English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 263, 264, 265 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 23.01.2020 21:50    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det ligger mye potensiale i å rydde litt i garderobekulturen. Det virker som om det er litt for mange skyggekapteiner. Dette var kanskje det største suksesskriteriet i 17, at man hadde garderobeharmoni. Dorsin var god på dette som spiller, så det er jo håp.

Jeg skal ikke mene noe om hvem som syter opp garderoben, men magefølelsen sier at en spiss til Tyrkia hadde hjulpet mye.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 24.01.2020 08:53    Post subject: Reply with quote

Quote:
– Det har gått veldig bra, egentlig mye bedre enn jeg forventet. Jeg stortrives så langt, og jeg håper jeg er inne på laget. Det er det jeg jobber for. Men det er knallhard konkurranse. Dersom du ikke løper sokkene av deg på treningsfeltet så ryker plassen. Planen og målet er å spille. Det er det jeg satser på, og jeg skal klare det, sier han.

Det er jo slående at det alltid handler om å løpe mest, uansett alltid. Kvalitet i pasningsspill, posisjonering, relasjonelle forståelser eller taktisk forståelse har tilsynelatende lite eller ingen betydning for om du spiller. Springer du mest og best spiller du. Det holder ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 24.01.2020 09:00    Post subject: Reply with quote

Merker jeg avventer all mulig investering som går på RBK i år. Sesongkort, eurokvalreiser, tvkanal for å se kamper osv.
Helt uaktuelt å støtte haugesund i RBK-drakter.

FÃ… HAN UT!
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1188

PostPosted: 24.01.2020 09:07    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Jeg tror det ligger mye potensiale i å rydde litt i garderobekulturen. Det virker som om det er litt for mange skyggekapteiner. Dette var kanskje det største suksesskriteriet i 17, at man hadde garderobeharmoni. Dorsin var god på dette som spiller, så det er jo håp.

Jeg skal ikke mene noe om hvem som syter opp garderoben, men magefølelsen sier at en spiss til Tyrkia hadde hjulpet mye.


Tommel'n opp!

Sakset fra VG i anledning boka til Bendtner:

– I klubben hadde klikken med de tre A-ene - André Hansen, Anders Konradsen og Alexander Søderlund vokst seg større. De ønsket meg ikke tilbake. Nå var endelig de i sentrum, og når jeg dukker opp, er de som luft for journalistene igjen. Det er en del misunnelse her. [...] Spissen er i boken åpen om at han fungerer dårlig med flere i spillergruppa, i sær «de tre A-ene».

– Hadde det ikke vært for Mike (Jensen) og hans halvdel av troppen ville jeg dratt her og nå, skriver han om perioden vinteren 2019.

Ved to anledninger skriver også Bendtner hva han mener om Alexander Søderlund som fotballspiller. «Helt ærlig, så er hans viljestyrke og selv- forståelse en del større enn hans avslutningsevner»


https://www.vg.no/sport/f...t-ham-vekk
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 24.01.2020 09:28    Post subject: Reply with quote

Mike og hans halvdel av troppen er vel nå snart borte slik at Horneland endelig kan få det som han vil..
Neutral
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 24.01.2020 12:52    Post subject: Reply with quote

Det jeg har lest av omtaler og kommentarer til boka (da særlig fra Hareide som jeg anser som mer fornuftig enn diverse "journalister) så framstår jo Bendtner som typen som legger skylden på alt og alle untatt ham selv, så det er vanskelig å ta det han skriver uten en stor klype salt.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 24.01.2020 14:09    Post subject: Reply with quote

Jeg tror kanskje også jeg ville synes det var kleint om en kolega kom tilbake på jobb etter å ha sonet en voldsdom. Sonet er sonet, men det ville nok ikke vært blomster og Champagne.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1118
Location: Trondheim

PostPosted: 24.01.2020 18:57    Post subject: Reply with quote

Bendtner-boka har jo fått strålende anmeldelser i dansk presse, så den skal i hvert fall være velskrevet. Får den levert av avisbudet i morra tidlig - blir artig å lese, uansett om det neppe blir begge sider av historien fra Lerkendal, i og med at klubben stort sett har holdt kjeft.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 05.02.2020 17:37    Post subject: Reply with quote

Selv om du er inspirert av Jürgen Klopp og ønsker å spille fotball som Liverpool er det ikke dermed sakt at du er den nye Klopp. Den nye Klopp kommer ikke heller ikke den nye Guardiola eller Eggen. Genier kan ikke klones eller bare kopieres.
Tror det kan være til klubbens beste at neste trener ansettelse i 2021 blir håndterte av kompetente personer på en profesjonell og strategisk måte.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 09.02.2020 10:17    Post subject: Reply with quote

Svarte. Begynte å tenke på at sesongen nærmer seg og følelsen av blanke ark er god. I år blir vårt år!

Men så kom jeg på at «vi har Horneland».

Oppdrag nummer en må være å bli kvitt åket.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 09.02.2020 12:38    Post subject: Reply with quote

Siste kamp og rapportene rundt trening og stemning fyrer opp under optimismen min! En annen type fotball enn man kunne ha grunn til å frykte, og mange av setningene som aktørene bruker høres bra ut: "det er mye gjentakelser i angrepsspillet", "vi har bra initiativ uten ball", "ballfører velger rett løsning". Konkret, tydelig og faglig.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 09.02.2020 13:00    Post subject: Reply with quote

Hjelp, jeg er nesten på grensa til positiv!
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 09.02.2020 14:44    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:


Tommel'n opp!

Sakset fra VG i anledning boka til Bendtner:

– I klubben hadde klikken med de tre A-ene - André Hansen, Anders Konradsen og Alexander Søderlund vokst seg større. De ønsket meg ikke tilbake. Nå var endelig de i sentrum, og når jeg dukker opp, er de som luft for journalistene igjen. Det er en del misunnelse her. [...] Spissen er i boken åpen om at han fungerer dårlig med flere i spillergruppa, i sær «de tre A-ene».

– Hadde det ikke vært for Mike (Jensen) og hans halvdel av troppen ville jeg dratt her og nå, skriver han om perioden vinteren 2019.

Ved to anledninger skriver også Bendtner hva han mener om Alexander Søderlund som fotballspiller. «Helt ærlig, så er hans viljestyrke og selv- forståelse en del større enn hans avslutningsevner»


https://www.vg.no/sport/f...t-ham-vekk


Tja, hvem er det som opptrer som en kjerring her. Skriver en bok for å tyne ut de siste kronene på se-og-hør-aktig sladder om tidligere medspillere når karrieren går over styr.

Veldig mandig. Tommel'n opp!
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 09.02.2020 18:02    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Svarte. Begynte å tenke på at sesongen nærmer seg og følelsen av blanke ark er god. I år blir vårt år!

Men så kom jeg på at «vi har Horneland».

Oppdrag nummer en må være å bli kvitt åket.


Det er fryktelig rart å komme med dette oppkastet nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1377

PostPosted: 09.02.2020 18:57    Post subject: Reply with quote

Mon tro om det har kommet snikende en frykt for at situasjonen ikke er så ille som antatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 09.02.2020 18:59    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Siste kamp og rapportene rundt trening og stemning fyrer opp under optimismen min! En annen type fotball enn man kunne ha grunn til å frykte, og mange av setningene som aktørene bruker høres bra ut: "det er mye gjentakelser i angrepsspillet", "vi har bra initiativ uten ball", "ballfører velger rett løsning". Konkret, tydelig og faglig.


La merke til ordvalgene der jeg også. Veldig oppmuntrende!
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 09.02.2020 19:10    Post subject: Reply with quote

synes Horneland bør få en fair sjanse nå. Han kom jo ikke akkurat til dekka bord.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 09.02.2020 19:25    Post subject: Reply with quote

Horneland kom da til dekket bord han, det var bare det at han ikke likte skikkene og maten de hadde på den plassen han hadde flyttet til. Og han insisterte på at han skulle mekke opp en ny meny fra skrætsj når folk satt sultne rundt bordet med kniv og gaffel i hånden klare til å hugge innpå. I tillegg til at han aldri har laget annet en havregrøt og tomatsuppe (fra pose) selv så selve kokkeleringen gikk heller ikke helt etter planen.

Men jeg regner med at det blir to Michelin-stjerner i år. Minst.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 09.02.2020 19:37    Post subject: Reply with quote

he,he. ok. men alle fortjener litt arbeidsro.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 09.02.2020 19:49    Post subject: Reply with quote

Horneland er etter alt å dømme vår hovedtrener ved sesongstart 2020, og det er veldig lite poeng å bruke 2019 mot ham dersom det nå ser vesentlig bedre ut. Faktisk ganske nøyaktig like lite produktivt som å prate om 2015-sesongen til Ingebrigtsen i forbindelse med sparkinga.

Jeg er forsiktig optimist, kanskje først og fremst fordi jeg velger å tro og håpe, men også fordi både rapporter og kamper (jada, svaler og sommere) virker å være steg i riktig retning.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
SverreTrd
Senior


Joined: 09 Apr 2019
Posts: 140
Location: Trondheim

PostPosted: 09.02.2020 20:32    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
.Jeg er forsiktig optimist, ...(jada, svaner og sommere).

Det er vel "en svale gjør ingen sommer" Very Happy

Men istemmer gjerne, også med El Dunderino, at mannen må få en sjanse til. For hittil ser det ikke helsvart ut i hvert fall.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 09.02.2020 20:51    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om jeg bruker det mot ham (jeg bruker det ikke for ham, det skal jeg dog inrømme), men jeg synes 2019-sesongen er ganske relevant når man skal synse litt om hvordan denne sesongen blir. Jeg har begrenset med data og da får jeg bruke det jeg har.

Horneland får gjerne lykkes han, jeg har ikke noe mot fyren personlig, selv om tåkepraten begynner å gå meg på nervene. Men med lykkes mener jeg vinne kamper med artig og angrepsvillig fotball, og helst et seriegull attåt. Og det tror jeg rett og slett ikke Horneland har forutsettninger for å oppnå.

Hva er det som ser vesentlig bedre ut i år, sånn egentlig? At bukken rapporterte om at treningene holder så syyykt høyt nivå samt et par treningskamper der folk som har sett de rapporterer tilbake med behersket optimisme. Det blir i tynneste laget for min del i alle fall. Vi gjorde det bra i treningskamper i fjor også uten at det hjalp ett dugg når alvoret satte igang.

På pluss-siden har vi Micke inn og SIB, Alstad og litt spillerdaukjøtt ut. Holse og Dino har jeg null trua på, men det er for at jeg må anti-jinxe alle angrepsspillere som kommer til klubben for ellers blir det flopp. Slår aldri feil.

Og Hornelands Cro-Magnon-personalpolitikk og lederstil er vel den samme i 2020 som i 2019 vil jeg tro.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 09.02.2020 21:04    Post subject: Reply with quote

SverreTrd wrote:

Det er vel "en svale gjør ingen sommer" Very Happy


Fikk rettet det opp, men tydeligvis ikke før noen så det. Damn you, autocorrect!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 09.02.2020 21:16    Post subject: Reply with quote

Disse brukerne med 20-100 posts som plutselig er positive til Hornis får konspirasjonsnerven til å vibrere..

Om de skryter av søder også bør de bare autostenges. Åpenbart plantet fra brakka.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 09.02.2020 21:19    Post subject: Reply with quote

En middelmådig trener kan vinne med et godt lag. Jeg tror det skal mye til for at selv ikke Horneland og Emberland kikke klarer vinne Eliteserien med dagens RBK stal
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 263, 264, 265 ... 335, 336, 337  Next
Page 264 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb