English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde FK 2019
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 19.12.2018 12:21    Post subject: Reply with quote

oyvindh wrote:
zaphod81 wrote:
Jada, men det påvirker jo bare hvor mye Røkke skyter inn for å dekke driften. De har jo ikke plutselig mer penger å bruke.

Har jeg ikke tenkt på før, men gjelder ikke Financial Fair Play i Norge?


De får jo gjennom et lukrativt spillersalg i ny og ne, så jeg vil tro de i hvert fall over tid får inn nok penger til å dekke driften. Så er det "overskytende" pengegaver, og det har de selvsagt lov å ta imot. Det er vel da disse som gir Molde en viss økonomisk frihet, hvis ikke hadde de jo aldri vært en toppklubb.

Røkke har jo også stått for en del lønninger og enkelte kjøp, så det er mulig det går an å trikse litt slik at for eksempel lønna til Solskjær og overgangssummen for Forren ikke går i Molden regnskap, i hvert fall ikke alt av det.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 19.12.2018 12:52    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Lurer på hva avtalen isåfall blir og hva som skjer etter Premier League sesongen er ferdig (om han holder så lenge). Lar Molde ham gå på 6-måneders "lån" eller permisjon? eller er han permanent ferdig i Molde selv om han bare er midlertidig sjef i Manchester United?


Ble "lån". Litt rart at Molde, som selv har høye ambisjoner på sett og vis ofrer 2019 sesongen for å ha med Solskjær videre
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 19.12.2018 12:53    Post subject: Reply with quote

Det kan jo fort være at mfk uttaler seg på denne måten fordi de ikke har fått tid til en bedre løsning ennå. Regner med at når det står "MænJu" i caller id på telefonen der i klubben så svarer man med "SIR YES SIR" og så vet de at de får penger til å løse dette.

Det er jo ikke akkurat det minst gunstige tidspunktet å miste en trener på her i Norge.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.12.2018 13:00    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
zaphod81 wrote:
Ja, vi snakker altså om statsministeren som gjentatte ganger er umulig å få i tale om faktiske politiske spørsmål som innebærer en grad av kontrovers. Men når OGS blir midlertidig trener for Junaitid kommer hun med gratulasjonen så fort at hun må trekke det tilbake for så å twitre en gang til.

Sugefisk.

Noe sier meg at det er noen andre som styrer den kontoen, hovedsaklig, og at "uhemmet skryt av nordmenn som oppnår noe i utlandet" er en del av hovedoppgavene til vedkommende.


Ja, det har du garantert rett i, det bare framstår litt.... opportunistisk? Men så er jo ikke jeg noen stor fan av 'presidenten' vår uansett, da.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 19.12.2018 13:20    Post subject: Reply with quote

De snapper vel Hjulmand foran nesa på oss nå da...
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1294

PostPosted: 19.12.2018 13:28    Post subject: Reply with quote

Kan ikke huske å ha hørt om trenere på lån før. Er dette vanlig?
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5315

PostPosted: 19.12.2018 13:46    Post subject: Reply with quote

Da er det bare å belage seg på et halvår med Sunny boy-runking i media...
Back to top
View user's profile Send private message
Torgeir
Rutinert


Joined: 12 Jul 2017
Posts: 771

PostPosted: 19.12.2018 15:15    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Torgeir wrote:
Zorac wrote:
Personlig vil jeg dog si at dette er litt trist. Ikke for det - jeg følger Premier League med maksimalt et halvt øye og gir i hvert fall totalt faen i hva Solskjær driver med, men nettopp derfor "gruer" jeg meg. Ole Gunnar er allerede en av de desidert største gullkalvene og medieyndlingene her på berget, og om/når han da blir gallionsfigur i en av de mest populære klubbene i en liga norsk media allerede har en usunn runke-ring rundt, kan vi fort få en dekning som får selv den drøyeste Ødegaard-perioden til å se ut som Pulitzer-materiale. Det blir nok ikke mulig å se ei sportssending eller lese en nettavis uten å få hver minste detalj om "the babyfaced assassin's" gjøren og laden i overskuelig fremtid.

Og så finner Jim Solbakken garantert en måte å tjene noen millioner på dette.


TV2 begynte vel direktedekning i går når dette kun var (tidlig) på ryktefronten? Dette kommer til å bli et langt halvår, kjenner jeg.

Om noen vet om alternativer til TV2s PL-dekning, send meg gjerne en DM! Jeg vil gjerne se sportsendinger som ikke blir unødvendig dominert av United og Solskjær (som om ikke United blir dekket nok fra før av!)


Reddit.com/r/soccerstreams. Gratis, bedre kommentatorer og, om du har grei internetthastighet mer stabilt enn TV2.


Takker og bukker! Very Happy Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 19.12.2018 16:26    Post subject: Reply with quote

20 mill får altså molde for halvåret, og oppmot 110 mill totalt dersom de vil hente OGS på permanent basis.

Satser på at alternativ nummer 2 ikke skjer, men Molde må vel ha en ganske grei bankkonto for tiden?
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3887
Location: Levanger

PostPosted: 19.12.2018 16:47    Post subject: Reply with quote

Lukrativ avtale for Moldes del. Om han blir hentet på permanent basis er det neppe som mer enn assistenttrener, men mulig den samme summen gjelder da også. Om han gjør sine saker godt er det vel ikke totalt usannsynlig at han kan få en rolle like under en permanent manager.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 19.12.2018 17:39    Post subject: Reply with quote

Som midlertidig Manager fremover i 6 mnd er jeg rimelig sikker på at han får tilbud om fast Manager stilling og ikke noe rolle like under en ny Manager dersom han gjør sakene sine bra og fører laget til en topp 4 plassering. De kjører litt gardering med å gi han en prøvetid for å se hvordan det fungerer siden han er ubeskrevet blad på det nivået (I en slik klubb, glem Cardiff). Det vil være mye merkeligere å ikke tilby han fast stilling dersom han ved sesongslutt havner innenfor topp 4 etter å ha tatt inn 11 poeng på laget som ligger på 4 plass enn å tilby han stillingen. Det som er sikkert, er at økonomisk vil Molde stå enda sterkere fremover til å virkelig gå for gullet.

* Synd vi ikke kastet masse penger etter Ole Gunnar før han skrev ny kontrakt så de United pengene hadde havnet hos oss om ikke annet Cool
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 19.12.2018 18:16    Post subject: Reply with quote

Virker da som en god deal for Molde det der, tror sjansene hans for å bli permanent trener er omtrent like Coolen sine var, og 20 mill vil antakelig dekke eventuelt tap på grunn av manglende resultater. Blir han der permanent så kan de vel le hele veien til banken, så kan han komme tilbake om et år eller to når det viser seg at ikke han heller klarer å takle presset på Old Trafford.
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 19.12.2018 18:45    Post subject: Reply with quote

Alt Molde tar i om dagen blir til gull, virker det som. Hvis de klarer å hevde seg i europa neste år skal jeg ikke klage egentlig. Norsk fotball trenger mer penger og omdømme, uansett hvilken drakt man har på seg Surprised
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 19.12.2018 19:19    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
Som midlertidig Manager fremover i 6 mnd er jeg rimelig sikker på at han får tilbud om fast Manager stilling og ikke noe rolle like under en ny Manager dersom han gjør sakene sine bra og fører laget til en topp 4 plassering. De kjører litt gardering med å gi han en prøvetid for å se hvordan det fungerer siden han er ubeskrevet blad på det nivået

Topp 4 er jo bortimot en umulig oppgave. Sånn sett har også Man United lite å tape her. De kunne jo sprengt banken og hanket inn et stort navn som heller ikke hadde klart topp 4
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 19.12.2018 20:48    Post subject: Reply with quote

Fy faen denne solskjær ronkinga er jo helt av skaftet.
VG med to saker på topp nå om sunny.
Og når jeg scrolla ned fant jeg vel 10 stykker før jeg stoppa

Siste er liksom helt wow!

Privatfly tok av fra Kristiansund
- skaper Solskjær-spekulasjoner


Herrefred Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Torgeir
Rutinert


Joined: 12 Jul 2017
Posts: 771

PostPosted: 19.12.2018 21:00    Post subject: Reply with quote

Hodor wrote:
Fy faen denne solskjær ronkinga er jo helt av skaftet.
VG med to saker på topp nå om sunny.
Og når jeg scrolla ned fant jeg vel 10 stykker før jeg stoppa

Siste er liksom helt wow!

Privatfly tok av fra Kristiansund
- skaper Solskjær-spekulasjoner


Herrefred Rolling Eyes


Vil fortsette et halvt år til dette, minst. Neutral
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 19.12.2018 21:20    Post subject: Reply with quote

Kjenner at jeg er mektig lei allerede. Hovedstadspressens nesegruse beundring for Solskjær kommer til å nå uante dybder og hvem vet hva NFF kommer på? De har allerede Solskjærlosjen på Ullevaal , det neste blir vel å døpe om Ullevål til «stadium of 20Legend» og ES blir vel Solskjærligaen...

Det skal forøvrig Molde ha, de er vesentlig flinkere til å generere cash enn vi er.
De kjøper billig og selger dyrt, mens vi gjør det motsatte.
20 mnok for å leie ut OGS i 6 måneder er også en gullkantet avtale og jeg tror ikke hans fravær svekker laget,tror klubb og spillere får ett løft bare ved at hovedtreneren deres vikarierer i ManU.
Hvis ham mislykkes stort kan det dog virke negativt, men det er det vel ingen som håper på...?
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 734
Location: Barteland

PostPosted: 19.12.2018 21:28    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
De kjøper billig og selger dyrt, mens vi gjør det motsatte.

Med unntak av i år har vi vel gått bra i pluss på spillersalg de siste årene?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.12.2018 00:41    Post subject: Reply with quote

Nesten litt komisk å lese på redcafe.net, hvordan de fleste hyller denne jordnære og ydmyke nordmannen. Stemmer ikke riktig overens med den arrogante blæra man har vært vitne til i ES de senere år.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 20.12.2018 01:42    Post subject: Reply with quote

#Dax18: Scheie, Svegaarden, Egon Holstad om Solskjær og Manchester United.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 20.12.2018 02:22    Post subject: Reply with quote

Foreslår at vikartreneren i England diskuteres i trenertråden, så slipper vi å blåse opp smurfetråden unødig.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6527
Location: Heaven

PostPosted: 20.12.2018 05:27    Post subject: Reply with quote

Solskjær har blitt mindre arrogant i siste synes jeg.Han var kvalmende før,Men har vokst opp.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
tombur
Rutinert


Joined: 09 Aug 2012
Posts: 980
Location: PÃ¥ ryggen til hesten

PostPosted: 20.12.2018 06:23    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg skjønner jo hvordan Manchester U tenker - Solskjær er jo en slags Trond Henriksen eller kanskje Svein Maalen for de, i tillegg til en viss lykketrollstatus som spiller. Sikkert viktig for de å styrke sin egen identitet nå, etter en periode som både har vært svak sportslig sammenlignet med rivalene, og litt sånn meh med tanke på sjarm og karisma.

Jeg tror dog at de overvurderer ferdighetene til Solskjær som manager. Han har jo aldri lyktes med noe uten å kunne trykke motherlode, og den muligheten får han ikke nå. Kvalitetsmessig når han jo ikke Mourinho til anklene. Men så er det kanskje også begrenset hvor mye lenger ned laget synker på tabellen med det mannskapet, og en viss frigjøring av energi blir det nok.

For Molde betyr det sikkert enda en injeksjon med penger som de er for små og kjipe til å få brukt på noe fornuftig.


Kvalitetsmessig når han ikke Mourinho til anklene ? tydeligvis så følger du lite med på Man United.... Mourinho er en "fake" den eneste kvaliteten han innehar er å ødelegge en klubb. Han er verre enn David Moyes og Louis van Gaal slått sammen til en hybrid.
_________________
rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
Strominho
Veteran


Joined: 30 Aug 2012
Posts: 1045
Location: Tønsberg

PostPosted: 20.12.2018 08:49    Post subject: Reply with quote

Mourinho er en fake? Har da vunnet et par ting i karrieren. Managerrollen i United er så stor, at selv personligheter som Mourinho og LvG mislykkes. Det er vel sannsynligvis en av verdens topp ti stillinger med mest berømmelse, litt som å være president i USA, eller pave.

Skal bli veldig interessant å se hvordan dette går. Det er jo en viss mulighet for at han får løst opp gruppa, frigjort energi og får en samme skjebne som Kåre hadde i Rosenborg. Situasjonen United er i nå minner veldig om Rosenborg på slutten av Perry2 perioden.

Han var jo Pogba sin sjef i akademiet. Kanskje får han respekt der, da tror jeg mye kan være gjort på kort sikt. Men selv med en best mulig tenkelig start, så klarer jeg ikke å se for meg at han kan bli Manager lengre enn dette vikariatet.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.12.2018 09:21    Post subject: Reply with quote

tombur wrote:
Mourinho er en "fake" den eneste kvaliteten han innehar er å ødelegge en klubb.


Dette er kanskje det aller dummeste jeg noen gang har hørt, og jeg er absolutt ingen fan av Mourinho, fotballens dementor. Men at han er ekstremt dyktig kan det overhodet ikke være noen tvil om, selv om den fotballen han spiller fungerte bedre for 5-10 år siden, og han medfører såpass slitasje at han ikke holder mer enn tre sesonger i samme klubb. Det holder ofte til å vinne to ganger, det.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18  Next
Page 4 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb