English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 222, 223, 224 ... 247, 248, 249  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 19.11.2019 23:17    Post subject: Reply with quote

Og igjen sitter du og tilegner meg utsagn jeg ikke har kommet med. Jeg har da aldri sagt at Horneland er værste trener noen sinne. Rent sportslig så var f.eks Perry vel så ille, men vi bør vel strengt tatt ha litt høyere ambisjoner enn som så vel ?

Jeg har også kommentert oppsvingen i forbindelse med e-cup kvalikken i den andre tråden, men i stedet for å ta en diskusjon rundt den delen valgte du bare å ignorere det for heller å komme med ytterligere flatterende kommentarer om min person. Egentlig så er det litt bekymringsverdig at du virker mer opptatt av meg enn å diskutere RBK og Horneland.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 19.11.2019 23:36    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg gjør vel det, fordi jeg ikke lar deg være i fred med med overdrivelslen og svartmlignen din, slik du er vant til.

Men, det å ta dge på slikt bidrar fakitsk til at faktanivået i saken heves. og jeg tok tak i det du skrev om oppsvinget i E-cupen - eller, det at du desperat forsøkte å downplaye/uggyldigjøre den innsatsen fordi det frmestilt Horneland positivt - og det kan vi jo ikke ha noe av.

Fakta er at Horneland er en RBK-trener helt på det jevne, foreløpig, men at han fort kan edne opp på en høyere hylle etterhvert. Kåre var unntaket, ikke standdaradn, desverre for deg. og han var jo kun unntaket rent pokalmessig. spillemessig var dte jo ikke rare griene han stilte opp med, heller, egtnlig. elelr, ikke så verst, som du sikkert vil kalle det, soden han tross alt både vant og MÅ fremstilles som bedre enn Horneland -slik at det spillet som i år er "ræva, kjedelig, likegyldig" osv - ifjor var "ikke så verst" - selv o mdet altså i det tsore og hele var DØNN LIKT.

Og, spillet har stett slik ut under tre trenere nå. er det da sannsynlig at det er trenerne som er hele problemet, eller kan dte tenkes at disse fantatstisk spillerne dine, kan være en del av dte? at de fkaitsk ikke underpretstre grunnet terener, mnen at de rett og slett ikek er bedre, og at de helelr nærmest OVERprestere i CL-kvaliken?

Jeg vet, det vil ødelegge agedanen din å i det hele tatt vurdere mulugheten for det, men siden du er så opptatt av realiteten (når dte passer deg sånn, i hvert fall) - stememr de garnerte overanes med din offisiellse innstilling?
Montana
Veteran

PostPosted: 19.11.2019 23:46    Post subject: Reply with quote

Uten å blande meg inn i debatten deres forøvrig må jeg bare si meg helt enig i at vi har en gjeng spillere som ikke er bedre enn det vi presterer. Ikke bare spiller for spiller, men også i det å utfylle hverandre med kompatible egenskaper.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende

PostPosted: 19.11.2019 23:49    Post subject: Reply with quote

Ja, stallen er elendig sammensatt på det punktet også. i tilegg til aldersammsetning, dekkning og alle de andre måtene den er dårlig sammensatt på.
Montana
Veteran

PostPosted: 20.11.2019 00:10    Post subject: Reply with quote

Andre Hansen og Tore Reginiussen. Det er de 2 eneste vi har som er opp til standard.
Back to top
Ratatosk
Rutinert

PostPosted: 20.11.2019 00:18    Post subject: Reply with quote

Klubben har utfordringer på mange plan. Både spillerne, trenerne og ledelsen har et stort forbedringspotensiale. Horneland har sine styrker og svakheter som alle andre. Det som bekymrer meg mest, er ikke hans evner som trener, men hans evner til å få gjennomført det han sier han vil. Etter hver eneste kamp sier han det samme til de oppmøtte journalistene. «Vi spiller med for liten kraft, det går for seint, vi skaper for lite og slipper inn for enkle mål». Ofte godt oppsummert, men gjør noe med det da man. Det er jo tross alt jobben din. Ikke mange som hadde vært fornøgd med en snekker med samme tilnærming. « Huset Ble ikke slik som jeg hadde tenkt. Taket lekker, dørene henger og gulvet er skeivt, men jeg gjorde så godt jeg kunne.» Jeg stiller spørsmål med gjennomførelsesevnen til Horneland. Hva er egentlig planene hans? Bortsett fra å slanke troppen, så er det få tegn som viser hvordan han tenker å snu den dårlige trenden. Frykter et grått lag, bestående av tippeligaspillere som vil mer enn de evner. Håper at Horneland viser seg å være svært mye dyktigere på overgangsmarkedet, enn han har vært med taktikk og kampplan i årets sesong!
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 20.11.2019 00:32    Post subject: Reply with quote

Den dagen vi får inn en trener som prioriterer og faktisk kan den fotballen vi skal spille skal dere se vi har en del flere spillere som holder et høyt nivå (ikke alle). Tør jeg minne om at Selnæs, Midtsjø, Helland, nevnte Reginiussen, Strandberg, Mikkelsen og flere andre så ut som en gjeng ganske hjelpeløse spillere våren og sommeren 2014, før de samme spillerne dominerte fullstendig påfølgende høst og vår. 3 uker tok det før de så ut som helt nye spillere og et helt nytt lag. Situasjonen den sommeren er omtrent der vi er nå. En trener som står for noe helt annet enn det klubben gjør, men som prøver å overbevise seg selv og andre om at han kan få til det som kreves.

Det kommer aldri til å lykkes. Jo raskere klubben forstår det, jo bedre. Det verste som kan skje er at klubben lar friidrettstreneren bygge den troppen han ønsker. Da blir veien tilbake mye lenger enn nødvendig.

(Og nei, ingen bør tillegge meg en tittel som Kåre-fan eller lignende. At han fikk sparken var høyst på tide). Det som skjedde i den følgende prosessen var derimot en stor skandale hvor klubben kun vektla fysikk, fysikk og fysikk.

Last edited by Søtvatten on 20.11.2019 00:33; edited 1 time in total
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 20.11.2019 00:32    Post subject: Reply with quote

Han kan ville så mye han vil, hvis spillerne ikke er i stand til å utføre dte han ber om, så hjelper dte ikke. Laget er tregt som sirup, baldnt annet, så da vil det nødvendoigvis ikke være veldig mye å hente på tempo - selv ikke i ballbehandling og passningspsill.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 20.11.2019 00:37    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Ja, jeg gjør vel det, fordi jeg ikke lar deg være i fred med med overdrivelslen og svartmlignen din, slik du er vant til.

Ja denne debatten tar nok livsgleden fra meg tenker jeg Very Happy

Bakklandia wrote:

Men, det å ta dge på slikt bidrar fakitsk til at faktanivået i saken heves. og jeg tok tak i det du skrev om oppsvinget i E-cupen - eller, det at du desperat forsøkte å downplaye/uggyldigjøre den innsatsen fordi det frmestilt Horneland positivt - og det kan vi jo ikke ha noe av.

Prestasjonen i e-cup kvalikken var meget bra de. Hvis du går tilbake i de trådene fra tiden rundt dem så vil du også se at jeg var positiv til det vi presterte der. Men faktum er at prestasjonene der overhodet ikke er gjenspeilet i ES-kampene. De få gode kampene vi har gjort i ES har også vært mot de bedre lagene, som tørr å gå fremover, og dermed gir oss kontringsrom. Når vi må føre kampene selv derimot, mot lag som legger seg bakpå, så er vi hjelpesløse, fordi den offensive samhandlingen er særdeles dårlig. Det lille vi skaper kommer stort sett fra gode enkeltprestasjoner og dødball, ikke gjennom et velfungerende kollektiv. At Horneland virker å vektlegge fysisk kapasitet til det ekstreme, og i mindre grad prioriterer ferdigheter med ball, som teknikk, pasningsstyrke, evne til dra av en mann osv. gjør at vi fremstår mer som LSK enn RBK.

Bakklandia wrote:

Fakta er at Horneland er en RBK-trener helt på det jevne, foreløpig, men at han fort kan edne opp på en høyere hylle etterhvert. Kåre var unntaket, ikke standdaradn, desverre for deg. og han var jo kun unntaket rent pokalmessig. spillemessig var dte jo ikke rare griene han stilte opp med, heller, egtnlig. elelr, ikke så verst, som du sikkert vil kalle det, soden han tross alt både vant og MÅ fremstilles som bedre enn Horneland -slik at det spillet som i år er "ræva, kjedelig, likegyldig" osv - ifjor var "ikke så verst" - selv o mdet altså i det tsore og hele var DØNN LIKT.

Det sier seg jo selv at et poengsnitt på 2,13 i 2018 er bedre en snittet på 1,7 i 2019. Når spillet i tillegg er enda svakere, så er det vanskelig å argumentere mot at Horneland er dårligere enn Kåre Ingebrigtsen var, og Kåre fikk korrekt sparken. Når det spillemessige heller ikke er forbedret, så er det da helt naturlig å være kritisk til om Horneland er mannen som skal løfte RBK til nye høyder, som er styrets uttalte målsetning.

Bakklandia wrote:

Og, spillet har stett slik ut under tre trenere nå. er det da sannsynlig at det er trenerne som er hele problemet, eller kan dte tenkes at disse fantatstisk spillerne dine, kan være en del av dte? at de fkaitsk ikke underpretstre grunnet terener, mnen at de rett og slett ikek er bedre, og at de helelr nærmest OVERprestere i CL-kvaliken?

Treneren er en del av problemet. Den andre delen forsvant ut døra tidligere i uka. At spillerstallen har mangler og utfordringer er hevet over enhver til, men samtidig har vi spillermateriale som tilsier at vi skal være bedre enn lag som Odd og Bodø Glimt, og betydelig nærmere Molde enn det vi er. Mye av det skyldes at vi har et svakt kollektivt angrepsspill, og ikke evner å spille ut selv de svakeste lagene i serien om de legger seg lavt.

Bakklandia wrote:

Jeg vet, det vil ødelegge agedanen din å i det hele tatt vurdere mulugheten for det, men siden du er så opptatt av realiteten (når dte passer deg sånn, i hvert fall) - stememr de garnerte overanes med din offisiellse innstilling?

Jeg har ingen agenda utover at jeg vil at RBK skal utnytte potensialet sitt. Vi er den største klubben i Norge, med det største budsjettet og størst ressurser. I kraft av det skal RBK være en reell tittelutfordrer hver sesong. At vi ikke vinner hver gang får så være, men vi bør være en reell utfordrer. I 2019 var vi i realiteten ute av gullkampen i mai, etter skivebom i oppkjøringen, og selv om det fysiske har rettet seg så spiller vi fortsatt lite underholdende fotball, og har vel tatt 1 poeng mer enn Viking på de 10 siste kampene.

Nå innser jeg jo dog at det egentlig ikke spiller noen særlig rolle for deg hva jeg skriver, siden du allerede har bestemt deg for hva jeg mener. Ironisk nok, siden du bruker det meste av spalteplassen på å kritisere meg for det samme, fremfor å ta en någenlunde saklig debatt om saken i stedet.

Last edited by Sløvsekken on 20.11.2019 00:45; edited 3 times in total
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 20.11.2019 00:39    Post subject: Reply with quote

@søtvatten. Føler meg veldig sikker på at dagens stall ikke er i nærheten av det uforløste potensialet stallen med Sælnes i spissen under Perry hadde.
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 20.11.2019 01:16    Post subject: Reply with quote

Det er jeg enig i, poenget var at en fantastisk gjeng spillere så ut som en gjeng elendige spillere. Selv om det nok ikke er like mye potensiale i dagens gjeng så er det mye mer å hente enn det Horneland klarer.

Spillere som Hansen, Meling, Trondsen, Adegbenro, Jensen og Helland har alle et langt høyere nivå inne enn de får vist under Horneland (og Kåre etter han endret mentalitet og spillestil). Sleng på en del store talenter som Ceide, Tagseth, Tørset, Botheim og noen veldig spennende spillere ute på lån så har vi et interessant lag på gang med en trener som verdsetter noe annet enn de som løper mest. Åsen har også tidligere holdt meget høyt Eliteserie-nivå forresten.

Vi må ta grep før Horneland rekker å få solgt (eller ikke gi sjansen til de som får bli) det som er av unge spillere.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 20.11.2019 02:07    Post subject: Reply with quote

Jeg gir opp - det er faen ikke mulig. Selv når du medgir at spillerstallen ikke er helt der den bør være, MÅ du slenge på at den tross alt likevel burde presterte bedre under en bedre terenr, slik at du - nok en gang - altås ender opp med at Horneland egetlig er problemet likevel.

jaja, du følger ett tydlig mønster i det minste. Sammneliger for øvrig det samlede snittet til både Kåre og Rini med Horneland, og tar det kun til inntekt for Kåre. Som sagt, du tilpasser kritriene for å få Horneland til å se verst mulig ut. å vurdere Horneland fair er åpenbaert ikke i din interesse, men bare mas videre om at du ikke har en agenda du. det er like troverdig som dine "fakta" om publikumssnitt... >

Hvorfor er dte så jævla viktig å fremstille Horneland som så katastrofe, hvis du samtidig skal innbille oss at Kåre - som ifølge deg var en MYE bedre terner enn horneland - ble korrket sparket?

Det er jo tydjelig at det egentlig er han du vil ha her. det skulle vel ikke være fordi du regnet han som en gullgarantist, vel?
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 20.11.2019 05:42    Post subject: Reply with quote

Denne diskusjonen var døfødt i utgangspunktet når du går inn i den med et selvuttalt mål om å ta debattanten fremfor å diskutere sak.

At alt annet ikke er optimalt i klubben fritar ikke treneren fra hans ansvar. Jeg har heller aldri påstått at Horneland er det eneste problemet, men en del av et sammensatt problem. Sammenlikningen med Kåre/Coolen/2018 er forøvrig for å illustrere at ting ikke har bedret seg overhodet under Horneland. Da er det naturlig å bruke det seneste grunnlaget, siden styret besluttet at det som ble gjort i 2018 ikke var godt nok. Spillet er minst like svakt og resultatene er dårligere. Selv om spillerstallen har utfordringer, så er vel strengt tatt treneren medansvarlig for å identifisere og utbedre det også. Og like sentralt er måten han ønsker å spille på. Primitiv gampefotball a'la LSK.

Men igjen, som du fint sier det selv, du har bestemt deg for å gå på person og ikke sak,, så dette er bortkastet tid å fortsette på. Les litt tilbake på forumet så ser du ganske raskt at jeg endret oppfatning av Kåre i takt med at spillet ble svakere også, når han begynte å surre med omlegging av spillestilen og fokuserte mer på det defensive. Men det passer vel dårlig inn i agendaen din det.

Last edited by Sløvsekken on 20.11.2019 05:56; edited 4 times in total
Back to top
Jondahl
Veteran

PostPosted: 20.11.2019 05:42    Post subject: Reply with quote

1. Styret ansatte en trener som ikke passet inn, la ikke tilrette på noen som helst måte for at han skulle lykkes.
2. SIB har bygd ned kvaliteten på spillergruppa for hvert overgangvindu.
3. trenerteamet satt seg ikke inn i jobben og førte klubben mot FKH-ball.
4. spillergruppa har ikke hvert toppidrettsutøvere på lang tid.

Horneland har fått kritikk for det han har sviktet på og resten av klubben har fått høre sin del.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 20.11.2019 05:44    Post subject: Reply with quote

Bingo. Tommel'n opp!
number10
Veteran

PostPosted: 20.11.2019 07:08    Post subject: Reply with quote

Delanley måtte ta en prat med Horneland?
https://www.adressa.no/10...3010b.html
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 20.11.2019 08:10    Post subject: Reply with quote

For meg som ikke har abb. Hva kom ut av samtalen? Kort gjenfortalt.

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 20.11.2019 08:18    Post subject: Reply with quote

Han har ikke bestemt seg enda for om han vil signere ny kontrakt eller ikke. Takka nei til kontraktsforslaget i sommer, men er fortsatt i tenkeboksen. Saken i Eurosport er dermed noe ukorrekt.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 20.11.2019 10:02    Post subject: Reply with quote

Hva i svarte svingene skal vi signere han for???
18 utespillere er lite nok om vi ikke skal ha en som kun er frisk en uke annahvert år.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 20.11.2019 10:10    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er rart om det er opp til De Lanlay selv om han vil forlenge kontrakten. I en bebudet slankeprosess er han et åpenbart ut-navn, både på grunn av kontraktslengde, spilletid, lønnsnivå, skadehistorikk og til dels alder.

Men så tror jeg egentlig ikke at det er tilfelle heller. Jeg tror det er ganske stor klarhet om at han skal videre etter kontraktsslutt, men at han av ulike grunner ikke ønsker å formidle det så tydelig til omverdenen. Det er jo for eksempel et forhandlingskort for ham økonomisk dersom han kan gi inntrykk av at Rosenborg fortsatt er interesserte i å ha ham med videre, siden han selv står fritt til å velge hvem han skriver kontrakt med nå.

Så Horneland var nok litt kjapt ute med å svare, rett og slett, og fikk litt pisk for det. At saken er ukorrekt er nok litt upresist - Horneland ville jo ikke påstå seg feilsitert, men mener uttrykksmåten ble feiltolket. Noe som framstår som under middels troverdig.

Last edited by zaphod81 on 20.11.2019 10:11; edited 1 time in total
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 20.11.2019 10:10    Post subject: Reply with quote

Ja, alle disse permanent skadede spillerne vi hele tiden har i troppen har veldig lite for seg ihvertfall, så uavhengig av om vi skal på anoreksi-slankekur så kan Dølland Lie få reise hjem nå. Viking trenger sikkert en 'nøkkelspiller' som kan være med på å sikre klubbens 56. 8 plass. i 2020.
Franc
Rutinert

PostPosted: 20.11.2019 10:24    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Uten å blande meg inn i debatten deres forøvrig må jeg bare si meg helt enig i at vi har en gjeng spillere som ikke er bedre enn det vi presterer.

Synd vi kvittet oss med Jebali, Levi og Bendtner som åpenbart må være de ansvarlige for at vi tok the double i fjor..

Mener du at Horneland er skyld i spillernes prestasjonsfall, eller har det skjedd helt av seg selv?
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 20.11.2019 10:43    Post subject: Reply with quote

Franc wrote:
Montana wrote:
Uten å blande meg inn i debatten deres forøvrig må jeg bare si meg helt enig i at vi har en gjeng spillere som ikke er bedre enn det vi presterer.

Synd vi kvittet oss med Jebali, Levi og Bendtner som åpenbart må være de ansvarlige for at vi tok the double i fjor..

Mener du at Horneland er skyld i spillernes prestasjonsfall, eller har det skjedd helt av seg selv?

En enkel måte og undersøke dette på er jo og se på hva spillere produserer av mål og målpoeng slik at det ikke bare blir synsing.

Og vi produserer i år helt likt med fjorårets lag som ble trent av Coolen og Kåre. De fem beste spillerne har tilnærmet likt antall målpoeng som i fjor og vi scorer like mange mål. Hadde vi ikke hatt katastrofeåpningen så hadde vi sannsynligivs ligget i nærheten av Molde poengmessig. Vi har sluppet inn flere mål og det er hovedsaklig forskjellen fra i fjor.

Spillergruppa har hatt et prestasjonsfall siden 2015 og Horneland skiller seg i grunn ikke ut fra Kåre/Coolen i fjor bortsett fra katastrofeåpningen.
Montana
Veteran

PostPosted: 20.11.2019 11:30    Post subject: Reply with quote

Andre Hansen var helt ekstrem ifjor høst som i seg selv pyntet veldig på resultatet attpåtil hadde man Jebali med mye individuelle prestasjoner. Stallen vi har nå har vist over lang tid at de ikke er bedre.
Back to top
Alle må gå fan account
Veteran

PostPosted: 20.11.2019 11:35    Post subject: Reply with quote

Og i år har Adegbenro i store deler av sesongen vært hele angrepsspillet vårt. Det til tross for at motstanderne vet det og dermed åpner mye rom for andre når de sender over ekstra folk. Dessverre har vi ikke hatt noe angrepsspill som har kunnet utnytte det. Uten Adebenro hadde vi vært midt på tabellen.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 222, 223, 224 ... 247, 248, 249  Next
Page 223 of 249

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb