English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde FK 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 08.03.2019 12:33    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Nå øker håpet for at han ikke får jobben i united og at Molde nekter å gi han ny kontrakt når riksklovnen kommer slukøra tilbake til Norge.

Skjønner det første, men ikke det andre. Nok av klubber som har lagt merke til solguden i det siste og sikkert kunne tenke seg litt av hans stjernestøv. Den ultimate nedturen for Ole må jo være om han blir nødt til å fortsette å trene Molde når han vet han lett kunne fått noe bedre der ute...
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 08.03.2019 12:45    Post subject: Reply with quote

Er rimelig sikker på at det som skjer i manchester united er mer Kåre effekten enn at Soldotten er en god trener
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 08.03.2019 12:49    Post subject: Reply with quote

Det er jeg 100% sikker på også. Klassisk Kåre-effekt. For OGS har bevist mang en gang at han ikke er noen utpreget god trener eller manager.

Deilig om United ansetter han fast, det betyr bare mer kluss og tull fremover. OG vi vil endelig være kvitt OGS fra norsk fotball!
Back to top
View user's profile Send private message
tombur
Rutinert


Joined: 09 Aug 2012
Posts: 978
Location: PÃ¥ ryggen til hesten

PostPosted: 08.03.2019 13:49    Post subject: Reply with quote

En ting er ihvertfall sikkert. Dere har faen ikke peiling på fotball. Dette er ikke noe Kåre effekt. Solskjær er godt testet... Jeg er Man United supporter. Tro meg. Han er the real deal for manchester united. Dere må forstå oppe i hodene deres at det er stor forskjell på å trene Molde og Manchester United og jeg tror vi skal holde litt kjeft. For Molde spilte bedre kamper mot bedre motstand i kvalifiseringene enn vi gjorde og de holdt på å klare det for det. Tror ikke noen skal undervurdere hvilken jobb Solskjær gjorde i Molde og ihvertfall ikke hva han gjør i Manchester United. Hvis dere tror at det som har skjedd i manchester united bare er en "fluke" så burde dere følge litt bedre med. Selvfølgelig er han per dags dato ikke en fyr med pondus som Klopp og Pep. Men det vil nok komme med læring.
_________________
rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 08.03.2019 14:03    Post subject: Reply with quote

tombur wrote:
Jeg er Man United supporter. Tro meg.

Ingen fare, vi tror deg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5304

PostPosted: 08.03.2019 14:04    Post subject: Reply with quote

Haha
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 08.03.2019 14:22    Post subject: Reply with quote

Er vi vitne til en potensiell kopipasta?
Back to top
View user's profile Send private message
tombur
Rutinert


Joined: 09 Aug 2012
Posts: 978
Location: PÃ¥ ryggen til hesten

PostPosted: 08.03.2019 14:56    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
tombur wrote:
Jeg er Man United supporter. Tro meg.

Ingen fare, vi tror deg.


Twisted Evil Komiker du Hedon Very Happy
_________________
rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 08.03.2019 15:27    Post subject: Reply with quote

Hvis man ser på United nå i forhold til for vel 3 måneder siden så ser man spillere som spiller med glede og vilje istedenfor spillere som ikke ønska å spille som knapt ønsker å gå på jobb fordi terneren er en dust. Da Kåre tok over Rosenborg så vi spillere som spilte med glede og vilje etter å ha blitt kvitt en trener som gjorde at de ikke hadde mye arbeidsvilje. Kåre hadde litt tid på samme nivå tidligere (Glimt) og Solskjær har erfaring fra samme nivå tidligere (Cardiff). Trur vi fort kan se en annen klubb alt neste sesong som vil slite mer fordi nå har Solskjær ingenting å tape da han er så og si garantert en jobb i Molde om han ikke blir værende i United mens neste sesong er det mye mer på spill da han kan miste jobben når som helst.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 08.03.2019 15:29    Post subject: Reply with quote

Tror vi bør stikke fingeren såpass ned i bakken at vi aksepterer at OGS er en god trener og at Molde de to siste sesongene har hatt ett høyere toppnivå enn oss. De rundspilte oss i Molde og presterte bedre mot god europeisk motstand enn oss. OGS>Kåre/Coolen uten tvil.
Jeg er 99% sikker på at han får MU jobben, den gode nyheten er at Moldekontrakten er terminert og at Molde da forhåpentligvis ikke får titalls frikjøpsmillioner på konto.
Det jeg har mot OGS nå er 1.medias nesegruse beundring for alt han gjør og sier og 2. Han leder MU som konkurrerer med min klubb ( Arsenal ) om topp 4.
Skal forøvrig på Arsenal-ManU på søndag,tap der vil smerte dobbelt med OGS ved roret..
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.03.2019 15:35    Post subject: Reply with quote

tombur wrote:
[..] jeg tror vi skal holde litt kjeft. For Molde spilte bedre kamper mot bedre motstand i kvalifiseringene enn vi gjorde og de holdt på å klare det for det. Tror ikke noen skal undervurdere hvilken jobb Solskjær gjorde i Molde[..]


Om man ser i diverse nettfora var ikke en gang MFK-fansen selv enstemmig i at Solskjær gjorde en gode jobb i Molde, langt derifra. Flere røster har åpent ønsket sparking de siste par sesongene grunnet hva han har (ikke) har fått til med det han har hatt til rådighet.

Du vurderer altså Solskjær som Molde-tren.. Unnskyld - manager høyere enn flere av klubbens egne fans gjør, da er det kanskje ikke skeptikerne på et RBK-forum som bør vurdere egen tolkning.

Jeg spurte for en stund tilbake hvordan folk som både heier på både RBK og MU håndterer at nemesisens trener og verifisert møkkamann nå ser ut til å lykkes i England. Jeg fikk ikke noe svar da, men det er vel i denne formen det kommer.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 08.03.2019 16:30    Post subject: Reply with quote

Greit at man hater Molde og OGS, men man kan jo kanskje være litt åpen for at han faktisk har lært noe av å følge Alex Ferguson tett og tatt til seg så mye læring som mulig? Kan kanskje også ha lært noe av å være reservelagstrener for United i 3 år? Jeg er nøytral da jeg ikke har noe hatforhold til noen. Jeg er nok ikke en hardcore supporter da jeg egentlig bare bryr meg om min klubb og egentlig ikke bryr meg nevneverdig om andre og hva de gjør. Derfor jeg også kan glede meg over andre norske klubbers prestasjoner i Europa. Uansett, tror ikke det er tilfeldigheter og bare flaks og på tross av mangel på ferdigheter fra OGS som har ført til hans resultater og der han er i dag.

Så skal det også sies at det ofte sier mer om supportere og ledelsen som skriker etter en treners hode når det går litt dårlig en periode selv om treneren har flere gull fra før. Etter en dårlig start på sesongen ville vel nesten alle ha OGS ut av klubben, men så kom Molde noe fryktelig i andre del av sesongen. Da var det plutselig ikke måte på hvor flink han var og ny lang kontrakt skulle skrives.

Siste eksemplet mitt går på at ofte vil supportere og ledelse kvitte seg med f.eks en trener som tok gull året før, bare fordi det f.eks første halvdel av sesongen ligger midt på eller nedre halvdel av tabellen. Den samme treneren kunne f.eks i 3 seson kanskje igjen gjort en kjempesesong og stabilisert laget bedre dersom han fikk muligheten og ikke ble sparket. Kåre faller ikke inn i denne kategorien fordi han fikk resultater men over flere års periode ble selve spillet kraftig brutt ned.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 08.03.2019 16:53    Post subject: Reply with quote

Trur ikke det er en kjeft her som trur at Kåre er bedre enn Solskjær, det er bare å se på karrièren til de respektable trenerne så ser man det. Det sagt så betyr ikke det at Solskjær ikke kan ha samme effekten som Kåre hadde da han kom til oss og som man ofte ser når nye kluter kommer til. Spørsmålet blir ofte om den som tar over trenerjobben etter en trener som ingen liker har pondus til å gjøre den jobben de blir satt til når de får mer å tape. Sånn situasjonen er nå så får OGS jobbe uten store presset da han har jobben i Molde å falle tilbake på mens han med stor sannsynlighet får jobben i Manchester om det går bra. Feiler han etter at jobben blir fast risikerer han en Villas-Boas hvor han flytter fra sted til sted og får ikke ting til å funke helt. Derfor trur jeg fort vi ser en helt annen trener og et helt annet united lag om OGS får jobben.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Ingeman
Veteran


Joined: 07 Dec 2006
Posts: 2582

PostPosted: 08.03.2019 17:34    Post subject: Reply with quote

Skulle ikke Molde FK få 100 millioner dersom Solskjær ble fast ansatt? Hva skjer nå, når det viser seg at han ikke lengre har kontrakt med MFK?
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 08.03.2019 17:38    Post subject: Reply with quote

Uten at jeg er ekspert på hverken Molde, United, Solskjær eller Ferguson så tror jeg også at ansettelsen av Mike Phelan i trenerteamet var viktig. Han var vel en viktig betrodd av Ferguson og kjenner United-systemet veldig godt etter å ha hatt ulike trenerrollen i klubben over mange år, i tillegg til å ha spilt der.

Jeg tror Solskjær flopper om han får jobben på lengre basis, men det trodde jeg også han kom til å gjøre når han tok over i desember så kan hende det er ønsketenking.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.03.2019 17:54    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
Greit at man hater Molde og OGS, men man kan jo kanskje være litt åpen for at han faktisk har lært noe av å følge Alex Ferguson tett og tatt til seg så mye læring som mulig? Kan kanskje også ha lært noe av å være reservelagstrener for United i 3 år?


Åpenbart. Problemet er bare at han er "låst" til den engelske modellen, noe han også fikk kritikk for blant sine egne. Han trengte/trenger en enorm stall på opp mot 30 spillere, og rullerer enormt. Han hadde bra suksess med dette da han plukket fritt fra Solbakkens portefølje slik at "halve" stallen bestod av forrige tiårs største talenter, men det var langt fra like vellykket - eller populært, når talentlista var brukt opp og Molde måtte handle på det åpne markedet på lik linje med alle andre.

En slik modell fungerer bra i England hvor pengene flyter og benken er full av spillere tett opp til verdensklasse - og forsåvidt også i den eneste klubben i Norge med debetkort til kontoen til en av Norges rikeste menn (pluss fri tilgang til agenten med "monopol" på talentene født på 90-tallet), men det viste seg at modellen slo sprekker så fort bare ett av suksesskriteriene forsvant. Det hadde heller aldri fungert i noen annen norsk klubb som lever av tæring etter næring og må holde øyne med budsjettet.

Den sportslige filosofien til Solskjær er en av hovedgrunnene til at jeg hele veien har ment, og fortsatt mener at han ikke passer som trener/manager i Rosenborg. I tillegg til hans vesen rundt og utenfor banen, selvsagt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 08.03.2019 22:58    Post subject: Reply with quote

Er jo også en vesenforskjell mellom en klubb som Man U og f eks Cardiff. I Man U så består mesteparten av jobben av å blidgjøre spillerne. Så jo mye av den samme effekten med Zidane i Real Madrid kontra Benitez, uten at jeg kan bedømme taktikeren Zidane så mye.

Det vil være mulig for Solskjær å fokusere på at alle er fornøyde mens f eks Phelan og andre fort er vel så viktige for instruksjoner på felt og i kamp. I Norge så fungerer ikke dette like godt. Her har vi modellen med en hovedtrener som skal være den dominerende på alle plan. I tillegg så er kvaliteten på spillerne og det øvrige apparatet rundt såpass begrenset at man nok i større grad må ha en fagmann til å styre skuta.

Sagt på en annen måte, i en megaklubb så kan manager være leder og kun leder, i en liten filleklubb som Molde (og RBK i denne sammenhengen) så må hovedtrener både være leder og fagmann.

Så det er mulig at Solskjær, til dels pga av alle årene i United gir han noen store fortrinn som leder i United, vil kunne lede United til suksess, mens han ville ha falt igjennom fullstendig i alle andre klubber som ikke er Molde.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 08.03.2019 23:29    Post subject: Reply with quote

Handler nok også en del om "match".
OGS matcher perfekt i United og til tross for hva man kan peke på som gode resultater i Molde matchet han ikke like bra der mye grunnet filosofien han har satset utelukkende på.

Å være en god trener betyr ikke at man nødvendigvis skal gjøre det alle andre gjør, da faller man ofte igjennom.
Ole har helt siden han var i Cardiff (og prøvd å gå sin egen vei) rendyrket måten å lede og spille på, og det tror jeg har hjulpet ham massivt når han kom inn på Old trafford.

Man kan si noe av det samme om Kåre, til å begynne med kopierte han sin mentor Eggen, men så skulle han finne opp kruttet på nytt og gå egene veier (Ole i Cardiff). Det slår ofte feil.

Det man KAN og er god på skal man dyrke og forsøke å bli best på og jeg tror og håper også med norske øyne at Ole får fast jobb for de røde djevlene og at han presterer bra og får holde på i flere år.

Han er en resurs for norsk fotball åkke som vi missliker det, og han er en fremtidig landslagstrener.

Heia Ole, MÃ¥tte Moille brenne i .... Evil
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 09.03.2019 23:42    Post subject: Reply with quote

Ifølge Daily Mirror, så vil Molde få 6 millioner pund for Solskjær. Altså nesten 60 millioner kroner.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 10.03.2019 09:50    Post subject: Reply with quote

69 MNOK i kompensasjon til Molde meldes det selv om United formelt ikke behøver å betale en krone. God butikk for Molde dette, vil ha midler til å satse stort de nærmeste årene.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 10.03.2019 10:19    Post subject: Reply with quote

Da er KÃ¥re verdt minst 100 millioner.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 10.03.2019 10:32    Post subject: Reply with quote

"Lovlig sett trenger ikke Manchester United betale noe som helst for Solskjærs kommende tjenester. Det skal likevel være inngått en avtale fordi klubben «føler de skylder» Molde en stor takk for å ha latt manageren gå når Manchester United trengte det som mest."
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 10.03.2019 10:36    Post subject: Reply with quote

Molde er altså prisgitt United sin ære og samvittighet. Jeg hadde klikket om vi hadde kommet så dårlig ut av en forhandling potensielt verdt over hundre millioner.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 10.03.2019 11:58    Post subject: Reply with quote

Eller at det er så enkelt som at det er innbakt en klausul i avtalen om å fristille ham fra Molde-kontrakten som utløser ekstra midler hvis han signerer permanent?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 10.03.2019 13:30    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
God butikk for Molde dette, vil ha midler til å satse stort de nærmeste årene.


Absolutt god butikk, men penger oppfører seg merkelig i rosenes by. Det har vært snakk om moderasjon i MFK en stund, blant annet ved uttalelser som at de ikke kan konkurrere med oss på spillermarkedet, til tross for flerfoldige titalls millioner fra Europa-cup de siste årene, mange svært lukrative spillersalg, i tillegg til at klubben fikk 125 mill i gave fra onkel Kjell Inge for fem år siden.

Det virker som om det ikke betyr all verden hvor mye penger som kastes etter klubben; de er fortsatt Molde.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 16, 17, 18  Next
Page 11 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb