English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eliteserien 2019
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 28, 29, 30  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Hvem blir største utfordrer om seriemesterskapet?
Bodø/Glimt
2%
 2%  [ 2 ]
Brann
10%
 10%  [ 9 ]
Haugesund
1%
 1%  [ 1 ]
Kristiansund
3%
 3%  [ 3 ]
Lillestrøm
0%
 0%  [ 0 ]
Mjøndalen
1%
 1%  [ 1 ]
Molde
66%
 66%  [ 58 ]
Odd
0%
 0%  [ 0 ]
Ranheim
3%
 3%  [ 3 ]
Sarpsborg
3%
 3%  [ 3 ]
Stabæk
1%
 1%  [ 1 ]
Strømsgodset
1%
 1%  [ 1 ]
Tromsø
1%
 1%  [ 1 ]
Viking
0%
 0%  [ 0 ]
Vålerenga
4%
 4%  [ 4 ]
Total Votes : 87

Author Message
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 06.04.2019 19:02    Post subject: Reply with quote

Må vel kunne skjønne det om 3050 er litt bitre nå. For et opplegg.

Målet til Occean (boo! hiss!) som ble annullert korrekt hadde vel fort blitt årets også.
Bye
Veteran

PostPosted: 06.04.2019 19:02    Post subject: Reply with quote

Mange gode emner på farmerlaget vårt for tiden. I alle fall offensivt.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 06.04.2019 19:05    Post subject: Reply with quote

For en syk kamp. Bra at Glimt vant den, for de er et veldig mye bedre lag enn Mjøndalen, og uendelig mer attraktive å se på. Det er jo noen spillere der som fort kan bli aktuelle til når vi spiller 4-3-3 igjen.

Og så hadde det vært kjipt om de tapte på en skadet keeper, selv om det alltid er gøy med utespiller i mål.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 06.04.2019 19:08    Post subject: Reply with quote

Men hva skjedde egentlig med keeperen? Så vidt jeg kunne se på den ene reprisen jeg så hoppet han upresset opp, plukket ballen, og landet udramatisk. Så ble han båret av med nakkekrage. Så jo ut som det ble kirurg før han kom til garderoben.

Vi får vel vite det etterhvert uansett, men ut fra hva man så kunne det jo virke som et ganske omfattende forsøk på å drøye.
Claudius Galenus Standarn
Veteran

PostPosted: 06.04.2019 19:19    Post subject: Reply with quote

OP, han fikk en skulder i bakhodet 15-20 min tidligere og han virket noe skadet, men fortsatte å spille. Han skal tydeligvis ha fått påstått hjernerystelse, så sikkert det som slo til akkurat da.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 06.04.2019 19:19    Post subject: Reply with quote

Friedrich fikk en smell eller to tidligere i omgangen, så det var vel den landing som var den lille tua som veltet lasset.

Andre omgang er noe av det drøyere jeg har sett. Godt at fotballen til slutt vant over.. Hva nå enn Mjøndalen driver med.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 06.04.2019 19:23    Post subject: Reply with quote

Ah, takk, det gir mer mening. Jeg fikk ikke med meg hele kampen, men mesteparten av galskapen. Smile
Glimtførrevig
Junior

PostPosted: 06.04.2019 19:47    Post subject: Reply with quote

Bye wrote:

Nå begynner det å bli rimelig lenge siden vi solgte noen av de gode spillerene våre til dere, så å si at Glimt er farmerlaget til RBK er i beste fall nostalgi.
Back to top
Bye
Veteran

PostPosted: 06.04.2019 20:48    Post subject: Reply with quote

Glimtførrevig wrote:
Bye wrote:

Nå begynner det å bli rimelig lenge siden vi solgte noen av de gode spillerene våre til dere, så å si at Glimt er farmerlaget til RBK er i beste fall nostalgi.

/wooooosh
senador
Veteran

PostPosted: 07.04.2019 18:52    Post subject: Reply with quote

Ikke at Molde er så gode, men mye, mye bedre enn RBK det er helt sikkert.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 07.04.2019 19:03    Post subject: Reply with quote

Ranheim på Åråsen er faktisk noe av det verste jeg har sett. I hvert fall første omgang. Utrolig nok betraktelig svakere treffprosent enn vi hadde i Bodø. De klarte å treffe med nok pasninger på rad til å komme i nærheten av Lillestrøms 16-meter noe sånt som fire ganger de første førtifem. LSK noe bedre, men alt i alt et nittiminutters nakkeskudd for en som liker underholdende fotball.
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 07.04.2019 19:23    Post subject: Reply with quote

Å sitte å se kamp fra brann stadion nå. Må være den grelleste langsiden jeg har sett på lenge. Ser fullstendig halvhjertet ut og minimerer størrelsesinntrykket på hele stadionen. At de ikke klarte å krangle seg til en høyere langside mot å eventuelt betale på en ekstra etasje på hybelhuset den hviler på, er for meg en gåte.

Den ultimate manifisteringen av ligaen som den lekeligaen den er haha.
Back to top
gurgla
Veteran

PostPosted: 07.04.2019 19:46    Post subject: Reply with quote

Brann sliter. Det føles godt.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 07.04.2019 19:52    Post subject: Reply with quote

Jeg merker meg at fjorårets Mohn-finansierte prestisjekjøp og kanskje hovedgrunnen til at Brann ble kåret til overgangsvinner i fjor sommer (fnis!) også i dag starter på benken. Var altså Bamba kanskje ikke ligaens beste spiss allikevel?
50prosenNT
Rutinert

PostPosted: 07.04.2019 19:56    Post subject: Reply with quote

Ser rimelig teit ut den hybel-langsiden ja. Men sånn er det dessverre når pengenøden er stor.

Det verste må uansett være de stadionene der de bygger leiligheter på kortsidene, ser helt jalla ut
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 07.04.2019 20:08    Post subject: Reply with quote

Heller leiligheter på kortsidene enn hybler på langsiden. Når du liksom skal være flaggskipet i landets nest største by og har en langside med færre seterader enn den ene kortsiden på marienlyst, så har du foreviget deg som en definert fadese. Arenaen nå enda mer komisk enn den den sedvanlige høstkollapsen til laget.
Back to top
Robin
Rutinert

PostPosted: 07.04.2019 20:12    Post subject: Reply with quote

Synes faktisk Brann stadion virket fin. Intim og fin. Man behøver jo ikke større kapasitet enn man har brukt for. Vinduene mot studenthyblene er jo dekket til og jeg synes ikke det ser så fryktelig galt ut.
Back to top
50prosenNT
Rutinert

PostPosted: 07.04.2019 20:33    Post subject: Reply with quote

Kanskje hjørnene på Lerkendal blir tettet igjen med hybler snart, så får vi kanskje råd til å kjøpe noen spillere som klarer å slå en pasning eller dempe en ball Cool
gurgla
Veteran

PostPosted: 07.04.2019 20:49    Post subject: Reply with quote

Bamba blir sikkert matchvinner..
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 07.04.2019 21:25    Post subject: Reply with quote

Jeg så ikke andre omgang, men forsto fra VGlive at Nilsen tok en Nilsen og kasta innpå Karadas med ordre om fôring i luftrommet da ledermålet ikke kom. Intet nytt fra vestfronten, altså. Bokstavelig talt.

Det blir spennende å se Branns fremdrift. I fjor spilte de fjorten kamper før de tapte, og hadde da kun seks baklengs, godt over 30 poeng, og ledet serien suverent. Det ble grunnlaget for det som til slutt ble bronse etter en rimelig tam høst.

I år har de ett poeng på de to første, og har allerede sluppet inn to tredeler av hva de gjorde på 14 kamper i fjor. .

Det er hentet mye offensivt de par siste vinduene, men hva gjør Brann og Nilsen om ikke ei uendret backrekke demmer opp som i fjor, noe som var selve fundamentet i filosofien i den relativt lange og (i tall) gode perioden i fjor? Det blir spennende å hva han er laget av, noe vi kanskje får svar på nå som suksessfaktorer fra i fjor pluss alt han har pekt på (uansett egenkapital) har kommet skjevt ut.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 07.04.2019 21:43    Post subject: Reply with quote

Etter at Karadas kom innpå i ~75 var det rein huleboer-ball, ja.
Claudius Galenus Standarn
Veteran

PostPosted: 07.04.2019 22:39    Post subject: Reply with quote

Den 2. omgangen er noe av det dårligste jeg har sett av en fotballkamp. Godset hadde vel totalt 10 pasninger på motsatt banehalvdel og Brann, til tross for at de hadde ballen hele tiden, klarte ikke å score. De var ikke i nærheten engang (nærmeste var vel den straffen de egentlig burde hatt når Sylla handset) og Berisha virket ufarlig. Det ble ikke bedre når Karadas, som bare lagde frispark, kom inn heller.
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 07.04.2019 22:45    Post subject: Reply with quote

Det begynner å bli ganske åpenbart at Brann overpresterte på våren i fjor, og at prestasjonen ikke lett lar seg gjenta.

Det de viser nå er nærmere deres faktiske nivå.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 07.04.2019 23:12    Post subject: Reply with quote

Med Lehne Olsen og Thorstvedts doble i dag har vi hatt tomålsscorere i fem av femten kamper hittil i sesongen. Kanskje ikke voldsomt spektakulære tall, men jeg vil tro det uansett er ganske sjelden statistikk.
bolgebah
Veteran

PostPosted: 08.04.2019 10:58    Post subject: Reply with quote

Jeg synes også Brann Stadion har blitt fin. Langt fra optimalt med den hybelrekka, men arkitektonisk er den intim og kompakt, og hyblene var vel en forutsetning for å få finansiert nybygginga. Alt i alt synes jeg Brann og Viking har de fineste hjemmebanene i eliteserien. Plusspoeng for ståtribune på bortefelt, bortgjemt i et hjørne som seg hør og bør slik at man som bortesupporter ikke skal føle seg mer velkommen enn høyst nødvendig.

For øvrig har de et solid mannskap, ikke nok til gull med mindre vi og Molde underpresterer grovt, men såpass at de bør hanke inn greit med poeng utover sesongen. Jeg er spent på hvem som blir årets generiske tøyselag i toppen, foreløpig kan det se ut til å bli Glimt, og i så fall kan vi vel allerede nå spå nedrykk for dem i 2020.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 28, 29, 30  Next
Page 5 of 30

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb