English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2019
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 68, 69, 70  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 21.10.2018 23:55    Post subject: Reply with quote

Uenig i deg i så å si alt, NAEEK. Kan ikke arrestere deg på at han har scoret mål - han har jo noen, men han er vår klart svakeste ving etter mitt syn. Langt unna god nok til å ta en kvoteplass.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 22.10.2018 00:00    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Uenig i deg i så å si alt, NAEEK. Kan ikke arrestere deg på at han har scoret mål - han har jo noen, men han er vår klart svakeste ving etter mitt syn. Langt unna god nok til å ta en kvoteplass.


I orden det. Jeg respekterer at du har et annet syn. Selv er jeg opptatt av offensiv tankegang og jeg er overbevist om at Levi er den beste vingen til RBK sammen med Jebali.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 22.10.2018 00:02    Post subject: Reply with quote

Foran Adegbenro også?
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 22.10.2018 00:04    Post subject: Reply with quote

Nei. Samuel er et hav foran, men han er jo rusten ennå og ble han ikke skadd i kampen i dag? Så iallfall ut som han hinka fælt.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 12.11.2018 12:49    Post subject: Reply with quote

Fire kamper igjen i 2018, men la oss løfte denne med en gang. 2018 er en sesong jeg gjerne blir ferdig med så fort som mulig.

Ting å se frem til:

1) Ny trener! Som følge av en prosess som virker å være den grundigste siden Nils Arne gav seg. Ikke at konkurransen i kategorien "grundige ansettelsesprosesser" er så stor. Blir i alle fall meget spennende.

2) Ekstern evaluering! Høres ut som et meget godt trekk.

3) Utskiftinger i spillerstallen!

4) En vinter med trening!
- Fysikken må opp
- Vi må lære å spille i press
- Vi må øve oss på offensivt spill
- Hva vil den nye treneren legge vekt på?

Runner-ups:
- Hva slags øl vil de brygge i Bergen 2019, og på hvilket tidspunkt vil de kollapse?
- Hvilke unnskyldninger vil Vålerenga ha for å ikke havne høyere på tabellen?
- Hvilke ufinheter vil Molde FK stå for i det nye året?
- Vil LSK endelig rykke ned?
- Hvordan vil det gå med "de små lagene med en viss suksess basert på nøktern klubbdrift", dvs. Kristiansund, Ranheim og Sarpsborg?
- Hva vil Fagermo synes er en skam?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1561
Location: Ski

PostPosted: 12.11.2018 13:29    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Runner-ups:
- Hva slags øl vil de brygge i Bergen 2019, og på hvilket tidspunkt vil de kollapse?
- Hvilke unnskyldninger vil Vålerenga ha for å ikke havne høyere på tabellen?
- Hvilke ufinheter vil Molde FK stå for i det nye året?
- Vil LSK endelig rykke ned?
- Hvordan vil det gå med "de små lagene med en viss suksess basert på nøktern klubbdrift", dvs. Kristiansund, Ranheim og Sarpsborg?
- Hva vil Fagermo synes er en skam?

Følg med i morgen.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 12.11.2018 13:32    Post subject: Reply with quote

Skal se om jeg finner meg et par gull-øl seinere i dag. Fint å ha som et minne, tenker jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.11.2018 13:37    Post subject: Reply with quote

Gull-drikken i Bergen bør strengt tatt være vin som tåler lagring. Kanskje blir det en skikkelig god årgangsvin før den kan åpnes. Eventuelt kan Brann få igang et samarbeid med Arcus eller lignende og lage eksempelvis whisky eller cognac. Om denne legges på fat allerede neste år, er sjansene gode for at det er en skikkelig XO før den tappes.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2550

PostPosted: 12.11.2018 14:58    Post subject: Reply with quote

Gruer meg til januar-februar med oppslag om kåre hver dag på VG. Godt sesongen har pause.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 12.11.2018 15:34    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Gull-drikken i Bergen bør strengt tatt være vin som tåler lagring. Kanskje blir det en skikkelig god årgangsvin før den kan åpnes. Eventuelt kan Brann få igang et samarbeid med Arcus eller lignende og lage eksempelvis whisky eller cognac. Om denne legges på fat allerede neste år, er sjansene gode for at det er en skikkelig XO før den tappes.


Vi burde ha lagt 25.000 liter Gull-Cognac på fat i fjor. Åpnes når det 50. gullet innkasseres. Som er omtrentlig når Brann har klart å skrape til seg sitt tredje. Rundt 2050.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 12.11.2018 15:37    Post subject: Reply with quote

Vurderer å kjøpe inn litt gullpils til diverse fotball-interessert slekt hjemme i Trøndelag til jul. Bør ikke bli spesielt dyrt heller
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 12.11.2018 15:49    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Som er omtrentlig når Brann har klart å skrape til seg sitt tredje. Rundt 2050.


Ikke for å pisse i en ellers flott brønn, men Brann har 3 nå. Nr. 3 kom i 2007. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 12.11.2018 16:17    Post subject: Reply with quote

Dette har vi diskutert før og jeg står på mitt som seg hør og bør i ekte RBKweb-ånd. Brann har to seriegull i perioden 1963-2018. Mulig de vant noe i Sørlandsserien eller Halve Norgesserien back in the days. Tæll itj! Very Happy
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 12.11.2018 16:26    Post subject: Reply with quote

Hehe, samme for meg forsåvidt, så løst definert sånt er så er det ikke godt å bli enige. Lettere for oss som begynte å vinne litt senere, og så bare fortsatte etterhvert. Wink
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Janern
Junior


Joined: 13 Aug 2018
Posts: 2
Location: ØRSKDALN

PostPosted: 13.11.2018 16:18    Post subject: NY STORHETSTID Reply with quote

Er litt fortvilet over årets sesong til tross for gull og mulighet for cupgull.
sesong fra mars til november er ikke bra, da det på sommeren blir tre uker mellom hver kamp. man kan jo ikke restituere seg til å bli god i noe som helst.
laget må spille tre kamper i uka hele høstsesongen samt at de bør ha 7-8 spillere på landslaget.
jeg savner også skikkelig tenning på spillerne, og mer engasjement i trenerapparatet.
fandenivoldskhet og arbeidsvilje og fryktløshet i dueller.
De har tilsynelatende ikke helt tro på at de kan utrette noe særlig men jeg tror at med riktig trener permanent fremover så kan det komme en ny storhetstid som kan overgå alt vi har opplevd fra før.
FOR : med det spillermaterialet rbk rår over nå kontra i storhetstiden burde vi ha vært en toppklubb i Europa.
Jeg tror også at det er for mange med oppblåst selvbilde som sitter i posisjon til å ta avgjørelser som de ikke strengt tatt er kompetente til.
jeg mener også at spillerne har for mye makt i form av arbeidsgiverorganisasjonen sin. men skal man kunne kreve sin rett så må man først gjøre sin plikt og det ser ut til at mange i den organisasjonen har glemt.
Håper på en meget sterk personlighet som neste RBK trener.
da blir det spennende!

VI SKA VINNE 5 PÃ… RAD. HURRA ! HURRA !
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 14.11.2018 14:53    Post subject: Reply with quote

Urovekkende å høre Petter Rasmus snakke om stemningen i spillergruppa hvor de mener at de har vunnet seriegull på tross av styret og at de mener klubben bare har fucka det til for de i år. Hvis selvinnsikten er så jævla dårlig så må det faktisk ryddes en del opp i spillergruppa. Da må vi ha nye ledere inn.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 14.11.2018 14:57    Post subject: Reply with quote

Helt enig. De virker fullstendig blottet for forståelse av hva som forventes av et(hvert) Rosenborg-lag. For min del kunne man byttet ut halve stallen og store deler av de som har startet jevnlig denne sesongen, selv om det ikke er spesielt sannsynlig at det skjer.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.11.2018 15:00    Post subject: Reply with quote

Meget mulig det går opp et lyst når ny trener forhåpentligvis krever og gir vesentlig mer enn de ar vant til, med en tøff fysisk oppkjøring, og masse relasjonstrening. Om vi til neste år oftere styrer kamper, scorer flere mål, og holder koken 90 pluss tillegg, kan det fort være at pipa får en annen lyd.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 14.11.2018 15:19    Post subject: Reply with quote

Publikum har heldigvis for vårt tilfelle vesentlig makt i form av oppmøte. Det er relativt lett å si ifra om ting ikke er bra nok, slik det i stor grad har vært i år. Jeg tror nok det er en fare for at en del spillere som har vært med de siste 4 åra + kan begynne å gå seg mette og i verste fall sier seg fornøyd med køpp og liga-gollj. Jeg vil tro en ny trener vil medføre vesentlige utskiftninger av spillerstallen, noe som til og med folk her inne er tydelige på trengs. Den dynamikken angående underholdning mellom spillere og tilskuere vil nok alltid være til stede, dog i varierende grad logisk nok. Det at vi er så kravstore i Trøndelag bør jo bety at krava som settes innad i klubben også høynes, og at vi ikke sier oss fornøyde med Dobbelen når vi har spilt så mye kjedelig fotball i år. Jeg mener at vi som publikum skal rose dem når det er fortjent, men generelt alltid sette krava litt og litt høyere i takt med underholdningsgraden.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 14.11.2018 17:54    Post subject: Reply with quote

Enig med dere over. Jeg ble også litt bekymret over det jeg hørte fra Petter Rasmus. Jeg antar han har veldig gode kilder internt i spillergruppa så tett som han følger laget.

Dersom spillerne fremdeles mener at Ingebrigtsen burde ha fortsatt og at styret er helt på bærtur så er det noe skikkelig galt. Det ble jo bare svakere og svakere spill med Ingebrigtsen. Kanskje kan man diskutere timing av sparkingen av Ingebrigtsen (alt handler visst om timing med RBK-trenere...), men Ingebrigtsen fikk sjansen lenge og klarte ikke å levere. Det måtte gjøres noe. Selv om Ingebrigtsen er en veldig trivelig person som det er lett å like og som alle bare vil det beste så måtte treneren skiftes ut.

Coolen har vært en vikar - og ingenting mer enn det. Han har ikke hatt det lett med masse skader (og spillere som har vært negative?), men han har ikke skapt gnistrende spill akkurat. Han er nok bare trener inntil man får på plass en mer permanent trener nokså snart.

Håper Petter Rasmus sin kommentar kom litt feil ut eller at jeg tok det i verste mening. At det spillerne egentlig mener er at det har vært mye "styr" med trenerskifte som kom uventet og utenomsportslige ting og skader og masse rulleringer osv.

For hvis de faktisk mente at de spilte veldig bra fotball under Ingebriktsen så er det noen som må se seg i speilet. Jeg håper (og tror litt også) at det ikke er tilfelle. Jeg tror ikke de er imponert over det Ingebrigtsen fikk til, men at de er imponert over at de har vunnet på tross av at det har skjedd masse "rart" denne sesongen.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 14.11.2018 18:32    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Urovekkende å høre Petter Rasmus snakke om stemningen i spillergruppa hvor de mener at de har vunnet seriegull på tross av styret og at de mener klubben bare har fucka det til for de i år. Hvis selvinnsikten er så jævla dårlig så må det faktisk ryddes en del opp i spillergruppa. Da må vi ha nye ledere inn.


Problemet er at det stemmer vel. Sparkingen av Kåre var jo mot spillergruppa og kanskje ikke en så veldig stor suksess - foreløpig... Det finnes vel ingen på forumet som ikke er enige i dette? Hva er galt med at spillergruppa også mener det?

Jeg er stor optimist før 2019. Når vi klarer å vinne serien i år, vil 2019 bli enkelt. Vi er nå sultne på å utvikle oss - spesielt i Europa. Å få inn en trener som forhåpentligvis vil ta opp arven etter NAE...

Hedenstad, Helland, Bendtner, Gerschbach og Søderlund ut.
Inn noen skandinaviske spillere, på nivå med Adegbendro og Jebali - samt to juniorer.

De som er uerstattelige er Hansen, Reginiussen, Meling, Adegbenro og Jebali.

Trene hardrere - dansk eller nederlandsk trener (evt Sollied). SÃ¥ blir dette bra..
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 14.11.2018 19:17    Post subject: Reply with quote

Å sparke Kåre var en suksess. Om man skal pirke på noe så er det at det ikke skjedde før.

At spillerne tydeligvis er så enormt uenig i dette gir jo all grunn til å rope varsku, når vi vet at mengde, nivå og intensitet vare har blir dårligere og dårligere og dårligere de siste to årene.

Rini Coolen har ikke vært noen frelser akkurat, men han har gjort jobben. Seriegull, cupfinale og EL. Mer kunne man aldri ha forventet med disse spillerne.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 14.11.2018 22:20    Post subject: Reply with quote

Å sparke Kåre gav effekten "Kåre trener ikke laget lenger" og derved var det en suksess. Dobbelt opp ved å få bedre tid til å finne ny trener, men halveres igjen ved at det ikke skjedde etter 2017, så bare 1 suksess.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 18.11.2018 00:38    Post subject: Reply with quote

Spillerne kan kanskje få litt kred for at det ble seriemesterskap på tross av at de ikke hadde noen plan å forholde seg til, var for dårlig trent og så videre.

Kanskje. Så svak vår serie er så kunne vel omtrent hvemsomhelst med trenerlisens og norsk pass vunnet med den spillerstallen vi har.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 18.11.2018 13:36    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Urovekkende å høre Petter Rasmus snakke om stemningen i spillergruppa hvor de mener at de har vunnet seriegull på tross av styret og at de mener klubben bare har fucka det til for de i år. Hvis selvinnsikten er så jævla dårlig så må det faktisk ryddes en del opp i spillergruppa. Da må vi ha nye ledere inn.


Dette er jo en av årsakene til at man ikke kunne fortsette med Kåre lengre. Sport begynte å skille seg ut som en egen forening i klubben, noe som skapte en tildels dårlig stemning innad i klubben. Ser jo at dette henger igjen så det holder enda. Ny trener etc. må røske grundig opp og så bør de ha et oppvaskmøte mellom sport og resten av klubben etter sesongen for å få luftet ut.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 68, 69, 70  Next
Page 4 of 70

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb