English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 260, 261, 262 ... 335, 336, 337  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Claudius Galenus Standarn
Veteran

PostPosted: 18.01.2020 22:43    Post subject: Reply with quote

Hvem er det som kjøper budskapet hans? BalleK sier podcasten var interessant og jeg sier Horneland har snakket store ord tidligere uten å ha levert. Selv om jeg likte det han sa, er jeg ikke kjøpt. Det jeg derimot så på som betryggende var at Saga snakket såpass positivt om det han så på treningene.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran

PostPosted: 18.01.2020 23:03    Post subject: Reply with quote

Han har sagt de rette tingene hele veien, og er super på intervju. Foreløpig er vi ikke der vi skal på banen og da blir det billig retorikk. Om kart og terreng ikke stemmer over ens, går jeg etter terrenget.
KitWalker
Veteran

PostPosted: 18.01.2020 23:45    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Han har sagt de rette tingene hele veien, og er super på intervju. Foreløpig er vi ikke der vi skal på banen og da blir det billig retorikk. Om kart og terreng ikke stemmer over ens, går jeg etter terrenget.

Da har vi en for dårlig 1. ellver/tropp?
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 19.01.2020 00:59    Post subject: Reply with quote

Han innrømmer jo i det minste at han ikke har gjort en god nok jobb, i mot setning til flere trenere som har trent den klubben her.
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 19.01.2020 02:22    Post subject: Reply with quote

Uten utenomsportslig tull og med en spillergruppe som stiller seg bak prosjektet, tror jeg fortsatt at Horneland kan få til ting med RBK. Fyren gir virkelig alt for at det skal lykkes, og tiltross for at majoriteten her inne elsker å overdrive fotballfilosofien hans i negativ retning, så er det jo gegenpress-fotball han ønsker å oppnå. Rimelig ålreit underholdning når det flyter, det, ikke fullt så bra med treføtter og mette, illojale spillere.

Jeg tror det hadde veldig mye å si hvordan spillergruppa reagerte da kompis-Kåre de hadde vunnet alt med fikk sparken, og umeritterte Horneland kom inn, som i tillegg begynte stille krav til primadonnaene.
Gnafs
Senior

PostPosted: 19.01.2020 02:38    Post subject: Reply with quote

Horneland har ikke imponert meg hverken med bruk av ung-gutter, spillestil eller kommunikasjonen med spillegruppa.

At han fortsatt sitter er et under for meg, men nå fikk vel ikke Klopp det til spesielt bra i første sesong heller fks.
Vi må ikke glemme at laget har vært dårlig i flere år!

Kanskje spillergruppa sleit med alt det nye som kom inn, men nå har forstått at dette må vi leve med og muligens vi vil se forbedringer.

Dog ser jeg en jævla ball fra Hovland opp på Islamovic/Søder i treningskampene så er det lille jeg har av håp og optimisme slutt.

Uansett så sitter han ikke trygt før vi er i EL gruppepspillet mens vi ligger på topp i Eliteserien.
Back to top
rail
Senior

PostPosted: 19.01.2020 04:36    Post subject: Reply with quote

Gnafs wrote:
Dog ser jeg en jævla ball fra Hovland opp på Islamovic/Søder i treningskampene så er det lille jeg har av håp og optimisme slutt.

Det samme tenker jeg om Klopp, når jeg ser pasningene fra VvD og Trent Arnold opp mot Mane og Salah. Det er helt for jæ.lig, og sykt ineffektivt. Funker jo bare ikke.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 19.01.2020 08:58    Post subject: Reply with quote

Fantastisk denne myten om at de gjekk så dårlig med Klopp første sesong. Han kom inn etter at Rodgers åpenbart hadde mistet garderoben og en spillergruppe som var dårlig trent. Allerede første kamp noen få dager etter ansettelsen kunne en se klare tegn på hva Klopp ønsket å få til. Den sesongen ble det videre to finaler i henholdsvis ligacup og europa league, sistnevnte slo en ut lag som Manchester United og Dortmund.

Hvilke tegn er det Horneland har vist?

Edit:

Liverpool satt pasnings rekord i antall pasninger i løpet av en kamp tidligere i år, slik at det er ikke slik at en ikke ønsker å ha ballen eller evne å styre kampene.
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 19.01.2020 09:29    Post subject: Reply with quote

Jondahl wrote:
så dere kjøper budskapet hans

Eeeeehh???

Jondahl - hvordan i all verden får du "veldig interessant" til å bli "kjøper budskapet hans"??
sidney
Veteran

PostPosted: 19.01.2020 09:36    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
sidney wrote:

Da har vi en for dårlig 1. ellver/tropp?

Det er godt mulig. Det jeg mener dog, er at det er ikke intervju som er viktigst. Det viktigste er at det er morsomt på banen.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 19.01.2020 10:10    Post subject: Reply with quote

Hvor i h****** kommer denne myten fra at horneland spiller som klopp?
Det er en fullstendig på trynet sammenligning. Det han forsøker på (og ikke engang klarer..) er mye nærmere Nils Johan Semb fotball enn noe annet.

Du kan fortelle deg selv at dama di ligner på jessica alba alt du vil, men trolig har de ikke mer til felles enn at de setter seg ned når de er på toalettet..
Back to top
Jondahl
Veteran

PostPosted: 19.01.2020 12:46    Post subject: Reply with quote

rail wrote:
Gnafs wrote:

Det samme tenker jeg om Klopp, når jeg ser pasningene fra VvD og Trent Arnold opp mot Mane og Salah. Det er helt for jæ.lig, og sykt ineffektivt. Funker jo bare ikke.

så du mener at en langball inn i bakrom mot en spiller som har startet ett løp, er det samme som å ha en viktig del av spillet sitt å bare måke ball opp i banen for å spille på lav risiko og heller bare fylle på med folk rundt andreball.
ett planlagt og godt gjennomført trekk for å utnytte kantspillerne sine styrker er egentlig det samme som planløs angrepsfotball. fantastisk.
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 19.01.2020 13:46    Post subject: Reply with quote

Horneland babler endel, men gjør stikk det motsatte. Sier at han er inspirert av City og Liverpool. Om han hadde vært det, ville han ikke kjøpt en spiss som Islamovic.
Merkelig at denne mannen ikke har fått sparken enda.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 19.01.2020 15:42    Post subject: Reply with quote

Jeg har null tillit til Horneland. Han gjorde så elendig jobb på de fleste fronter at det er galskap å la ham fortsette. Jeg kan også snakke om fotball.

Han må vekk.
Gnafs
Senior

PostPosted: 19.01.2020 16:07    Post subject: Reply with quote

rail wrote:

Det er forskjell på å slå i rom og det å slå opp på spiss i en ren 50/50 duell. Confused
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 19.01.2020 16:23    Post subject: Reply with quote

Den største forskjellen på Klopp og Horneland er kanskje førstnevnte sin villighet til å ta stor risiko i alt fra gjenvinning og ved å ha mange fremme i angrep samtidig. Horneland er mer i gaten til Semb, Drillo hvor de er risikoavers og det å spille direkte handler vel så mye om å redusere risiko for balltap på egen halvdel som noe annet.
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 19.01.2020 16:30    Post subject: Reply with quote

Ja for dette kan aldri ha noe med mentaliteten og kvaliteten til spillerne å gjøre.
Wiseblood
Rutinert

PostPosted: 19.01.2020 16:45    Post subject: Reply with quote

Den største forskjellen på Klopp og Horneland er etter min mening karisma. Klopp er i følge eierne i Liverpool en av de beste lederne i hele verden og de påsto sågar at han kunne ledet en av de 50 største bedriftene i verden pga sine lagbyggeregenskaper og lederstil. Ingen klikkdannelser, klare beskjeder og god stemning.

For meg virker Horneland som den rake motsetningen av Klopp. Der tyskern omtrent kommer gjennom TV-skjermen med det store smilet sitt og klare beskjeder er Horneland den rake motsetningen med steinansikt og et vokabular der halvparten av ordene er ting han har diktet opp helt selv.
Claudius Galenus Standarn
Veteran

PostPosted: 19.01.2020 17:02    Post subject: Reply with quote

Og Koteng har ikke snakket positivt om Horneland? Skal også sies at det trenerens fremtoning (i media) er i stor grad påvirket av hvordan det går. KI er et perfekt eksempel der. Regner med at Klopp ikke er like blid og hyggelig dersom han hadde vært veldig presset og laget hadde ligget på 7. plass ellerno. Følger ikke engelsk fotball, men fått med meg at de ligger soleklart på første. Sikkert morsomt å være trener da.

Dette er ikke noe forsvar av Horneland, bare en generell betraktning
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 19.01.2020 17:26    Post subject: Reply with quote

Etter fjoråret har vi vel lært oss at det nødvendigvis ikke er noen link mellom hva Horneland sier og hvordan laget tar det ut i praksis. Sånn sett legger jeg ikke så altfor mye i det Horneland sier på podcasten.
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 19.01.2020 18:47    Post subject: Reply with quote

Han er iallfall veldig godt fornøyd med hvordan spillergruppa fremstår i Spania nå.

Jeg har trua! Smile
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 19.01.2020 23:47    Post subject: Reply with quote

Jeg trur de fleste ønsker å tru på hva Horneland driver med. Han er flink til å snakke for seg, men alle ønsker også resultater. Selv håper jeg i det miste at det går bedre neste sesong, men det er myyyyyyye som må bli bedre om det skal være noen kobling mellom det Horneland sier og det vi ser på banen.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 20.01.2020 09:50    Post subject: Reply with quote

Er ikke lett å jobbe med en spillegruppe i komfort-sonen, slik som Mike har inn innrømmet. Da er det kun i Europacupen man får ut potensialet i laget, og det klarte man jo veldig bra i fjor. Men når spillerne ikke gidder å legge ned innsatsen i seriekamper blir det ikke gull. Helt riktig opprydding nå, vi trenger sultne spillere.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 20.01.2020 10:16    Post subject: Reply with quote

Sagbakken kunne med fordel ha utforda Horneland mye mer på podden enn det han gjorde. Alt ble svelgt mer eller mindre rått. Horneland er smart nok til å vite hva han bør si, men vi har så langt ikke sett nok av det i kamp. Spillerne kan være så gode de bare vil på trening, men det må vises i kamp.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 20.01.2020 10:26    Post subject: Reply with quote

Ja, den der 'veldig skarpe på trening' har vi hørt før. Fort gjort å være 'gode på treningsfotball' uten dermed nødvendigvis å gjøre så veldig mye riktig i den biten som er overførbar til kamp.

Vi skal jaggu vise prov på en helt annen innstilling til fotballspillet på et både prestasjonsmessig og filosofisk nivå gjennom treningskampene for at jeg a)skal ha noen tro på sportslig suksess i år, og b)skal ha noen tro på at det er et fotballag man gidder å se spille. Fjorårets lag bare med sju prosent mer løpsintensitet kan jeg godt spare meg for. Vi trenger ikke ta over etter Lillestrøm bare fordi de har rykket ned.
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 260, 261, 262 ... 335, 336, 337  Next
Page 261 of 337

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb