English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK i Europa 2019/20
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvordan går det i Europa i 2019?
CL-gruppespill
25%
 25%  [ 69 ]
EL-gruppespill
37%
 37%  [ 99 ]
Ryker i kvalifiseringen
36%
 36%  [ 98 ]
Total Votes : 266

Author Message
RBKrosenborg
Proff

PostPosted: 30.08.2019 14:04    Post subject: Reply with quote

Whoppa wrote:
. Blir seks knalltøffe kamper med gode muligheter for å ta poeng i alle.

Vi har nok ikke gode muligheter til å ta poeng borte mot sporting. Vi har en mulighet fordi det er fotball vi spiller, men det stopper der.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Proff

PostPosted: 30.08.2019 14:08    Post subject: Reply with quote

må da vel være en flott gruppe dere? Hvorfor skal vi kvalifisere oss til e-cup om vi ikke skal møte sterk motstand? Er vel hele poenget? Hadde vi møtt antatt svak motstand har vi hyla om ukjente lag. I tillegg slipper vi å møte økonomiske dopede østeuropeiske lag som ingen har hørt om, og som vi måtte ha reist halve verden for å sett.. Sterke og til dels kjente navn, noe som gir oss tighte matcher der vi kan plukke poeng fra samtlige. Nei dette blir vakre høstkvelder dere!
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 30.08.2019 14:09    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:

LASK er gode, men vil fortsatt si Salzburg er et par hetehoder foran LASK også. Salzburg maltrakterer alle motsandere i Østerrike. Det gjør ikke LASK.
De var også i realiteten mer foran p.g.a at de halverer poengene halveis.

LASK er på nivå med DZ, eventuelt litt bak der.. LASK Linz rangerer jeg på akkurat RBK-nivå..

Poengene jeg skrev er reelle. 17 poeng opp og 17 poeng ned for LASK. På tabellen var RB Salzburg 9 p foran før sluttspill og 12 p etter sluttspill. Men regner man uten det tullette sluttspillet og bare resultater så tok RB Salzburg 80 poeng, LASK 63 og Wolfsberger 46 poeng på 32 kamper.

Sier forøvrig litt om nivået på lagene bak Salzburg og LASK. Wolfsberger altså på 3 plass med 46 poeng. I Norge hadde det holdt til delt 5 plass med Kristiansund forrige sesong, og det med 2 kamper mer spilt på Wolfsberger.
Back to top
Rayman
Rutinert

PostPosted: 30.08.2019 14:20    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Synes PSV og Sporting er gode navn å møte! LASK er mer meh på linje med de andre laga i den pulja, men vi har ikke møtt dem før, det trekker opp. Blir spennende dette.

Hvem møter vi i åttendedelsfinalen, vinner av pulje C? Basel? Kan være en spennende utfordring.

Sekstendelsfinale først, og den trekkes i desember. Gruppevinnere og halvparten av 3. plassene i CL-gruppene er seedet (så vidt jeg husker).
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 30.08.2019 14:21    Post subject: Reply with quote

Poeng i ligaer som den østerriske (og eksempelvis den skotske) er snedig statistikk. Man kan få god poengfangst på andre plass da man vinner mot de fleste andre i ligaen, men allikevel være langt bak vinneren sportslig.

Det er fullt mulig for andreplassen å ta (nesten) like mye poeng mot de bak seg som vinneren og "bare" tape tre til seks poeng på vinnere, men allikevel være langt bak førsteplassen når det gjelder kvalitet. Som et ekstrem-eksempel kan man se for seg at ligavinneren vinner alle sine kamper mens andreplassen vinner alle bortsett fra de mot førsteplassen, da vil andreplassen i rene tall se ut til å være nærmere førsteplassen i kvalitet enn forskjellen reelt er.

Noen må jo bli nummer to også i slike ligaer, og såpass mye laber kvalitet som det er i østerriksk liga, skal det ikke voldsom kvalitet til for å være nest best. Det er en grunn til at Salzburg er førsteseedet i trekningen mens Linz er fjerdeseedet. Soleklart nest best er ikke ensbetydende med at man er nær å være best.
Francisco Clementine
Rutinert

PostPosted: 30.08.2019 14:27    Post subject: Reply with quote

Troillongan wrote:
må da vel være en flott gruppe dere? Hvorfor skal vi kvalifisere oss til e-cup om vi ikke skal møte sterk motstand?

Vil heller møte overkommelig motstand enn store navn. Nå anser jeg avansementsjansene våre til ca de samme som i fjor. Horneland må virkelig slå på stortromma, og Hovland MÅ erstattes om vi skal ha en nubbsjans i helvete.

Last edited by Francisco Clementine on 30.08.2019 15:00; edited 1 time in total
Back to top
Bart1
Rutinert

PostPosted: 30.08.2019 14:32    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Poeng i ligaer som den østerriske (og eksempelvis den skotske) er snedig statistikk. Man kan få god poengfangst på andre plass da man vinner mot de fleste andre i ligaen, men allikevel være langt bak vinneren sportslig.

Den østerriske ligaen er ganske annerledes enn den skotske. Med et sluttspill der de beste lagene møtes. Jeg vil si at Salzburg er det beste laget, med Linz på en klar andreplass. Men, Austria Wien, Sturm Graz og Rapid Wien som er svakere enn Linz de siste årene er vel ikke akkurat på skotsk nivå?

Gruppen vi kom i er omtrent lik den vi kom i i fjor - spillemessig. Jeg tror ikke vi kommer til å gå videre. Jeg tror også at Linz dessverre er et bedre lag enn det vi er. Kan kun bli positivt overrasket, men tror EL blir lik fjoråret..
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 30.08.2019 14:37    Post subject: Reply with quote

Det faller jo i grunnen på sin egen urimelighet, all den tid vi møter et fjerdeseedet lag i stedet for et tredjeseedet.

Joda, jeg er klar over at forskjellen mellom nivåene kan være ganske liten, men i praksis betyr jo dette at Linz er på høyde med Celtic, noe jeg tviler sterkt på at de er. Salzburg kontra Sportying og PSV kontra Leipzig skal jeg ikke uttale meg all verden om, men jeg tror ikke de to antatt beste i årets gruppe er betraktelig bedre enn hva vi møtte sist, i hvert fall. Så skal det også tas med at vi fremstår som vesentlig bedre skikket mot internasjonal motstand nå enn da.
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 30.08.2019 14:41    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Noen må jo bli nummer to også i slike ligaer, og såpass mye laber kvalitet som det er i østerriksk liga, skal det ikke voldsom kvalitet til for å være nest best. Det er en grunn til at Salzburg er førsteseedet i trekningen mens Linz er fjerdeseedet. Soleklart nest best er ikke ensbetydende med at man er nær å være best.

Det er sant, Salzburg er et knepp eller to opp fra LASK. Salzburg vant 3 av 4 kamper forrige sesong mot LASK. Kun en uavgjort 3-3 kamp hvor LASK tok poeng. De andre endte 3-1, 2-1 og 2-0. Men LASK gjorde det faktisk bedre mot Wolfberger enn Salzburg. LASK tok 10 av 12 poeng mens Salzburg tapte 1 og tok 9 av 12.

Så må det nevnes at grunnen til at LASK er 4 seedet at de kun for 3 sesonger siden spilte på nivå 2. Forrige sesong var første sesong tilbake i Europa for det som kan se ut til å være den nye toppklubben i landet, bak Salzburg.
Back to top
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 30.08.2019 14:42    Post subject: Reply with quote

Var ikke LASK på Åråsen i fjor?
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 30.08.2019 14:42    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Det faller jo i grunnen på sin egen urimelighet, all den tid vi møter et fjerdeseedet lag i stedet for et tredjeseedet.

Joda, jeg er klar over at forskjellen mellom nivåene kan være ganske liten, men i praksis betyr jo dette at Linz er på høyde med Celtic, noe jeg tviler sterkt på at de er. Salzburg kontra Sportying og PSV kontra Leipzig skal jeg ikke uttale meg all verden om, men jeg tror ikke de to antatt beste i årets gruppe er betraktelig bedre enn hva vi møtte sist, i hvert fall. Så skal det også tas med at vi fremstår som vesentlig bedre skikket mot internasjonal motstand nå enn da.

PSV er betydelig svakere i år enn Leipzig og Salzburg var tipper jeg. Som sagt har de mistet Lozano og Jong som sto for 45 mål i ligaen forrige sesong. Sporting synes jeg er vanskelig å bedømme. De siste årgangene av Porto og Benfica har ikke vært de råeste, og de er hakket vassere enn Sporting. De har Bruno Fernandes fortsatt dog, som besitter ekstremferdigheter.

Last edited by Sløvsekken on 30.08.2019 14:47; edited 2 times in total
Back to top
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 30.08.2019 14:43    Post subject: Reply with quote

Krokodil Dundee wrote:
Var ikke LASK på Åråsen i fjor?

Knuste LSK 6-1 sammenlagt ja.
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 30.08.2019 14:44    Post subject: Reply with quote

Bare et spørsmål til dere som skriver at vi kommer til å slite veldig og at PSV, Sporting og Lask-Linz er veldig gode. Er dere de samme som sa at BATE var veldig gode? Og som sa at Maribor var veldig gode? Og som sa at Dinamo kom til å knuse oss?

Vil bare vite om det dere skriver skal tas seriøst eller om det bare er tøvprat.

BATE var jo helt overkommelige. Maribor var egentlig ganske dårlige og Dinamo var vi faktisk nokså nærme å ta.
Pappelg
Rutinert

PostPosted: 30.08.2019 14:46    Post subject: Reply with quote

Alle er gode lag men ingen er umulige å slå!

Årets PSV lag har ikke vært like bra. Fint tidspunkt å møte de. Sporting er vel også ikke der de var. Lask er et ok lag men de skal vi klare 6 poeng mot mener jeg!

Jeg undervurderer ingen men det skrytet av hvor gode alle motstandere er må stoppe. Alt er opp til oss selv. Så får vi bare håpe vi får inn 1-2 bra spillere innen deadline.

Denne mentaliteten med at vi aldri skal klare noe mot noen lag.. vi må vel ha suksess i CL 7 år på rad før folk har tro på at vi skal få til noe.

Nå må folk begynne å tro litt. Dette er ikke fjorårets Rosenborg. Spillerne løper sokkene av seg og det har alt å si. Salzburg og Leipzig er bedre enn alle disse lagene, jeg mener et hakk opp til Salzburg og to hakk opp til Leipzig. Og der borte klarte vi til og med å karve til oss et poeng i fjor!

I believe RBK
Back to top
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 30.08.2019 14:54    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:
Bare et spørsmål til dere som skriver at vi kommer til å slite veldig og at PSV, Sporting og Lask-Linz er veldig gode. Er dere de samme som sa at BATE var veldig gode? Og som sa at Maribor var veldig gode? Og som sa at Dinamo kom til å knuse oss?

Vil bare vite om det dere skriver skal tas seriøst eller om det bare er tøvprat.

BATE var jo helt overkommelige. Maribor var egentlig ganske dårlige og Dinamo var vi faktisk nokså nærme å ta.

Jeg var positivt til alle trekningene i kvaliken. Jeg tror alle lagene i gruppen nå er sterkere enn de BATE og Maribor utgavene vi møtte.

Tror det ikke er så mye som skiller LASK, PSV og Dinamo Zagreb, men bare utifra det jeg vet om de så er kanskje LASK litt svakere da Zagreb har flere gode enkeltspillere mens PSV kanskje er et hakk opp fra Zagreb igjen. Dersom PSV er i form, som det kan se ut til å være på vei til, så blir de tøffe. For etter å så vidt ha slått Haugesund feide de over et lag på kanskje høyere nivå enn Haugesund i 7-0 sammenlagt over Apollon Limassol.

Apollon Limassol som hadde 2 EL gruppespill på rad og som i fjor slo Basel i play off og ble nr 3 i sin EL gruppe med Marseille, Lazio og Frankfurt. Og så slo de ut Austria Wien 5-2 sammenlagt i runden før de møtte PSV.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 30.08.2019 15:03    Post subject: Reply with quote

De depressive her inne skal i alle fall ha at de er konsistente i sine vurderinger av europeisk motstand.

- Når motstanden blir kjent, er de knallgode og vi er sjanseløse.
- Når kampen er i gang og vi spiller godt, er de virkelig som middelmådige ES lag
- Når vi har vunnet holder de reelt sett OBOS kvalitet

Cool Very Happy Razz
Back to top
Francisco Clementine
Rutinert

PostPosted: 30.08.2019 15:11    Post subject: Reply with quote

PSV har stjernespillere som Bergwijn, Pereiro, Mitroglou, Dumfries, Bruma og Rosarios, og store talenter som Ihattaren, Doan og Lammers. At de har mistet De Jong og Lozano merker vi nok ikke mye til.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 30.08.2019 15:19    Post subject: Reply with quote

Franc wrote:
PSV har stjernespillere som Bergwijn, Pereiro, Mitroglou, Dumfries, Bruma og Rosarios, og store talenter som Ihattaren, Doan og Lammers. At de har mistet De Jong og Lozano merker vi nok ikke mye til.

Vi har Hovland og Valsvik, så ingenting å bekymre seg for!
Back to top
Vector
Senior

PostPosted: 30.08.2019 15:27    Post subject: Reply with quote

LASK slo Basel som PSV som slo Haugesund som slo Rosenborg. Vi er med andre ord sjanseløse, det er jo enkel matematikk.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 30.08.2019 15:37    Post subject: Reply with quote

Gursken slo Hareid
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 30.08.2019 15:55    Post subject: Reply with quote

Lask linz var helt rævva mot lillestrøm i 2018! Bare at lillestrøm var enda mer rævva.
De hadde gode skyttere,Men jeg ble ikke imponert.

Sporting er knallbra,PSV er ikke like gode som de engang var.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sevenseven
Proff

PostPosted: 30.08.2019 15:58    Post subject: Reply with quote

De lagene i gruppa vår er på helt annet nivå enn oss. Vi bør satse på walk over I alle bortekampene slik at vi får med oss hederlige 0-3 tap. Så får vi bare møte opp å bli rundspilt på hjemmebane....

Det her går bare ikke! Bare se hvordan vi ble rundspilt mot Zagreb og flakset mot maribor og bate.

Det er bare gi opp nå! Det her går bare ikke! Når vår landslagsstopper blir rundspilt i EL-kval. Hvordan blir det mot gode lag?! Wink Wink Wink
Back to top
burreh
Junior

PostPosted: 30.08.2019 16:14    Post subject: Reply with quote

PSV er bookienes favoritter i gruppa, 2,1 i odds for at de vinner gruppa. 2,5 for Sporting, 5,5 for RBK og 8 for Linz (Oddschecker).

Det er ingen umulighet å gå videre, men det er heller ikke det mest sannsynlige scenariet. En eller to kamper hvor vi overpresterer, så er vi der.

Husker oddsen på at Sarp skulle gå videre i fjor var 9 og noe. De kom svært nære...
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 30.08.2019 16:24    Post subject: Reply with quote

Jeg blir skuffet om det blir mindre enn 6 poeng. Det er helt katastrofalt hvor dårlig vi har prestert i EL de siste årene.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 30.08.2019 16:24    Post subject: Reply with quote

Det er absolutt muligheter, men vi er avhengig av å prestere opp mot toppnivå for å ta poeng i hver kamp. Så må vi ha litt marginer, og få luket vekk en del av de full hjerneblødning øyeblikkene vi har defensivt innimellom. Man kommer unna med mye av det i ES, men på dette nivået blir man straffet hardt. Utgangspunktet er at Sporting og PSV er favoritter til å gå vidre, men nivået er ikke avskrekkende, så det er absolutt mulig å utrette ting i denne gruppa om ting klaffer.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49  Next
Page 45 of 49

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb