English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 244, 245, 246 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 06.12.2019 16:55    Post subject: Reply with quote

Jo, poenget var å bli bedre - på sikt. en sesong er ikke "på sikt".
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 06.12.2019 16:56    Post subject: Reply with quote

Hvor lang tid vil du gi ham da?
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 06.12.2019 16:59    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
PerO wrote:
Resultatmessig og spillestilsmessig, har ikke Horneland prestert godt nok til å få fortsette etter min mening. Hadde fremgangen vært jevn frem til sesongslutt, så er isolert 3. plass og E-cup gruppespill godt nok. Men med den svikten som var på høsten, så mener jeg det ikke er bra nok.


Hvilken svikt? vi tapte vel kun 1 kamp den siste tredjelden av sesongen...



Jeg ser av tallene dine at resultatene her hjemme var tilsvarende, men 0 poeng i E-cup, og dessuten langt kjedeligere kamper med gåfotball omtrent på nivå med de slappeste kampene under Kåre, kaller jeg en svikt.

Sikkert subjektivt, men nok til at kun spenningen om vi fikk 3. plassen fikk meg til å følge med. Så faktisk mer på Godset kampene (bor i Drammen) de siste rundene enn RBK kampene.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 06.12.2019 16:59    Post subject: Reply with quote

Det er ikke min oppgave å avgjøre hvor lang tid han skal få. Han har uansett ikke kontrakt mer enn ut neste sesong, sånn i tilfelle neste sesong skulle gå til helvete (selv om igenting tyder på at den skal bli dårligere enn denne).
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 06.12.2019 17:02    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Bakklandia wrote:
PerO wrote:
Resultatmessig og spillestilsmessig, har ikke Horneland prestert godt nok til å få fortsette etter min mening. Hadde fremgangen vært jevn frem til sesongslutt, så er isolert 3. plass og E-cup gruppespill godt nok. Men med den svikten som var på høsten, så mener jeg det ikke er bra nok.


Hvilken svikt? vi tapte vel kun 1 kamp den siste tredjelden av sesongen...



Jeg ser av tallene dine at resultatene her hjemme var tilsvarende, men 0 poeng i E-cup, og dessuten langt kjedeligere kamper med gåfotball omtrent på nivå med de slappeste kampene under Kåre, kaller jeg en svikt.

Sikkert subjektivt, men nok til at kun spenningen om vi fikk 3. plassen fikk meg til å følge med. Så faktisk mer på Godset kampene (bor i Drammen) de siste rundene enn RBK kampene.


ja, det er i høyeste grad subjektiv, fordi det er feil. Du ser det bildet du vil se. vi scoret mer i år enn i fjor, og slapp inn langt flere. ergo er det mer mål, å flere sjanser i år - begge veier. så at kampene har vært kjedeligere, er en statistisk umulighet.

For øvrig hadde vi null poeng i e-cup etter 5 runder ifjor, også. Sånn apropos tilsvarende sesonger....
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 06.12.2019 17:09    Post subject: Reply with quote

Bakklandia:

Det er ikke feil, så lenge interessen min faller. Da er det helt riktig og høyst reelt faktisk. Klubben lever ikke hvis ikke vi tilskuere er interessert.

Jeg var for øvrig enda mer oppgitt under siste del av Kåre perioden, og optimismen fra noen av kampene med Coolen forsvant også ganske fort når det ble gruppespill i Europa.

Det er også verdt å ta med at jeg ikke er blant de som skriker etter Hornelands avgang, for jeg mener generelt at en trener omtrent alltid bør få starte på sesong 2 for kunne vise om han har rettet på det som går feil i sesong 1. Jeg vil ikke at klubben skal bli kjent som en klubb som sparker trenere fortløpende.

Men jeg lurer oppriktig på hvorfor både styre, og tilsynelatende Adressa har såpass tillit, når resultatene ikke samsvarer med det klubben forventer. Teorien om at prestige fra styret er årsaken tror jeg ikke noe på.

Men jeg mistenker at de endringene vi ser, kanskje er initiert av en trener som kom utenfra og så sportslig avdeling og tropp med friske øyne, kanskje har sagt til styret at det er andre steder enn trenerposten som må endres hvis klubben skal få fremgang.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 06.12.2019 17:12    Post subject: Reply with quote

Klubbens forventinger er oppfylte - derfor har han den selvsagt tilliten som følger med.

KLUBBENS forventinger, ikke fansens.

Men ellers kan jeg være enig i mye av det du skriver, hvilket også er hovedgrunnen til at jeg ikke vil ha en RBK'er som ny SL, men en utenfra.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!


Last edited by Bakklandia on 06.12.2019 17:16; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 06.12.2019 17:13    Post subject: Reply with quote

Bare rot her nå.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 06.12.2019 17:19    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
senador wrote:
Bakklandia wrote:
Hvordan skal de kunne få det på bare ett halvt år?


Med sesongkortsalg på 3000 og snitt på under 10000 hver kamp.


Nettopp. det vil ikke skje - bare din vanlige dystopiske utopier, altså.


Å? Så du mener mange vil betale for drittfotball kamp etter kamp? Det var 3500 på forrige kamp i Europa. Mot RIL var det knapt 11k offisielt. Med den samme drittfotballen blir det mindre og mindre folk. Det er nok mange som ikke gidder å fornye sesongkortene. Flere her som mener vi er heldig om vi klarer 5000 sesongkort. Det er jeg enig i.


Ingen vits i å leve i fornektelse.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 06.12.2019 17:29    Post subject: Reply with quote

Nei, men det handler ikke om fornektelse. Det handler om å ikke drukne i det havet av pessimisme du lever i. Seriøst, vi kunne vunnet CL, og du ville likevel funnet en eller annen grunn til å slå full katastrofealarm, siden du er kronisk negativ.

Det var offisiellt 9800 mot LINZ - sent på torsdags kveld, i surt vær med minusgrader. det er faktisk ikke så rart om det var litt mindre folk enn normalt under de forholdene.

Litt realisme skader ikke.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 06.12.2019 17:33    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:


Men jeg mistenker at de endringene vi ser, kanskje er initiert av en trener som kom utenfra og så sportslig avdeling og tropp med friske øyne, kanskje har sagt til styret at det er andre steder enn trenerposten som må endres hvis klubben skal få fremgang.


Det er skremmende at en trener som ikke lykkes skal komme inn å skylde på andre........

Styret og klubben er i et dilemma: Satse på at de valgte rett mann og laget starter å underholde(for det er der man må starte) for å få tilbake entusiasmen og publikum. Eller kaste alt på hodet og skifte trener for så å satse på nyhetens interesse for å få folk tilbake på stadion. Begge deler har en risiko, men for styret er risikoen mindre å sparke den sittende trener til etter sommeren. Enn det er å få inn en ny trener som ikke lykkes bedre enn den sittende treneren.

Det er dilemmaet og ikke prestisjen som gjør at styret velger å vise handlekraft i å rydde opp i sportsligavdeling.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 06.12.2019 17:43    Post subject: Reply with quote

Du kan si at det er feil å skylde på andre. Men for det første så skjedde trenerskiftet pga manglende utvikling. For det andre, så stemmer jo i så fall hans konklusjon med det som supportrne også har oppfattat iom at de faktisk skrev brev om at SIB måtte gå.

SÃ¥ kanskje har han faktisk tatt tak i en del omkringliggende faktorer som ikke var som de skulle.

Så er det selvsagt bare genialt hvis vi fremstår vesentlig bedre neste år, og med videre utvikling i tida etter.

Og så fremstår det som dårlige unnskyldninger hvis vi er like dårlige til neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 06.12.2019 17:45    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Klubbens forventinger er oppfylte

Noen punkter:

1) Horneland mislyktes med klubbens budsjetterte forventning om sølv.
2) Horneland har mislyktes i utvikle spill og spillere slik at vi kunne nådd klubbens budsjetterte forventning om 25 mill spillersalg.
3) Horneland har mislyktes i å skape underholdning på banen og er slik ansvarlig for at klubben har gått 3,5 mill under forventet på billettsalg i ES.
4) Horneland har mislyktes i klubbens uttalte forventning ved Kåre-sparkingen om å ta steg i Europa, vi har i stedet blitt klart svakere. Han har mislyktes med sin egen, og spillernes, målsetning om å gå videre fra gruppa (resultat: eneste av de 80 lagene i CL/EL uten poeng).
5) Horneland mislyktes med klubbens budsjetterte forventning om kvartfinale i NM (tapte for et Obos-lag) (om det er likt med 2018).

Hvilke forventninger mener du han har oppfylt? Med kilder, takk.
Back to top
View user's profile Send private message
SverreTrd
Senior


Joined: 09 Apr 2019
Posts: 140
Location: Trondheim

PostPosted: 06.12.2019 17:56    Post subject: Reply with quote

Alle må gå fan account wrote:
Bakklandia wrote:
Klubbens forventinger er oppfylte

Noen punkter:

1) Horneland mislyktes med klubbens budsjetterte forventning om sølv.
2) Horneland har mislyktes i utvikle spill og spillere slik at vi kunne nådd klubbens budsjetterte forventning om 25 mill spillersalg.
3) Horneland har mislyktes i å skape underholdning på banen og er slik ansvarlig for at klubben har gått 3,5 mill under forventet på billettsalg i ES.
4) Horneland har mislyktes i klubbens uttalte forventning ved Kåre-sparkingen om å ta steg i Europa, vi har i stedet blitt klart svakere. Han har mislyktes med sin egen, og spillernes, målsetning om å gå videre fra gruppa (resultat: eneste av de 80 lagene i CL/EL uten poeng).

Hvilke forventninger mener du han har oppfylt? Med kilder, takk.

Helt enig med Alle må gå fan account her. Alle her rett til sin egen mening, og å lufte den på forumet: Allikevel synes jeg innlegget her er på sin plass gitt at Bakklandia teppebomber forumet med mange påstander.

Hvis klubbens forventninger til Horneland er oppfylt (se her åpner jeg for at påstanden er sann Smile), så må jeg si jeg er skremt! (en mening ingen kan påstå jeg ikke har)

Ellers er jeg ikke enig i at "Alle må gå" i RBK!!
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 06.12.2019 18:00    Post subject: Reply with quote

Det er en kamp igjen å få poeng i ennå - slik var situasjonen på dette tidspunktet i fjor også. så å fastslå allerede nå at vi ikke får poeng er i beste fall prematurt.

Du har fått svar på det andre tidligere. Klubben har to overordnende mål hver sesong, begge er oppfylt.

Punkt 4 må det for øvrig legges til at styret forventer nivåheving i Europa - på sikt. Ikke øyeblikkelig.

Dessuten var nivåhevingen på plass - i CLkvaliken. Ingen - verken spillerne, Horneland, styret elelr klubben, trodde vi skulle komme SÅ nært CL allerede i år.

Budsjettet er overoppfylt, takket vær den suksessen. For øvrig budsjetterte ikke klubben med EL-spill, kun to kvalikrunder i CL. og ett årsmøte-vedtatt budsjett kan ikke endres sånn uten videre. Regnskaps-kalkylene derimot, både kan og er godt mulig blitt forandret, underveis i seosngen.

Selv om du nekter å en gang vurdere det utifra dine egne forventinger, har Horneland oppnådd det klubben forventet denne sesongen - for, i motsetning til deg, var klubben forberedt på en mellomsesong - og fikk mer enn de ba om.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!


Last edited by Bakklandia on 06.12.2019 18:00; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 06.12.2019 18:00    Post subject: Reply with quote

Alle må gå:
NÃ¥ gir du Horneland for mye skyld.

2) Vanskelig å gi Horneland skylda for manglende salgsobjekter med den stallen han overtok. Der må SIB/Kåre ta omtrent hele skylda.

3) Sesongkortsalget var 20% ned. Det kan klubb og styre få ta skylda for, for den nedgangen kom før Horneland fikk vist sitt spill.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 06.12.2019 18:03    Post subject: Reply with quote

Ja, der er det også noe, selvsagt. Når man har bestemt seg for at en person skal være ubrukelig uansett, er det fort gjort å overdrive hans negative betydning - selv for ting han åpenbart ikke har noe med.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!


Last edited by Bakklandia on 06.12.2019 18:27; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 06.12.2019 18:27    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

2) Vanskelig å gi Horneland skylda for manglende salgsobjekter med den stallen han overtok. Der må SIB/Kåre ta omtrent hele skylda.

Meling framstod som et klart salgsobjekt etter spillet han viste fram under Rini. Under Horneland har vi konsekvent spilt en fotball som ikke står til hans styrker. Samme med Trondsen. Ellers prioriterer Horneland spillere med egenskaper som ikke er like populære i bedre ligaer, samt at spillestilen vår gjør det vanskelig for spillere med teknikk, taktisk forståelse og pasningsfot å få vist seg fram.

PerO wrote:

3) Sesongkortsalget var 20% ned. Det kan klubb og styre få ta skylda for, for den nedgangen kom før Horneland fikk vist sitt spill.

Det hadde vært et poeng om trenden når Horneland hadde fått vist sitt spill ikke hadde vært at de som faktisk har sesongkort i større og større grad har holdt seg hjemme.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 06.12.2019 18:30    Post subject: Reply with quote

Det er ett poeng uansett - salget, og regnskapsposten, var mindre enn håpet før Horneland kom. Sesongkortene var det tidspunktet uansett kjøpt og betalt, så det at flere holdt seg hjemme etterhvert hadde null innvirkning på regnskapet. I den sammenhengen.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10936

PostPosted: 06.12.2019 18:36    Post subject: Reply with quote

Alle må gå fan account wrote:

Noen punkter:


Enig i det meste selv om jeg mener du legger litt for mye på Horneland her, men ikke at vi har blitt klart dårligere i Europa. Hvor er kildene på dette?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 06.12.2019 18:43    Post subject: Reply with quote

Synes vi gjorde en strålende kvalik, men like ræva i gruppespill som ifjor.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 06.12.2019 18:44    Post subject: Reply with quote

Alle må gå:

Hva er det med spillestilen som gjør at Meling ikke kommer på de løpene han gjorde i fjor, og ikke treffer med innleggene? Eneste reelle faktoren jeg kan se må være at det er umulig å forutsi hva Adegbenro gjør, så timingen blir elendig.

Trondsens skader i hele oppholdet her kan neppe Hornelands spillestil få skylda for.

Hvorfor ikke teknikere og pasningsleggere skal skinne når vi dominerer kamper her hjemme og alt ender i gåtempo og 3-4 touch før de får dempet ballen og sendt den videre, og bommer på 3 meterspasninger har med treneren og spillestilen å gjøre forstår ikke jeg. Tror ikke hab kommanderer dem til det.

Og du kan gi Horneland all skyld for spriket mellom somgte billetter og oppmøte på slutten av sesongen. Men du viser til budsjett. Og når det kommer til budsjett og solgte billetter så var prognosen, sesongkortsalget tatt i betraktning en nedgang på ca 20%. Så kunne han selvsagt fått reversert den prognosen med glitrende fotball kanskje, men slettes ikke sikkert, siden den har årsaker i hvordan klubben er drevet i de siste årene.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 06.12.2019 18:56    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Det er en kamp igjen å få poeng i ennå - slik var situasjonen på dette tidspunktet i fjor også. så å fastslå allerede nå at vi ikke får poeng er i beste fall prematurt.

Ingen steder har jeg slått fast at vi ikke kan klare det. Det er ikke engang relevant for mitt poeng.

Quote:
Du har fått svar på det andre tidligere. Klubben har to overordnende mål hver sesong, begge er oppfylt.
Du har ikke svart meg på det, og jeg orker ikke å bla meg gjennom så mange sider for å finne hva du mener det er. Er det så vanskelig å bare si det igjen?

Bakklandia wrote:
Punkt 4 må det for øvrig legges til at styret forventer nivåheving i Europa - på sikt. Ikke øyeblikkelig.

De har lagt seg mer der etter hvert som sesongen gikk dårlig, men sa de virkelig det da de fjernet Kåre? For øvrig:
"Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå" - Eggen

Quote:
Dessuten var nivåhevingen på plass - i CLkvaliken.

Uenig der gitt. Dessuten varer Europa til desember. Sammenliknet med KÃ¥re (som var er premisset her) var vi klart bedre da vi danket ut Ajax, og i gruppespillet der vi hadde mange gode prestasjoner og tok 5 poeng.

Quote:
Budsjettet er overoppfylt, takket vær den suksessen. For øvrig budsjetterte ikke klubben med EL-spill, kun to kvalikrunder i CL

Budsjettet har vært overoppfylt hvert år fra Europa siden Kåre kom inn. Grunnen til at klubben kun budsjetterer med de to garanterte rundene i ecup handler selvfølgelig ikke om at de ikke forventer at vi skal ta oss forbi Linfield eller Valur.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 06.12.2019 19:46    Post subject: Reply with quote

Mot et Ajax i krise hvor kun Adegbebro var god - i et par kamper som er 2 1/2 år gamle, mener du? Ja, jøss. Kåre-fans ser bare det de vil se.

Ja, de så det klart og tydelig fra start av. Som i detter intervjuet fra FØR sesongstart, f.eks;

https://www.adressa.no/10...1419b.html

"Nå tror han nytreneren kan behøve noen sesonger:

- Styret har stor tålmodighet. Det fysiske nivået må opp, som betyr at spillerne over tid må trene mye hardere. Vi vet av erfaring at det tar tid.

-Hvor lang tid?

- Det kan ta flere år. Jeg har sagt tre år, men det handler om sammenlikningen med andre klubber, for eksempel Liverpool (under Jürgen Klopp). "
(Jeg vet, fakta er no' dritt! Wink )

Likevel sleit Kåre kraftig med å ta seg forbi nettopp Valur...
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!


Last edited by Bakklandia on 06.12.2019 20:04; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 06.12.2019 20:04    Post subject: Reply with quote

Horneland-prosjektet er steindødt. Det ser alle.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 244, 245, 246 ... 335, 336, 337  Next
Page 245 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb