English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 275, 276, 277 ... 282, 283, 284  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Legende

PostPosted: 07.03.2020 00:54    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
El Duderino wrote:
Men viktigere; er fakta slik jeg beskriver?

Nei. Synes holdninger til både Koteng og Horneland er spredt, uavhengig av lokasjon.

Ganske fantastisk å bruke påståtte geografibaserte kulturforskjeller i et folkefattig og rimelig homogent land for å legitimere en udokumentert overbevisning om at tankesett er forskjellig utifra hvor man bor i landet. Alle Rosenborg-supportere har i bunn og grunn samme mål og ønsker for klubben, men veien dit defineres altså utifra geografi, som om det finnes en trøndersk, en bergensk og en lillestrømsk konsensus om dette.

Jeg bor her nede og kjenner en del Rosenborg-supportere. Fra innfødte til eksil-trøndere, fra folk som knapt har vært på Lerkendal til de som har/har hatt sesongkort på øvre øst, og fra de som knapt kan offside-regelen til de som kan snakke i detalj om fettprosent og rotasjonsretning ved ballmottak. Splittelsen ved veiskiller og uenigheten rundt roller og personer i klubben er - muligens sjokkerende for noen - påfallende lik som blant de jeg kjenner i Trondheim og det som kommer ut i trønderske medier.

Det var for øvrig en pinlig "vake" utenfor Lerkendal for Ingebrigtsen etter avskjedigelsen hvor brorparten ønsket Kotengs hode på et fat, og det er rimelig å anta at de aller fleste her var fra nærområdet. Morten P bifaller garantert denne aksjonen.

Jeg har en bror som er i hvert fall nesten like lidenskapelig opptatt av Rosenborg som meg, og vi har naturligvis et felles grunnlag for dette da vi vokste opp sammen på 80- og 90-tallet. Allikevel er vi uenige på enkelte saker; han forsto aldri sparkingen av Kåre og har siden ønsket Koteng ut. Jeg på min side støtter sparkingen, og har, i det aller minste, vært mer positiv enn negativ til Koteng. Broren min og jeg er imidlertid enig i én ting; ingen av oss er spesielt begeistret over Morten P og Oslo-pressens dekning av Rosenborg.

Jeg vet ikke om det finnes tung forskning på dette, men er altså ingen ting som tyder på at det finnes regionale føringer for hvem man skal elske og hate i en fotballklubb. Tro det eller ei.
thomas_katt
Proff

PostPosted: 07.03.2020 03:18    Post subject: Reply with quote

Om dere oppsøker facebookgruppa Rosenborg Ballklubs trofaste supportere, bør det være åpenbart at geografisk tilhørighet sier lite om hva du mener om Rosenborg, Horneland, Koteng, Ingebrigtsen eller hva/hvem som helst 😂

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Senior

PostPosted: 07.03.2020 10:19    Post subject: Reply with quote

uhm, mulig jeg tar feil, det har skjedd før.
De som har som utgangspunkt at landet er homogent, kan imidlertid ikke vite hva de snakker om.
RBK handler i tillegg til god fotball også om verdier; å stå for noe, ærlig arbeid, integritet, handlekraft, klar melding inn/ut, støy, NAE(på godt og vondt), lite babbel etc.
og ikke minst lokalpatriotisme.

det er for enkelt å bare avvise geografiske kulturforskjeller. Men det var dette med bevis da.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 07.03.2020 10:40    Post subject: Reply with quote

Dont feed the troll.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 07.03.2020 10:46    Post subject: Reply with quote

El Duderino wrote:
det er for enkelt å bare avvise geografiske kulturforskjeller. Men det var dette med bevis da.

Helt enig! Og bevisbyrden ligger på deg. Du har gitt et utsagn og begrunnet det med "jeg føler". Finn frem noen fakta å bygge det under med?

Ellers føler jeg at du bare er et troll.
El Duderino
Senior

PostPosted: 07.03.2020 11:20    Post subject: Reply with quote

ok, avslutter med å sitere Miles lov: "where you stand depends on where you sit."
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 07.03.2020 14:48    Post subject: Reply with quote

Med andre ord har du null bevis og bekrefter det haavard sier: troll.

La meg avslutte med et quote også:

«noen ganger er det smartere å la folk tro du er en idiot, enn å åpne munnen og fjerne enhver tvil»

God helg Smile
Back to top
razzle
Proff

PostPosted: 07.03.2020 14:54    Post subject: Reply with quote

Jeg drømmer om en fremtid der RUSK fungerer på mobil.
Back to top
El Duderino
Senior

PostPosted: 07.03.2020 15:46    Post subject: Reply with quote

Takhøyde er også en kjerneverdi i RBK.
Back to top
Standarn de Lamarck
Veteran

PostPosted: 07.03.2020 16:07    Post subject: Reply with quote

Sier personen som dømmer folk basert på hvor de bor hen...
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 09.03.2020 12:52    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Ellr for å ta et mer relevant eksempel: Hoftun gjorde helt sikkert sitt beste som sportslig leder, men når han både bommer på brutto/netto og reddes av andre fra å bli med på en svindel, er det rett og slett ikke godt nok.

Eksemplet her er vel godt eksempel på diskusjonen over de siste sidene. Alle vrir litt på fakta, eller dropper det som ikke passer for å få frem sin mening.

Hoftun var den som i en heltisk forhandlingssituasjon overså brutto/nettofeilen. Noe som er såpass vanlig feil når masse endringer gjøres kort innpå deadline, at alle seriøse organisasjoner sørger for en korrekturlesning med friske øyne før underskrift. I dette tilfellet, Nils Skutle (burde vel vært advokaten) som leste kontrakten med friske øyne, og sa go.

Skal du kritisere Hoftun i denne saken, så er det at han da feilen ble oppdaget kort etter, kun tok dette på tlf og ikke sørget for en skriftlig korreksjon.

At Hoftun ble berget fra å være med på svindel er jo så feil som det kan bli. Iflg rettsforklaringene, så syntes Hoftun dette stinket, så han gikk til Nils Skutle. Skutle la en dristig plan om at de skulle godta dette, og så sette revisor på saken når overgangen var i boks, og tvinge frem en endring i ettertid. Så her var det Skutle som var heldig at klubben ikke fikk tilslaget. Hoftun fulgte ordre fra overordnet og sendte mailen.
Back to top
tr0ndern
Veteran

PostPosted: 12.03.2020 13:11    Post subject: Reply with quote

Da ble det altså Coronaviruset som redda karrieren til Horneland (det er vel stor sannsynlighet for at årets sesong blir avlyst)... Saved by the bell?
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 12.03.2020 14:07    Post subject: Reply with quote

Det verste med at Eliteserien blir utsatt, er at vi fortsatt må lese gnålet deres om Horneland.
Back to top
El Duderino
Senior

PostPosted: 12.03.2020 14:18    Post subject: Reply with quote

Helt enig. for noen supportere.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 12.03.2020 14:28    Post subject: Reply with quote

Avlyse serien må da bety konkurs for flere av klubbene, evt bli forferdelig dyrt for forbundet.
Lønn skal spillerne ha uansett og uten inntekt..
KitWalker
Veteran

PostPosted: 12.03.2020 18:00    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Da ble det altså Coronaviruset som redda karrieren til Horneland (det er vel stor sannsynlighet for at årets sesong blir avlyst)... Saved by the bell?

Vil heller si motsatt. Fryktelig ubeleilig at dette kom nå. Her ble en viktig treningsleir utsatt samt flere viktige treningskamper blir avlyst. Dette er noe trollene og Horneland-haterne her inne vil utnytte fullt ut.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 12.03.2020 18:01    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Avlyse serien må da bety konkurs for flere av klubbene, evt bli forferdelig dyrt for forbundet.
Lønn skal spillerne ha uansett og uten inntekt..

Permiteringer da, NAV som må stå for regninga. Spillerne klarer seg godt uansett.
Back to top
Francisco Clementine
Rutinert

PostPosted: 12.03.2020 18:16    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:

Horneland kan vel fint få seg en jobb i LSK eller en lignende småklubb etter perioden hans i RBK endelig er over?
Back to top
Neeskens
Junior

PostPosted: 12.03.2020 18:27    Post subject: Reply with quote

kitwalker. Dette er vel likt for alle lag. Om du trener i Spania eller Norge har ikke så stor betydning vil jeg tro. Om du spille mot et lokalt lag i Spania eller Kbk utgjør ikke store forskjellene. Dette er likt for alle
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 12.03.2020 19:32    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:

Dette er vel heller krise for Horneland.
Han har kontrakt ut året som garantert ikke blir forlenget med mindre han viser fremgang og potensielt vinner eliteserien i år.

Får han ikke sjansen nekter jeg å tro at styret er gærne nok til å forlenge kontrakten.
Back to top
Neeskens
Junior

PostPosted: 12.03.2020 19:52    Post subject: Reply with quote

Utifra hva jeg har sett hittil i år ser jeg det som svært lite sannsynlig at vi vil utfører furore i europeisk fotball i år. Det er lite sannsynlig at vi kommet inn i EL. Da blir det nok siste sesongen for dette trener teamet. Det er å håpe at vi er i forkant med tanke på et nytt team så vi slipper en ny haste ansettelse av 8-9 valget eller rundt der tipper jeg.
moomoo
Veteran

PostPosted: 12.03.2020 21:25    Post subject: Reply with quote

Synes vi skal samle oss nå jeg.
Horneland er trener i år og de som har fått uttrykt sin missnøye har gjort det så nå kan vi holde smella og fokuser på hva som skjer når det skjer og ta det derifra RBK
Neeskens
Junior

PostPosted: 12.03.2020 22:01    Post subject: Reply with quote

Horneland er trener til han ikke er trener. Det er ikke sikkert han er vår trener i år selv om han starter som vår trener. Vi får håpe han er vår trener også neste år for da har vi spilt god fotball, fyllt Lerkendal og kvalifisert oss til EL.
2mas
Sjef

PostPosted: 28.03.2020 20:01    Post subject: Reply with quote

Om én uke skulle Horneland og hans RBK bevise at de er gode til gull, i Hornelands andre og så langt siste år i den korte kontrakten han fikk vinteren 2019. I stedet sitter han i leiligheten sin på Lade den kvelden Brann skulle komme til Lerkendal for serieåpning, den 5. april.

Hva som skjer med egen kontrakt og veien videre, mener han er underordnet i dagens situasjon.

– Det har jeg ikke tenkt på i det hele tatt for å være ærlig. Mitt fokus er på å få best mulig forberedelse og skape trygghet og tillit rundt oss. Jeg håper vi kommer i gang i mai, hvis ikke får vi fokusere på hva som skjer. Min egen situasjon er underordnet, sier Horneland.

Les mer: Utgående kontrakt, samfunnsplikten og avstanden til familien: Slik opplever RBK-sjefen koronakrisen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Goran
Senior

PostPosted: 29.03.2020 10:57    Post subject: Reply with quote

Jeg antar at Horneland får ny kontrakt nå? Forlengelse med ett år?
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 275, 276, 277 ... 282, 283, 284  Next
Page 276 of 284

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb