English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 276, 277, 278 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 29.03.2020 13:51    Post subject: Reply with quote

Det ville vært en idiotisk avgjørelse. Så får ihvertfall håpe man avventer ny kontrakt til uka den går ut. Horneland får ALDRI et bedre tilbud i 2020 enn forlengelse med RBK, vi trenger ikke forhaste oss med noen forlengelse.

Og siden han har ledet RBK under noe av den dårligste prestasjon og resultater nålevende supportere har opplevd, så ville det jo vært helt tullete å forlenge.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 29.03.2020 14:05    Post subject: Reply with quote

Jeg antar at han får et års forlengelse i første omgang.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 29.03.2020 14:24    Post subject: Reply with quote

Hvorfor i all verden skal han få forlengelse?
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 29.03.2020 14:34    Post subject: Reply with quote

Jeg antar at klubben kommer til å gi ham det uavhengig av hva slags argumenter jeg personlig finner for eller imot. Jeg vil tro de synes at de ser tilstrekkelig utvikling.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 29.03.2020 18:49    Post subject: Reply with quote

Hvordan i all verden skal de klare å se noe som ikke finnes?
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 29.03.2020 20:13    Post subject: Reply with quote

Jeg mener treningskampene viste fremgang og at humør og holdning i spillerstall tyder på at de er inne på noe. 6 spilte kamper med totalt 20 skårede mål er ok. 3,3 mål i snitt (selv om motstanden naturligvis er varierende.)

Jeg synser ut fra hva jeg tror de tenker, og slik tror jeg de tenker. Hvis tendensen fra de siste treningskampene gir utslag i spillet som viser seg når vi kommer i gang regner jeg med at det holder for forlengelse.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 29.03.2020 20:49    Post subject: Reply with quote

Vel, jeg så noen av de treningskampene du sikter til. Full krise defensivt som vanlig, flere av målene ut av tilfeldigheter og kaos. Som vinden mot Ranheim. Mål er mål, men det har vært svært varierende prestasjoner i oppkjøringen. Som i 2019. Men for all del, det har vært glimtvis tendenser til bra spill, som i EL kvalik.

Den sterkeste tendensen og den oftest synlige tendensen under Horneland er imidlertid at mannen ikke er en god nok trener for Rosenborg.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 29.03.2020 21:32    Post subject: Reply with quote

Alt vil jo fremdeles avhenge av hvordan laget faktisk vil se ut når kampene begynner.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 30.03.2020 00:28    Post subject: Reply with quote

Ja tror du det?

Selv tenker jeg at det er viktig å få bevist at det fungerer kjapt. Tror nemlig at Koteng&co har fått nok. Horneland har nå et siste halmstrå for å levere så det svir fra første spark på ballen.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 30.03.2020 08:49    Post subject: Reply with quote

Horneland er ekstremt avhengig av en god seriestart når den tid kommer. Men det var fremgang i oppkjøringen, det er det ingen tvil om. Å si at den var lik 2019-oppkjøringen er det rene vanvidd.

Det som har vært helt elendig defensivt i flere av kampene i vinter, har vært at RBK slipper inn mål på alle sjanser imot. Kristiansund hadde tre sjanser og tre mål før pause. Alle kom på grunn av personlige feil.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 30.03.2020 12:26    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvordan det blir med overgangsvindu i sommer for norsk serie?

Får vi forsterket på midtstopperplass, så skal det godt gjøres å ikke surfe i toppen av serien fra starten av sesongen.

Horneland må nok uansett prestere og overbevise før han blir tilbudt ny kontrakt, en gang ut på høsten. Kontraktsforlengelse basert på treningskamper etterfulgt av en dårlig sesongstart... da tror jeg Rosenborg damer vil trekke mer publikum enn herrelaget etter hvert. Cool
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.03.2020 17:44    Post subject: Reply with quote

Siste nytt: Overgangsvinduene
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 31.03.2020 09:15    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke tenke meg at det blir noen kontraktsforlengelse før kampene kommer i gang igjen, i alle fall ikke mer enn en eventuell tilpasning til sesonglengde. Jeg tror nok begge parter er fullstendig inneforstått med at det må presteres opp mot gullnivå i tellende kamper før det kan være aktuelt. Fjoråret var et skudd for baugen, og klubben vil nok ikke risikere å sitte med en trener som ikke fungerer under kontrakt.

Samtidig gjør jo denne situasjonen at forlengelse er mer sannsynlig enn tidligere, gitt at kvalitet og resultater er sånn noenlunde til stede når det først starter opp. Den vil nok sitte litt løsere, situasjonen tatt i betraktning. Men det vil ikke skje noe før det nærmer seg utløp.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 31.03.2020 11:02    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke de bruker mye tid på å tenke hva som skal skje etter sesongen gitt omstendighetene.

Så kan det vel fort bli snakk om forlengelser med de månedene som trengs for at spillere og trenere er med sesongen ut.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 31.03.2020 11:18    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det lett kan bli en tredje sesong da resultatene fra denne sesongen vil uansett bli rare, og være preget sterkt av denne situasjonen vi befinner oss i. Med mindre vi skulle rykke ned da...
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 31.03.2020 11:29    Post subject: Reply with quote

Det tror jeg ikke Horneland har kapital til.

Med sølv i fjor kunne han ha tålt en tredje til femteplass i en 'merkelig' sesong av ukjent format, men med fjorårets svake sesong i banken må han vise at laget er ordentlig konkurransedyktig. At han kan få laget til å prestere stabilt bra.

Ellers er veien kort for en eventuell annen trener som viser gode ting over tid. Knudsen kan fort bli meget aktuell dersom Glimt trosser spilleravgangene og gjør nok en sesong over Rosenborg. Rykter om tøffe treninger, og definitivt den mest Rosenborg-attraktive fotballen i ligaen; han trenger egentlig bare å vise at det ikke er et blaff, at det ikke hang bare på Evjen og flyten.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 31.03.2020 13:08    Post subject: Reply with quote

Denne ufriivillige pausen tjener nok til laget og Hornelands fordel, på flere måter.

- Tiden går og folk har fått mye annet å tenke på enn sport og fotball. Selv har jeg knapt nok vært innom rbkweb de siste ukene. Mye av det som skjedde i fjor vil etter hvert være glemt, og publikum vil være sultne på fotball og annen sport når det vanlige livet så smått begynner å komme igang igjen. Mange vil nok også vise solidaritet og støtte laget i ei tid hvor mange trenger noe å samles rundt, og da ser man fremover og ikke bakover. Det som skjedde i fjor har skjedd, og pausen har på et vist skapt en ro og distanse som ikke ville vært der om Horneland skulle gått på en ny sesong med en gang og det vanlige medietrykket rundt Rosenborg hadde vært der hele veien. Valget av Koteng som styreleder m.m. kjennes allerede ut som om det skjedde i 2019 og ikke nå nylig i 2020.

- Horneland får nå mye lengre tid på seg til å terpe spillemønster. Han får også ro og tid til å lære seg mer om Rosenborgstilen. Om han virkelig har det som skal til som trener, men trengte tid for å tilpasse seg 4-3-3 osv., så har han fått den tiden han trenger nå. La oss håpe og tro at han faktisk fikser den biffen. Ergo, jo mer tid, jo bedre resultat.

- Rosenborg har permitert mange ansatte, men laget og støtteapparatet skjermes. Lagets økonomiske muskler vis a vis de andre lagene i serien vil gi Rosenborg et fortrinn som vil bli omsatt i poeng når serien starter opp.

- Banen oppgraderes nå, og vil gi perfekte forhold for god fotball fra første spark på ballen i årets serie. Så intervjuet med banemesteren på rbk.no for noen dager siden. Den fyren fremstår som veldig profesjonell og hel ved! Har stor tro på at banen kommer til å være strøken, og det også vil gi fordel Rosenborg i årets sesong.

- Laget har defensive svakheter, som skyldes at midstopperne ikke holder mål. Med tre vinduer og god økonomi håper jeg midtforsvaret blir forsterket. Den økonomiske nedturen som kommer nå vil ramme mange lag hardt, og jeg tror derfor vi vil beholde flere av de beste spillerne. Mange spillere sitter nok også på kontrakter som er relativt gode i dagens situasjon, sett i forhold til det å skulle reise ut og ta risikoen på å ikke få utbetalt lønn eller annet klubbrot. Den stammen vi har i laget nå kan bli skikkelig god.

I sum, jeg tror Rosenborg kommer til å komme styrket ut av denne krisen sammenlignet med de fleste andre lagene i Norge. Horneland vil få fortsette prosjektet sitt om han gjør det bra sportslig i årets sesong, og den muligheten er vesentlig styrket den siste måneden. Lykkes han, så er det selvsagt ingenting som er bedre enn det. Da legger vi 2019-sesongen bak oss og ser fremover i stedet.

RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 31.03.2020 14:33    Post subject: Reply with quote

Det er ganske lite relevant hvordan man synser i forhold til treningskamper. Dette basert på omtrent all erfaring. Det er trening og ikke kamp. Motstanderen bytter ut spillere og tester. Det samme gjør vi. Men, jeg vil understreke at vi i fjor var svake både i trengingskamper og serie. Det er dermed ikke sagt at det ikke er noen korrelasjon.

Horneland er rett og slett ikke god nok trener. Det tør jeg å vedde ganske mye på. Det blir ikke seriegull i år heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 31.03.2020 14:51    Post subject: Reply with quote

Bare å drite i noen forlengelse før man ser hvor det bærer hen, selv om det jo ikke vil overraske meg om de gir han ny 2års kontrakt før vi ser resultater, for så å gå på trynet og må betale millionbeløp for å terminere kontrakten.
Back to top
View user's profile Send private message
Goran
Proff


Joined: 17 Jul 2008
Posts: 457

PostPosted: 31.03.2020 15:08    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Bare å drite i noen forlengelse før man ser hvor det bærer hen, selv om det jo ikke vil overraske meg om de gir han ny 2års kontrakt før vi ser resultater, for så å gå på trynet og må betale millionbeløp for å terminere kontrakten.


Det er jo merkelig om de ikke forlenger nå? Skal de starte opp sesongen i f. eks august? Med en trener som har fire måneder igjen av kontrakten?
_________________
Stopp forfølgelsen av de paranoide!
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 31.03.2020 15:46    Post subject: Reply with quote

Jepp! Han kommer ikke til å få tilbud fra noen bedre klubb enn RBK uansett, så la oss heller se hvordan de 4 mnd går. Så får man forlenge ut sesongen i første omgang om man ønsker, eller lenger, eller ikke idet hele tatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 31.03.2020 16:40    Post subject: Reply with quote

Begge parter vil nok være veldig interessert i år forlenge dersom det går bra. Skulle det usannsynlige skje at han får et knalltilbud fra utlandet etter en grei sesong med RBK så betyr jo bare det at RBK forhåpentligvis finner en ny, minst like god trener.
Back to top
View user's profile Send private message
Goran
Proff


Joined: 17 Jul 2008
Posts: 457

PostPosted: 02.04.2020 12:30    Post subject: Reply with quote

Hornelands kontrakt blir tema på neste styremøte. Han har en klausul i kontrakten om forlengelse av kontrakten.
Koteng er veldig tålmodig med Hornelands prosjekt sier han, drar paralleller til Klopp og Liverpool. (Adressa).
Rart om dette ender med noe annet enn forlengelse (1 år).
_________________
Stopp forfølgelsen av de paranoide!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.04.2020 16:34    Post subject: Reply with quote

Litt mer utdrag:

– Det ligger en klausul som går på at vi kan forlenge kontrakten hans med ett år av gangen. Vi har helt naturlig hatt fokus på andre ting den siste tida, men dette blir tema på neste møte, sier styrelederen til Adresseavisen.

Koteng forteller videre at dette styremøtet vil finne sted rett etter påske.

(...)

Koteng ønsker ikke å si om styret har det travelt med å få bestemt seg vedrørende klausulen i kontrakten:

– Vi er enige om at vi skal ha en avklaring innen en viss tid. Utover det er det ikke mer å si for øyeblikket.

Les mer: Har klausul i RBK-kontrakten: Hornelands framtid er tema på neste styremøte

Stusset på begrepet "klausul" i denne sammenheng. Vil tro det først og fremst dreier seg om at de økonomiske betingelsene for en forlengelse er nedfelt i avtalen. Begge parter må jo være enige om forlengelse.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2459

PostPosted: 02.04.2020 20:37    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Det ville vært en idiotisk avgjørelse. Så får ihvertfall håpe man avventer ny kontrakt til uka den går ut. Horneland får ALDRI et bedre tilbud i 2020 enn forlengelse med RBK, vi trenger ikke forhaste oss med noen forlengelse.

Og siden han har ledet RBK under noe av den dårligste prestasjon og resultater nålevende supportere har opplevd, så ville det jo vært helt tullete å forlenge.


Fasit. Helt åpenbart at han ikke skal få forlengelse før serien i det hele tatt har startet. Klubben har ikke en eneste grunn til å forlenge kontrakten nå, for som 1972 er inne på her så får han aldri et bedre tilbud på nåværende tidspunkt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 276, 277, 278 ... 335, 336, 337  Next
Page 277 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb