English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 277, 278, 279 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2550

PostPosted: 02.04.2020 22:26    Post subject: Reply with quote

Jepp. Ikkeno å stresse med. Han har ikke bevist noe spektakulært hittil og lite som tyder på endring. Selv om jeg tror resultatene blir bedre i år (med Skjelbred og Doff inn på midtbanen)
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 02.04.2020 22:29    Post subject: Reply with quote

Tipper kontrakten blir forlenget om vi må vente til Høsten med seriestart. Om seriestart blir før det så trur jeg det blir utsatt til vi får se om det blir fremgang eller samme gamle. Selv er jeg drittlei Corona nå til det punktet hvor jeg heller ser Perry-ball over å vente lenger.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 02.04.2020 22:36    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke sjekket så nøye, men det kan tenkes at også flere er enige i at det å se fotball er bedre enn en pandemi.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 02.04.2020 22:57    Post subject: Reply with quote

Jeg oppfattet det som at det ble argumentert for begge deler samtidig. Confused
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 595
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.04.2020 00:40    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Denne ufriivillige pausen tjener nok til laget og Hornelands fordel, på flere måter.


Godt innlegg Tommel'n opp!
Håper du får rett.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.04.2020 16:25    Post subject: Reply with quote

– Vi har tatt mye av ryddejobben, og gjenskapt tillit internt, sier treneren.

Og fortsetter:

– Da vi kom inn i fjor opplevde vi at tillitsgrunnlaget internt i klubben var tynnslitt. Det virket fastlåst: Man var lite forente, og lite samhandlende.

– Hva legger du i «mye av ryddejobben»?

– Jeg mener vi har plassert et tydelig lederskap der lederskapet må være. Jeg synes også at vi har gjenskapt en god treningskultur, tatt tilbake et kollektivt tankegods og at vi har skapt en prestasjonsgruppe som igjen er helhetlig og går i takt, svarer han.

(...)

– Tidslinjen i dialogen er godt forankret i kontrakten, og vi har god tid. Vi har ikke vært opptatt av å opprette en dialog rundt dette fra vår side, da alt er tidfestet og det føles godt avtalt allerede.

– Tidfestet? Når er den datoen?

– Det husker jeg ikke nøyaktig på stående fot. Men vi har fremdeles god tid.

– Hva kan du si om klausulen i kontrakten?

– Innholdet i avtalen er godt regulert mellom RBK og oss. Den ivaretar begge parter på en fornuftig måte, svarer Horneland.

Les mer: Åpenhjertig RBK-sjef: – Tilliten var tynnslitt. Vi har tatt mye av ryddejobben
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 03.04.2020 22:45    Post subject: Reply with quote

Tydeligvis vært mange småkonger, og dessverre er det mer og mer som tyder på at (også) Jensen var et råttent eple i kurven. Dette er selvfølgelig noe av risikoen ved lite turnover, og når man begynner å gi posisjoner og privilegier er disse fryktelig vanskelig å reversere. Det er for meg nok et signal på at Ingebrigtsen ble så opptatt av å være kompis at han glemte å være sjef, uten at den snøballen trengs å rulles igang igjen.

Vi får håpe harmonien er god i gruppa nå, og at de som eventuelt trakk i en annen retning enn resten er borte. Sistnevnte gjelder for øvrig også utenfor treningsfeltet.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.04.2020 20:23    Post subject: Reply with quote

Er vel riktig det, Zorac. Det som er så merkelig er at dette har man latt skure og gå i lang tid. Det som er helt kritisk nå er at klubben har lært og forstått disse mekanismene. Hvilke tiltak gjør man for å ikke havne i den situasjonen på nytt?
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 04.04.2020 21:11    Post subject: Reply with quote

Interessant å høre Horneland prate. For det gjør han godt. Tankene går til Odd Iversen: «Du prate som ein Gud, men spælle som ei fett!». Til Eggen i sin tid.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.04.2020 00:42    Post subject: Reply with quote

Skammelsrud sier han håper styret ikke tar noen avgjørelse før etter at det er blitt spilt noen seriekamper.

– Koronakrisen endrer mye, og jeg tror både klubb og trenere vil se utviklingen an før man bestemmer seg. I dét ligger også resultater, sier han.

– Har RBK en mulighet til å vente med avgjørelsen, ville jeg ha benyttet med av den, sier Mini.

– Vinner RBK kun én av de fem første kampene, så kan det ikke fortsette. Men ut fra det jeg har sett i vinter, tror jeg ikke de starter svakt i år, legger han til.

Les mer: RBK-sjefens kontrakt går snart ut: Her er ekspertenes dom over Horneland
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 05.04.2020 10:50    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Interessant å høre Horneland prate. For det gjør han godt. Tankene går til Odd Iversen: «Du prate som ein Gud, men spælle som ei fett!». Til Eggen i sin tid.


Dagens!
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 05.04.2020 10:58    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Åpenhjertig RBK-sjef: – Tilliten var tynnslitt. Vi har tatt mye av ryddejobben


Ja, det er nesten rørende å lese alt Horneland har bidratt med etter at han kom til klubben.

Skrytpave er vel det som jeg tenker mest på slik han uttaler seg.

Synd han ikke evner å få laget til å spille god fotball. Det er tross alt det som det handler om.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 05.04.2020 12:32    Post subject: Reply with quote

Horneland har ikke bevist noe som helst, dessverre. Jeg liker mentaliteten hans, men kompenserer på langt nær for den fotballen vi får servert.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 05.04.2020 14:17    Post subject: Reply with quote

Vi brukte vel 6 mnd høsten 2018 uten å finne noen bedre trener enn Horneland, så med mindre man har noen konkrete alternativ nå, er det vel lite sannsynlig at vi klarer å finne noenbedre erstatter høsten 2020, og da kan man like gjerne gi han et år til.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 05.04.2020 14:47    Post subject: Reply with quote

Tja, hvis vi for eksempel kjører en reell prosess og lander på beste kandidat, så finner vi sikkert et titalls bedre kandidater. I Horneland tilfellet så var det kompisen til Bjørnebye som han ønsket, og som det virker som Koteng også la sin elsk på. Men det var helt sikkert ikke beste kandidat/mest merriterte kandidat vi kunne fått.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 05.04.2020 18:03    Post subject: Reply with quote

Finnes det noen indikasjon på at den forrige prosessen ikke var reell? Hvilke indikasjoner har vi eventuelt på det? Mitt inntrykk var at klubben/styret grovt overvurderte hvor attraktivt det var for utenlandske trenere å trene RBK, og etter å ha fått nei i øst og vest, endte opp med «den eneste» som faktisk kunne tenke seg jobben. Dermed er jeg rimelig skeptisk til om vi som klubb er mer attraktive nå enn for to år siden.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 05.04.2020 19:42    Post subject: Reply with quote

Dette begynner å bli så lenge siden at jeg sliter med å holde fakta-tunga rett i munn, men ja; Det finnes absolutt indikasjoner på at prosessen ikke var reell.

Haugesund var raskt ute med å anklage RBK for kontakt tidlig i august(?), mens RBK i starten nektet for at det var noe annet enn to kompiser som tilfeldigvis snakket sammen. Senere kom det vel frem at det nok ble overordnet diskutert muligheter allerede da.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 06.04.2020 09:33    Post subject: Reply with quote

Man leser mye rart på internettet men at det ble kjørt en "skinn-prosess" i et halvt år med tanke på å til slutt ansette Hornis er jo det reneste sludder og på grensen til konspi.

Et par utenlandske samt minst en norsk kandidat ble jo beviselig kontaktet og tilbydd jobben før Horneland. Og så har man sannsynligvis andre kandidater som er noenlunde proffe og ikke røper alle tilbud de får til media.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Goran
Proff


Joined: 17 Jul 2008
Posts: 457

PostPosted: 06.04.2020 09:50    Post subject: Reply with quote

Som Adresseavisen skriver i dag, vi må få signert Horneland før en større klubb stikker av med han.
_________________
Stopp forfølgelsen av de paranoide!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.04.2020 15:08    Post subject: Reply with quote

Kommentarene til Løfaldli kan være særdeles nyttige for RBK, i forhold til å vite hva man absolutt ikke bør gjøre. Fyren får Kroken til å fremstå kompetent, og det sier ikke så rent lite.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 06.04.2020 16:21    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden, det er helt greit å mene at det er reneste sludder, og det er ofte vanskelig å bevise urent trav i slike prossser.

Men det er jo bra lættis om man helt og holdent tror på at Per Joar Hansen, Kåre Ingebrigtsen og Eirik Horneland var de desidert mest merriterte trenerne RBK klarte å lande på tidspunktene de ble ansatt som trener.

RBK har en lang litt vond tradisjon innad i gangene der kandidater gjerne er plukket før prosssen starter, og etter en lang og god prosess så landet man tilfeldigvis på den kandidaten.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.04.2020 19:52    Post subject: Reply with quote

Den nevnte kommentaren:

Nå som sesongen tidligst kommer i gang på tidligsommeren, får vi ikke et skikkelig svar på hvor slagkraftig Horneland og årets RBK-utgave er før tidligst til høsten.

Skulle Rosenborg oppleve en svikt som i fjor, vil Hornelands tid som sjef være over, uansett lengde på kontrakten. Men skulle Rosenborg ta steget til topps og underholde Lerkendal-publikummet, vil treneren raskt bli attraktiv for andre klubber.

SÃ¥ kjapt snur det i fotballen.

Nettopp det å unngå et slikt scenario, der Horneland på vei opp drar gratis til en større klubb, er én årsak til at RBK-styret ikke bør vente med en avgjørelse. Men viktigere er det at en ny avtale allerede nå vil skape ro, unngå spekulasjoner og gjøre arbeidsforholdene best mulig både for Horneland og spillerne.

Les mer: RBK bør forlenge med Horneland nå

Et viktig poeng er uansett at det blir billigere å kvitte seg med Horneland i løpet av sesongen dersom man ikke forlenget blindt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.04.2020 20:22    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner godt at de som har ståltrua på Horneland mener at vi bør forlenge nå. Ellers må jo de gruglede seg til å eventuelt få rett.

Jeg tror jo også at det har blitt gjort en jobb med å få alle til å trekke i samme retning hele tiden, og jeg tror dessuten ikke den jobben er begrenset til spillerstall. Forvaltet riktig kan vi ta med oss mye av den jobben som er gjort utenfor matta, selv om prestasjoner på gresset har vært tvilsomme.

Det jeg derimot har en mistanke om, er at denne elimineringen av dissens ikke nødvendigvis er kompatibelt med å konkurrere på det nivået vi ønsker. Vel kan det hende det styrker troen på det man driver med, men det gjør også at vi legger omtrent hele vår fagkunnskap på én person, og blir lite mottakelige for innspill.

Jeg tror jo et lag i vår posisjon nå for tiden er nødt til å kunne balansere det hjemlige med det ukjente. Trønderske rollespillere og utenlandske ferdigheter. Trenere med lokal forankring og trenere med bakgrunn i andre og sterkere? fagmiljø. I dette ligger det et krav om å kunne håndtere en spenning mellom det ulike deler av spillerstall og apparat mener er veien til Rom, og kombinere det med en tydelig ansvarsfordeling.

Jeg tror ikke det er mulig for oss å operere med en vennligsinnet diktator i opplyst enevelde, med kun lokalproduserte brikker på brettet. For det første har det blitt for tungt for alle å oppdrive god nok alabaster til brikkene, og for det andre er det ingen ting som tyder på at vi har noe trenergeni bak spakene. Og det er ikke til forkleinelse for Horneland, for hvem er vel det? Hvem, om noen, fortjener å omdefinere vår identitet fra bunnen opp, og kvitte seg med alle bedrevitere?

Når man snakket om behovet for å ta et skritt vekk fra arven etter Eggen, så var det alltid tanken om å finne en ny Eggen som var mest hemmende for oss. Det er en hvit hval, som Hofseth og Skammelsrud junior. Vi vant i Lotto, og nå vender vi stadig tilbake til å bruke gevinsten på nye kuponger i stedet for å investere klokt.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 06.04.2020 20:27    Post subject: Reply with quote

Det er jo blitt dokumentert en del aspekter av denne prosessen, noe som det har vært referert til og diskutert i denne tråden tidligere. Så får alle og enhver avgjøre hva de synes om det som er blitt sagt.

Det vi vet - med mindre folk direkte involvert i prosessen ljuger for åpen mikrofon, selvsagt - er at Bjørnebye henvendte seg til Horneland tidlig i kartleggingen for å spørre om han kunne tenke seg å stå på en short list. Det takket haugalendingen i utgangspunktet nei til, da han heller ville være assistent enn hovedtrener i Rosenborg. Det krevde en del bearbeiding, "overtaling", og selvransakelse før Horneland til slutt ble klar.

I tillegg er det mye som tyder på at man så for seg en løsning med Hjulmand som hovedtrener assistert av Horneland. Da dansken til slutt ble uaktuell, kastet man ut et mer desperat og grovmasket nett og forhørte seg om blant annet Bakke. Det ble noen nei her også før Horneland til slutt takket ja og fikk med seg Emberland og Rambo.

Veldig mye peker i retning av at i hvert fall Bjørnebye ønsket Horneland i en eller annen rolle i trenerteamet om ikke fra dag én, så svært tidlig.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Lamagu
Senior


Joined: 30 Mar 2018
Posts: 108

PostPosted: 07.04.2020 21:31    Post subject: Takk Rosenborg! Reply with quote

Forlenge med Horneland? Takk Rosenborg! I disse Corona-tider er det godt å vite hvor man kan spare penger. 2-3 sesonger borte fra Lerkendal, medfører en innsparing på ca 20.000,- kroner, minst.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 277, 278, 279 ... 335, 336, 337  Next
Page 278 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb