English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 243, 244, 245 ... 262, 263, 264  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
senador
Veteran

PostPosted: 06.12.2019 06:58    Post subject: Reply with quote

Nidarosballklubb wrote:
Å fjerne Horneland er jo ikke et tema engang hverken hos RBK eller Adressa, så selvsagt er det han som er her i 2020. Men dersom vi til neste sommer ikke overbeviser mer må han gi seg.

Innen den tid har RBK store økonomiske problemer. Så det spørs om man har råd til å sparke noe som helst da.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende

PostPosted: 06.12.2019 07:18    Post subject: Reply with quote

Hvordan skal de kunne få det på bare ett halvt år?
Bakklandia
Legende

PostPosted: 06.12.2019 07:20    Post subject: Reply with quote

Søtvatten wrote:
Hehe, ja da sier vi det. Det var jo tilfeldig da at du husket mange som klaget, men husket, ganske bestemt, at ikke akkurat jeg klaget. For du gjentar det jo lenger ned at akkurat jeg ikke klaget. Kanskje gå litt stillere i gangen når du slenger ut påstander du ikke aner om har rot i virkeligheten neste gang.

Som sagt, når man ønsker å misforstå, gjør man det.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 06.12.2019 07:23    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Horneland er trener i 2020. Å tro eller håpe på noe annet er bortkastet energi. Å ha ingen tanker om at RBK faktisk kan reise seg neste år må være kjipt.

Jeg har troen, og det er bare å se på Glimts forvandling fra i fjor til i år. Samme treneren begge årene. Årets trener i år attpåtil. Glimt gikk fra lite blendende spill til noe helt annet i år. Det er nemlig mulig at en trener som får tid, lykkes med prosjektet sitt.

Glimt var såpass ordinære ifjor, at mange tror de var nyopprykket i år. Det sier jo sitt.

Meget godt poeng!
Bakklandia
Legende

PostPosted: 06.12.2019 07:24    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Helt håpløst, Trump-nivå. Alt han sier er fakta og alt det alle andre sier er synsing. Dog er det jo, som alle vi andre ser, tvert imot. Very Happy

Forskjellen er at dere synser, mens jeg stort sett ikke gir uttrykk for egne meninger, men faktisk fakta..
senador
Veteran

PostPosted: 06.12.2019 07:37    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Søtvatten wrote:
Hahahaha. Vi har blitt latterliggjort i Europa (gruppespill). En kvalifisering hvor alt vi hadde av sjanser gikk inn endrer ikke stort på det, noe sånt vil aldri skje igjen. Vi scoret vel 3 x XG den gang. Det er ikke noe som holder seg over tid.

I Eliteserien flakser vi inn en tredjeplass kun fordi Odd er totalt hjelpeløse på bortebane. Og dette gjør vi med den verste fotballen vi har sett noen gang. Det er knapt nok folk på Lerkendal og det er fullt forståelig, hvorfor skal noen gidde betale for å se måk og mæl fotball? Flere og flere blir likegyldige på grunn av denne møkka vi serveres helg etter helg.

De som styrer lever i en fornektelse av at det er Haugesund-fotballen som holder folk borte. At klubben kommer til å tape enormt med penger neste år lukker de øynene for. De nekter å innse at de har bommet totalt i trenerjakten og tviholder på en eller annen teori om at alt skal løse seg bare Horneland får enda mer tid. Det kommer til å koste vanvittig mye, både økonomisk og sportslig.

Uenig i det meste du skriver. Vi var gode i kvallik.

Sitter du i styret? Jobber du i RBK? Slutt å lev i en fornektelse. Se på fakta.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 06.12.2019 07:39    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:

Med sesongkortsalg på 3000 og snitt på under 10000 hver kamp.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 06.12.2019 08:54    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Bakklandia wrote:

Nettopp. det vil ikke skje - bare din vanlige dystopiske utopier, altså.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 06.12.2019 08:56    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
sidney wrote:

Uenig i det meste du skriver. Vi var gode i kvallik.

Sitter du i styret? Jobber du i RBK? Slutt å lev i en fornektelse. Se på fakta.

Det er det han gjør - vi VAR gode i kvalik. vi hadde ikke kommet så langt som vi gjorde uten å være gode.
PerO
Veteran

PostPosted: 06.12.2019 10:57    Post subject: Reply with quote

Resultatmessig og spillestilsmessig, har ikke Horneland prestert godt nok til å få fortsette etter min mening. Hadde fremgangen vært jevn frem til sesongslutt, så er isolert 3. plass og E-cup gruppespill godt nok. Men med den svikten som var på høsten, så mener jeg det ikke er bra nok.

Men styret, og også Adressa ser ut til å ha full tillit og mener at han får fortsette.

Kan dette skyldes mer det som skjer på trening, og organisatorisk rundt Horneland, enn det han har klart å få ut i kamp?

Kan det være at endringer i org, (les SIB ut), endringer i speiderapparatet endringer i spillerstall etc er initiert av Horneland fordi han ser at det ikke har fungert godt nok?

Har noen av dere som er nærmere klubben hørt noen rykter om hva som foregår?
Back to top
selleck
Senior

PostPosted: 06.12.2019 11:16    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
senador wrote:

-----
Bakklandia wrote:
Mustrum Ridcully wrote:
Helt håpløst, Trump-nivå. Alt han sier er fakta og alt det alle andre sier er synsing. Dog er det jo, som alle vi andre ser, tvert imot. Very Happy

Forskjellen er at dere synser, mens jeg stort sett ikke gir uttrykk for egne meninger, men faktisk fakta..

---

Kverulant er en tittel man skal gjøre seg fortjent til. Det krever litt. I hvert fall at man husker hva man skrev to innlegg tidligere Wink
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 06.12.2019 11:45    Post subject: Reply with quote

Kan dere please slutte å sitere i disse diskusjonene, det ødelegger RUSKefreden min totalt.

Eller enda bedre, slutte å forsøke å diskutere saklig med noen som ikke vet hva saklig er eller betyr. Det er en fullstendig meningsløs øvelse, utrolig naivt å tro at noen skal snu eller lære, og alle trådene drukner i metadiskusjon.

Den strutsen flyr ikke uansett hvor mye man løper foran og mimer flaksing med vingene.
Kent
Rutinert

PostPosted: 06.12.2019 12:17    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Horneland er trener i 2020. Å tro eller håpe på noe annet er bortkastet energi. Å ha ingen tanker om at RBK faktisk kan reise seg neste år må være kjipt.

Jeg har troen, og det er bare å se på Glimts forvandling fra i fjor til i år. Samme treneren begge årene. Årets trener i år attpåtil. Glimt gikk fra lite blendende spill til noe helt annet i år. Det er nemlig mulig at en trener som får tid, lykkes med prosjektet sitt.

Du kan ikke sammenligne år 2 for et lag som kom fra OBOS med et lag som kom fra the double.

Knutsen og Horneland er to forskjellige verdener.
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 06.12.2019 13:38    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Kan dere please slutte å sitere i disse diskusjonene, det ødelegger RUSKefreden min totalt.

Eller enda bedre, slutte å forsøke å diskutere saklig med noen som ikke vet hva saklig er eller betyr. Det er en fullstendig meningsløs øvelse, utrolig naivt å tro at noen skal snu eller lære, og alle trådene drukner i metadiskusjon.

Den strutsen flyr ikke uansett hvor mye man løper foran og mimer flaksing med vingene.

Jeg er naiv, men nå har jeg også fått nok. Jeg hadde maraton-øvelse i går kveld. Nå har jeg lært, tror jeg da. Fint å få RUSKingen bekreftet gjennom den kvadruppelposten (!) over her.

Very Happy
Howie
Junior

PostPosted: 06.12.2019 15:14    Post subject: Reply with quote

Jeezz... Da bringer vi dette inn igjen 'On Topic', gutter og jenter. Eller hva? Mye dill og dall som forringer kvaliteten på denne tråden, og forumet generelt, her nå.

Når det gjelder Horneland så sitter han etter alle solemerker trygt en stund til. Jeg for min del ser ingen konturer blant de som bestemmer slikt at han på noen måte skulle være på vei ut døra på Brakka. Ikke at jeg sitter med noen eksklusiv innsideinformasjon om temaet, men likevel.

Eirik Horneland leder med all sannsynlighet laget når vi er igang igjen til våren, så optimisten i meg håper at sesongen 2019 har bevisstgjort for ham en del ting rundt hvordan vi supportere ønsker at RBK skal fremstå sportslig og hvordan klubben oppfattes utad. Endel kommentarer, både fra Horneland selv og fra Tove tilsier i alle fall at de ønsker endringer.

Pessimisten i meg tror vel derimot neppe på de helt store endringene. Hvorfor skal en trener med en grunnleggende defensiv holdning til spillet plutselig tenke annerledes og bli Norges Bielsa? (Kunne forresten vært grusomt skøy med et par sesonger med Bielsa i RBK før han gir seg!)

Så, jeg satser på at vinteren bringer inn noen nye spillere vi kan glede oss over og at Horneland blir pålagt 2 mnd. kurs i offensiv samhandling ute i Orkdal'n. Da KAN jo våren bli fin allikevel 🙂

Last edited by Howie on 06.12.2019 15:19; edited 2 times in total
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 06.12.2019 15:16    Post subject: Reply with quote

selleck wrote:
Bakklandia wrote:
senador wrote:

-----
Bakklandia wrote:
Mustrum Ridcully wrote:

---

Kverulant er en tittel man skal gjøre seg fortjent til. Det krever litt. I hvert fall at man husker hva man skrev to innlegg tidligere Wink

Hva er det du forsøker å insinuere her?
Bakklandia
Legende

PostPosted: 06.12.2019 15:17    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Resultatmessig og spillestilsmessig, har ikke Horneland prestert godt nok til å få fortsette etter min mening. Hadde fremgangen vært jevn frem til sesongslutt, så er isolert 3. plass og E-cup gruppespill godt nok. Men med den svikten som var på høsten, så mener jeg det ikke er bra nok.

Hvilken svikt? vi tapte vel kun 1 kamp den siste tredjelden av sesongen...
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 06.12.2019 15:28    Post subject: Reply with quote

Som det matematiske vidunderbarnet du er, så er selvsagt kun tall interessant for deg. For mange av oss andre er det ikke bare antall tap som er viktig, men også antall kamper som ikke ble vunnet, samt det faktum at mange av oss mener at RBK spilte dårlig fotball.

Men matematikk og tall skjønner jo ikke vi noe av.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 06.12.2019 15:31    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt enig, det var for mange uavgjorte utover høsten (strengt tatt var dte for mnage uavgjorte utover høsten i fjor også). Men gullet hadde vi ikke tatt uansett - til det var Molde for gode.

Derfor spør jeg igjen, hvilken svikt?

Last edited by Bakklandia on 06.12.2019 15:34; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ola.
Veteran

PostPosted: 06.12.2019 15:33    Post subject: Reply with quote

Kent wrote:
ola. wrote:

Du kan ikke sammenligne år 2 for et lag som kom fra OBOS med et lag som kom fra the double.

Jeg kan, og jeg gjør det. Hvor klubbene var sesongene før betyr ingenting for denne sammenligningen.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 06.12.2019 15:33    Post subject: Reply with quote

Poengmessig og spillemessig.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 06.12.2019 15:40    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Poengmessig og spillemessig.

Merkelig, for snittet vårt i de ti siste kampene er 0,3 poeng under de ti midterste kampene - og den midterste perioden har fått rykte på seg for å være ganske god...
(sagt på en annen måte - 21 av 30 mulige poeng i den midtre tredjedelen av sesongen, 19 av 30 i den siste. eller altså hele en uavgjort kamp mer.)

Spillemessig så vi likt ut hele året - og hele fjoråret. det var altså ingen forandring der.

Hvilken svikt?

Last edited by Bakklandia on 06.12.2019 15:48; edited 1 time in total
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 06.12.2019 15:46    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Jeg er naiv, men nå har jeg også fått nok. Jeg hadde maraton-øvelse i går kveld. Nå har jeg lært, tror jeg da. Fint å få RUSKingen bekreftet gjennom den kvadruppelposten (!) over her.

Very Happy

Hadde det enda vært så vel at du faktisk har lært deg å akseptere fakta selv når du ikke liker den...

Når noen viser deg dette: legg for øvrig merke til at jeg lar skrivefeilen din forbigå i stillhet, til tross for at du gikk jævlig høyt ut på akkurat det. Wink

Last edited by Bakklandia on 06.12.2019 15:57; edited 1 time in total
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 06.12.2019 15:49    Post subject: Reply with quote

Kent wrote:
ola. wrote:

Selvfølgelig kan man det. hvorfor skulle man ikke kunne det? Poenget er jo ny trener. Tross alt, det var Bjørkan som fikk B/G opp i Eliteserien.
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 06.12.2019 15:52    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:

Spillemessig så vi likt ut hele året - og hele fjoråret. det var altså ingen forandring der.

Hvilken svikt?

Var ikke hele poenget med å bytte trener at vi skulle bli bedre? Dersom det ikke er en svikt å bytte trener og bli sittende fast i akkurat samme gjørma kunne vi like greit beholdt Kåre og spart flertallige millioner, rettsaker og omdømmesvikt.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 243, 244, 245 ... 262, 263, 264  Next
Page 244 of 264

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb