og Olsen forteller at det kommer flere de neste årene.

– 2003 og 2005-årgangen er helt fantastisk. De vinner alt.

Det har NFF gitt han rett i. Fredag ble tolv Stabæk-spillere tatt ut til NFFs talentsamling for 14 til 16-åringer. Bærumsklubben har dermed klart flest representanter på denne samlingen, og kanskje er dette kompisgjengen som en gang skal spille et nytt U20-VM for Norge.


https://www.aftenposten.n...-ar-senere
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.07.2019 13:11    Post subject: Reply with quote

Ifølge VGs kilder betalte Oslo-klubben rundt en million kroner for [Vilhjalmsson], slett ingen dyr løsning for en spiller av det eliteseriekaliberet, selv om alderen (32), en nylig langtidsskade og kun ett år igjen av Rosenborg-avtalen er typiske faktorer som trekker prisen ned.

Les mer: Jaktet Vilhjalmsson i tre overgangsvinduer – fikk ham for en million

PS! Inspirert av spekulasjonen til Sliter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 02.10.2019 12:41    Post subject: Reply with quote

Rekordbot

Det var tydeligvis ikke helt populært å poste denne i Rosenborg-rekorder, men her svir tilskuere av nærmere 250 000 kr for klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2078

PostPosted: 02.10.2019 13:37    Post subject: Reply with quote

Skal tro om dette kommer inn i regnestykket før eller etter spillerbonusene?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 03.10.2019 00:27    Post subject: Reply with quote

Det må da gå ann å finne ut hvem de klovnene er og få de utestengt på livstid og eventuelt sende erstatningskrav?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 03.10.2019 22:03    Post subject: Reply with quote

Utestengt på livstid...calm down satan. Slutt å sitt der i påtatt indignasjon over noe du egentlig bryr deg null om.

En liten nota bene, Tove er for pyro, i kontrollerte former. Samt at hun nevnte at hun skulle gå i dialog med Kjernen om denne saken.

SÃ¥nn sett er det jo flaks at Tove er daglig leder og ikke du.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 26.11.2019 09:57    Post subject: Reply with quote

Vi går såvidt i pluss i år.

Må si jeg er spent på budsjettet for neste år, det må kuttes mye eller legges frem et veldig optimistisk budsjett for å unngå veldig røde tall i budsjettet.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 26.11.2019 10:16    Post subject: Reply with quote

Vi kan vel allerede si at de legger 25 millioner på spillersalg som er totalt urealistisk.
Overbudsjettering på publikum vil de også gjøre. Snitt neste år vil bli rundt 10 000 og da er vi heldig. Mer søppelprestasjoner som i år, så går det nok enda mer ned.

Det må kuttes i staben nå hvis de skal fortsette med denne dritten.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 26.11.2019 10:33    Post subject: Reply with quote

Men vi må begynne med medlemmene! De har ikke gjort en god nok jobb!!

Jeg foreslår at du kutter litt på innleggene dine her inne som et første steg mot en mer positiv hverdag for klubben.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 26.11.2019 11:07    Post subject: Reply with quote

Eller skal vi følge deg så har ikke medlemmene noen betydning så da kan vi vel de bare spise de karbonadene og konsentrere seg om det.

Hva er positivt med klubben i dag? Hvor nedsnødd skal man være.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 26.11.2019 11:37    Post subject: Reply with quote

Greia er vel at situasjonen i klubben er som den er, men ingenting blir bedre ved at folk hyppig og regelmessig skriver på et forum hvor dårlig alt er. Det blir faktisk bare enda dårligere.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.11.2019 13:24    Post subject: Reply with quote

Denne "medlemmene må gjøre noe"-holdningen enkelte farer med, er i hvert fall håpløs. Er du i mindretall (eller kanskje ikke en gang stemmeberettiget) i et krystallklart demokrati, er det rimelig lite man får gjort. Syting og klaging løser nøyaktig null.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb