English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 63, 64, 65 ... 68, 69, 70  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 31.10.2019 22:41    Post subject: Reply with quote

Må vel bare fastslå at noe EL hjelp fra Odd er uaktuelt i år. Går på ett tap i semien
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2459

PostPosted: 31.10.2019 22:51    Post subject: Reply with quote

Vi bør ta tredjeplassen greit. Vi er ikke gode selv, men Odd er virkelig forferdelige om dagen. Bør holde med 7-8 poeng for oss, kan aldri tenke meg at Odd tar mer enn 5-6.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 31.10.2019 23:48    Post subject: Reply with quote

Ikke glem Viking heller. De er bare 4 poeng bak oss, har bedre statistikk enn oss på de 10 siste (6-3-1 vs 5-4-1. 3-1-1 vs vår 2.-2-1 på de 5 siste) og vi skal til Stavanger i nest siste runde.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 01.11.2019 01:29    Post subject: Reply with quote

thomas_katt wrote:
Bare som en liten kuriositet sjekka jeg formtabellen. På de 13 kampene etter Tromsø-fadesen har vi tatt to poeng mindre enn Molde, og har 31-17 i målforskjell mot Moldes 30-16.


Sier mer om Molde enn om oss.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 01.11.2019 08:26    Post subject: Reply with quote

Søtvatten wrote:
Vi bør ta tredjeplassen greit. Vi er ikke gode selv, men Odd er virkelig forferdelige om dagen. Bør holde med 7-8 poeng for oss, kan aldri tenke meg at Odd tar mer enn 5-6.


Vi vinner ikke kamper på bortebane og vi vil aldri slå Viking i Stavanger. Jeg tror vi havner på 5.plass fordi vi er helt hjelpesløse på bortebane.

Vi får nok en nedtur etter Moldekampen som vi har sett så mange ganger før. De reiser seg mot en kamp som er motiverende, så kommer hverdagen: ingen skudd på mål, Elendig innsats, dårlig defensiv , upresisheter, osv.

For at dette skal unngås og vi kan håpe på bedring må det tas grep. Det er fortsatt ikke gjort.
Men Koteng tror vi blir steingode neste sesong helt automatisk.

Det er også dårlig nytt at Mars Johnsen skal spille spiss. Han er et elendig oppspillspunkt. Vi kommer til å miste mye ball mot Godset. I tillegg vi Godset presse oss høyt noe vi er elendig på. Det lukter ikke seier.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 01.11.2019 09:45    Post subject: Reply with quote

vi må ha 4 poeng mer enn Odd på siste 4 kamper for å kapre tredjeplassen.
Jeg tror vi minimum får 7 poeng (seiere hjemme mot glimt og ranheim, og minimum uavgjort i Drammen) 7 poeng tror jeg uansett er for lite. Er kun sikker om vi tar 12 poeng
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 01.11.2019 10:03    Post subject: Reply with quote

Vi ligger to poeng bak Odd med tre plussmål bedre målforskjell.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 01.11.2019 10:10    Post subject: Reply with quote

blingsa på poengene Embarassed
da bør 9-10 poeng holde.
Back to top
View user's profile Send private message
HMBrattbakk
Senior


Joined: 11 May 2019
Posts: 103

PostPosted: 01.11.2019 10:40    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Søtvatten wrote:
Vi bør ta tredjeplassen greit. Vi er ikke gode selv, men Odd er virkelig forferdelige om dagen. Bør holde med 7-8 poeng for oss, kan aldri tenke meg at Odd tar mer enn 5-6.


Vi vinner ikke kamper på bortebane og vi vil aldri slå Viking i Stavanger.


Slapp av - jeg skal møte opp på Sr-Bank Arena og piske spillerne frem til seier. Skal stå på bortefeltet og huie og skråle og ikke gi dem fred. De SKAL vinne i Stavanger! De bare SKAL Crying or Very sad
_________________
Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!
- Nils Arne Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 01.11.2019 11:11    Post subject: Reply with quote

Jeg så Odd i går, og jeg tror de hadde slått Haugesund greit med noe som minnet om en spiss i feltet (Børven var suspendert). Men formen deres er ganske riktig svakere nå, og det er noe statisk og ensporet over de. Jeg tror også de nøyer seg med seks-sju poeng (to hjemmeseiere og en uavgjort borte).

Vi er nok nødt til å prestere noe i Drammen, for vi trenger jo åtte-ni poeng da, og å regelrett vinne både mot Viking, Glimt og Ranheim ville kreve en stabilitet vi ikke har hatt i år, selv om det er fullt mulig isolert sett i hver kamp. Seier i Drammen, så tåler vi sannsynligvis et tap mot enten Viking eller Glimt, kanskje til og med to uavgjorte, så lenge vi slår Ranheim på Lerkendal.

Viking må slå oss for å ha sjanse nå. De har en hjemmekamp mot Lillestrøm som de vinner, men deretter to tøffe vestlandsderby på bortebane, i tillegg til kampen mot oss. De bør nok slå oss, og i tillegg ta minst seks av de øvrige ni poengene for å passere oss. Da må vi ha fem poeng mot Godset, Glimt og Ranheim for å havne likt på poeng.

Med andre ord: taper vi i Drammen, er vi fort i trøbbel både med tanke på tredje- og fjerdeplassen. Vinner vi der har vi en bra sjanse på medalje.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 01.11.2019 11:59    Post subject: Reply with quote

Tipper vi vinner mot SG, U mot viking og glimt og seier mot Ranheim. 8 poeng, trolig 1-2 for lite for medalje og ingen Europa i år Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 01.11.2019 12:25    Post subject: Reply with quote

Han der Delavarvis eller hva det er virker litt som en spiller som scora noen mål og lot det gå rett til hue på seg. Fyren slår meg ikke helt som en spiller som kommer til å nå langt. Mulig han har talentet, men om det går så fort til hue på han at han har gjort to gode kamper i løpet av en hel sesong så trur jeg han kommer til å ende opp som en f.eks. Martin Wiig
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2582
Location: Heimdal

PostPosted: 03.11.2019 23:46    Post subject: Reply with quote

Heldigvis har vi 2 hjemmekamper igjen og kun 1 bortekamp.

Har ikke vært så mye negativitet denne sesongen så jeg har følt at vi har vært elendige både hjemme og borte, men hjemme gjør vi jo en veldig god sesong egentlig. Tar vi 6 poeng hjemme mot Glimt og Ranheim ender vi på 36 poeng. Det blir i så fall en av våre bedre hjemmesesonger de siste 10 sesongene.

2010 35p
2011 32p
2012 29p
2013 32p
2014 37p
2015 37p
2016 42p
2017 31p
2018 32p
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 03.11.2019 23:56    Post subject: Reply with quote

Dumper dette her.

Rosenborg i Eliteserien 2015 - 2019
1. Ã…r
2. a/k= antall avslutninger pr kamp
3. am/k = antall avslutninger på mål pr kamp
4. t%= treffprosent (Prosentandel av avslutningene som treffer mål)
5. m%= målprosent (Prosentandel av avslutningene som treffer mål og resulterer i scoring)
6 - 9. Rangering av de fire foregående kolonnene mot andre lag i Eliteserien. (1 = best i Eliteserien, 2 = nest best etc.)
10. Scorede og innslupne mål.
11 og 12. Rangering mot andre lag av flest scorede og færrest innslupne mål i Eliteserien. (1 og 1 betyr dermed scoret flest og sluppet inn færrest.)

Tall for 2019 er pr 3. november.
Code:

Ã…r   - a/k  -am/k - t% - m%
2015 - 15,6 - 7,7 - 49 - 32 (1-1-2-8)  73-27 - 1 og 1 i ES
2016 - 15,1 - 7,0 - 46 - 31 (1-1-5-5)  65-25 - 1 og 1 i ES
2017 - 11,3 - 5,4 - 48 - 35 (4-2-6-1)  57-20 - 1 og 1 i ES
2018 - 11,1 - 5,5 - 49 - 31 (2-2-4-10) 51-24 - 2 og 1 i ES

2019 - 10,8 - 4,6 - 43 - 36 (4-4-12-6) 45-35 - 4 og 5 i ES

Vi ser at:
Antall avslutninger pr kamp falt betydelig fra 2016 til 2017.
Klubben klarte ikke å snu trenden i 2018, og fikk fortsatt fallende tendens i 2019.
Antall avslutninger på mål pr kamp viser lignende fall.
Imidlertid er det signifikant større reduksjon i antall avslutninger på mål pr kamp enn i antall avslutninger totalt fra 2018 til 2019. Dette gjenspeiles også i et betydelig fall i treffprosent fra 2018 til 2019.

Samtidig har målprosenten vært relativt stabil. Med unntak av 2017 da RBK var best i Eliteserien på målprosent, har RBK vært "på linje med røkla" (nr 8-5-1-10 og 6) siste fem år.

Målprosenten hittil i 2019 er isolert sett ikke dårlig målt mot Rosenborgs tall de fire foregående sesongene, men siden flere andre lag også har klart å omsette en større andel av avslutningene i mål, holder ikke årets (foreløpig) 36 % til bedre enn sjetteplass bak: Bodø/Glimt (40 %), Viking (40), Odd (39), Molde (38) og Tromsø (37).

Det overordnede er at siden Rosenborg ikke har, eller i perioden (bortsett fra i 2017) har pleid å ha effektivitet foran mål, har vi vært nødt til å produsere desidert flest avslutninger for å få flere i nettet enn konkurrentene i Eliteserien.
Da sett bort fra at vi har vært bortskjemte med matchvinnere som Hansen, Meling og Reginiussen i de bakre rekker, men med tilstrekkelig antall hjerneblødninger og juniorfeil fra andre så har dominansen defensivt utjevnet seg.

Kvantitet i avslutninger vant oss titler i Norge.
Når vi ikke lenger har en god nok miks av ferdigheter og grunnspill som ofte nok setter våre spillere i potensielt gode nok avslutningssituasjoner, så er vi ikke bedre.

Vi har i 2019 ikke vist at vi har et grunnspill og/eller spillere som klarer å skape tilstrekkelig antall gode nok avslutningssituasjoner til at vi får så mange mål vi hadde behøvd for å vinne Eliteserien.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 04.11.2019 00:18    Post subject: Reply with quote

Interessant lesning dette. Det betyr at vår xG har falt jevnt og trutt for hver sesong og at vårt målsnitt har falt tilsvarende. Unntaket var vel som jeg mener jeg leste i en annen post at vi hadde vesentlig bedre målscore i CL kvaliken enn hva xG skulle ha gitt oss. Flaks og/eller skjerpede spillere i avslutningsøyeblikket? Tilfeldigheter og dødballer er ikke akkurat en offensiv strategi som får frem entusiasmen på tribunen...
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 04.11.2019 00:34    Post subject: Reply with quote

Hvis man ser tilbake på kampene i CL-kvalikken i år var vi jo helt åpenbart ganske heldige i mange av dem. Ikke at vi ikke nødvengivis fortjente å gå videre, men det var såvidt jeg husker et og annet heldig mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 04.11.2019 01:00    Post subject: Reply with quote

det jeg leser først av statistikken underbygger at det var på høy tid sommeren 2018 å sparke Kåre. Utviklingen hadde allerede da gått jevnt nedover i 1,5 år
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 04.11.2019 01:05    Post subject: Reply with quote

Tenk om vi hadde hatt Haaland på topp O.o
En spiss som er litt mere effektiv og som det ikke er noe mikkmakk med..

Bare å stålsette seg før Januarvinduet! Henter vell han serbern fra Hammarby :p
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.11.2019 14:04    Post subject: Reply with quote

Bendtner om Rosenborg-exiten (pluss)

Quote:
Og Bendtner navngir tre RBK-profiler som han mener slett ikke ønsket ham velkommen tilbake til Trondheim.

«I klubben har klikken omkring de tre A-er, André Hansen, Alexander Søderlund og Anders Konradsen- vokst seg større. De har ikke ønsket meg tilbake. Nå var det endelig dem som var i sentrum, og så snart jeg dukker op, er de ren luft for journalistene. Det er en del misunnelse involvert i den slags. Artig nok, for jeg ville heller enn gjerne slippe oppmerksomheten», står det i boken.


Altså, nå skal man for all del huske på hvem som er historiefortelleren her, men hvis han engang har delvis rett i dette, så er det et alvorlig sykdomstegn for troppen. Spesielt med tanke på at to av disse spillerne på dette tidspunktet hadde et ganske tvilsomt krav på å skulle ha noen stjernestatus basert på prestasjonene over tid.

Veldig skadelig for muligheten til å bygge lag hvis det er velkjent internt at toneangivende spillere i troppen vil reagere negativt dersom vi henter klare forsterkninger som media vil fokusere på. Hvis man vil ha ekstra vondt i hodet kan man innbille seg at den der 'sitte stille i båten'-taktikken på overgangsmarkedet delvis er et forsøk på å holde den aldrende kjernen i laget fornøyde, hindre at de motarbeider prosjektet.

Så kan det også hende, selvfølgelig, at disse tre rett og slett er de største forkjemperne innad for en profesjonell holdning til treningsarbeidet, og kanskje vektlegger parametere på fysikk og innsats tungt (det ville vært naturlig for minst to av disse). Og at irritasjon knyttet til medias stadige fokus på Bendtner handler om at de ikke syntes han var verdt oppmerksomheten.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 04.11.2019 14:18    Post subject: Reply with quote

Her er link til gratisartikkel om samme i NA :

https://www.nettavisen.no...73055.html

«Det berører meg. Adebayor var i det minste ekte. Han gjemte seg ikke, men sa hva han mente til meg. Stig sender meg en mail med masse krav som skal oppfylles. Jeg skal stråle som en sol på trening. Jeg skal poste fotballrelaterte ting på Instagram. Jeg skal trene og spille på kunstgress uten å beklage meg. Hvis ikke det var for Mike og hans halvdel av troppen, ville jeg gått.»

Antar Adebayor er Adegbenro. Men det jeg bet meg merke i var Mike og "hans" del av troppen. Også det med kravene til SIB. Denne infoen forsterker bare inntrykket av en klubb som ikke er i harmoni med seg selv.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1120
Location: Trondheim

PostPosted: 04.11.2019 14:28    Post subject: Reply with quote

Har nok sammenheng med at han skriver om konflikt med Adebayor tidligere i boken.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.11.2019 14:32    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg ser ikke for meg at Adegbenro kommer med knallharde og direkte tilbakemeldinger om treningskvalitet.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 04.11.2019 14:52    Post subject: Reply with quote

Er det noen jeg skulle mistenke for å ha profesjonelle «toppidrettsholdninger» i troppen så er det Konradsen og Andre Hansen. At det er disse som skulle reagere mest på latskap på trening høres rimelig ut.

At Bendtner drar inn barnslige beskyldninger om misunnelse er også som forventet fra den kanten.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 04.11.2019 15:12    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
At Bendtner drar inn barnslige beskyldninger om misunnelse er også som forventet fra den kanten.


Slik Søderlund oppførte seg som andrefiolin (les: uten klippekort) høres det ikke usannsynlig ut at han var drevet av misunnelse. Sutring til media over en lav sko, (uoppfylte) målgarantier og nedsnakking av lagkamerater (les: Bendtner).. Jeg mener, du trenger ikke være terapeut for å se den røde tråden her.

Henter vi en ny, profilert spiss i januar får han nok samme behandling.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 04.11.2019 15:25    Post subject: Reply with quote

men Bendtner er i det minste oppegående... Slakter Søderlunds avslutninger forann mål og teknikken til Konradsen - som jeg har sagt det selv de siste årene. Wink

Last edited by enojado on 04.11.2019 15:26; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 63, 64, 65 ... 68, 69, 70  Next
Page 64 of 70

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb