English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Gustav Valsvik
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 17, 18, 19  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 24.01.2021 20:11    Post subject: Reply with quote

Hvis noen lurer på om godeste Valsvik og agenten hans forsøker å melke en uheldig situasjon mest mulig til egen fordel...

https://www.nrk.no/vestla...-1.8309349

Gjort noe ganske lignende før, si.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 24.01.2021 20:24    Post subject: Reply with quote

Patetisk hele greia. Hadde Valsvik vært god nok så har det ikke vært noen problem. Det er bare å finne seg en ny klubb på et nivå som er tilpasset hans ferdigheter. Dette var vel første signeringen til Horneland? Talentløs signering i utgangspunktet.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 24.01.2021 21:12    Post subject: Reply with quote

Dette er rett og slett illojalt av Valsvik. Er han misfornøyd med noe må han ta det opp med trener, assistentrener eller sportsjef. Hjelper ikke det får han ta det opp via tillitsmann eller til slutt fagforening.

Å gå rett til pressen med slikt bør få konsekvenser. Han bør kalles inn på teppet og få beskjed om at han er RBK-ansatt og har å holde seg for god til å gå rett til pressen med slik kritikk.

Og han skal ikke kalle kollegaer/ lagkamerater for "røkla". Hva er dette for umodent tøv?
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.01.2021 21:44    Post subject: Reply with quote

Det nevnte intervjuet med NISO-Hanstveit:

– Hva tenker du om at Åge Hareide karakteriserer det som «nokså illojalt» at Valsvik går ut i Adresseavisen?

– Jeg opplever at spillerne jevnt over er utrolig lojale til klubbene sine. Det skjer nesten aldri i norsk fotball at spillerne går ut mot klubben. Så det er ikke i tråd med vårt bilde av forholdet mellom spiller og klubb i norsk sammenheng.

– Har dere mottatt noen henvendelser fra RBK-spillere?

– Vi har fått tilbakemeldinger og innspill på situasjonen. Det har vi, sier Hanstveit.

Les mer: Spillernes fagforening reagerer: – Situasjonen i RBK bekymrer oss
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 24.01.2021 21:44    Post subject: Reply with quote

Det blir for lettvint å fokusere på Valsvik og Solbakken koblingen. Dette er forhold som har ligget der lenge og har kommet som små drypp. Bår en hedersmann som ToreR også er inne på det samme så er det nok ganske mye substans bak en mangelfull personalpolitikk i klubben. Fotball er nådeløs på mange måter og er du ikke god nok så er det på tide å skifte beite. Men i bunnen , og spesielt for RBK med sine postulater , er det å behandle spillerne på en respektfull måte. Dette bare føyer seg inn i rekken av ikke sportslige hendelser de siste årene, med Kåresaken som bunnpunktet , men også flere personalsaker uten det store fokuset, blant annet ble det inngått forlik med en sikkerhetssjef mhp oppsigelse såvidt jeg husker.
Klubben gjør lurt i å huske at støtten i Trøndelag ikke bare går på sportslige prestasjoner , men at de også er « mer enn en klubb» for å si det som de gjør i Barcelona.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 25.01.2021 00:06    Post subject: Reply with quote

Nå er det 2 sider i alle saker da, og det bildet Valsvik tegner er tydeligvis et stykke unna hvordan ledelsen ser det. Man driver profesjonell fotballklubb her, og ikke veldedighet. Skal man drive toppidrett så må man tåle å få beskjed om at man ikke presterer på godt nok nivå, uten at det skal blåses opp til avisskandale.

Laget underprestertet grovt i både 2019 og 2020, og da sier det seg selv at det må ryddes opp i stallen. Disse spillerne er tross alt en del av fadesen vi har sett de 2 siste sesongene. Spillere som Valsvik og Helland er ikke i nærheten av nivået som bør forventes av spillere som hever flere millioner i lønn. Så at de får beskjed om å finne seg ny klubb anser jeg helt uproblematisk.

Når det gjelder dette med utfrysing, så er det motstridende synspunkter mellom disse spillerne og klubben, og jeg ser ikke noen grunn til å automatisk anta at en som har Solbakken som agent er den som er nærmest sannheten. Forøvrig er det vel også naturlig at de spillerne som skal være med i satsingen fremover prioriteres. Og som andre har påpekt, i mange ligaer blir de som ikke presterer og skal selges satt til å trene sammen juniorlaget.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.01.2021 09:33    Post subject: Reply with quote

Jeg tar meg selv i å tenke at vi er midt i en nødvendig opprydding i stallen - og at det er en grunn til at denne radikale oppryddingen er helt nødvendig.

Ikke alt har å gjøre med spillernes sportslige nivå eller alder, tenker jeg. Nå er det nok ikke sånn at det er totalt uten belegg en del av klagingen på hvordan Rosenborg håndterer avgangene, men jeg mener altså å ane at det også er/har vært en garderobekultur der veldig mange har vesentlig høyere tanker om sitt eget nivå enn det de viser på banen, og derfor forventer puter under armene konstant.

Det har jo vært en del snakk om forskjellige effekter av å både ha en del yngre spillere på vei opp i stallen, og å begrense antall spillere på retur etter 'sin sjanse' i det store utland. Valsvik er for meg et godt eksempel på sistnevnte - en over middels Eliteseriestopper som tror han egentlig er for god for ligaen. Så skal han jo heller ikke ha en dritt av tvil til gode når han både har hatt Solbakken som agent i alle år og har kjørt det der ut-mot-klubben-i-media-trikset en gang før.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 25.01.2021 10:54    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Det har jo vært en del snakk om forskjellige effekter av....


Den såkalte rosenborg-effekten... Havner man i rosenborg så er jobben gjort og man er hevet over andre spillere i eliteserien... henter rosenborg spillere hjem fra utlandet er de ofte hevet over laget og eliteserien ellers. Synes jeg ser tendensene til det i Henriksen. Skjelbred og Hedenstad ser for min del ut til å gi alt.
Men Valsvik tar nesten kaka. Synes i utgangspunktet han virket arrogant, men å sutre slik i media har han passert denne linjen. Må si jeg ble svært overrasket. Han er på et nivå hvor jeg mener klubben burde betalt ut deler av lønna for å gå til en ny klubb slik at han ikke tar opp unødvendig plass i troppen.
Får han lov til å trene med a-laget?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 25.01.2021 10:56    Post subject: Reply with quote

Sjelden har vel uttrykket "Man må knuse noen egg for å lage omelett" vært mer passende. Det pågår, som zap sier, en radikal opprydding i stallen, en type opprydding som har vært etterlyst lenge. Det sier seg nesten selv at noen vil være misfornøyd, så kan man jo mene det ene eller andre om RBK sin kynisme i denne prosessen - men jeg tror ikke RBK har håndtert dette på noen spesielt dårlig måte om vi skal sammenligne med andre klubber rundt omkring. Utfrysing i forskjellige former er mer regelen enn unntaket når man ønsker å opphøre et arbeidsforhold så raskt som mulig, og vi har ikke råd eller tid til å være postulat-klubben som behandler alle like bra. Hvorfor skal Valsvik gå med på å halvere lønna si om han stortrives som reserve i Rosenborg?

Det er kynisk og det er brutalt, men du kan være sikker på at favorittlaget ditt i England ville gjort dette på en enda "verre" måte. Å gå til media tre dager etter oppstart av sesongoppkjøring er bare patetisk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 25.01.2021 10:58    Post subject: Reply with quote

Jeg tror den der «mer enn en klubb» er egentlig tull. Barcelona føyer seg inn i rekken av klubber som bruker blodpenger fra land man ikke vil sammenligne seg med.

RBK må ta vare på seg selv, ikke være ei melkeku for «trøndere». Det må være slutt på denne utingen som har ødelagt klubben. Eksrbkere og for dårlige spillere som skal ha høy lønn.

Når det gjelder Valsvik så er han ikke godt nok. Da må man ut! Sånn er det. Det gjelder Helland også. Han burde sagt unnskyld til fansen for lite bidrag de siste årene. Han hører mer hjemme hos Ranheim enn noe annet.

Trist å se at NISO har blitt en part som utnyttes av spillere hver gang.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 25.01.2021 11:02    Post subject: Reply with quote

NISO gjør bare jobben sin. Det er ikke de som er problemet. Problemet er at media, spesielt Adressa, har direktelinje inn dit og lager saker om tema som RBK av hensyn til klubb- og personalpolitikk ikke kan motsi. Ender derfor opp med saker der vinklingen er forhåndsbestemt, og RBK henges ut som den stygge ulven uten noen måte å forsvare seg.

Mener ikke at Adressa skal sleike ryggen til RBK, men enkelte ganger styres de av motiver jeg virkelig misliker. Nå holder de på å lage drama rundt Hareide sin opprydding og de vet at de kan tyne minst 20 saker ut av det, så da kjører de bare på. Virkelig en lokalavis som kan kunsten å skape negativ buzz rundt klubben i byen sin.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 25.01.2021 11:09    Post subject: Reply with quote

Adressa er jo egentlig blitt en parodi på seg selv med Løfaldi i spissen. Begynner faktisk å bli sammenlignbar med ulldotten i Dagbladet.

Som mange påpeker, dette er jo et kynisk spill av agent og spiller. Valsvik er for dårlig til å spille, men er for glad i penger til at han velger å gå ned i lønn for å spille fotball i en mindre. klubb.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 25.01.2021 11:16    Post subject: Reply with quote

Han ulldotten har begynt i Nettavisen. Skrev nylig en hyllest til Ole Gunnar Solskjær. Umåtelig blid, populær og en mann av folket, som han skrev.

Løfaldi er ikke akkurat der. Problemet hans er jo at han skylder karisma og skriver absolutt ingenting som engasjerer. Er på sitt mest engasjerte når han er innom skipolitikk, men hvem gidder å lese det da? På Rosenborg-relatert innhold har han tilslag som Karl Petter Løken. Er jo nesten så man savner de provoserende innleggene til Kroken, til tider.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 25.01.2021 11:28    Post subject: Reply with quote

Adressa har vel egentlig ikke skrevert noe konstruktivt og positivt for RBK på 20 år? (teller det ikke som positivt å skryte av fiaskoland & co)

Ikke veldig overrasket, veldig lenge siden jeg avsluttet abonnementet der. Null verdi, bare møl.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 25.01.2021 11:30    Post subject: Reply with quote

NISO-Hanstveit:

Quote:
– Hva tenker du om at Åge Hareide karakteriserer det som «nokså illojalt» at Valsvik går ut i Adresseavisen?

– Jeg opplever at spillerne jevnt over er utrolig lojale til klubbene sine. Det skjer nesten aldri i norsk fotball at spillerne går ut mot klubben. Så det er ikke i tråd med vårt bilde av forholdet mellom spiller og klubb i norsk sammenheng.


Hvorfor får drittfolk svare slikt uten at journalist følger opp? Blir spurt om den spesifikke saken Valsvik, svarer om generelle saker i Norge på en måte som insinuerer at Hareides uttalelse er feil. Billig og stygg debatteknikk.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 25.01.2021 11:31    Post subject: Reply with quote

I boka "I skyggen av Eggen" var det ikke måte på hvor viktig og grom den godeste Alstad var for klubben. Man kan vel kanskje si at han er noe i utakt med folket han skriver for.

Når det gjelder kynismen Rosenborg viser nå, er denne dessverre skrikende nødvendig. At den slår så hardt viser at den har vært fraværende alt for lenge, og at spillerne, i hvert fall enkelte av dem, er bortskjemte eller i beste fall har fått lite tilbakemeldinger (noe vi vet i hvert fall Horneland sto for) og har tatt det for gitt at mangel på negative meldinger er det samme som positive meldinger.

Dette er en prosess som er utsatt av tidligere ledere og til og med øket behovet for av enkelte, så at den nå både blir brutal og rask er akkumulasjon mer enn noe annet. Knuse egg indeed.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 25.01.2021 11:58    Post subject: Reply with quote

For hver dag som går takker jeg høyere makter for at Hareide tar denne opprydningsjobben. Helt fullstendig nødvendig for at vi skal ta steg og igjen bli best i landet.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 25.01.2021 12:00    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Hvorfor får drittfolk svare slikt uten at journalist følger opp? Blir spurt om den spesifikke saken Valsvik, svarer om generelle saker i Norge på en måte som insinuerer at Hareides uttalelse er feil. Billig og stygg debatteknikk.


Jeg reagerte på det der jeg også. Det er jo helt skivebom å argumentere mot Hareides uttalelse om en spesifikk spillers oppførsel i en spesifikk sak, med en generell subjektiv oppfatning av gjennomsnittet av spilleres oppførsel på landsbasis.
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 25.01.2021 12:47    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det der er mer klønete/dårlig håndverk av journalisten, enn så veldig hårreisende sagt av Hanstveit. Svaret er jo av typen "jeg ønsker ikke å si noe om denne saken spesielt, men på generelt grunnlag så ... " som er helt vanlig å si når du ikke ønsker å si noe om en spesifikk sak.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 25.01.2021 13:18    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
I boka "I skyggen av Eggen" var det ikke måte på hvor viktig og grom den godeste Alstad var for klubben. Man kan vel kanskje si at han er noe i utakt med folket han skriver for.

Når det gjelder kynismen Rosenborg viser nå, er denne dessverre skrikende nødvendig. At den slår så hardt viser at den har vært fraværende alt for lenge, og at spillerne, i hvert fall enkelte av dem, er bortskjemte eller i beste fall har fått lite tilbakemeldinger (noe vi vet i hvert fall Horneland sto for) og har tatt det for gitt at mangel på negative meldinger er det samme som positive meldinger.

Dette er en prosess som er utsatt av tidligere ledere og til og med øket behovet for av enkelte, så at den nå både blir brutal og rask er akkumulasjon mer enn noe annet. Knuse egg indeed.


Tommel'n opp!

Nettopp dette. Vi har hatt flere sesonger med svake trenere, hvor spillergruppa har fått alt på sine premisser. Først kompis-Kåre, og så Horneland. Nå har vi fått inn en trener som legger de premissene selv, slik det skal være, og det tåles tydeligvis ikke av enkelte.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.01.2021 13:45    Post subject: Reply with quote

Det er jo ikke som om det aldri noensinne har blitt antydet at den erfarne spillergruppa har fått for mye makt.

Nå synes jo ikke jeg Eirik Horneland sin personalpolitikk så ut som noe eksempel til etterfølgelse, men det teller ikke akkurat mot ham at spillere som ikke prioriteres fortsatt klager over at de ikke får nok tilbakemelding - to trenere og en sportsdirektør senere. Det er nok ikke slik at trenerne tar regi fra klubben på hvordan de forholder seg til de ulike spillerne i troppen og håndterer tilbakemeldinger - særlig ikke Åge Hareide.

Det spørs om ikke klubben ville vært tjent med å få ut alt som er av den harde kjernen fra en mett spillergruppe. Selv om det i siste instans skulle bety å selge André Hansen, som også dobler som siste Solbakken-klient i gruppa (?).
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 25.01.2021 18:31    Post subject: Reply with quote

Så ytrer Valsvik seg om at RBK ikke ville terminere kontrakten, som kan skyldes noe så enkelt at RBK ikke er interresert i å betale penger for at han skal spille annetsteds hen?

Ellers så kan det tenkes at pasningsøvelsen var med kjeksene Helland og Konradsen som Hareide har hintet om at skal matches forsiktig slik at skadeproblematikken kanskje kan holdes nede?

Og muligens Valsvik vurderes såpass langt bak i køa at de ikke ville ha ham med i 11 mot 11.

Uansett noe jeg synes han burde si ifra om internt.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.01.2021 19:37    Post subject: Reply with quote

27-åringen har snakket med Rosenborg om utblåsningen. Noe særlig mer ønsker han ikke å gi det offentlige lys.

– Det får bli mellom meg og Rosenborg. Selvfølgelig har vi snakket sammen, sier Valsvik og legger til:

– Det har skjedd mye etterpå, men jeg har ikke tenkt til å svare på så mye mer.

– Har du fått kjeft?

– Det vil jeg ikke kommentere.

Les mer: Snakket med RBK etter utblåsningen: – Det har skjedd mye etterpå
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 26.01.2021 00:35    Post subject: Reply with quote

«Har du fått kjeft?»

Very Happy Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 26.01.2021 10:47    Post subject: Reply with quote

Illojal fyr jeg håper vi blir kvitt på alle billigste måte. Sluttpakke bør være helt uaktuelt.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 17, 18, 19  Next
Page 14 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb