English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 333, 334, 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 26.06.2020 11:03    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
RBK vant the double i sesongen Kåre måtte gå. ... Men, her er forumet/styret uenig med meg...


På dette punktet vil jeg vel påstå at det er veldig mye som tyder på at vi vant serien til tross for og ikke på grunn av Kåre, samt laber kvalitet på motstanden. Det som var av suksess den sesongen må Coolen - som til tross for null tid rakk å rette opp store problemer i Kåre-stilen - få minst halve æren for.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Blodstrupmoen
Veteran


Joined: 11 Apr 2006
Posts: 1026

PostPosted: 26.06.2020 11:40    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Utrolig mye svada som kom fra Horneland før sesongen.
Da var alt så mye bedre. Kondisen var bedre og troppen var bedre og garderoben var bedre og samhandling bedre. Bare tullprat. Alt var jo mye værreog alt var skjørt som kjekks.


Altså... De fleste trene prøver å være positive før sesongen starter. Ikke minst for spillergruppas del at treneren har tro på dem.
Og det kan jo godt hende at de var blitt gode på de de øvde på når de var på trening, problemet var at det de øvde på overhodet ikke fungerte i en faktisk kamp.

Det ble jo et poeng ut av at de øvde jo aldri på å spille kamp da de sjelden trente på full bane eller relasjoner 11 mot 11.

Så jeg trur Horneland til en viss grad trudde på det han sa og prøvde også å holde moralen oppe, men han famlet rundt i blinde da han prøvde å lære laget 4-3-3 og å styre kamper, som ikke er hans filosofi eller ekspertise i det hele tatt.

Så Hornelands karriere i RBK oppsummert.
Positvt:
- et godt nok forsvar, hvertfall I Norge
- blitt kvitt en del høytlønnede spillere som er på vei ned, Søder, Mike, Bendtner...

Negativt:
- dårlig start med mye krangling med Haugesund
- forferdelig dårlig "bakrunnsjekk" da Horneland har en helt annen filosofi enn RBK/Trøndelag har.
- et lag som ikke vet hvordan de skal spille, null samhandling
- jevnt over kjedelig og lite kreativ stall.
- forferdelige perioder hvor vi ser ut som vi kan rykke ned.
- bare kjøpt inn middelmådigheter, ingen tydelige arvtager etter de kvalitetspillerne som er solgt, sist Meling. Føler ikke lengre at vi hadde valset over alle med en riktig trener.


Håper en ny trener får i gang feks Ceide og kanskje Botheim, jeg er ikke så opphengt i 4-3-3 men offensiv, dominerende fotball må være et mål for Norges største klubb.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 26.06.2020 12:31    Post subject: Reply with quote

Syns denne mannen fortjener honnør. Dette var SIBs mann, og kan ikke noe for at det ble fullstendig krasj med måten vi ønsker å spille fotball på. Dette innså han selv og tilbød seg antagelig å trekke seg allerede etter kampen mot Molde.

Lykke til videre!
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 26.06.2020 13:26    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
PerO wrote:
I mitt hode er ikke Erik bare velkommen som supporter.

Han har vist seg som en hardtarbeidende hedersmann. Han er ung, som trener, så hvis han får mer erfaring og taket på en offensiv god spillestil, kan han fint være en kandidat på nytt om 5-10 år.


Vi så hvordan det gikk når Perry kom for andre gang. Han hadde blitt en dårligere trener. Mindre ydmyk og enda større tro på mindre trening og mer restitusjon. Risikoprosjekt.


Ja, men Horneland er en helt annen personlighet. Han er ung og lærevillig. Perry var ung og verdensmester.

Der Perry så på NAE som en trussel, så var Horneland senest i går på besøk for å prate fotball å lære.

Derfor ser jeg at det kanskje kan være mulig at han kan komme tilbake med mer erfaring og som en bedre trener. Spesielt hvis han holder kontakten og utnytter personer som NAE.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 26.06.2020 13:35    Post subject: Reply with quote

https://www.nrk.no/tronde...1.15069660


Hvem er det vi ser bakhodet av i bilde nr 3?
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 26.06.2020 13:38    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
senador wrote:
PerO wrote:
I mitt hode er ikke Erik bare velkommen som supporter.

Han har vist seg som en hardtarbeidende hedersmann. Han er ung, som trener, så hvis han får mer erfaring og taket på en offensiv god spillestil, kan han fint være en kandidat på nytt om 5-10 år.


Vi så hvordan det gikk når Perry kom for andre gang. Han hadde blitt en dårligere trener. Mindre ydmyk og enda større tro på mindre trening og mer restitusjon. Risikoprosjekt.


Ja, men Horneland er en helt annen personlighet. Han er ung og lærevillig. Perry var ung og verdensmester.

Der Perry så på NAE som en trussel, så var Horneland senest i går på besøk for å prate fotball å lære.

Derfor ser jeg at det kanskje kan være mulig at han kan komme tilbake med mer erfaring og som en bedre trener. Spesielt hvis han holder kontakten og utnytter personer som NAE.


Det er en del ting som taler i mot. Han er ydmyk, hardtarbeidende og grei, men typisk NFF inkompetent.

1. Han viser svak taktisk forståelse når han mener BG er et kontringslag. Taktikken vår slo helt feil ut. Flere eksempler tidligere på feil oppfattelse av lag.
2. Det ble ikke trent på hva skjer før siste 3-delen. Til og med jeg kunne fortalt ham det at det må terpes fra a til å på elleverbane mot 11 mann og du må aktivt instruere spillere i detaljene.
3. Vi har ikke vært gode defensivt under Horneland. Det er en myte. Det har vært meget enkelt å spille seg gjennom ledd.
4. Han benyttet Søderlund som ving i perioder. Det er nesten oppsigelsesgrunnlag i seg selv.

Spør du meg så bør en trener forstå disse punktene som en selvfølge selv om han er ung.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 26.06.2020 13:42    Post subject: Reply with quote

Willoch: Kan fort være Jørgen Stenseth.

Edit: Som selvfølgelig ikke er medlem av styret. Men med tanke på at sak på RBK.no lå ute i samme øyeblikk som Koteng og Horneland forlot Brakka, var han nok tilstede.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 26.06.2020 13:45    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Willoch: Kan fort være Jørgen Stenseth.

Edit: Som selvfølgelig ikke er medlem av styret. Men med tanke på at sak på RBK.no lå ute i samme øyeblikk som Koteng og Horneland forlot Brakka, var han nok tilstede.


Stenseth, kapteinsteamet med flere var tilstede på møtet, så det stemmer nok.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 26.06.2020 13:47    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er svært beklagelig at man bruker ord som NFF inkompetent, osv. Hva er det man egentlig sikter til da? Som et eksempel vil jeg tro at en fyr som Andreas Morisbak sitter med vesentlig mer kompetanse enn hele forumet her til sammen. Dette er naturligvis en digresjon, men lagt merke til dette flere ganger.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 26.06.2020 13:54    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Kamerat Ola wrote:
Han har sikkert gjort mye riktige for organisasjonen og administrasjonen, men på sportslige ansettelser har så godt som alt vært skivebom.


Det er tull. KI var vant mye og først 3. året som ikke gikk helt som planlagt, men KI ansettelsen var et sjakktrekk og akkurat det klubben trengte der og da.


Men det var jo bare flaks.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 26.06.2020 13:59    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Det er en del ting som taler i mot. Han er ydmyk, hardtarbeidende og grei, men typisk NFF inkompetent.

1. Han viser svak taktisk forståelse når han mener BG er et kontringslag. Taktikken vår slo helt feil ut. Flere eksempler tidligere på feil oppfattelse av lag.
2. Det ble ikke trent på hva skjer før siste 3-delen. Til og med jeg kunne fortalt ham det at det må terpes fra a til å på elleverbane mot 11 mann og du må aktivt instruere spillere i detaljene.
3. Vi har ikke vært gode defensivt under Horneland. Det er en myte. Det har vært meget enkelt å spille seg gjennom ledd.
4. Han benyttet Søderlund som ving i perioder. Det er nesten oppsigelsesgrunnlag i seg selv.

Spør du meg så bør en trener forstå disse punktene som en selvfølge selv om han er ung.


Også Eggen i tidlige år hadde masse feil, og masse punkter han ikke forsto. Eggen var temmelig taktisk naiv også. Men det som skiller Eggen (og Drillo) fra andre trenere i Norge, var at de studerte og analyserte hele tiden, både det de selv gjorde, og hva andre gjorde.

Foreløbig ser det ut som Horneland har litt av det samme. Så av utdannelse er han NFF, nå har han snakket med Eggen i 18 mnd. Da har han input fra 2 vidt forskjellige kilder.

Fortsetter han med det, samt øver i klubber hvor han får tid uten at presset blir for stort, kan også han utvikle seg veldig mye.
Back to top
View user's profile Send private message
DonQuiote
Rutinert


Joined: 22 May 2011
Posts: 770
Location: Vestfold

PostPosted: 26.06.2020 14:53    Post subject: Reply with quote

Horneland er en kjernekar. Ser ikke bort fra at vi ser han igjen på Lerkendal allerede i høst som FKH-trener. Han har stått fram og utfordret seg selv på en imponerende måte. All honør til han for det han gav. Tviler på at det blir en ny jobb i RBK noensinne, men mange andre klubber.

Har en mistanke om at han valgte å være litt vel distansert til spillerne. Det er spillernes valg i hver enkelt situasjon som utgjør spillestilen. Når backene nesten alltid velger trygghet med tilbakespill framfor å prøve et offensivt trekk så må det være mangel på veiledning og innstilling.
Til stadighet har det virket som spillerne ikke gjør som Horneland hadde sett for seg. Tror det betyr at han ikke har kommet under huden på spillerne. De vet ikke hva de skal gjøre hverken individuelt eller kollektivt. Et læringspunkt for Horneland må være kommunikasjon og rolle i møte med spillerne. Jeg kan selvsagt ta feil, men tror dette har vært noe av problemet.

Uansett, lykke til videre Horneland og takk for måten du prøvde på.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 26.06.2020 15:52    Post subject: Reply with quote

Det som taler mot Horneland for min del er at han ikke virker spesielt fremtidsrettet. Det er selvfølgelig svært romantisk med en trener som kjører den gamle skolen, kast laptopen i søpla og sier at det er best å gjøre alt selv. Litt sånn Rocky vs Drago. Sannheten er at fotballen har utviklet seg med stormskritt de siste 10-15 åra og man må gjøre så godt man kan for å ikke bare henge med men også tenke nytt. Der føler jeg ikke Horneland er.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 26.06.2020 16:15    Post subject: Reply with quote

Bananskrue:

Det er en stor svakhet. Men en leder kan faktisk ha områder han ikke kan, hvis han er klar over dette, og er flink til å omgi seg med peersoner som er sterke på hans svake områder. Han må nok ha en sterk analytiker i teamet siden det er noe han ikke behersker selv.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.06.2020 16:40    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Det som taler mot Horneland for min del er at han ikke virker spesielt fremtidsrettet. Det er selvfølgelig svært romantisk med en trener som kjører den gamle skolen, kast laptopen i søpla og sier at det er best å gjøre alt selv. Litt sånn Rocky vs Drago. Sannheten er at fotballen har utviklet seg med stormskritt de siste 10-15 åra og man må gjøre så godt man kan for å ikke bare henge med men også tenke nytt. Der føler jeg ikke Horneland er.


Uten at jeg skal forsvare Horneland på noen som helst måte (har tross alt vært rimelig kritisk) så skyldtes den utkastingen av tracking systemet at det var utgått på dato (eller ikke hengt med i tiden var vel frasen som ble brukt) og ikke ga den informasjonen de ønsket, og de har såvidt rukket å begynne å ta i bruk et nytt system som jeg forsto det. Jeg mener det var i en av Rasmus & Saga podcastene det kom frem.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3456
Location: Trondheim

PostPosted: 26.06.2020 16:44    Post subject: Reply with quote

Horneland hadde vel ansvaret for all trening i FKH.
I Norge har vi ikke Manager med mange trenere under seg som gjør jobben på felte.
Vi kan ikke ha en hovedtrener som ikke kan trene et lag fra a til å og å til a.
Horneland vil gå over i historien som den dårligste treneren vi har hatt. Og ansettelse prosessen av ham som den dårligste i historien. Det er fakta.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 26.06.2020 16:48    Post subject: Reply with quote

Synes PJH v.1 var mye verre, så fakta er det hvert fall ikke.
Men det er i grunn ikke så viktig
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 26.06.2020 18:04    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Det som taler mot Horneland for min del er at han ikke virker spesielt fremtidsrettet. Det er selvfølgelig svært romantisk med en trener som kjører den gamle skolen, kast laptopen i søpla og sier at det er best å gjøre alt selv. Litt sånn Rocky vs Drago. Sannheten er at fotballen har utviklet seg med stormskritt de siste 10-15 åra og man må gjøre så godt man kan for å ikke bare henge med men også tenke nytt. Der føler jeg ikke Horneland er.


Er det mulig å få banket inn i hjernebarken at dette IKKE var Hornelands verk??
Jeg har spurt Eirik om dette selv og han opplyste at det IKKE ble benyttet da klubben ikke hadde kompetanse til å analysere resultatene!

Selvfølgelig er det noen trenere som kan dete selv men Horneland ble verken forespeilet det som krav eller ahtt tid (det skjønner alle) til å lære seg dette.

Man har lov til å være frustrert og oppgitt over det Horneland fikk til i RBK, men hold det til fakta det er mer enn nok å ta av!

Skjerpings Evil Engel/uskyldig
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 26.06.2020 18:26    Post subject: Reply with quote

Nå nevnte jeg strengt tatt aldri trackingsystemet. Skjerpings! Wink

Dette handler ikke om ZXY-målingene og trackingsystemet som ble skrotet. Skjønt, jeg mener bestemt at en trener som skal ta et ordentlig steg og bli et ordentlig talent i norsk målestokk heller burde innsett at vi manglet kompetanse her og jobbet hardt for at dette er noe vi kan utvikle, heller enn å skrote det fordi vi mangler den kompetansen. Her mener jeg altså ikke at Horneland er noe verre enn hverken Kåre eller for den saks skyld Perry, som var like hjelpeløse på dette området.

Likevel, det er noe med helheten. Det finnes mye nyttig informasjon der ute både i form av forskning og analyse som ligger tilgjengelig på nett, men det blir vanskelig å få tilgang til det når laptopen ligger i søppelbøtta. Jeg syns på ingen måte det vitner om en trener som gjør sitt beste for å være i front av utviklingen.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 26.06.2020 19:53    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:

Er det mulig å få banket inn i hjernebarken at dette IKKE var Hornelands verk??
Jeg har spurt Eirik om dette selv og han opplyste at det IKKE ble benyttet da klubben ikke hadde kompetanse til å analysere resultatene!


Dette med laptoppen i søppelbøtta er vel relatert til at han i et intervju med Adressa rett etter ansettelsen sa at han ikke hadde til hensikt å pakke ut PCen som Rosenborg hadde kjøpt til ham og som sto på kontorpulten hans når han begynte i jobben. Han påpekte i det samme intervjuet at han brukte en gammel mobil som egnet seg til å sende sms-meldinger og å snakke med, og at kona var den som var mer teknisk anlagt og tok seg av diverse. Vi får anta han da for eksempel mente det å betale familiens regninger i nettbanken. Alt i alt så fremsto Horneland i det intervjuet som en mann som levde litt i fortida. En som kanskje ikke hadde fullført videregående skole, og som ikke hadde den utdanningen og nysgjerrigheten på den moderne utviklingen i treneryrket som en del av forgjengerne. I en klubb som Haugesund så var det kanskje greit, fordi klubben hadde færre ressurser og stilte færre krav til treneren ifht. å bygge et team rundt seg. Og selv om Horneland selv ikke behøve å kunne å bruke XZY-systemet selv eller å forstå i detalj de treningsmetodene en fysisk trener med la oss si en utdannelse fra idrettshøyskole hadde på repertoaret sitt, så burde han ha sett nytteverdien i å ansette personer med slike komplementære ferdigheter. På den måten konverteres Rosenborgs økonomiske fortrinn vis a vis de andre eliteserie-klubbene til sportslige fortrinn. Å kjøpe dyrere spillere og tilby de høyere lønninger enn hva de andre klubbene kan tilby, blir en enkel løsning på å skape seg et fortrinn. Jeg i alle fall forventer at en trener i Rosenborg klarer å utnytte de ressursene klubben har til å bygge et støtteapparat som ligger i front av den sportslige utviklingen i idretten generelt og fotball spesifikt, på nivå med de beste klubbene i Norden, Nederland m.fl.

De fleste tidligere trenerne vi har hatt siden 80-tallet har vel alle vært høyere utdannet. Fritjof var vel revisor-utdannet, og Tørum hadde studert på idrettshøyskolen, mens de fleste andre som Eggen, Bjørn Hansen, PJ Hansen, Sollied, By Rise, Hamrén og Janne J alle hadde lærerutdannelse eller en Cand. Mag. eller lignende.

Såkalt signal-teori viser til hvordan arbeidsgivere ikke bare ser etter og ansetter de med høyere utdannelse fordi jobbsøkeren har ervervet seg en spesifikk kompetanse som er nødvendig for å utføre en bestemt arbeidsoppgave, men vel så mye det at utdanningen sender et signal til arbeidsgiveren om at kandidaten har vært ambisiøs, motivert og hatt den nødvendige gjennomføringsevnen som kreves for å fullføre en utdannelse, gjerne på normert tid og med et ok resultat.

Når man har en litt arrogant holdning til skole generelt, eller det å lære seg å bruke og nyttegjøre seg en PC (som arbeidsgiveren Rosenborg tydeligvis antok at en moderne arbeidstaker og øverste sportslige ansvarlige er innstilt på å gjøre), så sender det ut et veldig dårlig signal.

Horneland var sikkert en grei fyr som gjorde sitt beste for at laget skulle lykkes, men Rosenborg trenger en trener som er mer visjonær og hakket hvassere enn de som har gått "livets harde skole".
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 26.06.2020 20:00    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:

Horneland var sikkert en grei fyr som gjorde sitt beste for at laget skulle lykkes, men Rosenborg trenger en trener som er mer visjonær og hakket hvassere enn de som har gått "livets harde skole".


Sigh.. okahy men det var ikke en sånn trener de ansatte...

burde strengt talt bygget opp det støtteapparatet han trengte rundt ham...
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongen
Senior


Joined: 12 Nov 2012
Posts: 128
Location: Oslo

PostPosted: 26.06.2020 20:20    Post subject: Reply with quote

Jeg synes dette er bare trist. Måten avgangen til Kåre og ansettelsen av Eirik skjedde på gjorde at han var sjanseløs før han hadde startet. Nå har det vel også vist seg at filosofien til Horneland (som forventet) ikke passet i RBK. Men nettopp det at så mange var mot ham og filosofien hans før han hadde startet, gjorde jobben vanskelig, om ikke umulig.

Som megastor fan av Bruttern fra barndommen, digget jeg det meste ved ham da han ble ansatt. Da han dro og etter rettssaken hadde han på alle måter mistet en stor fan, for å si det på en ekstremt mild og pen måte. Det var motsatt med Horneland.

Da Hodneland kom var jeg skeptisk til fyren og negativt innstilt til fotball-CVen hans. Nå som han drar, har jeg blitt glad i mannen, men dessverre ikke spillestilen.. Han har stått med rak rygg gjennom hele perioden, til tross for negativt mediatrykk og supporternes vrede. Det står det respekt av. Skulle han en dag bli en god 4-3-3-trener, er han hjertelig velkommen tilbake som trener på Lerkendal. Kan ikke si det samme om forgjengeren hans.

Tusen takk for innsatsen, Eirik Horneland!
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 26.06.2020 22:35    Post subject: Reply with quote

Troillongen wrote:
Jeg synes dette er bare trist. Måten avgangen til Kåre og ansettelsen av Eirik skjedde på gjorde at han var sjanseløs før han hadde startet. Nå har det vel også vist seg at filosofien til Horneland (som forventet) ikke passet i RBK. Men nettopp det at så mange var mot ham og filosofien hans før han hadde startet, gjorde jobben vanskelig, om ikke umulig.

Som megastor fan av Bruttern fra barndommen, digget jeg det meste ved ham da han ble ansatt. Da han dro og etter rettssaken hadde han på alle måter mistet en stor fan, for å si det på en ekstremt mild og pen måte. Det var motsatt med Horneland.

Da Hodneland kom var jeg skeptisk til fyren og negativt innstilt til fotball-CVen hans. Nå som han drar, har jeg blitt glad i mannen, men dessverre ikke spillestilen.. Han har stått med rak rygg gjennom hele perioden, til tross for negativt mediatrykk og supporternes vrede. Det står det respekt av. Skulle han en dag bli en god 4-3-3-trener, er han hjertelig velkommen tilbake som trener på Lerkendal. Kan ikke si det samme om forgjengeren hans.

Tusen takk for innsatsen, Eirik Horneland!

flott sagt. Vitner om god sportsånd, hvilket er relativt sjelden vare her inne.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 26.06.2020 22:56    Post subject: Reply with quote

Rayman wrote:
enojado wrote:
Kamerat Ola wrote:
Han har sikkert gjort mye riktige for organisasjonen og administrasjonen, men på sportslige ansettelser har så godt som alt vært skivebom.


Det er tull. KI var vant mye og først 3. året som ikke gikk helt som planlagt, men KI ansettelsen var et sjakktrekk og akkurat det klubben trengte der og da.


Men det var jo bare flaks.


Ja, på en måte var det flaks fordi KI er en likanes kar med mye humor kombinert med en attraktiv spillestil som spillerne adopterte umiddelbart. Jeg tør påstå at KI tok over en av de mest talentfulle rbk-stallene på mange år, og når dette falmet så startet sutringen med at fotballen har utviklet seg osv. osv. Men at det var et perfekt tidspunkt for en profil som KI å komme inn på laget er det ingen tvil om. Første hele sesongen til KI var jo en fest med til tider fantastisk fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 27.06.2020 11:23    Post subject: Reply with quote

Takk og lov at denne mannen nå er borte. Brenn navneskiltet, begrav asken og salt jorden der den ligger.

Lukk tråden og la oss glemme disse årene så fort som mulig.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 333, 334, 335, 336, 337  Next
Page 334 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb