English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 76, 77, 78 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 11.01.2019 09:21    Post subject: Reply with quote

MariusV wrote:
Hurtighet i avgjørelser vil jo være essensielt for å være en «rask» spiller. Hvis du er klok nok til å være på riktig sted, slipper du å løpe inn den ekstra meteren i det avgjørende øyeblikket.

Det samme gjelder for presisjon i avlevering. Du kan være verdens raskeste ving, men det blir fort tregt hvis du konsekvent får ballen bak deg.

Er det egentlig opplest og vedtatt at Rosenborg hev etter pusten fordi de var dårligst trent, eller kan det være at de ble rundspilt og derfor alltid var på etterskudd?
Det er helt åpenbart at om man ikke aner hvor man skal spille ballen og derfor mister den så blir man fort sliten.

Nå ser jeg primært fremover til at den negative trenden under Kåre blir brutt, så få vi se hvor bra det blir. At spillerne holder i en hel kamp og er i stand til å presse motstanderen tett og strukturert, og har en viss ide om hva de skal gjøre med ballen og hvorfor straks presset gjør at motstanderen får en ballmist, vil være et greit første mål, og et klart fremskritt, for neste sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2572

PostPosted: 11.01.2019 10:25    Post subject: Reply with quote

Skadede spillere kommer nok fortsatt til å være skadet, late og umotiverte spillere derimot...
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3904
Location: Oslo

PostPosted: 11.01.2019 10:33    Post subject: Reply with quote

Jeg er glad for at vi får en som pisker mer på trening.
Jeg håper at det vil sørge for å luke ut de som ikke ER villige til å jobbe.
Samtidig tror jeg det er mange som har et litt skjevt bilde av hvilke spillere som er "late" eller ikke.

Det kan hende at vi ender opp med å se Niklas og Pål Andre på B-laget og solgt, for all del. Jeg tviler sterkt, men det er jo en mulighet.

Jeg kjenner meg dog litt igjen i deler av oppførselen, spesielt hos Bendtner. Dersom man oppfatter at innsatsen gir liten eller ingen effekt er det null vits å legge den ned. Jeg tror Bendtner er mer taktisk lat enn lat. Så det er opp til Horneland å forsvare hvordan han ønsker å spille og hvilke krav han setter til de som skal spille.

Jeg er forsiktig optimist og starter med et utgangspunkt der alle spillere er treningsvillige og innsatsvillige. Så er det stor forskjell på når de skrur av og ikke gidder, og det er DET punktet jeg håper vi kan få gjort noe med.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2572

PostPosted: 11.01.2019 10:57    Post subject: Reply with quote

Se Bendtners innsats i europa og sammenlikne det mot en standard tippeligakamp. Kall det taktisk lathet eller bare lathet, det virker for meg som om laget blir lidende når han ikke gidder å gjøre pressjobben eller å ta duellene i tippeligaen.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3904
Location: Oslo

PostPosted: 11.01.2019 12:14    Post subject: Reply with quote

Skal ikke ta en lang diskusjon på det igjen, men det var en uttalt strategi fra Kåre at Bendtner IKKE skulle jobbe voldsomt defensivt

https://www.aftenposten.n...4380b.html

La oss gi både ham og de andre en mulighet til å levere på andre krav og heller dømme da.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 11.01.2019 12:46    Post subject: Reply with quote

Dette med verdien av spissen som jobbende førsteforvarer målt opp mot verdien av eksplosive muskelfibre når målsjansen oppstår blir det neppe noe fasitsvar på. Det er og har vært ulike meninger og det blir det i fremtiden også.
Back to top
View user's profile Send private message
HOFFA
Veteran


Joined: 04 Aug 2012
Posts: 1468

PostPosted: 11.01.2019 13:32    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
..eksplosive muskelfibre når målsjansen oppstår ...


Sikter du her til Bendtner så kunne han stått hele kampen uten å få spesielt eksplosive rykk, tror jeg... Cool
_________________
D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 11.01.2019 13:34    Post subject: Reply with quote

Slenger meg på. Meget positiv etter å ha hørt Rasmus og Saga! Dette prosjektet kan slå begge veier, men jeg kommer ikke til å føle meg "lurt" av Horneland om det skulle skjære seg. Og det er kanskje en grei tilnærming til det hele, også fra hans ståsted. Han nevner at han var opptatt av han skulle være klar for oppgaven, og at han etter en stund landet på at det var han. Det kan jo skyldes noe så enkelt som at han innså at når Kåre klarte det uten spesiell erfaring, så skal dette være overkommelig for han også (som han sikkert har innsett har mer fotballkompetanse enn Kåre).

æ har trua!
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5470

PostPosted: 11.01.2019 13:50    Post subject: Reply with quote

Forholder meg litt likegyldig til trenerspørsmålet, etter lang tid med fjas. Blir spennende til seriestart. Ellers har denne tråden virkelig tatt av med 77 sider på så kort tid Surprised
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1235

PostPosted: 11.01.2019 14:18    Post subject: Reply with quote

Blir 'lettere' og mer motiverende for NB og jobbe def når hele laget gjør det høyere i banen. Samtidig mistet han ballen for enkelt off grunnet dårlig kondis.
Ved lavt press synes jeg ikke han skal løpe Søder, vi er tross alt 9 -ni- andre utpå der.
På Lerkendal og i ES må vi vise hvem som bestemmer! #defcorner
Når det er sagt kan han løpe liit mer i enkelte situasjoner, noe han gjør i et fåtall kamper.

Han er flink å finne gode rom tidlig og vedr dårlig kroppsholdning så applauderer han gode avleveringer når han eller andre burde vært på plass.

Håper han og trenerduoen finner sammen! Den CL-ruten i fjor er fullt mulig i en aug mnd. (med et par forsterkninger) Da tror jeg også Åge er intr.
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 11.01.2019 14:39    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Dette med verdien av spissen som jobbende førsteforvarer målt opp mot verdien av eksplosive muskelfibre når målsjansen oppstår blir det neppe noe fasitsvar på. Det er og har vært ulike meninger og det blir det i fremtiden også.


Et fornuftig innlegg jeg for en gangs skyld er enig i. Well thats a first. Føler man ikke kan få i pose og sekk her. Ikke prøv å nevn Søderlund.
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 11.01.2019 17:34    Post subject: Reply with quote

En treners signaler utad gjennom holdninger, væremåte er lite nevnt her. Dette var jo mye av Nils Arne sin suksess myntet på. Han overbeviste spillerne gjennom sin ukuelige tro på hva som var mulig å utrette.
Det er ikke noe som er trenbart, det er psykologi.

Jeg mener å kjenne igjen noe av Eggens ukuelige tro på hva som kan utrettes på banen i Horneland sine uttalelser og væremåte.
Back to top
View user's profile Send private message
WanAn
Proff


Joined: 28 Feb 2012
Posts: 333
Location: Karmøy Rogaland

PostPosted: 11.01.2019 20:40    Post subject: Reply with quote

Liker godt at Horneland og Emberland har fokus på mennesket og ikke bare spilleren. Som flere sier så er det litt Eggen over dette trenerteamet.

Til info hvis ikke det er nevnt tidligere så kostet det under 3 mill for Horneland og Emberland. Dette er bekreftet av personer som vet og som også har sett kontrakten de hadde med FKH. Er rett og slett en gigabrøler fra FKH kontraktsmessig. Tenker at RBK har vært veldig grei med småklubben FKH med tanke på det.
Back to top
View user's profile Send private message
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1384

PostPosted: 11.01.2019 23:34    Post subject: Reply with quote

Slik sett har jo Kåre-saken indirekte "spart" RBK de 7 millionene som er differansen på Haugesunds opprinnelige krav og det endelige, hvis den faktisk var en utløsende faktor for at oppsigelsesopsjonen ble lagt inn i kontrakten til Horneland. Får håpe han ikke krever disse pengene også.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4921

PostPosted: 12.01.2019 01:24    Post subject: Reply with quote

Det hadde jo sluttet ringen. "... Retten tilkjenner også Hr. Ingebrigtsen NOK 7 000 000 for Rosenborgs sparte kostnader i forbindelse med ansettelse av etterfølger. Retten finner det bevist at Hr. Ingebrigtsen gjennom sin kamp har satt en helt ny standard på trenerkontrakter, og at Rosenborg ellers aldri kunne ha fått til en slik avtale med Haugesund. "
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 12.01.2019 09:58    Post subject: Reply with quote

Jeg kommer til å bruke Mike som barometer på treningskvaliteten utover. Han har gått fra veps på midten til indreståer de sisste sesongene. Vil gjerne se vepsen igjen.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 12.01.2019 10:19    Post subject: Reply with quote

WanAn wrote:
Er rett og slett en gigabrøler fra FKH kontraktsmessig.


Umulig for dem å forutsi at en storklubb skulle kunne være interessert.

Det er nok 17. Mai og julaften på samme dag for dem å innkassere 3 millioner uten å ha solgt en av sine beste spillere. 3 millioner er mye og middelmådigheter er det mange av.
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 12.01.2019 10:50    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
WanAn wrote:
Er rett og slett en gigabrøler fra FKH kontraktsmessig.


Umulig for dem å forutsi at en storklubb skulle kunne være interessert.

Det er nok 17. Mai og julaften på samme dag for dem å innkassere 3 millioner uten å ha solgt en av sine beste spillere. 3 millioner er mye og middelmådigheter er det mange av.


Kåre var vel mildt sagt middelmådighet når han tok over Rosenborg? Spilte bra fotball når han hadde Eggen på skuldra, men stinka middelmådighet når han bestemte seg for å styre skuta selv igjen? Ikke prøv deg på tallerken, da går den i veggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 12.01.2019 12:41    Post subject: Reply with quote

FÃ¥ dæ litt kuk no Konnesur! Du e sÃ¥ sur, bitter og umulig at du er NØDT til Ã¥ tilhøre det kvinnelige kjønn 🤪
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.01.2019 13:53    Post subject: Reply with quote

For ordens skyld - tre millioner er det media som har kommet med, en sum som ble kategorisk avvist av Bjørnebye under pressekonferansen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 12.01.2019 14:40    Post subject: Reply with quote

Noah FC wrote:
FÃ¥ dæ litt kuk no Konnesur! Du e sÃ¥ sur, bitter og umulig at du er NØDT til Ã¥ tilhøre det kvinnelige kjønn 🤪


blir stående som årets kommentar 2019.
Back to top
View user's profile Send private message
krist2
Rutinert


Joined: 19 Jul 2007
Posts: 750

PostPosted: 12.01.2019 15:09    Post subject: Reply with quote

Kanskje Konesseur er KÃ¥res Kone(sur)?
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 12.01.2019 15:34    Post subject: Reply with quote

Det var jammen en morsom mannsjåvinistisk vits.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 12.01.2019 15:36    Post subject: Reply with quote

Støttes. Lavmål så det holder.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.01.2019 15:40    Post subject: Reply with quote

Selv om Horneland-saken nå har fått sin løsning, mener advokatfullmektigen likevel at et interessant spørsmål ligger igjen i luften.

Ville domstolene ha akseptert den forlengede oppsigelsesfristen som inngikk i Hornelands arbeidsavtale med FK Haugesund?

- Utgangspunktet er jo at fotballklubb og fotballtrener fritt kan avtale innholdet i fotballtrenerens arbeidsavtale. Dersom en domstol skal sette til side partenes avtale, må det foreligge et rettsgrunnlag. Det er to mulige rettsgrunnlag for sensurering av forlenget oppsigelsesfrist, arbeidsmiljøloven og avtaleloven § 36, sier Holmen.

Han understreker at arbeidsmiljøloven ikke kan fravikes ved avtale til ugunst for en arbeidstaker, med mindre annet er særskilt fastsatt i loven.

Det følger imidlertid av arbeidsmiljøloven § 15-3 at partenes skriftlige avtale om forlenget oppsigelsesfrist går foran lovens oppsigelsesfrist på én måned, forutsatt at fotballtrenerens oppsigelsesfrist ikke er lenger enn fotballklubbens oppsigelsesfrist av treneren. Arbeidsmiljøloven tillater ifølge Holmen dermed at fotballtrenere inngår arbeidsavtaler med forlenget oppsigelsesfrist.

- Det finnes ingen klar hjemmel for sensurering av gjensidige, forlengede oppsigelsesfrister i arbeidsmiljøloven. Lovgiveren må komme på banen hvis det skal innføres en konkret, øvre tidsgrense for forlengede oppsigelsesfrister, sier advokatfullmektigen.

Les mer: Trenerbråket i Rosenborg: Hva ville retten ha sagt?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 76, 77, 78 ... 335, 336, 337  Next
Page 77 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb