English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 334, 335, 336  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kai88
Veteran

PostPosted: 21.12.2018 20:46    Post subject: Reply with quote

Er du skinnvesten?
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 21.12.2018 20:48    Post subject: Reply with quote

Hvilken klubb sender treneren sin på speidertur til Amerika, mens han forhandler med en annen klubb? Hvilken trener reiser på en slik tur i en slik situasjon? Hvilken klubb venter med å hente en trener til klubben til etter at ny kontrakt er underskrevet ved forrige klubb? Her er det mye snodig på en gang. Bør komme en særdeles god forklaring fra styret i denne prosessen. Med forbehold om at Horneland faktisk er på vei inn som hovedtrener.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 21.12.2018 20:52    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Hvilken klubb sender treneren sin på speidertur til Amerika, mens han forhandler med en annen klubb? Hvilken trener reiser på en slik tur i en slik situasjon? Hvilken klubb venter med å hente en trener til klubben til etter at ny kontrakt er underskrevet ved forrige klubb? Her er det mye snodig på en gang. Bør komme en særdeles god forklaring fra styret i denne prosessen. Med forbehold om at Horneland faktisk er på vei inn som hovedtrener.

Skal Koteng & CO plutselig svare for hvorfor Haugesund sender treneren sin til Amerika og nå?
Her er det jammen mye rart.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 21.12.2018 21:01    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Det å signere i november og allerede være overgangshore er så lite Bjørn Hansen som det går an å komme. Bjørn Hansen lå an til å lede klubben til gull i 85, men fant på eget grunnlag ut at det var best om han gikk av for å sikre gullet.

Ad signering så er det jo sånn det funker med sånne jobber. Er da helt fint å skifte mellom sesonger, og med en kontrakt på plass så får klubben mer igjen. Mer penger for valutaen sin som de sier.

Men hvis du lurte på om det var signeringsoppførselen jeg ønsket å sammenlikne med? Nei, det var altså ikke det. Snarere Bjørns ferdigheter, og rollen som høykompetent makker til Nils Arne. Men du skjønte nok det.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 21.12.2018 21:06    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Dette må vel få konsenkvenser for styret

Det bestemmer vel medlemmene på årsmøtet det, som hvert år siden 1917 ...

Jeg tviler sterkt på om det kun blir Horneland, men selv om så skulle være tror jeg ikke det blir det største rabalderet i verden på årsmøtet. Koteng sjøl er jo ikke på valg en gang.

Ratatosk wrote:
Hvilken klubb sender treneren sin på speidertur til Amerika, mens han forhandler med en annen klubb?

Åååå jeg vet jeg vet jeg vet! La meg svare!

Haugesund?

Last edited by haavarl on 21.12.2018 21:14; edited 1 time in total
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 21.12.2018 21:21    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Ratatosk wrote:

Skal Koteng & CO plutselig svare for hvorfor Haugesund sender treneren sin til Amerika og nå?
Her er det jammen mye rart.

Ser at jeg ordla meg litt rart i denne sammenhengen. Styret skal selvsagt ikke svare for Haugesunds prioriteringer, men for selve trenerprosessen. En prosess som virker veldig snodig, hvis media framstiller det rett. Veldig mange rare situasjoner som minner om hastverk og dårlig arbeid. Lite som tyder på at trenerprosessen har gått siden august/september. Speiderturpoenget var egentlig ment til å understreke at Horneland ser ut som ett panikkalternativ, og ikke en gjennomtenkt og ønskelig løsning.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 21.12.2018 21:23    Post subject: Reply with quote

Notorisk toilprat wrote:
Det er hovedtrenerjobben han er tiltenkt.

Tror jeg vet hvem broren din er.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 21.12.2018 21:32    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

Ratatosk wrote:
Hvilken klubb sender treneren sin på speidertur til Amerika, mens han forhandler med en annen klubb?

Haugesund?

Dette kalles et retorisk spørsmål på fagspråket. Dersom begrepet er ukjent, kan det googles😉
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 21.12.2018 21:40    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
KitWalker wrote:
Dette må vel få konsenkvenser for styret

Det bestemmer vel medlemmene på årsmøtet det, som hvert år siden 1917 ...

Jeg tviler sterkt på om det kun blir Horneland, men selv om så skulle være tror jeg ikke det blir det største rabalderet i verden på årsmøtet. Koteng sjøl er jo ikke på valg en gang.

Ratatosk wrote:

Haugesund?

Medlemmene kan vrake hele styret hvis de er misfornøyd med den jobben styret har gjort. Så om Koteng ikke er på valg så er han ikke fredet for det.

Blir Horneland hovedtrener og den som rapporterer til styret, vil jeg forvente at medlemmene legger inn mistillitsforslag til dagens styret og det vil bli et ekstraordinært årsmøtet der et helt nytt styre skal velges.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 21.12.2018 21:41    Post subject: Reply with quote

Om prosessen er snodig eller ikke blir vell først avgjort når resultatet av prosessen foreligger. Dumt å dømme egget til høna før høna har verpa Confused Smile
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 21.12.2018 21:46    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Medlemmene kan vrake hele styret hvis de er misfornøyd med den jobben styret har gjort. Så om Koteng ikke er på valg så er han ikke fredet for det.

Blir Horneland hovedtrener og den som rapporterer til styret, vil jeg forvente at medlemmene legger inn mistillitsforslag til dagens styret og det vil bli et ekstraordinært årsmøtet der et helt nytt styre skal velges.

Selvsagt korrekt at Koteng kan vrakes, og, ekstraordinært årsmøte kan det bli hver gang 2/3 av medlemmene er enige. Men jeg forventer at så ikke skjer.
Captain
Veteran

PostPosted: 21.12.2018 21:47    Post subject: Reply with quote

Tror ikke vi skal dømme styret nord og ned, det er trossalt ikke presentert noen ny hovedtrener/assistenttrener. Ingen her inne på forumet vet hva styret foretar seg, hvordan de tenker, og hvilken trener de har innstilt. Vi får vente i spenning til det er bekreftet, noe det sikkert blir ila. de nærmeste dagene.
Jonas
Veteran

PostPosted: 21.12.2018 21:48    Post subject: Reply with quote

Har hele tiden hatt troen på at Horneland skal presenteres som en del av et team, men Kotengs uttalelser og VG sin artikkel får meg til å tro at klubben nå har fått et endelig nei fra hovedtrenere lenger syd på kontinentet. Håper jeg tar feil og at Horneland ikke blir hovedtrener, men heller mot at vi rett og slett ikke er attraktive nok til å tiltrekke oss noe særlig med navn eller rett profil.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 21.12.2018 21:48    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Dette kalles et retorisk spørsmål på fagspråket. Dersom begrepet er ukjent, kan det googles😉

Selvsagt, og svaret var et standard tullesvar i den kategorien der man later som retoriske spørsmål er stilt på ordentlig.
PerO
Veteran

PostPosted: 21.12.2018 21:52    Post subject: Reply with quote

Det vil vel være litt tidlig å kaste et styre for valget av trener før denne har fått ledet sin første offisielle kamp også.

Ser vel ikke bedre ut for klubben hvis medlemmene kaster styret pga av trenervalg og så gjør laget sin beste sesong på 10-15 år ved å vinne the double og komme til cl gruppespill.

Da fremstår iallefall klubben som en latterlig amatørklubb.

Best å se hva den/de nye trenerne får til før man drar endelige konklusjoner....
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 21.12.2018 21:58    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Ratatosk wrote:

Selvsagt, og svaret var et standard tullesvar i den kategorien der man later som retoriske spørsmål er stilt på ordentlig.

👍👍
Back to top
Vår Herre
Proff

PostPosted: 21.12.2018 22:00    Post subject: Reply with quote

Det kommer til å bli mye murring blant Kåre-tilghengerne om det viser seg at en "ukjent" haugesunder tar over. Sesongkortsalget går rimelig i dass, iallefall. Usikkerhet blant de som mente Kåre-sparkingen var riktig og latterliggjøring og sinne blant de som ville beholde Kåre er neppe noen stor suksessoppskrift. Horneland må prestere veldig overbevisende raskt om det skal fungere.
PerO
Veteran

PostPosted: 21.12.2018 22:08    Post subject: Reply with quote

Det må han. Horneland som hovedtrener starter definitivt med minuspoeng hos fansen. Men likevel... gode supportere støtter treneren til de ser at det er på tide å skifte han ut. 😊
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 21.12.2018 22:16    Post subject: Reply with quote

Jeg lanserer en ny teori. Horneland ansettes faktisk som hovedtrener, men får storfisken over seg som manager.
Trondhjemsen
Senior

PostPosted: 21.12.2018 22:44    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Jeg lanserer en ny teori. Horneland ansettes faktisk som hovedtrener, men får storfisken over seg som manager.

Hvilke av storfiskene som har blitt diskutert er en typisk manager type og ikke hovedtrener?
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 21.12.2018 22:45    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

Hva skjer da med SD-rollen?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 21.12.2018 22:50    Post subject: Reply with quote

Trondhjemsen wrote:
Hvilke av storfiskene som har blitt diskutert er en typisk manager type og ikke hovedtrener?

Tja si det du. Ingen? Mange? Det er jo en del større klubber som har én fyr som bestemmer på feltet, som hovedtrener, og en annen som tar taktikk, kampledelse og slikt. Solskjær drev jo slik med Dempsey som trener, for å ta et nært og "kjært" eksempel.

KitWalker wrote:
Hva skjer da med SD-rollen?

Det sier ikke teorien noe om; men man kan jo se for seg et overordnet sportslig ansvar for hele klubben inkl. talentsatsing, mer stategisk satsing rundt f.eks. støttefunksjoner osv, spillerlogistikk osv.
KitWalker
Veteran

PostPosted: 21.12.2018 22:52    Post subject: Reply with quote

Horneland styrer treningene, manageren observerer treningene. Laguttak og kampledelse tar manager i lag med hovedtrener men manager har siste ord i uttak og avgjørelser i kamp. Manager styrer kjøp og salg, SD sørger for at kjøp og salg blir gjennomført.
Manager rapporterer til styret.
Noe sånt?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 21.12.2018 22:54    Post subject: Reply with quote

Noe sånt. Har en magefølelse rundt det.

Kan selvsagt være peking and'en på den nyåpnede restauranten her i byen, den smakte litt pussig --
Trondhjemsen
Senior

PostPosted: 21.12.2018 22:59    Post subject: Reply with quote

Ser verken for meg at Sollied eller Hjulmand er typer som ikke vil være på feltet. Men kanskje noen av de andre fiskene liker å holde skoene tørre.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 334, 335, 336  Next
Page 4 of 336

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb