English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 261, 262, 263 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 20.01.2020 11:06    Post subject: Reply with quote

Blir nærmest komisk å høre Horneland si akkurat de samme tingene han sa i fjor på denne tiden, når vi vet at han viste null evne til å gjennomføre noe av dette gjennom hele fjorårssesongen (kanskje med unntak av pælmingen fra back til ving med en gang vi vinner ballen som han tydeligvis er veldig opptatt av).
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 20.01.2020 11:10    Post subject: Reply with quote

Det hjelper at Sagbakken snakker mye om at treningene ser mye bedre ut synes jeg. Også positivt at vi tydeligvis øver på å kjøre frem masse folk når vi har ball, men å stå høyt med kun Reginiussen og Hovland bak kan gi hvem som helst søvnproblemer.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 20.01.2020 11:16    Post subject: Reply with quote

Synes den podcasten var mer irriterende enn interessant. Han sitter og sier de samme tingene, men har lagt til seg en litt arrogant/likegyldig tone i måten hans svarer på. Alle svar kommer på refleks.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 20.01.2020 12:18    Post subject: Reply with quote

Jeg må i hvert fall se gode tendenser i treningskampene som kommer. Orker ikke å glede meg veldig før jeg har god grunn til det. Syntes også det er irriterende når den "blekka" de har på Brakka nevnes som et slags forsvar av at det ikke kommer noe konkret fra Horneland om spillestil etc.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.01.2020 13:03    Post subject: Reply with quote

Horneland er og forblir blottet for troverdighet inntil man begynner å se igjen de tingene han prater om på banen. Han sa mye fornuftig gjennom hele fjoråret også, både i forhold til hva som ikke fungerte og hva de ønsket å oppnå, men man så ingenting til det i praksis. Foruten noen bra kvalikkamper i ecup (hvor vi møtte et annet kampbilde enn i ES) så var det offensive spillet stort sett nitrist og planløst gjennom hele sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 20.01.2020 13:37    Post subject: Reply with quote

Jeg må jo si at jeg ikke fornyet medlemskapet mitt i fanklubben i vinter, og er tilbake til Foreningen Vente og se.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 20.01.2020 20:17    Post subject: Reply with quote

Som er den foreningen jeg har vært i hele veien fra han signerte kontrakten.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 20.01.2020 20:48    Post subject: Reply with quote

Joda, han er flink til å snakke, men jeg synes det blir for lite konkret. Og det er for uforståelig. I Adressa-podden snakker han om "bevegelseskvalitet" (tror det var det han sa??) - og da må Petter Rasmus oversette for oss lyttere. Det betyr "flink til å springe".

Han sier også "vi skal angripe for enhver pris". Joda, vel og bra, men hvordan? Eggen var flink til å fortelle om medløpspasning, første- og andrebevegelser, kryssløp, 45-pasninger til indreløpere på vei inn i boksen osv. Vi skjønte hva han forsøkte å få til og vi applauderte når vi så det i praksis på banen. Han snakket om kontringer (eller han kalte det overganger) slik at vi forsto hva det var han snakket om. Jeg skjønner ikke hva som er Horneland sin måte å spille fotball på - han forteller det ikke til meg/oss.

Så der synes jeg han mangler en del. Særlig når jeg sliter med å se hvilke mønster han forsøker å prente inn i skallen på spillerne.

Det som virker positivt er at både Horneland og Sagbakken tydelig mener det er bedre tempo og presisjon nå enn for et år siden - og at spillerne er i bedre form. Så får vi se når treningskampene starter om det er blitt mer struktur på laget.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å


Last edited by BalleK on 20.01.2020 22:56; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 20.01.2020 21:17    Post subject: Reply with quote

Han prate' som ein gud men træne som ei fett'?
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 20.01.2020 22:33    Post subject: Reply with quote

The proof is in the pudding, men vi må ihvertfall vente på treningskampene før vi kan si noe om han får til det han vil i år.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 20.01.2020 23:00    Post subject: Reply with quote

Vi bør vel kanskje vente litt lenger enn det og? Smile
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 20.01.2020 23:04    Post subject: Reply with quote

Nja. Horneland har virkelig kniven på strupen og vi må se en bedring, eller i det minste prov på bedring, allerede i treningskampene. Hvis ikke tror jeg ikke mange supportere vil komme tilbake.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 20.01.2020 23:09    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner hva du mener, men dersom treningskampene blir litt så som så, men laget vinner de første kampene, så tror jeg at supportere vil komme tilbake. Spesielt dersom de i tillegg spiller underholdende fotball Smile
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 21.01.2020 09:54    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Som er den foreningen jeg har vært i hele veien fra han signerte kontrakten.


Hvor langt ut i en to års kontrakt må han komme før man tar et standpunkt om hva man synes om leveransen?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 21.01.2020 10:05    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Jeg skjønner hva du mener, men dersom treningskampene blir litt så som så, men laget vinner de første kampene, så tror jeg at supportere vil komme tilbake. Spesielt dersom de i tillegg spiller underholdende fotball Smile


Altså dersom en ape med skrivemaskin plutselig begynner å skrive setninger fra Hamlet venter jeg litt ekstra lenge før jeg tror det var med vilje.
Det er INGENTING som tyder på at Horneland 1) Vet hva han vil; 2) Vet hvordan han skal komme dit; og 3) Evner å gjennomføre en plan for å komme dit han vil.
At han er ansatt er fortsatt en gåte for meg.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 21.01.2020 10:32    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
ola. wrote:
Som er den foreningen jeg har vært i hele veien fra han signerte kontrakten.


Hvor langt ut i en to års kontrakt må han komme før man tar et standpunkt om hva man synes om leveransen?


Det er det ikke noen fasit på.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 21.01.2020 10:54    Post subject: Reply with quote

Foreningen tilbyr kanskje bare årsmedlemskap? Wink
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 21.01.2020 12:35    Post subject: Reply with quote

Ja, nei, jeg får det ikke fornyet. Det gikk ut i dag nemlig, på dagen ett år siden han tok over. Og nå er jeg i et slags limbo. Da tar min optimistiske natur over. Så jeg er ikke i hatklubben helt enda.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 21.01.2020 12:41    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det tilbys automatisk overgang til losjen "Har ventet og sett, ring meg hvis det skjer noe." En slags vent og se-old boys.

zaphod81 wrote:
Hvor langt ut i en to års kontrakt må han komme før man tar et standpunkt om hva man synes om leveransen?


Må si jeg har helt andre forventninger til årets seriestart, etter den tilstrekkelige perioden med øving de får tid til i vinter.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 838

PostPosted: 21.01.2020 12:53    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Jeg skjønner hva du mener, men dersom treningskampene blir litt så som så, men laget vinner de første kampene, så tror jeg at supportere vil komme tilbake. Spesielt dersom de i tillegg spiller underholdende fotball Smile


Fullstendig usannsynlig altså. Laget kan kanskje vinne kamper, men at vi under Horneland i tillegg skal spille underholdende ser jeg på som fullstendig utopi.

PS: Ikke at jeg tror vi kommer til å vinne allverden med ham heller...
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 21.01.2020 14:08    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Hvor langt ut i en to års kontrakt må han komme før man tar et standpunkt om hva man synes om leveransen?


En sesong bør gi en del klare svar. Mislykket, bør få sjansen neste sesong eller suksess er mine alternativer.

Jeg mener Horneland klassifiserer til mislykket, og det eneste som har reddet han fra sparken, tror jeg er de andre skiftene i sportslig ledelse.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 21.01.2020 14:18    Post subject: Reply with quote

Mulig han også "reddes" av kort kontraktstid?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 21.01.2020 15:57    Post subject: Reply with quote

Det også selvfølgelig. Men jeg tror ikke han sitter ut kontraktstiden hvis det ikke skjer en vesentlig forbedring kjapt etter sesongstart.
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 838

PostPosted: 21.01.2020 16:53    Post subject: Reply with quote

Hadde faktisk trodd han fikk fyken etter sesongslutt, men den gang ei. Tipper likevel at han neppe sitter ut sesongen med mindre vi plutselig spiller underholdende fotball (lite trolig), eller i det minste at vi får solide resultater og ligger an til å vinne serien. Det siste KAN jo skje, men jeg tror ikke helt det heller. Har vel sjelden vært mer pessimistisk før en sesongstart enn i år må jeg innrømme. Har "alltid" trua, men akkurat nå ser jeg litt mørkt på situasjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 21.01.2020 17:58    Post subject: Reply with quote

Dersom 2020-sesongen starter slik som 2019-sesongen så får nok Horneland fyken utpå våren/forsommeren. Jeg må innrømme at i fjor rundt 17. mai så tenkte jeg at 2019 kom til å handle om å berge plassen i Eliteserien. Starten i fjor var aldeles fryktelig.

(Så kom det seg en del da vi hadde los på en Champions League plass, men da vi ikke klarte det og havnet i Europa League så ble det dårligere igjen og vi berget bronseplassen med et nødskrik i siste runde mot Ranheim)

Selv om Horneland bare har ett år igjen av kontrakten så kommer han ikke til å beholde tilliten dersom vi ligger på nedrykksplass etter 6-7 runder. Det kan jeg aldri tenke meg.

Men det tror jeg ikke skjer. Nå har Horneland og spillerne blitt kjente med hverandre, og forståelsen for hvordan de skal spille har nødvendigvis "gått seg til". Siden vi har en god stall (i Eliteseriemålestokk) så tror jeg at vi kommer til å ligge i "teten" stort sett igjennom sesongen. Vi klarte jo å karre oss opp på medaljeplass i fjor med en til dels skrekkelig sesong - slik er nå en gang nivået i Eliteserien. Og blir det slik tipper jeg at Horneland fortsetter ut kontraktstiden. Blir jo dyrt å fyre en trener med et halvt år igjen av kontrakten.

Men undrenes tid er ikke forbi så er det alltid et håp om at vi skal spille arti' fotball med masse flotte mål.
Cool
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 261, 262, 263 ... 335, 336, 337  Next
Page 262 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb