English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2019
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 68, 69, 70  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 11.10.2018 14:42    Post subject: Reply with quote

Enig med Zaphod foruten De Lanley. Og så kan Levi få et år til som backup. Ulikt mange andre så har jeg fortsatt troa på at Levi kan bli god med rett coaching, men jeg har også forståelse for kritikken han har fått, og et ikke uenig i den.

Usikker på Jebali forøvrig. Han hadde jo en drømmestart, men jeg føler han egentlig ikke passer inn i Rosenborgsystemet. Ihvertfall ikke når han, som Levi, gjør mange feilvalg. De Lanley passer jo langt bedre inn, men jeg skjønner at det settes spørsmålstegn grunnet skadehistorikken.

Matti bør beholdes framfor Konradsen og Lundemo grunnet innstillingen, profesjonaliteten og rett og slett bedre basisferdigheter. At han tar en plass på utenlandskvoten er helt greit.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.10.2018 14:52    Post subject: Reply with quote

Men det er jo selve poenget med begrensningene: vi skal ikke holde oss med tre rotasjonsspillere over 23 år (eller et eller annet tall) i samme rolle, for da er det ikke plass til egne talenter. Levi har på en måte gått sin talenttid uten å ta steget, og da må vi faktisk forsøke å bruke ressursene annerledes. De Lanlay er jo allerede der litt på nåde, for antallsmessig må han eller Konradsen ut - det siste innebærer å ha kun 1 backup av førstelagskvalitet på midtbanen.

Forøvrig: Du kan ikke seriøst mene at Jebali hører hjemme i Levi-kategorien når det gjelder valg på banen? Han er jo stikk motsatt: alltid orientert, og det er en mening bak alt han gjør, selv om selvsagt ikke alt ender i chip-scoring fra 25 meter. Fotballforståelsen hans vil løfte oss, men vi må være nøye på at vi har fart på den andre kanten, og ellers ønsker å angripe med flere spillere når Jebali spiller, for han passer ikke som enmannshær a la Adegbenro.

Levi er blind utpå banen, og presterer faktisk dårligere enn random på valgene han tar. Kanskje han behøver linser, hva vet jeg, men det eneste han kan spille er som en ving som driter i alle andre, men er så god at han skaper nok på egen hånd. Der er han ikke, dit kommer han aldri.

edit: dette er altså i scenariet 'hard rbkexit' til framtidens stall - vi må jo avvikle over tid i virkeligheten, ikke sparke de nevnte på dør, og f.eks Levi må vi gjerne ha en kjøper til før vi kan selge...
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.10.2018 14:59    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Min største problemstilling er i all hovedsak at vi sitter med alt for mange utlendinger på benken.


Strengt tatt er vel "problemet" at vi har for mange utlendinger på banen. Vår antatt beste angrepsrekke er ren import, midtbanen har minst én, ofte to utlendinger, og første backup på stopperplass er Serbesic, som mange (inkludert meg) mener er moden for startplass rimelig kjapt.

De utlendingene vi har som kan fjernes og erstattes relativt greit med nordmenn (om i det hele tatt) er Levi og Gersbach, og kanskje er også Vilhjalmsson er "expendable" om kvota kniper. Da sitter vi uansett med dagens situasjon med seks utlendinger på eller i umiddelbar nærhet av førstelaget - og da er ikke Ogbu tatt med i regnestykket.

Når det er sagt er det ikke lett å finne tilgjengelige og gode nok nordmenn til å erstatte de vi har uten å sprenge banken. Og det er ikke slik at vi bare kan trylle frem lokale talenter på bestilling.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 11.10.2018 15:01    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at jeg sliter å se Jebali som en klassisk 433-ving, men det avhenger på treneren som kommer inn. Er vel derfor jeg ikke blir den nye Rosenborg-treneren heller. Blir dog ikke overraska om han forsvinner ganske raskt igjen etter at ny trener er på plass.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 11.10.2018 17:41    Post subject: Reply with quote

Bjørnebye sa det samme i 16/17(?). Det tar naturligvis tid å bygge kultur og å sette sammen riktig stall, men inntil videre er det fagre ord som egner seg godt på trykk i årsberetningen men som er glemt om et nytt oi-case presenterer seg i overgangsvinduet.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 11.10.2018 18:22    Post subject: Reply with quote

Jebali har jo vært en åpenbaring for oss. Han er mer enn god nok til å være i første-11. Særlig når vi, som Zapod fremhever, har en rask Samuel på andre siden.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 11.10.2018 18:31    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Bjørnebye sa det samme i 16/17(?). Det tar naturligvis tid å bygge kultur og å sette sammen riktig stall, men inntil videre er det fagre ord som egner seg godt på trykk i årsberetningen men som er glemt om et nytt oi-case presenterer seg i overgangsvinduet.


Njaa, men slike nye som Serbecic, Jebali og Denic virker jo å være folk som ikke bare er stallfyll. Trondsen, Bendtner og Adegbenro bra nivå. Levi skuffende, men antakelig ikke feil å prøve. Alt dette fra sommer 2017 og fremover. Jeg mener at dette tyder på at det er mer enn fagre ord. Vi kan godt fortsette å hente folk med de ferdighetene der.

Nesten viktigere å få byttet ut en del av dem som var her pre-Bjørnebye, og sånne som Kåre ønsket å hente.

Kamerat Ola wrote:
Jeg er enig i at jeg sliter å se Jebali som en klassisk 433-ving


Da spørs det på synet ditt, fordi Eggen kjørte ofte "én dribleving og én bakromsving". Jebali passer inn i den klassiske 4-3-3-dribleving-rollen.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 11.10.2018 20:04    Post subject: Reply with quote

Tror Jebali kan komme veldig til sin rett i kamper hvor vi har mye ball og tvinger motstander til å ligge lavt, da er spilleforståelse og teknikk fort mer til plage for motstander enn fart, vi mister litt kontringstyrke i første bølge, men kan bli kjempeskummelt for motstander hvis Bendtner og Jebali for tak i kula og drar på seg en del mann og lager rom som backer og indreløpere dundrer inn i andrebølgen. Krever at vi har en DeLanlay eller Samuel til å tvinge de til å passe på bakrommet også.

Men de løpene må tas.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 11.10.2018 23:47    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Men det er jo selve poenget med begrensningene: vi skal ikke holde oss med tre rotasjonsspillere over 23 år (eller et eller annet tall) i samme rolle, for da er det ikke plass til egne talenter. Levi har på en måte gått sin talenttid uten å ta steget, og da må vi faktisk forsøke å bruke ressursene annerledes. De Lanlay er jo allerede der litt på nåde, for antallsmessig må han eller Konradsen ut - det siste innebærer å ha kun 1 backup av førstelagskvalitet på midtbanen.

Da får vi hente en nordmann som har grunnlegende ballbehanding som minstekrav på midtbanen, så har vi allerede en bedre backup enn Konradsen.
zaphod81 wrote:

Forøvrig: Du kan ikke seriøst mene at Jebali hører hjemme i Levi-kategorien når det gjelder valg på banen? Han er jo stikk motsatt: alltid orientert, og det er en mening bak alt han gjør, selv om selvsagt ikke alt ender i chip-scoring fra 25 meter. Fotballforståelsen hans vil løfte oss, men vi må være nøye på at vi har fart på den andre kanten, og ellers ønsker å angripe med flere spillere når Jebali spiller, for han passer ikke som enmannshær a la Adegbenro.

Neida, men han hadde noen kamper der alt han gjorde var helt tullete, eller hjemme i Levi-kategori som du kaller det. Kampene før så var det derimot bra. Jeg tror det er for tidlig å si noe for sikkert om fotballforståelsen og blikket hans.
Back to top
View user's profile Send private message
jaso
Senior


Joined: 04 Apr 2011
Posts: 217

PostPosted: 12.10.2018 10:44    Post subject: Reply with quote

Først av alt må en ny trener ha fokus på å få opp tempoet i spillet vårt, og slutte med gåfotballen vi har hatt i 2018.
Vi må også få fleire samtidige bevegelser under angrep, det bør alltid være MINST 3 alternativ for mannen med ballen derav 2/3 er framover i bana.
Bevegelse må holde kjente mønster for laget, slik at det er mulig å slå pasning i blinde og likevel klare å treffe medspiller på løp.
Holdningen i laget generelt, må være at vi skal male motstanderen opp i liminga i løpet av 90 min.

I EL må vi variere litt meir mellom å jobbe samla i forsvar, men vi må klare å styre kamper i perioder.

-Førstelaget kan variere mellom Jebali og Mike i 10er rolle, Mike går fram om Denic tar Jebali sin plass
-Mike og Trondsen er begge litt terrier i stilen, og kan samtidig tre en pasning gjennom midten. Vil kunne fungere perfekt i 4231.
Begge ser også ut til å kunne klare tempo over det vi har i dag.
-Vi kan snu til klassisk V og ha Trondsen som Anker, Mike og Denic er da naturlige førstevalg på IL - Jebali utfordrer til V ving.

Konradsen, Matti og Østbø har eg en 50/50 feeling på, resten er reelle utfordrere til 1. laget.
Konradsen kan være en utfordrer i klassisk V som IL, men vi har sett nok av han som anker.
Matti er allsidig, men han må nok akseptere at han vil være en innbytter.
Østbø må gjerne bli, men han er og blir nr 2.

Spillestilen MÅ dessuten være lik på 1. laget, 2. laget og spesielt hos JR

André Hansen

Birger Meling
NY
Tore Reginiussen
Even Hovland

Mike Jensen
Anders Trondsen
Issam Jebali

Nicklas Bendtner / NY
Yann-Erik de Lanlay
Samuel Adegbenro

Kan beholdes:
Arild Østbø - Reservekeeper
Besim Serbecic - Sterk utfordrer
Dorde Denic - Sterk utfordrer
Pål André Helland - Skadefri utfordrer til H ving
Anders Konradsen - Kanskje
Matthias Vilhjalmsson - Allsidig

Kan beholdes av yngre:
Julian Faye Lund - Bredde eller utlån om Østbø blir
Igoh Ogbu - Bredde / utlån
Erlend Reitan - Kan være 1. valg om han får tillit og god oppkjøring, men må ta steg.
Olaus Skarsem - Bredde / utlån
Erik Botheim - Bør få fleire sjanser neste år.
Jonathan Levi - litt i samme gata som Gersbach men kan få 1 sesong til for å vise at han kan ta steg.

UT
Vegar Eggen Hedenstad - For treig med og uten ball. Teknikk på nivå med spillere på Sensible Soccer
Alex Gersbach - Kan bli god, men har ikkje utvikla seg stort hos oss, bør prøve å utvikle seg anna plass.
Marius Lundemo - Holder knapt nivået i dag, vil falle igjennom om vi tar det opp et knepp
Alexander Søderlund - Mottak som en ballvegg, vil nok komme til masse sjanser om vi starter å fungere igjen og putte 20%...
Andreas Helmersen - Permanent overgang til Ranheim, passer nok bedre der.
Malte Amundsen - Har ikkje kontroll på denne karen, så skal ikkje påstå at han må vekk. Ser ingen grunn til å beholde pr no.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 12.10.2018 14:49    Post subject: Reply with quote

Her viser jo enkelte i laget hvor fort det kan (og skal) gå.




Det er jo tydelig at det går an og at vi har ferdigheter i laget til å gjennomføre det. Nå får Denic mye rom, men spillet i forkant er jo nesten vakrere enn lobben. Skulle ønske spillerne forsøkte å holde et slikt tempo langt oftere.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 13.10.2018 10:34    Post subject: Reply with quote

Spillet i forkant er vakrere. By far. Det er jo sånn vi skal spille hele tiden. Akkurat sånn.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 13.10.2018 11:20    Post subject: Reply with quote

Det jeg ønsker mest for 2019 er ett lag som klarer å ha så mye bevegelse i laget at det å spille seg ut bakfra uten stor risiko for balltap. Nå er vi både bokstavelig og billedlig i en helt annen liga enn Man City, men der ser vi ett lag som spiller seg ut ved hjelp av enkle, sikre pasninger. Dette klarer de fordi bevegelsene rundt ballfører er så gode at man ikke behøver risikopasninger for å komme seg fremover på banen. De finurlige pasningene er forbeholdt det offensive spillet nært motstanderens mål. Synes vi bør prøve å gjenskape dette på vårt nivå og det er også innertier i forhold til Eggens samhandlingsfilosofi.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 13.10.2018 11:54    Post subject: Reply with quote

Ja! Vi burde få oss en trener som legger sterk vekt på å øve på frispilling bakfra.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 13.10.2018 13:34    Post subject: Reply with quote

Jeg foreslår at en stopper trekker ut på backen, mens backen kommer inn i midten. Så øver vi på dette gjennom hele vinteren før vi går ut i media med det rett før seriestart. Da lurer vi nok alle!
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 13.10.2018 13:52    Post subject: Reply with quote

Ja også slutter vi å trene på alt som har gjort oss gode tidligere.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 13.10.2018 14:17    Post subject: Reply with quote

Aner jeg at de siste innleggene var rettet mot mitt ringe ønske om å få ett ballsikkert lag med bevegelse foran ballfører slik at vi unngår brudd i mot på vei fremover...? Skjønner at det kan tolkes i retning av Kåres frispillingsfarse, men poenget mitt er at vi et nødt til å være i stand til å holde på ballen i flere trekk om gangen samtidig som vi beveger spillet fremover i banen. Ikke alltid, men vi må dette i verktøyboksen. Både mot Molde og Leipzig så vi konsekvensene av at dette ikke fungerer i dag, de evinnelige tversoverpasningene i backrekka er ett annet. Jeg klarer ikke å se det negative i at vi klarer å spille oss forbi pressledd og skape offensivt overtall fremover på banen...
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 13.10.2018 15:48    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
kjønner at det kan tolkes i retning av Kåres frispillingsfarse, men poenget mitt er at vi et nødt til å være i stand til å holde på ballen i flere trekk om gangen samtidig som vi beveger spillet fremover i banen.


Ja, åpenbar harselering. Poenget ditt er selvsagt godt Smile
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 13.10.2018 18:47    Post subject: Reply with quote

Litt mindre penger i fotballen bare, så kunne vi kjørt det sånn neste år.

Code:

                Sørloth
Ã…sen                          Helland
   
      Midtsjø           Skjelbred
                 Selnæs

Witry - Tettey - Henriksen - Svensson

                  Barli


Vi har vært litt tynne i produksjonen av forsvarere, men det får duge.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 14.10.2018 18:28    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Litt mindre penger i fotballen bare, så kunne vi kjørt det sånn neste år.

Code:

                Sørloth
Ã…sen                          Helland
   
      Midtsjø           Skjelbred
                 Selnæs

Witry - Tettey - Henriksen - Svensson

                  Barli


Vi har vært litt tynne i produksjonen av forsvarere, men det får duge.



Frispilling med den forsvartsrekka burde duge, iallefall i norge...
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 20.10.2018 21:03    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:
Enig med Zaphod foruten De Lanley. Og så kan Levi få et år til som backup. Ulikt mange andre så har jeg fortsatt troa på at Levi kan bli god med rett coaching, men jeg har også forståelse for kritikken han har fått, og et ikke uenig i den.

Usikker på Jebali forøvrig. Han hadde jo en drømmestart, men jeg føler han egentlig ikke passer inn i Rosenborgsystemet. Ihvertfall ikke når han, som Levi, gjør mange feilvalg. De Lanley passer jo langt bedre inn, men jeg skjønner at det settes spørsmålstegn grunnet skadehistorikken.

Matti bør beholdes framfor Konradsen og Lundemo grunnet innstillingen, profesjonaliteten og rett og slett bedre basisferdigheter. At han tar en plass på utenlandskvoten er helt greit.


Levi ER god. Lanlay er totalt ufarlig og svært forutsigbar. Levi er konstruktivt uforutsigbar og han TØR å skyte på mål. Noe man ikke kan si om hverken Lanlay, støttepasning-dansken, konradsen, plundermo. Riktignok kommer det et og annet skudd fra Smelling.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 20.10.2018 21:44    Post subject: Reply with quote

NilsArneEggenErKongen wrote:
Levi ER god. Lanlay er totalt ufarlig og svært forutsigbar. Levi er konstruktivt uforutsigbar og han TØR å skyte på mål. Noe man ikke kan si om hverken Lanlay, støttepasning-dansken, konradsen, plundermo. Riktignok kommer det et og annet skudd fra Smelling.

Står for egen regning...
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 21.10.2018 20:59    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Macha wrote:
Bjørnebye sa det samme i 16/17(?). Det tar naturligvis tid å bygge kultur og å sette sammen riktig stall, men inntil videre er det fagre ord som egner seg godt på trykk i årsberetningen men som er glemt om et nytt oi-case presenterer seg i overgangsvinduet.


Njaa, men slike nye som Serbecic, Jebali og Denic virker jo å være folk som ikke bare er stallfyll. Trondsen, Bendtner og Adegbenro bra nivå. Levi skuffende, men antakelig ikke feil å prøve. Alt dette fra sommer 2017 og fremover. Jeg mener at dette tyder på at det er mer enn fagre ord. Vi kan godt fortsette å hente folk med de ferdighetene der.

Nesten viktigere å få byttet ut en del av dem som var her pre-Bjørnebye, og sånne som Kåre ønsket å hente.

Kamerat Ola wrote:
Jeg er enig i at jeg sliter å se Jebali som en klassisk 433-ving


Da spørs det på synet ditt, fordi Eggen kjørte ofte "én dribleving og én bakromsving". Jebali passer inn i den klassiske 4-3-3-dribleving-rollen.


Kent Bergersen fungerte bra som dribleving i sin tid Smile
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 21.10.2018 22:48    Post subject: Reply with quote

Hva er grunnlaget for å si at Levi er skuffende? Gutten kom fra 2. divisjon og har tatt nivået. Hvor mange sjanser har Levi fått? Svært få. Hvordan har han forvaltet sjansene? Svært godt. Har han scoret mål? Har han vært en offensiv bidragsyter? Har han vist at han kan treffe mål også på frispark? Svaret er ja på alle spørsmål. Kan man si det samme om de andre vingene til RBK? Definitivt ikke.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 21.10.2018 22:51    Post subject: Reply with quote

Kent Bergersen fungerte bra som dribleving i sin tid Smile[/quote]

Kent hadde et målsnitt på 0,3 per kamp i RBK. Og fungerte så bra at han etter en sesong i RBK ble sendt tilbake sørover, med første stopp VIF, før han endte opp som fotballnomade i utlandet og etterhvert tilbake i norske toppklubber som Moss, Fredrikstad og Drøbak-Frogn.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 68, 69, 70  Next
Page 3 of 70

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb