English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 274, 275, 276 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 06.03.2020 16:07    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
El Duderino wrote:
location Lillestrøm?
hils Frode Kippe og Gunnar Halle.

folk fra MÃ¥lle her inne og?


Vet ikke om du har fått det med deg, men Rosenborg har supportere over hele landet. Ganske mange har over 0 % trøndersk blod i seg, men selv om de ikke har det - hva så?

Selv er jeg født i Levanger av en mor fra Steinkjer, oppvokst utenfor Tønsberg, og bor nå i Askim etter å ha bodd i Oslo i ti år. Men spiller det noen rolle?

Selv innfødte askiminger bør ha gode grunner, når Kalle Løken er herfra og Bent Skammelsrud er fra borti høgget her. Local lads på et godt lag, klart det skaper supportere.

Og, ja, det finnes garantert RBK-tilhengere som bor i Molde.

joda, det har jeg fått med meg. Jeg ser og at mange med location utafor " det hellige land" synes å hente mye inspirasjon/"fakta" fra Wellhaven og Morten P. Dette er 2 som aldri har forstått/kommer til å forstå RBK. De er mest opptatt av å spre faenskap og splid.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 06.03.2020 16:26    Post subject: Reply with quote

Vi må alle tørre å være så ærlige å innrømme at Hornelands innføring av en helt ny spillestil var hovedgrunnen til at vi kom så dårlige ut i fjord.
Det er rimelig sikkert at vi ikke hadde ligget nest sist i mai hvis vi hadde fortsatt med KÃ¥re og Erik.
Jeg var enig i sparkingen men ikke med timing og metode.
Det eneste vi kan måle Horneland på er suksess eller ikke i Europa....
Det var grunnen til at han ble ansatt for å makse potensialet vårt i Europa.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 06.03.2020 16:33    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Vi må alle tørre å være så ærlige å innrømme at Hornelands innføring av en helt ny spillestil var hovedgrunnen til at vi kom så dårlige ut i fjord.


Vi grunnstøtte nærmest, si. Eller kræsjet vi i brygga?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 06.03.2020 16:38    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
«Horneland er en steinaldertype» osv. Hvor mange ganger er ikke dette påvist feil?


Null.
Tar gjerne imot bevis eller fakta som støtter dette.

Syntes det som preger denne "debatten", i den grad den kan kalles det, er at den ene siden ofte kommer med lange, konkrete utredninger om spillestil, bevegelsesmønstre, spillerkonstellasjoner eller -prioriteringer osv som enten regelrett er feil/ødeleggende for laget, eller som i det minste er langt unna den offensive og underholdende fotballen som RBK har og burde være kjent for.

Den andre siden kommer som regel med følgende tilsvar:
- Hvorfor støtter dere ikke laget?
- Folk fortjener tid, gi dem en fair sjanse
- De gjør så godt de kan
- og nå i det siste; Vi scorer jo mål, hva er det som er galt?

Det gjør meg oppriktig trist at det er mulig å være så ensporet og misforstått lojal at man tror å støtte en klubb er en slags medfødt forpliktelse til å være enig i og støtte 100% av alt som foregår i den. Jeg syntes tannlegeeksemplet var godt. Det er tidligere benyttet sikkert titalls andre sammenligninger som godt illustrerer hva som pågår.

1) Enhver ekte RBK-supporter ønsker selvsagt laget alt godt og håper (og forventer!) alltid gull og Europa. Jeg er intet unntak, heller ikke Zaphod eller flere av de andre som forsøker å faktisk forklare og formidle hvorfor vi er frustrerte og misfornøyde. Laget støttes

2) Rosenborg er ingen barnehage. Vi er ikke en breddeklubb. Vi er ikke en testfasilitet. Denne oppfattelsen av at absolutt alle må få lang tid og hundrevis av muligheter til å gjøre feil før man faktisk gjør endringer er fryktelig norsk og fryktelig feil. På elitenivå kan og må vi kreve at en trener leverer fra dag 1, og herregud, i hvert fall innen en full oppkjøring.. Dersom Horneland hadde vært tannlege ville han trolig mistet rettighetene til å drive klinikk om han holdt samme kvalitet som han gjorde som trener i fjor. Det er prisverdig, men ingen unnskyldning for å gi mannen mer tid at han "gjør så godt han kan" eller "står godt i motvind". Dersom du selv har skapt motvinden skulle det bare mangle. Dette handler om forventningsstyring. Styret og brakka gikk hardt ut og skulle hente en trener på "en hylle lenger opp". 4-3-3 og RBK-fotball skulle være styrekrav. Etter en panisk prosess hvor vi endte opp med å spørre alle og hvermann endte vi til slutt opp med å betale en middelmådig ES-klubb for å få tak i en middelmådig ES-trener som ikke noensinne har spilt slik vi ønsker. Brist i forventninger. Krav om å vise at dette allikevel var et godt valg blir dermed økt. Det gikk så til de grader åt skogen på våren i 2019. I løpet av noen måneder må Horneland krype til korset og kaste 100% av det han har forsøkt å endre RBK til på båten. Hver gang han faktisk forsøker å endre noe tilbake (som sine sidespisser..) går det ille igjen. Vi klorer oss gjennom året med 90% av mål på dødball og enkeltmannsprestasjoner. (gitt et par hederlige unntak i CL-kvalik). I den grad en trener har rett på en "fair sjanse" var denne sjansen så til de grader fjoråret. Hadde ikke rettsaken og etterspillet rundt Kåre pågått og prestisjen fra prosessen med ansettelse tynget styret er det ikke en klubb i verden som hadde latt Horneland sitte gitt prestasjonen til sommeren. Sjanse fått og feilet - så godt de kan - ikke godt nok

3) De av oss som bryr seg om noe mer enn bare å se tabellen og sluttresultatet bryr seg også om hvordan fotballen spilles. For mange er det kanskje en av de viktigste årsakene til at engasjementet har vært sterkt over tid. RBK angriper. Vi har en plan. Vi henter og utvikler rollespillere og planen vår fungerer fordi den er langsiktig, helhetlig og gjennomført. Våre supportere vet hva en andre- og tredjebevegelse er. Vi kan applaudere for en sugende overlapp selv om det aldri blir benyttet. Hvorfor? Fordi Godfoten er en like viktig del av RBK som Lerkendal eller Brakka. Jeg vil heller bygge et nytt stadion på andre siden av byen og kalle det Kotengløkka enn å se mitt kjære Rosenborg forfalle til en blass kopi av Semb-inspirert fotball.
Spillet både i fjor høst og i vårens oppkjøring har vært preget av det samme; vi er avhengig av enkeltmannsprestasjoner og dødball for å score. Vi er særs forutsigbare i bevegelsesmønstre og pasningsvalg og vi er uhyre sårbare bakover. Dersom vi klarer å ta gull med det spillet vi presterer om dagen er det selvsagt også hyggelig. Men det blir i så fall grunnet en stall, og kanskje spesielt noen veldig dyktige enkeltspillere, som er LANGT bedre enn det nivået vi spiller på og ikke fordi vi som et lag ønsker å dominere, spille ut og angripe alle. Uavhengig av om de heter PSV, Mjøndalen eller Barcelona. For å slenge en ny sammenligning ut der; Hvis Bond utvikler et massivt svetteproblem og stammer i samtlige interaksjoner med det andre kjønn, kjører en gammel, pissgul skoda octavia og redder verden fordi han snubler i egne bein og tilfeldigvis treffer skurken i baken når han faller så oppnår du fortsatt samme resultat, men er du fornøyd når du forlater kinosalen? Neppe. Du forventer action, du forventer undertøy som faller til bakken i kraft av syrlige og sjarmerende britiske one-liners og du forventer en fet aston martin med katapultsete. "Vi scorer jo mål, hva er det som er galt" - veldig mye


NB!
Skulle spillet vårt av en eller annen uforståelig grunn plutselig endre seg til noe markant bedre, mer gjennomtenkt og mer RBKsk (hvem vet, kanskje Horneland må krype til korset og endre seg igjen etter kamp 3-4-5..) så er ingenting bedre enn det. Det er dog ingenting som tyder på det.
If it walks like a duck, talks like a duck and looks like a duck - it probably isn't an eagle...[/b]
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 06.03.2020 17:46    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Du forventer action, du forventer undertøy som faller til bakken i kraft av syrlige og sjarmerende britiske one-liners og du forventer en fet aston martin med katapultsete.


Hadde dette dukket opp i neste Bond-film, så ville i hvert fall jeg ha tenkt at den er rimelig utdatert.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 06.03.2020 18:26    Post subject: Reply with quote

El Duderino wrote:
joda, det har jeg fått med meg. Jeg ser og at mange med location utafor " det hellige land" synes å hente mye inspirasjon/"fakta" fra Wellhaven og Morten P. Dette er 2 som aldri har forstått/kommer til å forstå RBK. De er mest opptatt av å spre faenskap og splid.


Hvis du automatisk tillegger alle andre enn de som bor i Trøndelag å være inspirert av Wellhaven og Morten P. så skjønner jeg reaksjonen. Noen vil selvfølgelig hevde at det er en bra drøy generalisering ...

Jada. Ser at du skriver "mange" og "synes å være påvirket mye". Men i de tilfellene du har kommentert location så ser det bare ut til å være deg som tenker på akkurat den måten. For min del kan jeg avkrefte at Morten P. er noen form for inspirasjon, og Wellhaven aner jeg ikke en gang hvem er.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 06.03.2020 18:58    Post subject: Reply with quote

godt å høre. Men jeg fastholder, og det uten å generalisere, at hatet mot både Horneland og Koteng synes å bli større og større jo nærmere hovedstaden man kommer. Dette må jo ha sin årsak og komme fra noe.
Eller ? Min påstand er at dette kommer av uforstand/klikkhoreri og kulturforskjeller.
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 06.03.2020 19:05    Post subject: Reply with quote

og, sorry han heter Welhaven og er sportsjournalist/sladrekjerring i VG.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 06.03.2020 19:41    Post subject: Reply with quote

El Duderino wrote:
Men jeg fastholder, og det uten å generalisere, at hatet mot både Horneland og Koteng synes å bli større og større jo nærmere hovedstaden man kommer.


Du er i alle fall den første jeg har hørt som har formidlet et sånt synspunkt. Men det meste som bør sies om denne saken er muligens sagt nå. Jeg vil svakt antyde at videre kommentering om folks location ikke egentlig bringer noen verdi.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 06.03.2020 19:58    Post subject: Reply with quote

Haha, ja, jeg har vel bevist gjennom min tid her på forumet at jeg er Morten P-fanboi og serverer nærmest avskrift av ham på løpende bånd. OrionPax fra Drammen, og de fleste andre fra Østlandet er samme ulla. Dagbladet-hyling er en del av DNAet for oss forumdebattanter i hovedstadsområdet.

Mye bra research bak den teorien der.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 06.03.2020 20:05    Post subject: Reply with quote

intet gleder meg mer enn at min observasjon ikke stemmer. kanskje vi skulle stille tilbake og telle opp?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 06.03.2020 20:12    Post subject: Reply with quote

Start gjerne en egen tråd med poll i Garderoben!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 06.03.2020 20:22    Post subject: Reply with quote

ok. godt å få rett.
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 06.03.2020 20:53    Post subject: Reply with quote

Selv har jeg vært ganske kritisk både til Horneland, Kåre (2017-) og Perry (grøss), men ikke så mye Koteng (selv om valgkomité-fadesen var en stor ripe i lakken) - og jeg har vokst opp i gangavstand fra både Torget og Lerkendal. Hvordan passer jeg inn i generaliseringen?

Jeg synes forøvrig at Morten P er en helt ufattelig elendig kommentator, og VG er en avis jeg ikke engang leser på nett. Før det opp i kolonnen.
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 06.03.2020 21:07    Post subject: Reply with quote

Synes fortsatt min observasjon/teori står seg godt. På mine mange reiser til hovedstaden m/omegn opplever jeg hele tiden denne mangel på kunnskap og kulturforståelse fra RBK-supportere.
selvsagt er det lov å være kvalifisert kritisk til treneren. I god RBK ånd er det dog slik at alle skal få en fair sjanse til å vise hva de duger til.
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 06.03.2020 21:55    Post subject: Reply with quote

https://www.logikksjekk.n...itiv-bias/
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 06.03.2020 22:08    Post subject: Reply with quote

uhm. mye fremmedord her, tyder på forskerprat. Men viktigere; er fakta slik jeg beskriver? og har det sin årsak i bl.a VG og Dagbladet? forøvrig; ingen regel uten unntak.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 06.03.2020 22:21    Post subject: Reply with quote

El Duderino wrote:
Men viktigere; er fakta slik jeg beskriver?


Nei. Synes holdninger til både Koteng og Horneland er spredt, uavhengig av lokasjon. Men det eneste som kan avklare "fakta" er selvsagt en form for måling. Hvis noen er overmåte interessert er det bare å kjøre i gang (i Garderoben).
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 06.03.2020 22:25    Post subject: Reply with quote

Unnskyld, men spørsmålet forsvant liksom litt i en tsunami av svada. Hva var spørsmålet?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 06.03.2020 22:31    Post subject: Reply with quote

Som en som har bodd i Oslo i 30 år kan jeg si med ganske stor sikkerhet at det er ikke mange som tar det Morten P. skriver for god fisk. Selv ikke her jeg bor, ca. et steinkast fra Valle så er det den mannens ord verdt mer enn papiret det er skrevet på. Uansett hvem folk holder med her så ser de på Morten P. som en man med en stygg frisyre og en agenda ingen forstår.

Welhaven er det noen jeg kjenner som liker, men de er til gjengjeld VIF supportere så det får stå på dems kappe.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 06.03.2020 22:50    Post subject: Reply with quote

Tror selv familien til Morten P. har sluttet å lese vrøvlet hans. At Dagbladet fortsatt lar ham holde på sier det meste om den «avisen».
Back to top
View user's profile Send private message
kablap
Senior


Joined: 22 Dec 2010
Posts: 207

PostPosted: 06.03.2020 23:08    Post subject: Reply with quote

El Duderino må ta seg en bolle. Eller kanskje bedre, alle som svarer El Duderino bør ta seg en bolle. Makan til vrøvl!
_________________
Kebab og klyster
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 06.03.2020 23:14    Post subject: Reply with quote

Welhaven er i en annen liga enn håpløst utdaterte Morten P, bare så det er sagt. Og når det er sagt så er også Welhaven godt preget av å tilhøre Akersgata. Det som er mest tragisk er at Løfaldli, som burde være en med analytisk blikk, inside-info etc, er så nitrist dårlig. Rangerer ham mellom de to førstnevnte.

To topic: tror det å drive en klubb som rbk ikke er så grei skuring som det later til at mange tror. Og at Horneland A: er offensiv B: er Norges (sic) beste C: vil overbevise. Tror - og håper.
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 06.03.2020 23:26    Post subject: Reply with quote

El Duderino wrote:
uhm. mye fremmedord her, tyder på forskerprat. Men viktigere; er fakta slik jeg beskriver? og har det sin årsak i bl.a VG og Dagbladet? forøvrig; ingen regel uten unntak.


Ok, min feil, glemte det med leddsetninger.

Kortform: Når man har gjort seg opp en mening om noe, vil man ubevisst prøve å finne eksempler som støtter opp om konklusjonen sin og ignorere de som motstrider den. Hvis man ikke kan ignorere eksemplene, vil man ofte lage forklaringsmodeller som viser hvorfor teorien ikke stemte akkurat da, heller enn å akseptere at man kan ta feil, eller at sannheten kan være noe mer nyansert.

Hvis tegnene på at man tar feil er overveldende, kan man oppleve å både akseptere informasjonen, men også holde på sin opprinnelige konklusjon, selv om de er logisk motstridende. Dette kalles kognitiv dissonans.

Disse mekanismene er ganske allment akseptert, og gjelder både deg og meg og alle her inne.

Min oppfatning av en treningskamp er derfor farget av mitt ståsted når det gjelder Horneland, og er min subjektive oppfatning. Du har et annet ståsted, og kommer til en annen konklusjon. Det er fair.

Det å lage en forklaringsmodell der de som er uenige med deg er det fordi de ikke er trønderske nok - basert kun på dine egne erfaringer fra samtaler på reiser til Østlandet - er derimot ikke fair. Det tyder på at du ikke helt forstår hvorfor du mener det du gjør.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1227

PostPosted: 06.03.2020 23:58    Post subject: Reply with quote

PizzaPølsa&PesseiPausen!
https://youtu.be/idXV87xNVX8
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 274, 275, 276 ... 335, 336, 337  Next
Page 275 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb