English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Franck Boli
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 21.01.2019 13:03    Post subject: Reply with quote

Veldig positiv til Boli. Tror han ville scoret mange mål for oss og er et ypperlig valg bak Bendter /rotere med Bendtner. Også langt hurtigere enn Søderlund, så han gir oss en annen dimensjon vi trenger på topp - hurtighet og kraft. Jeg undrer meg om Søderlund godtar å bli satt ennå lenger bak i køen. Vi kunne forsvare å ha Vilhjalmson og Søder i stallen - førstnevnte er allsidig som en potet. Boli er en ren spiss-type - kan kanskje til nød brukes som ving. Spent på hvor Søder står da.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 21.01.2019 13:08    Post subject: Reply with quote

Det var rykter om Tyrkia ute og gikk i går. Anser det ikke som usannsynlig at han finner seg en ny klubb.

edit: Søder.


Last edited by Kai88 on 21.01.2019 13:17; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 21.01.2019 13:15    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Det var rykter om Tyrkia ute og gikk i går. Anser det ikke som usannsynlig at han finner seg en ny klubb.


"han" = Søderlund eller
"han" = Boli ?
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 21.01.2019 13:15    Post subject: Reply with quote

Problemet med Boli er at han ikke får brukt farta si i en klubb som ikke får bakrom. Vi har prøvd før, med Trond Olsen...
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 21.01.2019 13:16    Post subject: Reply with quote

Med et annet trenerteam, annet system, andre medspillere. Betyr ikke at Boli ville vært elendig for oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 21.01.2019 13:21    Post subject: Reply with quote

Mangelen på bakrom innelands vil nok være det samme uansett.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 21.01.2019 13:23    Post subject: Reply with quote

Hvis blir gode nok på å bevege motstanderen slik vi ønsker kan vi skape bakrom på det viset. Hvis City klarer det så godt som de gjør mot kvalitativt bedre motstand er det egentlig ingenting som sier at vi ikke skal klare det, bortsett fra det faktum at vi aldri ser slikt i norsk fotball. Men i teorien bør det gå an.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 21.01.2019 14:07    Post subject: Reply with quote

Et lag med høyt press og gjenvinning høyt i banen vil uansett skape mer bakrom en et som bygger opp sakte bakfra. Det er jo bare å se på de to versjonene av RBK vi så under Kåre; de første par sesongene var jo kontringer et av det viktigste angrepsvåpnene vi hadde både hjemme og ute, mens "frispilling bakfra"-varianten i praksis aldri hadde bruk for fart i angrep.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 21.01.2019 14:07    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Mangelen på bakrom innelands vil nok være det samme uansett.


"farta si" får han brukt om han får 3 - 12 meter å løpe på, det vil han få hos oss også.

Liverpool og City spiller med raske spisser på topp, de får gjort mye med de få meterne bakrom som dukker opp.

Har han bedre rykk på de første 0.5 - 3 meterne enn Søder og Bendter, så har vi bruk for det.

"bakrom" betyr ikke at det må være 50 meter tom åker å løpe på.

horneland har fokus på gjenvinning og høyt påress, det skaper dette ormmet(om enn mindre meter) mens motstander er i ubalanse. Flott rom å løpe i.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 21.01.2019 14:11    Post subject: Reply with quote

Frispilling bakfra gjort riktig mot motstandere som står høyt når vi prøver å spille oss fri gir jo bakrom, men det er vel mange krav i norsk målestokk. Press-resistente spillere og en klar plan kan gjøre en stor forskjell i den fasen av spillet.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 21.01.2019 14:23    Post subject: Reply with quote

MiamiDolphins,
helt riktig!

Med logikken til Bakklandia kan det høres ut som om man bare behøver å være rask når man skal løpe "bak" forsvaret. Det kan være et lite poeng å huske på at de fleste løp på banen gjøres foran forsvarerne på begge lag.

Det er jo ikke slik at f.eks Salah eller Sane bare har bruk for fart når de løper alene mot mål. Deres hurtighet er like viktig i det sjanseskapende spillet, i situasjoner hvor det ikke finnes rom. Disse spillernes fotrapphet skaper nemlig åpninger for andre. Man må ligge tettere på slike raske spillere, noe som skaper større avstander andre steder på banen.

Ekstrem hurtighet og høyde er to faktorer som det bortimot er umulig å forsvare seg mot - uansett hvor på banen.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 21.01.2019 14:41    Post subject: Reply with quote

Likevel var ikke Trond Olsen store greiene for RBK. For greia er at f.eks. Jesus hos City, og Salah hos Liverpoll har fart som en del av pakka., og det er pakka som gjør de så gode.

Folk som Olsen og Boli, som BARE har fart - punktum, er langt mer endimensjonale i spilelt, og letter å "plukke" ut av kampen. Jesus og alah må ikke nødvendkgvis brukle fart for å komme seg unna, men kan bruke det ved behov. Boli MÅ bruke farta, siden han ikke har annet.

Og ja, 2 meter er selvsagt også bakrom, for all del, men skal du klare å utnytte det må du ha mer i pakka enn bare farta. og fotrapphet og fart er ikke nødvendigvis samma greia, Tom.

Men jeg er helt enig, i at han i en 4-4-2/4-2-3-1-formajson absolutt kan være en god mann sammen med en fysisk større spiss. men som midtspiss i 4-3-3 tror jeg ikke han er noen god match.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 21.01.2019 14:44    Post subject: Reply with quote

Av det lille jeg har sett synes jeg han virker langt mer komplett enn bare et hurtigtog. Det virker som han har både fysikk, mottak, nedtak, avslutninger og posisjonering. Minner meg egentlig om en mer fotballintelligent og giftigere Chibuike.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 21.01.2019 14:54    Post subject: Reply with quote

@Bakklandia: Nå hoppet du over til et nytt tema: basisferdigheter til spillere med fart, ikke bakrom. Jeg svarte på bakrom.

Det finnes mange høye spisser som er veldig gode til å utnytte høyden sin. Så finnes det mange høye spillere som ikke er gode til å utnytte høyden sin.

Joel Matip på Liverpool er 1.95 høy og har alle forutsetninger for å være dominant i lufta. Han slår meg allikevel som overraskende svak på dette.

Samme gjelder fart. Mangler du basisferdigheter til å behandle ball i fart, og mangler du evnen til å lese spillet og time løpende dine - så vil farten ikke hjelpe deg nevneverdig.

Evnen til å aksellerere over få meter er også et annet aspekt av fart. få spillere i PL slår Andy Carroll(!) på toppfart, men det tar han 65 meter å komme opp i fart.

Men igjen, dette handler lite om bakrom å gjøre, det handler om basisferdigheter på riktig nivå og evnen til å utnytte de styrkene man har. noen er flinkere til dette enn andre.

At Trond Olsen ikke var en god ving for oss, betyr ikke at Boli ikke kan være en god spiss.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 21.01.2019 15:18    Post subject: Reply with quote

Ok Bakklandia,
jeg ser at jeg ikke burde brukt ordet fotrapphet (frekvens). Jeg mente utelukkende fart, ble bare lei av å bruke det samme ordet.

Poenget er uansett det samme. Hurtighet brukes over alt på banen og ikke bare i bakrom. Dette som et svar til det du skrev om at Boli bare kan brukes til spill i bakrom.

At Trond Olsen og Boli har samme ferdigheter, betyr ikke at de er like gode/dårlige. Det kan virke som du mener det ut fra det du skrev (fordi Olsen ikke var god for oss, så vil ikke Boli være god for oss). Sammenligner man to spillere med samme ferdighet(er), må man selvfølgelig også se på kvalitetesforskjellen innenfor denne ferdigheten, i dette tilfellet, hvor stor er forskjellen på deres hurtighet. Det er en svært viktig faktor du her overser. Vedrørende disse spillerne kan jeg ikke uttale meg om denne faktoren, da jeg ikke kjenner disse detaljene.

Selvfølgelig er det heller ikke slik at Boli og Olsen BARE har hurtighet som ferdighet. Spilleforståelse, balanse og mottak er SÆRDELES giftige ferdigheter i kombinasjon med hurtighet.

Ut fra hva jeg har sett har Boli et helt annet nivå på disse ferdighetene enn Olsen.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 21.01.2019 15:30    Post subject: Reply with quote

Something something Ursain Bolt
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 21.01.2019 15:37    Post subject: Reply with quote

Poeng.

Er det ikke det du skriver i en slik anledning Very Happy
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 21.01.2019 17:29    Post subject: Reply with quote

Spennede,En livsfarlig spiller som vi hadde trengt i europa kamper!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 21.01.2019 18:21    Post subject: Reply with quote

Litt ambivalent forhold til Boli som RBK spiller. Boli anno 2018 sesongen, var en giftig spiss med mange scoringer. Boli i tidligere år, både tippeliga og utland, har et mye mer beskjedent målsnitt. Karriere info sier vel 60 mål på 194 kamper! Ikke et ekstremt høyt snitt vil jeg si. Med ny kontrakt og Stabæk på motsatt side av forhandlingsbordet, er jeg usikker på sportslig vinst utfra pris. Garantert bedre (og rimeligere) alternativ i utlandet!
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 21.01.2019 18:42    Post subject: Reply with quote

Han er helt sikkert bedre enn de spissene vi har i klubben fra før, men jeg er allikevel litt lunken. Får håpe vi sikter litt høyere.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 21.01.2019 19:13    Post subject: Reply with quote

Greit nok at man skal sikte høyt, men Rosenborg er pdd. ikke en klubb som kan hente spillere som har levert i større ligaer i de senere år. Det de kan signere er spillere som spiller på ES-nivå, eller de kan signere avdanka spillere fra store klubber i utlandet. Boli er kanskje det beste- og mest reelle alternativet i ES, det er nok spillere rundt om som ville hevet oss mer, men de får vi dessverre ikke tak i. Sikkert mange gode spillere rundt om i verden, men de skal da passe inn. Er enklere å hente spillere som har blitt vant til klimaet via andre klubber, slik at vi kan konsentrere oss om det sportslige. Tommel opp for Boli, føler vi trenger noe nytt.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 21.01.2019 20:45    Post subject: Reply with quote

For all del, å hente ham vil være en forbedring, så sånn sett så er jeg positiv.
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 833

PostPosted: 21.01.2019 22:04    Post subject: Reply with quote

Ser folk flest er positive her. Jeg er litt skeptisk. Har vel kun én god sesong? Og var ikke det for det meste på vårsesongen?

Når det er sagt, jeg er helt enig i at det ikke nødvendigvis lønner seg å hente direkte fra Afrika selv. La andre klubber gjøre dette grovarbeidet og luke ut "rusk" som ikke fungerer osv. Jeg tror det fort kan bli like dyrt som å betale "overpris" for en mer utviklet spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 21.01.2019 22:17    Post subject: Reply with quote

Utelukkende positiv til dette. En relativt rask spiller som kan score mål har vi klart bruk for. De siste års trener og spillerjakt har gjort meg mer realitetsoriientert i forhold til hvem vi kan få fatt i og på den hylla vi opererer er nok nok Franck the tank noe av det bedre.

Kanskje er han god nok til å spille mye for oss i 2019. Om ikke, så gir han oss en dimensjon til i angrepsspillet om ikke annet.De tre spissene vi brukte i fjor er relativt like i forhold til at de er duellsterke og trege. Flere av kampene i fjor ropte etter en annerledes spisstype siste 20.

Og for de som er redd for at han får for lite rom å boltre seg i: Med godt presspill vil det bli overganger rett som det er i ES. I EL hadde vi jo stort sett 65 meters bakrom 80% av tiden. Om man hadde hatt en midtspiss med fart ville det kunne hjulpet oss noe. Ikke nok selvfølgelig da vi var helt saus, men litt bedre ville det blitt;)
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
Salvatore
Junior


Joined: 12 Aug 2018
Posts: 28

PostPosted: 23.01.2019 10:31    Post subject: Reply with quote

https://twitter.com/Krone...0417406977

Ut i fra denne er jeg svært positiv til Franck Boli.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 3 of 5

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb