English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2019
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 68, 69, 70  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 02.10.2018 15:00    Post subject: Reply with quote

Regner med at vi til enhver tid vil ha nok skader til at manglende spilletid ikke blir et problem.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 04.10.2018 19:35    Post subject: Reply with quote

Når jeg ser kveldens kamp kan jeg ikke gjøre annet enn å se fremover. Vi spiller forferdelig og har vel aldri vært så langt unna europeisk nivå som det vi er i dag. KI's store ambisjon om å utvikle laget bort fra Eggens utdaterte prinsipper til et lag som kunne spille CL er rett og slett så komisk at Kåre har gått fra å være symbolet på RBKs gjenerobring av tronen i norsk fotball til kanskje tidenes største klovn i RBK noen gang, kronet med søksmål mot klubben for usakelig sparking.

I tillegg har dette laget noen huller og en del daukjøtt i spillerstallen.

Det positive er at vi trolig nok en gang sitter igjen med et pent overskudd etter årets sesong og har pengene både til å rydde opp i stallen og ansette en trener som kan løfte oss opp fra dumpa vi befinner oss i.

2019 kan ikke komme fort nok.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 04.10.2018 19:54    Post subject: Reply with quote

Kåre er en middelmådig trener som fløt på at vi hadde spillere som Midtsjø, Sælnes og Svensson at Bendtner begynte å se ut som spilleren vi håpte vi hadde kjøpt iløpet av høsten ifjor, at Helland kunne spille alt i 2015, og at han sørget for at laget var godt trent i 2015 og 2016, iallefall bedre trent enn annen norsk motstand.

Nå er det ganske åpenbart at det er nesten like mye å rydde opp etter ham som det var etter Perry eller Janne. Kåre bygde ikke et lag så mye som at han tok tak i det som åpenbart måtte taes tak i, opptil flere her inne som hadde sett at de grepene måtte tas, akkurat som at vi her inne har sett at de grepene Coolen har tatt var nødvendige.

Om Coolen har det som kreves for å rette opp kursen *og* ta oss videre må en nok være ganske tett på for å vurdere,
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 04.10.2018 20:02    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Kåre er en middelmådig trener som fløt på at vi hadde spillere som Midtsjø, Sælnes og Svensson at Bendtner begynte å se ut som spilleren vi håpte vi hadde kjøpt iløpet av høsten ifjor, at Helland kunne spille alt i 2015, og at han sørget for at laget var godt trent i 2015 og 2016, iallefall bedre trent enn annen norsk motstand.

Kåre fløt overhodet ikke på enkeltspillere. Han trente laget på direkte instruks fra Eggen og fikk umiddelbar respons. Spillere som Midtsjø, Svensson og Selnæs blomstret på grunn av gjeninnføringen av Eggens metoder. I den grad enkeltspillere skal ha deler av æren for lagets flyt var det Helland.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 04.10.2018 21:29    Post subject: Reply with quote

Koteng & Co var heldigvis snare med å fjerne svulsten før den rakk å vokse seg større i sommer, men såret blør fortsatt. Og det syns godt i dag.

Utviklingen i laget har vært særs negativ over lang tid - ja, egentlig stoppet helt opp for å være blunt ærlig og det kommer ekstra godt til syne i kamper mot (god) Europa-motstand. Lettere å kamuflere feilene og mangelen på utvikling i svake Eliteserien.

Ta det som skal være nøkkelspillere som Tore, Mike og Konradsen f. eks. Når var sist de leverte en serie med stabile kamper på høyt nivå? Alle presterer gradvis på et lavere nivå over lenger tid. (Aldri vært Konradsens største fan, så spar meg for en inngående diskusjon om han). Poenget består.

Sitter liksom med en følelse av at omtrent halve troppen må skiftes ut fordi den ikke holder mål. Det er passe kritisk. Knapt skapt en damn shit mot middelmådige Celtic over tre kamper, blir totalt rundspilt av Leipzig i kveld. Og dét på Lerkendal! Får følelsen av at vi er lenger unna nivået enn på lenge.

Coolen og Rambo har gjort greie jobber som anestesi-sykepleiere, men trengs en ny overlege på feltet for å hindre at svulsten ikke sprer seg dypere. Bjørnebye har også en jobb foran seg i vinter.

Hedenstad, Lundemo og Gersbach må ut. Vilhjalmsson (kvote), Helland (av åpenbare grunner) og Søder (ikke god nok rett og slett) henger også tynt. Føler meg dessverre allerede litt ferdig med årets sesong og vi skriver oktober.

Kanskje feil å klandre publikum i en sådan stund, men trist å se et såpass glissent Lerkendal som i kveld. Vet ikke trondhjemmerne bedre? (Kan skjønne at det blir langveis for resten av fylkets supportere i midtuka) Er det bare Liverpool og Barca i et utopisk CL-gruppespill som vil fylle? Småflaut. Europeisk motstand må da være kjærkomment alternativ til Sandefjord, Start og Tromsø. Overvurderer vel fotballkunnskapen.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 04.10.2018 21:32    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi kan fylle lerkendal med EL-spill den dagen vi faktisk kan håpe å gå videre fra ei gruppe. Føler at hele Trondheim på forhånd visste at årets EL-deltagelse kom til å bli en trist historie.
Back to top
View user's profile Send private message
Opee
Junior


Joined: 04 Oct 2018
Posts: 3

PostPosted: 04.10.2018 21:45    Post subject: Reply with quote

Ansett Geir Bakke! Ville vært det beste for klubben Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 04.10.2018 21:48    Post subject: Reply with quote

Gerch, Ogbu(lån) og Matti må nok dra i vinter for å få bedre plass i kvota vår! Hedenstad har også fått mer en nok tid å vise seg på, henger ikke på greit at han skal få mer tillit..så drar nok av av spissene våre, samt Konradsen eller Trondsen. Blir fort storopprydding i vinter, og det behøves. Man kan alltid snakke om at kampen i kveld viser at man gjør ting feil på trendingsfeltet, at de ikke er teknisk gode nok, ikke hurtige nok etc. og det er det nok absolutt noe i! Samhandlingen mangler det jo også meget mye på! Men når alt skal oppsummeres så er jeg mest skremt over hvor manglende tæl det er i gutta, hvor lite villig de er til å ofre alt i hver duell, og hvor tafatte og passive de blir når det er noe som butter. Se på Sarpsborg 08, de har vel 6 tap på rad i serien, så kommer de ut og spille tidvis meget bra i dag, mot langt sterkere motstand.

Jeg ønsker en trener som kan skape et større engasjement, som smitter og får gutta til å virkelig ville noe på banen. Og jeg tviler STERKT på at den personen er Coolen...
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 04.10.2018 22:28    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i mye av det som skrives, men spar meg for argumenter om at Genk er mye bedre enn RB Leipzig, det blir bare svada etter min mening!
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
tombur
Rutinert


Joined: 09 Aug 2012
Posts: 978
Location: PÃ¥ ryggen til hesten

PostPosted: 04.10.2018 22:34    Post subject: Reply with quote

genk er bedre enn reservelaget til leipzig jo. og det var mye av det vi møtte.
_________________
rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.10.2018 23:03    Post subject: Reply with quote

Jeg har et lite innspill på taktikk, som jeg ville satt pris på en diskusjon rundt.

Vi sliter enormt med å tette det hullet som oppstår mellom vår egen back og vår midtstopper, på begge sider. Så snart det kommer et løp bak ryggen på backen som støter på vingen sin, så er den motspilleren omtrent alene gjennom. Hvis vingen passerer vår back er helvete løs.

- Det ene elementet her er at midtstopperne våre er veldig snare til bare å falle av ukritisk mot straffemerket, slik at backen ofte står helt alene mot 1-2 motspillere på en kvart bane.

- Det andre elementet er at ankeret i 4-3-3, og da spesielt Konradsen, som regel også oppsøker, og blir stående i, en posisjon sentralt rett foran 16-meteren, og står vendt mot ballsiden, slik at eventuelle løp fra midtbanespillerne til motstanderen ikke plukkes opp i tide.

- Det tredje elementet er at indreløperne ofte blir liggende igjen høyere i banen, og bare slipper offensive løp fra motstanderne ned til de defensive spillerne våre.

- Det fjerde elementet er at kantene ofte har trukket inn sentralt, og ikke lenger følger backen sin, slik at de sjelden yter innsats som verken presspiller eller sikring.

Hvis det er meningen at midtstopperne skal trekke smalt sentralt, og ikke sideforskyve, så må en midtbanespiller (ankeret? indreløperen?) falle ned i det hullet når backen støter, eller kantspilleren ligge så lavt at det som oftest er backen som sikrer. Hvis det er meningen at stopperen skal opptre som sikring for backen på sin side, må ankeret være forberedt på å droppe ned i forsvarsleddet som en tredje midtstopper dersom det fylles opp i feltet. Akkurat nå gjør vi ingen av delene, og står ofte med backene alene, mens vi har tre spillere på noen få kvadratmeter rundt straffemerket for å ta duellene.* Hvordan mener folk vi burde løse dette?

Jeg er lite imponert av den defensive kvaliteten til backene våre, men kanskje er dette litt urettferdig også, for av de backene vi har hatt noensinne, så er det egentlig bare Heggem og Gamboa som har hatt fysiske egenskaper til å stå så alene mot kvikke og atletiske kantspillere. Sånne backer vokser ikke på trær i de parkene vi får lov til å sanke i, og forsvinner etter kort tid hvis de i tillegg er gode. Bedre defensiv organisering vil være en god måte å maskere det faktum at virkelig gode backer i moderne fotball er dyre.

* Det er kanskje verdt å nevne at én av grunnene til at vi ser defensivt tryggere ut i 4-2-3-1 (når ikke dobbelstatiske Konradsen og Lundemo spiller sammen) etter min mening er at det blir ganske åpenbart at det er DM på ballsiden som dekker det rommet vi sliter aller mest med å tette. Jeg ønsker meg likevel at vi løser dette i klassisk 4-3-3, siden det gir oss flere strenger å spille på når vi vinner ball.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 04.10.2018 23:05    Post subject: Reply with quote

Jeg tror dette tyske reservelaget sannsynligvis ville holdt lekestue mot Sarpsborg også, men de ville nok hatt et par flere kontringer type den vi hadde i første minutt og fått mer kollektiv innsats slik at de iallefall kunne si at de gjorde et hederlig forsøk.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 05.10.2018 07:44    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke om det er styrt fra trenerhold, er en avtale mellom stopperne, eller "bare har blitt sånn", men Tore og Even virker å ha veldig definerte roller i midtforsvaret. Reginiussen er den som skal frem og støte mens Hovland skal sikre bak ham, noe som isolert sett ikke er noen dum fordeling. Problemet er imidlertid om denne varianten aktiveres for tidlig, for da har vi i praksis en diamant i forsvarsfireren som naturlig nok fører til enorme rom for backene å dekke. Nå vi i tillegg har til sammen én ving tilgjengelig som gjør en defensiv jobb som står til godkjent, kommer vi veldig ofte i undertall i brudd eller om motstander spiller av press og trer gjennom leddene våre. Vi så det også i går; (minst) en spiller trakk inn sentralt og lokket ut Reginiussen, som trakk Hovland inn mellom Hansen og stoppermakkeren (noe som også var viktig ved flere tilfeller - sogningen blokkerte flere avslutninger da Reginiussen var dratt av), og da var det bare for kantene å utfordre våre defensivt svake backer, slik en erfaren kickbokser jobber på motstanderens svake kne. Å avdekke og bruke svakheter i enkeltposisjoner er noe de er langt flinkere på i Europa enn her hjemme, og vi er ikke vant til å bli straffet så hardt ved å falle for egne grep.

I tillegg synes jeg anker-rollen lenge har vært for lite definert. Det er liksom så greit med typer som Annan og Selnæs som har så tydelig spisskompetanse i hver sin ende av anker-spekteret, men slik som i dag hvor vi ofte har to "allroundere" i form av Konradsen og Lundemo i denne rollen, så sliter jeg med å se hvordan de jobber i rollen. Det blir hverken fugl eller fisk da de hverken fokuserer på (eller lykkes med) ryddejobb eller ballfordeling.

Anker-rollen er på mange måter selve hjertet i Rosenborgs 4-3-3, og da er vi avhengig av å ha en klassespiller i denne posisjonen, eller i det minste en spiller med klare og "enkle" instruksjoner i hovedfokuset. I denne rollen er det nyttig med både regista og sweeper, men det må defineres vilken type anker vi skal spille med. Denne "alt, men ingenting"-varianten vi kjører med Lundemo og Konradsen gjør at denne nøkkelposisjonen gang på gang får blant de svakeste karakterene på børsen. Jeg sier ikke at de to nevnte er gode nok, men det bør i hvert fall legges til rette for at de skal kunne løse den best mulig.

Vi ble avslørt kraftig i går, da Leipzig konstant hakket på og utnyttet våre svakeste punkter. I etterpåklokskapens lys hadde det nok vært lurt å snu v'en for å avlaste forsvaret, og det er kanskje greit å kjøre det som en mer eller mindre fast variant i de kampene Trondsen er utilgjengelig. I tillegg bør stopperne bli flinkere på samarbeidet rundt når de skal sikre i dybden og når de skal ligge flatt for å sikre i bredden.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 05.10.2018 09:29    Post subject: Reply with quote

Jeg veit rett og slett ikke hva jeg skal mene om det som blir nevnt over her, men det som irriterte meg mest i går var nok hvor jævla passive vi var laangt nede på egen banehalvdel. Vi står bare og ser på at RBL spiller ball i hatt med oss uten at så mye som prøver å forstyrre dem. Jeg er forøvrig enig i at kantene trakk veldig mye inn i går, kanskje spesielt YeDL. Gersbach ble veldig ofte helt isolert mot en eller to motspillere, og da ser det elendig ut for hans del. Jeg deler også observasjonen angående stopperne med Zorac. ToRe er åpenbart den mer aggressive av de to, og når han har dagen er han totalt konge i de situasjonene. Hvis motstanderen kommer seg forbi han derimot, da er det total krise i tårnet. Hedenstad, Gjørs og Hovland mot 3/4x fotrappe tyskere er en dårlig plan.
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 05.10.2018 10:06    Post subject: Reply with quote

Gode poenger det som går på manglende aggressivitet og decisiveness i dueller. Hvor er det blitt av ideologien om at det skal være vondt å møte Rosenborg? Det er jo en gjeng med lilleputter Coolen sender utpå? Eller er dette del av hans filosofi?

Og hvorfor skal man hele tiden sende støttepasninger og bakoverpasninger? Hvorfor kan ikke Jensen sentre framover på en eller to touch når vingene allerrede er på løp? Hvorfor sentrer midtbanen og særlig Jensen nesten alltid bak spiss/ving på løp? Hvorfor fører nesten alltid Jensen ballen i flere sekunder for så å sentre - bakover - i kamp etter kamp? hvorfor får spillerne lov til å være så defensive i spillet sitt? Skal det ikke være vanskelig fotballmessig å møte Rosenborg? Skal ikke Rosenborg lenger være et angrepslag som bidrar til god underholdning?
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 05.10.2018 11:15    Post subject: Reply with quote

Det er ingen overraskelse at Leipzig har bedre enkeltspillere enn oss, all den tid de gjerne betaler 4-5 ganger så mye for enkeltspillere enn hva vi gjør til sammen selv i våre mest ambisiøse overgangsvinduer. Det var imidlertid smått skremmende å se hvor enorm forskjellen var i det kollektive.

RBL kjørte et tidlig, helhjertet og samkjørt press på våre gutter ved å være tidlig og aggressivt oppe i ballfører samtidig som de dekket pasningsalternativer. Dette førte til mange ballmist, brudd imot, og i beste fall støttepasninger, som selvsagt er lite gunstig når man jager mål. Vi på vår side var såpass passive og lite på i det defensive arbeidet at det veldig ofte holdt med tre-fire pasninger på førstetouch, uten press, fra de var i forsvar til de hadde mann med ball i beina i avslutningsposisjon. De skar gjennom alle pressledd som varm kniv i smør, en takknemlig oppgave da vi var totalt ute av takt i posisjonering og både i forsvar og angrep den første timen.

Dette er et problem som startet etter at Ingebrigtsen la om både spillestil og tankegang sent 2015/tidlig 2016, og i grunnen har gått gradvis nedover derfra. Per i dag har vi i veldig stor grad 11 forvirrede enkeltspillere tilsynelatende uten en felles plan der ute, hvor det ofte leveres "alibi-involveringer" og man rett og slett ikke jobber for hverandre. Den treneren som får fast jobb i desember har et enormt lerret å bleke i forhold til å samkjøre dette laget og jobbe inn relasjoner både offensivt og defensivt, og både med og uten ball.

Vi har alltid vært underlegne motstanderne i Europa hva spillermateriell angår, og kommer mest sannsynlig alltid til å være det. Det vi derimot har vært gode på i periodene vi har vært på nivå med presumptivt bedre lag er det kollektive, utholdenhet og kløkt - ting som i stor grad kan påvirkes uavhengig av tilgjengelig tropp. Det handler om å få laget til å fremstå så mye bedre enn summen av de elleve på banen som mulig. Når vi rævkjøres av Molde, et lag med sammenlignbar kvalitet, handler ikke det om at de har bedre spillere enn oss.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 11.10.2018 09:58    Post subject: Reply with quote

Slik skal framtidas RBK-stall se ut

(100 % Sport)

Utdrag:

– En Rosenborg-spiller, med de målsettingene klubben har, må tåle å befinne seg på grensen av utmattelse mentalt og fysisk. Det er kravet. Det må han være klar for, og det må han forstå. Slik er realiteten for klubber med ambisjoner, sier sportslig leder Stig Inge Bjørnebye til Adresseavisen.

Nå forteller Bjørnebye at det jobbes med å definere hvordan A-stallen skal se ut i årene som kommer. I dag teller stallen, ifølge rbk.no, 25 spillere.

– En trener må selvsagt få sette sitt preg på en stall. Men vi jobber overordnet med en strategi for hvordan det skal se ut i tiden som kommer. Stallen er god i dag, men målet er jo å bli bedre, sier Bjørnebye.

I praksis handler framtidas RBK-stall om rundt 15 «etablerte spillere». Dette er spillere som kan utgjøre en forskjell i kampene, enten fra start eller som innbytter. Bak disse kommer et antall utviklingsspillere, som ikke er så stort at det skal «hindre» plasser til lokale talenter.

– Vi må alltid utvikle oss. Elleveren må bli bedre. Stallen må bli bedre. Spillerutviklingen må bli bedre. Så har vi alltid ambisjoner om å levere. Både når det gjelder det ufravikelige kravet om å vinne serien og å komme inn i Europa, og å utvikle unge trøndere.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 11.10.2018 10:03    Post subject: Reply with quote

Bjørnebye, som Coolen, er god på kombinasjonen mange fine ord, men lite innhold.
Back to top
View user's profile Send private message
Lillhammring
Senior


Joined: 05 Sep 2007
Posts: 190
Location: Lillehammer

PostPosted: 11.10.2018 10:49    Post subject: Reply with quote

Liker det jeg ser her med tanker om at vi uten å miste noen spillere har en kvalitetsmessig god 11-er. Med Hansen, «nyback», Serbecic, Regi, Melling, Trondsen, Jensen, Denic, DeLanley, Bendtner og Adegbendro.

Spørsmålet da er jo hva vi står igjen med bak disse og hva som bør gjøres med de;
Østbø - god andrekeeper
Hedenstad - ut
Reitan - lokalt alibi som bakup til «nyback»?
Hovland - ok backup
Ogbu - utlån
Gersbach - ut
Konradsen - ok backup, hvis han vil være det
Lundemo - bør heller ha inn en ung spiller med potensiale
Skarsem - morsomt om han tar steget
Jebali - en som kunne vært i startoppstillinga
Helland - skadefri som joker
Søderlund - ut
Vilhjalmson - ut
Botheim - spennende backup
Helmersen - utlån

Har ikke tatt med de ferskeste unggutta her, da jeg ikke har noen formening. Mulig jeg også har glemt noen. Men dette tenker jeg kunne vært eb god opryddning i stallen. Noen må selvssgt erstattes, men her hadde det vært moro med noen unge talenter.
_________________
I svart og kvitt for alltid, også i Lillehammer!
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 11.10.2018 11:46    Post subject: Reply with quote

Jeg er i stor grad enig, bortsett fra at jeg vil ha Konradsen ut.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.10.2018 11:57    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Bjørnebye, som Coolen, er god på kombinasjonen mange fine ord, men lite innhold.


Synes du? Jeg synes dette var en ganske glassklar holdning til hvordan vi ønsker å sette sammen stallen, og et tydelig tegn på at problemet med egenrekruttering tas på alvor.

Det betyr i praksis at vi skal ha en sterk ellever - som Coolen uttrykte det: sterk nok til å kunne støtte en ung spiller når han får sjansen - og utover det kun 1 etablert spiller per lagdel.

Det vil for eksempel si at vi, dersom vi skal ha to etablerte midtspisser, må klare oss med talenter som backup på kantene. I praksis betyr det antagelig at vi har 3 konkurrerende kanter, og en ung spiller (Botheim?) som utviklingsspiller på midtspissplassen.

Tilsvarende på midtbanen må man bestemme seg for hvor det er konkurranse, og da peker det på at ett klart førstevalg sentralt må inn, eventuelt må formasjonen endres litt ved fravær (eller en ung spiller med ankertalent)

Igjen: likens i forsvaret, og kanskje er det her en tobeint back som er utfordrer til to førstevalg.

En ung keeper bak Hansen vil frigjøre en etablert utespiller til.

Så jeg synes, alt i alt, at det var ganske mye innhold mellom linjene der. Skal man følge opp dette bokstavelig, og ser bort fra frivillige og ufrivillige salg av nåværende førstevalg, ender vi fort med noe sånt som dette:

Ut: Østbø, Lundemo, Konradsen*, Levi, Søderlund, De Lanlay*

Inn: Faye Lund, SENTRAL, ung kantspiller, evt. Ceide e.l.

Vi får ca. dette:

Hansen (unge Faye)

Hedenstad (unge Reitan) - Hovland (Serbecic) - Reginiussen (unge Ogbu) - Meling (unge Gersbach)

Jensen (Konradsen*) - NY SENTRAL (ung spiller) - Trondsen (Denic)

Adegbenro (Helland) - Bendtner (unge Botheim) - Jebali (De Lanlay*)

(*Mtp antallet må en av disse ut, og erstattes med 'ung spiller' med mindre et annet førstevalg forsvinner. Helland forsvinner nok ikke.)
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 11.10.2018 12:16    Post subject: Reply with quote

Min største problemstilling er i all hovedsak at vi sitter med alt for mange utlendinger på benken. Det gir liksom så lite mening å fylle benken med alskens rask fra utenfor norskegrensa. Med begrensningene som er på antall utlendinger i laget burde vi kvitte oss med de som er for dårlige for elveren og heller styrke de områdene som ikke er gode nok. Et unntak er selvfølgelig om man får et talent som er for stort til å takke nei til, men de kan i og for seg lånes ut. Jeg ser lite poeng i å hente Johan Medelsvenson for å spille høyre benk.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.10.2018 12:24    Post subject: Reply with quote

Men hvem har vi egentlig i den kategorien, utenom Gersbach og Levi, som ble hentet inn nettopp som store talenter, men ikke 'helt' har slått til (og det må jo være lov, fra klubbens side?)

- Serbecic er et kjempetalent som kommer til å ta den ene midtstopperplassen snart.

- Denic er allerede høyaktuell for elleveren, og blir neppe mindre aktuell med tiden

- Ogbu er jo nettopp i stortalentklassen, og foreløpig veldig ung.

- Jebali, Adegbenro, Bendtner og Jensen er ikke akkurat i Medelsvensson-klassen, eller?

Da lander vi vel egentlig på at det er Vilhjalmsson som er feilen?

Jeg synes vi har vært relativt flinke de siste årene til å ikke lillestrømme benken full av svensker og islendinger, og bruker utlendingene stort sett til å tilføre kvalitet.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 11.10.2018 12:28    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Konradsen*
De Lanlay*

*Mtp antallet må en av disse ut


NÃ¥ var du utrolig snill mot Konradsen!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.10.2018 12:58    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg var grei nå Cool

Men man skal huske på skadehistorikken til De Lanlay - vi ser jo at han har noen ferdigheter vi ikke har for mye av når han akkurat nå er skadefri, og han er jo en drøm sammenlignet med Levi, men han er veldig mye skadet, og produserer merkverdig lite med tanke på spisskompetansene sine.

Det kan vel dessuten påstås at det burde være lettere å integrere en ung spiller i en vingrolle på et godt lag enn i en midtbanerolle?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 68, 69, 70  Next
Page 2 of 70

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb