English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trenerrettssaken
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 52, 53, 54  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 08.01.2019 13:14    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Praksis i arbeidslivet overalt er at alt mulig er mulig inntil arbeidstilsynet blir varslet eller at noen går til sak.


Riktig; og RBK har gjort det RBK og alle andre klubber har pleid å gjøre. Derfor veldig nyttig for alle klubber og alle trenere om dette får en formell vurdering.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 08.01.2019 13:21    Post subject: Reply with quote

Jeg tror alle vet hvordan reglene er, og at de i tilfelle spiller dum og uforstående. Det er ikke noe penger å hente på å gå til sak selv om man vinner frem, og dermed gambler klubbstyrene på at ingen går til sak.
Back to top
View user's profile Send private message
muppet
Proff


Joined: 11 Nov 2007
Posts: 266

PostPosted: 08.01.2019 13:43    Post subject: Reply with quote

kentosd wrote:
For de som vil, så kommer jeg til å arrangere en liten markering or folk som heier på Tommel'n opp! KÅRE og ERIK Tommel'n opp! og ikke Tommel'n ned koteng Tommel'n ned . Tenker vi kan stå utenfor tinghuset og synge litt for Kåre og'n Erik. Det tror jeg de setter pris på Very Happy

SÃ¥ sett av datoen 21. januar folkens!

Selv heier jeg på Tommel'n opp! Rosenborg Tommel'n opp! og ikke Tommel'n ned Kåre og Erik Tommel'n ned så er nok ikke i målgruppen for dette arangementet.


RBK RBK
_________________
A job ain't nothing but work =)
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 08.01.2019 13:58    Post subject: Reply with quote

Det er jo lov å innta et barnslig perspektiv. Når det kommer til stykket så er det nok en rettsak internt mellom Rosenborgere dette.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 08.01.2019 16:06    Post subject: Reply with quote

nå leker nettrollet til og med advokat!!
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 08.01.2019 17:38    Post subject: Reply with quote

Har noen egentlig fått info om hvorfor de går til sak mot klubben?

Hvis de skulle vinne frem med at manglende tillit fra styret/klubben ikke er tilstrekkelig oppsigelsesgrunn, så kan jo dette bli Norges Bosmandom.

Hvis retten kommer til at fotballtrenere skal behandles ihht de vanlige reglene for oppsigelse, så kan man jo ikke ha lange kontrakter.

Hvis kravet blir drøftelsesmøter og 3 skriftlige advarsler og man i tillegg skal ha rimelig tid mellom rundene må jo klubbene starte prosessen i april ved tap i tilfelle det skulle være nødvendig å sparke treneren i juli.

Jeg kan ikke se annen mulighet da, enn at trenerne får 1 års kontrakter med opsjon på forlengelse. Da kan de bare gå ut kontraktstida med andre oppgaver.

I så fall skyter trenerforeningen seg selv i foten, for da forsvinner de gunstige sluttpakkene, og teenerne risikerer å stå uten lønn hvert årsskifte.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 08.01.2019 17:48    Post subject: Reply with quote

Beste måten å rasere ditt eget ettermæle og legendestatus som fotballspiller er å bli trener i den klubben du har mesteparten av karrieren din i.
Kåre og Erik kunne forblitt blant legendene i RBK, men i stedet framstår de nå som totalt uspiselige og usympatiske for all ettertid. For min del er Kåre og Erik slettet fra RBKs historie.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1841
Location: Stjørdal

PostPosted: 08.01.2019 17:58    Post subject: Reply with quote

For min del er de fortsatt en viktig del av RBK sin historie, både som spillere og trenere. Selv om de ikke oppnår legendestatus blant supporterne på grunn av denne "seansen", så kommer jeg alltid til å være takknemlig for deres innsats og jobb både som spillere og trenere. Kanskje ikke like takknemlig for Hoftuns tid som sportslig leder, men det er jeg villig til å se litt i mellom fingrene for.

Det eneste som er synd er at dette ikke ble et såkalt "clean break", men jeg håper at man klarer å bøte på forholdet etter at saken er over slik at disse to som har bidratt til en stor del av vår suksess føler seg velkommen på Lerkendal igjen. Og i mine øyne så vil navnene deres stå i historiebøkene til RBK for alltid, men det blir nok med vanlig svart skrift på hvitt papir. Ingen gullskrift, men ei heller noen parentes.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 08.01.2019 21:31    Post subject: Reply with quote

Nå har media sikkert skvist ut alt av sur saft fra sitronen. Slik jeg ser det så mistenker jeg at Erik Hoftun rett og slett ikke har hatt kompetansen vi trenger, hverken som hjelpetrener eller sportslig leder og at Koteng&co vurderte det slik at, ja, vi vil ha Erik Hoftun i klubben, men, nei, vi kan ikke ha ham i en stilling han ikke behersker og valgte å ta et kjipt valg. Når jeg leste igjennom lovteksten så kan det godt hende at Hoftun har en sak, det er lettere å argumentere for at han skal ha bedre stillingsvern enn hovedtrener, men så spørs det også hva arbeidskontrakten hans sier, står det at han skal være assistent? Står det at han skal jobbe inn mot førstelaget? Står det at han er ansatt i sportslig avdeling? Jeg tviler på at det var så løst formulert som det siste, for da kunne de bare ha sagt at "dette er det du skal gjøre fra nå av", så har han valget mellom å gjøre som han får beskjed om eller å slutte.

Kåre derimot er hovedtrener og den stillingen er av en slik art at dersom styret ser på det som nødvendig av sportslige hensyn så fjernes hovedtrener iallefall er det slik det praktiseres, typisk med etterlønn som loven sier at øverste leder skal ha hvis han fjernes av styret. Koteng har vel uttalt at de anser hovedtrener som virksomhetens øverste leder, hvis så er tilfellet så har vel Kåre neppe noen sak, hvis retten mener noe annet så er dette så absolutt veldig interessant å få avklart.

Jeg vil tro at hvis retten mener at Kåre kan sparkes på dagen hvis sportslige hensyn tilsier dette så har han ikke noen sak, så jeg er tilbøyelig til å anta at saken handler om hvor lovlig praksisen rundt det å sparke trenere er. Jeg synes ikke det er et åpenbart svar sånn uten videre.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 08.01.2019 23:02    Post subject: Reply with quote

Dette er ikke bare svart eller hvitt. Jeg ser fram til å få saken opp i retten, og kanskje er det bra for alle parter. Jeg ønsker i hvertfall at RBK skal operere i et åpent og redelig landskap. Det er lov å gjøre feil, men da får jurister vurdere dette, og så får vi eventuelt ta dommen som den kommer.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 08.01.2019 23:21    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Dette er ikke bare svart eller hvitt.


Nei, det er både-og!

RBK
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.01.2019 23:39    Post subject: Reply with quote

Det hittil forresten det jeg har lest om den nye jobben til Hoftun:

Heimdal vgs. wrote:
TEAM CHINA

Langrenn, avdeling Heimdal videregående skole, kom til Trondheim i høstferien, og er godt i gang med både trening og engelskundervisning. 30 utøvere, 25 gutter og 5 jenter, og et støtteapparat på 5, er innkvartert i MOT-CAMPEN på Gråkallen.

De første dagene gikk med til å snu døgnet, tilvenning til nytt miljø, tilpasning av utstyr og litt trening.

Erik Hoftun er engasjert som prosjektleder for skolen, og har siden skolestart, jobbet med å finne gode løsninger på alle praktiske utfordringer, og med tilsetting av trenere. Anders Myrland er hovedtrener, og har med seg 4 andre trenere.

Dette er et prosjekt som er forankret på høyeste politisk nivå, med samarbeidsavtaler mellom Norge og Kina på ulike områder. Media har hatt bred dekning av det offisielle besøket Dronningen, Kongen og representanter fra norsk næringsliv og det politiske Norge har hatt i Kina den siste uka.

Samarbeid innen idrett er et av de områdene det satses mye på framover, og det er kinesiske utøvere på treningssamling i ulike vinteridretter flere steder i landet. Målet er gode resultater, og kanskje medaljer i OL i Beijing i 2022.

I første omgang skal de kinesiske utøverne være i Trondheim fram til jul, med mål om å komme tilbake senere på vinteren og fortsette treningen fram mot OL i 2022.

En del trening, og undervisningen i engelsk, er lagt til skolens lokaler, mens området rundt Gråkallen og anleggene i Granåsen blir de viktigste treningsarenaene utendørs.

Utøverne i Team China og skolens langrennsløpere skal trene sammen enkelte økter. I tillegg skal noen av elevene på VG4 idrettsfag være instruktører for de kinesiske utøverne, som en del av programfaget
Treningsledelse.

Vi ønsker utøvere og trenere i Team China velkommen til Trondheim og Heimdal videregående skole!

Lykke til!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 10.01.2019 10:54    Post subject: Reply with quote

Hvis jeg forstår +-saken rett krever Kåre 10750000kr? Helt hinsides med mindre jeg har misforstått noe her.
Back to top
View user's profile Send private message
Pjoltergeist
Senior


Joined: 13 Aug 2018
Posts: 136
Location: Trondheim

PostPosted: 10.01.2019 11:02    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Hvis jeg forstår +-saken rett krever Kåre 10750000kr? Helt hinsides med mindre jeg har misforstått noe her.


Høres helt sykt ut... Noen som har Adressa+ som kan referere fra saken?

https://adressa.alda.no/b...7176b.html
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 10.01.2019 11:08    Post subject: Reply with quote

VG skriver også om saken og har den ikke bak betalingsmur.

https://www.vg.no/sport/f...6-m83d7883
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 10.01.2019 11:09    Post subject: Reply with quote

Jeg trodde Kåre var en trener med godt humør og som lo masse i media, men når jeg hører Horneland snakke fag så skjønner jeg at Kåre bare har fjaset bort alt siden han er en komiker og ikke en fotballfaglig mann. Tror faktisk Horneland har snakket mer fag på en dag enn Kåre gjorde i hele sin periode.

tviler på at vi ser han i en annen klubb, da han skjønner selv at han er sjanseløs som trener uten å ha de beste spillerne i landet på sitt lag.

Håper han taper og må dekke alle saksomkostninger.
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1256

PostPosted: 10.01.2019 11:24    Post subject: Reply with quote

Noen som har tilgang til prosesskrivene? Kan medlemmer få det utlevert av RBK?

Ser at VG siterer fra sluttinnlegget i forsideartikkelen nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Pjoltergeist
Senior


Joined: 13 Aug 2018
Posts: 136
Location: Trondheim

PostPosted: 10.01.2019 11:24    Post subject: Reply with quote

Fra artikkelen i VG:
«Erstatningen for tapt arbeidsinntekt knytter seg til perioden fra 19. juli 2018 og frem til domstidspunktet. Størrelsen på erstatningen vil derfor avhenge av tidspunktet for domsavsigelse. Erstatningsbeløpet knytter seg til arbeidsavtalens lønns- og bonusvilkår. Dersom domstidspunktet settes til 28, februar 2019, vil tapet utgjøre 3 750 000 kroner (1 750 000 kroner i lønn + 2 millioner kroner i bonuser). Når utbetalt sluttvederlag på 3 millioner kroner er trukket fra, er lidt tap på antatt domstidspunkt 750 000 kroner», heter det i sluttinnlegget får Ingebrigtsens advokat.

Ingebrigtsen krever prinsipalt erstatning for lidt inntektstap frem til domstidspunktet, deretter løpende lønns- og bonusutbetalinger ut kontraktsperioden.

I sum kan dette utgjøre inntil 10 millioner kroner argumenterer Ingebrigtsens advokat, som setter opp dette regnestykket:

* Tapt grunnlønn 2019–2020: 6 millioner kroner.
* Bonus seriemesterskap 2019–2020: 1.400.000 kroner.
* Bonus cupmesterskap 2019–2020: 600.000 kroner.

Ingebrigtsen mener dessuten at han har krav på en «ikke ubetydelig» kompensasjon for tort og svie. Den tidligere RBK-trenerens advokat beskriver «den urettmessige avslutningen» av arbeidsforholdet som grovt klanderverdig fra Rosenborgs side.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongen
Senior


Joined: 12 Nov 2012
Posts: 128
Location: Oslo

PostPosted: 10.01.2019 11:36    Post subject: Reply with quote

Å, jeg bli så oppgitt over denne saken! Bruttern var blant min barndoms største helter, Hoftun var en legende i mine øyne helt til han sørget for å nekte Eggen å komme tilbake som fast RBK-trener.

Selv om jeg ikke støttet sparkingen av Kåre og Erik og måten det skjedde på, kan jeg på ingen måte støtte det de driver med nå. De viser at egoene deres er mye større enn klubben. De viser at de ikke fortjener å stå på listen over helter/legender i klubben. De peker nese til alle oss som har støttet dem som trenere. Synes de skal takke for å ha fått lov til å være trenere, heller enn å be oss kaste flere millioner etter dem på vei ut døra.

Eggen tok vrakingen av ham selv med fatning, og viser i enhver sammenheng et bankende hjerte for RBK. Kåreerik viser tydelig at de ikke fortjener vår støtte.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 10.01.2019 11:43    Post subject: Reply with quote

Pjoltergeist wrote:

* Tapt grunnlønn 2019–2020: 6 millioner kroner.
* Bonus seriemesterskap 2019–2020: 1.400.000 kroner.
* Bonus cupmesterskap 2019–2020: 600.000 kroner.


De to siste er jo rett og slett fantastiske. Han krever altså bonus for prestasjoner han ikke vet om klubben innfrir, og som han uansett ikke har bidratt til.

Dette har jo gått fra latterlig til bat shit crazy.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 10.01.2019 11:44    Post subject: Reply with quote

kentosd wrote:
For de som vil, så kommer jeg til å arrangere en liten markering or folk som heier på Tommel'n opp! KÅRE og ERIK Tommel'n opp! og ikke Tommel'n ned koteng Tommel'n ned . Tenker vi kan stå utenfor tinghuset og synge litt for Kåre og'n Erik. Det tror jeg de setter pris på Very Happy

SÃ¥ sett av datoen 21. januar folkens!


Hadde rettsaken vært i Bergen skulle jeg leid inn et buekorps til dem
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 10.01.2019 11:48    Post subject: Reply with quote

Kåre eier jo ikke skam.....han skal virkelig tyne det siste ut av RBK. Det er bare å begrave han som RBK`er for alltid.
En meget bitter mann.
Blir spennende å se utfallet av denne rettsaken.
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 10.01.2019 11:50    Post subject: Reply with quote

Fy faen for en ekkel type Kåre har vist seg å være.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 838

PostPosted: 10.01.2019 11:51    Post subject: Reply with quote

Hvorfor ikke kreve bonus for CL deltakelse i samme perioden? Dette er spinnvilt og jeg håper virkelig de taper på alle områder. Null respekt. Hjelper ingenting hva de har gjort tidligere, når de velger å holde på slik.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 10.01.2019 11:58    Post subject: Reply with quote

Om Erik og Kåre vinner frem vil det bety dramatiske endringer innenfor fotballen/sport. Sannsynligvis vil det tvinge klubbene til å samarbeide om at alle kun tilbyr svært korte kontrakter som gir en stor usikkerhet for den ansatte.

Jeg er såpass smålig at jeg håper Kåre og Erik blir bannet på Lerkendal og absolutt alt relatert til RBK.

Forbanna griske jævler!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 52, 53, 54  Next
Page 2 of 54

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb