English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 68, 69, 70  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 28.06.2019 06:57    Post subject: Reply with quote

Det faglige utvalget besto vel av Bjørnebye, Bratseth og Winsnes. Hvor Bjørnebye, som eneste ansatte, naturligvis ledet arbeidet.

Bjørnebye kjente jo Horneland fra NFF
Bratseth har tidligere ansatt defensiv 442 mann (Hamren)

Ikke godt å si hvem som var pådriver for Horneland. Lett å peke på Bjørnebye, men antagelig bare de involverte som egentlig vet.
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 28.06.2019 08:32    Post subject: Reply with quote

HupOranje wrote:
orkdal,n wrote:

Det finnes ikke andre trenere i ligaen med særlig resultater å vise til, mye takket være oss selv, og utenlandske trenere er enten for dyre eller ikke interessert, ref. Hjulmand.


Er det ikke nærliggende å tolke det dithen at Hjulmand egentlig var ganske/litt/noe interessert, men at han unnlot å gi et klart svar fordi Danske Bold Union (eller hva de nå heter) så smått begynte å vise interesse?

Hvis han ikke var interessert i det hele tatt, så går det ganske raskt å si «føkk off»...


HupOranje: Du må sitere riktig person, dette sitatet tilhører ikke meg.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1864
Location: Selsbakk

PostPosted: 28.06.2019 08:55    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at de som er ansvarlig for den situasjonen vi er i dag, er de som mente Bruttern måtte dra. Det er grunnen til den begredelige presesongen, halve sesongen som er gått til nå i tillegg til cupexiten. Dette gjelder ikke bare Koteng som stod bak sparkingen, eller Bjørnebye som ikke klarte å hente inn en god erstatte. Det gjelder også de på forumet som jobbet hardt for å få bruttern fjernet. Resultatene er klokkeklare. Så kan man synse så mye man vil rundt alt mulig, men antall gull og seriemesterskap lyver ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.06.2019 09:39    Post subject: Reply with quote

Haha!

OK. Jeg tar min del av skylda for at vi i dag er i beste fall middelmådige! Cool

Må jeg trekke meg nå?
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 28.06.2019 10:23    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Det faglige utvalget besto vel av Bjørnebye, Bratseth og Winsnes. Hvor Bjørnebye, som eneste ansatte, naturligvis ledet arbeidet.

Bjørnebye kjente jo Horneland fra NFF
Bratseth har tidligere ansatt defensiv 442 mann (Hamren)

Ikke godt å si hvem som var pådriver for Horneland. Lett å peke på Bjørnebye, men antagelig bare de involverte som egentlig vet.


Det har vel fremgått i podden til R&M at Horneland sto på lista fra dag 1 hos de som skulle se etter ny trener, og Bjørnebye var vel også i kontakt med Horneland tidlig i prosessen, men da for å snakke fag visstnok, ikke treneransettelse. Så SIB har hatt kontakt med Horneland i fjor lenge før han ble tilbudt stillingen, og han var visstnok med på lista over kandidater hele veien som utvalget jobbet etter.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.06.2019 10:35    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Jeg mener at de som er ansvarlig for den situasjonen vi er i dag, er de som mente Bruttern måtte dra. Det er grunnen til den begredelige presesongen, halve sesongen som er gått til nå i tillegg til cupexiten. Dette gjelder ikke bare Koteng som stod bak sparkingen, eller Bjørnebye som ikke klarte å hente inn en god erstatte. Det gjelder også de på forumet som jobbet hardt for å få bruttern fjernet. Resultatene er klokkeklare. Så kan man synse så mye man vil rundt alt mulig, men antall gull og seriemesterskap lyver ikke.


Alle piler pekte nedover under Kåre, over flere sesonger, og ingenting tydet på at det ville snu. Likevel sitter du og bare antar at alt ville vært så mye bedre uten trenerskiftet, selv om absolutt alt tyder på at nedturen ville fortsatt og vi fort hadde vært i samme situasjon selv uten trenerskifte. Det er ikke en gang sikkert at vi hadde tatt gullet i 2018 uten Coolen.

Problemet er ikke sparkingen av Kåre, men prosessene i etterkant, og at man har valgt en trener som ikke står for den type fotball som kreves på Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 28.06.2019 10:38    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Det har vel fremgått i podden til R&M at Horneland sto på lista fra dag 1 hos de som skulle se etter ny trener, og Bjørnebye var vel også i kontakt med Horneland tidlig i prosessen, men da for å snakke fag visstnok, ikke treneransettelse. Så SIB har hatt kontakt med Horneland i fjor lenge før han ble tilbudt stillingen, og han var visstnok med på lista over kandidater hele veien som utvalget jobbet etter.

Det er mange som har interesse i at det inntrykket skapes i alle fall, for å pynte på bildet av prosessen når man ser resultatet av den. Førsteutkastet av Kotengs bestilling på å lage "ei lita liste" med kandidater tror jeg aldri i verden inneholdt Horneland. Hadde den gjort det kunne de ordnet med han allerede i fjor sommer - før de bestemte seg for å legge trenerjakten midlertidig død siden sommerpausen var en så vanskelig tid å finne tilgjengelige trenere på...
Back to top
View user's profile Send private message
HupOranje
Junior


Joined: 26 Apr 2019
Posts: 78

PostPosted: 28.06.2019 21:51    Post subject: Reply with quote

orkdal,n wrote:
HupOranje: Du må sitere riktig person, dette sitatet tilhører ikke meg.


Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message
HupOranje
Junior


Joined: 26 Apr 2019
Posts: 78

PostPosted: 28.06.2019 21:55    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Petter Rasmus sa i en episode av podden at Hjulmand brukte for lang tid på å gi et ja/nei og at vi på grunn av det gikk vekk fra han. Dessverre.


Det jeg tenker er at det må ha vært noe interesse, siden han brukte lang tid på å (ikke) gi svar. Jeg tenker at det tyder på at han ville holde døren åpen. Om han ikke var interessert i det hele tatt så tar det ikke mange sekund å si «nei».
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 28.06.2019 22:04    Post subject: Reply with quote

Om det stemmer ga han i hvert fall ikke et bastant nei. Om jeg husker riktig var det kanskje rundt den tida at han var rykta til den ledige stillinga i Anderlecht som Vincent Komapany nå har, og i så fall er det vel naturlig å tro at han ville se hvor langt han kom der før han eventuelt takka ja til oss. I etterpåklokskapens navn burde vi nok vært mer tålmodige.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.06.2019 22:23    Post subject: Reply with quote

Eventuelt mer bastante. Håpløst om man har lagt alle egg i en kurv, mens "kurven" sitter med alle kort. Det hadde vært mulig å stille ultimatum; vi må ha svar innen X dager/uker/måneder, ellers går vi videre. (For mye) tålmodighet mot ett alternativ i slike situasjoner kan fort føre til fryktelig dårlig tid til å finne plan B.

Jeg kjenner selvsagt ikke detaljene i prosessen og vet flere i klubben har sagt at Horneland som hovedtrener var et alternativ tidlig, men jeg klarer ikke fri meg fra tanken om at planen var Hjulmand som hovedtrener og Horneland som assistent - hvilket i hvert fall på papiret høres fryktelig sterkt ut. Men da dansken ikke fikk bestemt seg og prosessen trakk mer ut enn hva godt er, ble det hastesak rett før deadline å jobbe med det eneste alternativet som var mulig å lande på kort tid: Overtale Horneland til å være hovedtrener i stedet for assistent (som klubben har innrømmet at han i utgangspunktet selv ønsket).

Spekulasjoner selvsagt, men det høres i hvert fall ikke usannsynlig ut i mitt hode. Så har som sagt klubben dementert i hvertfall deler av teorien, så får man velge om man vil tro på det eller ei.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
HupOranje
Junior


Joined: 26 Apr 2019
Posts: 78

PostPosted: 28.06.2019 22:49    Post subject: Reply with quote

En ting å ta med seg er at vi tydeligvis hadde en viss tiltrekning, selv utenfor landets grenser.

Hvordan ståa er i dag, tør jeg derimot ikke svare på?
Back to top
View user's profile Send private message
Moody
Senior


Joined: 09 Dec 2012
Posts: 206

PostPosted: 02.07.2019 09:08    Post subject: Reply with quote

Det som virkelig plager meg innerst inne i hjerterota, er "prosjekt unggutta". Flere ganger i år, senest ipodcasten til Rasmus og Saga 25.april, gikk Horneland ut og sa han skulle satse på unggutta. "Jeg har vært feig så langt, og ikke turt å gitt de spilletiden de fortjener. Dette vil endre seg fremover". Nå snakker vi 02.juli, over TO måneder senere, og vi ser at dette bare var tomme ord fra Horneland sin side...

Siden 25.april har vi spilt 12 tellende kamper fordelt på 4 NM-kamper og 8 seriekamper. Dette er fasit for unggutta som skal satses på:

NM: Johnsen 209 min, Ceide 113 min, Botheim 201 min
Serie: Botheim 57 min, Ceide 81 min, Johnsen 0 min (!)

Ingen av de tre har fått ett eneste spilleminutt de siste 4 seriekampene.

Dette er en skremmende utvikling, i alle fall når man ser på hvordan enkelte i "start 11ern" underpresterer gang på gang. Lurer på hva feks Tagseth tenker nå som han er på vippen til å velge oss? Kan umulig være en positiv faktor at unggutta er milevis fra å få slippe til, og i alle fall få tillit over tid.

Dette blir uansett en mellomsesong for vår del. Denne sesongen burde selvfølgelig blitt brukt til å spille inn unggutta mest mulig, slik at de er rustet til neste år. Ajax gjorde dette det året vi slo de ut av kvaliken til EL, og Bodø/Glimt gjorde det senest i fjor... Dette resulterte i at Ajax kom til semi'n i CL, og B/G leker seg i Eliteserien.

Vil også ta med at det garantert ville vært en 3-4000 ekstra tilskuere på Lerka hver eneste gang om noen av unggutta med frekvens i bena og ungdommelig pågangsmot fikk slippe til på fast basis. Nå må vi grue oss til samme gamle suppa gang på gang... grått og trist er vel det mest beskrivende av dagens RBK-lag, med unntak av Samuel og Meling...
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 02.07.2019 09:28    Post subject: Reply with quote

Er unggutta gode nok? Har sett de for lite til å konkludere. Men så mange av dem i en tredjedivisjonskamp, og kan ikke si jeg ble imponert over nivået.

Ajax treneren fikk sparken i den sesongen vi slo dem ut, og det er en risikovurdering Horneland må gjøre. Pr. dags dato må han kjøpe seg tid, finne en 11`er som gir han resultater, og som han kan videreutvikle. Stikkord: kontinuitet og relasjoner.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 02.07.2019 09:37    Post subject: Reply with quote

Tørset Johnsen pleier å være blant banens beste når han kommer inn, så synes iallefall han godt kunne fått litt spilletid.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 02.07.2019 09:53    Post subject: Reply with quote

Moody wrote:
vi ser at dette bare var tomme ord fra Horneland sin side...


Som alt annet Horneland lirer av seg: tomme ord og floskler. Han sier det han tror supporterne vil høre for å kjøpe seg tid. Og det har jo forsåvidt fungert fint til nå så det spørs om han blir å endre på dette.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 02.07.2019 10:48    Post subject: Reply with quote

Vi snakker nok en balansegang her og også kampene for RBK2 som vi prioriterer for opprykk.

Tror nok det kommer etterhvert, men det er kort vei mellomg idioti og genialitet ofte så vi får vente å se...
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Moody
Senior


Joined: 09 Dec 2012
Posts: 206

PostPosted: 02.07.2019 13:59    Post subject: Reply with quote

Tørset Johnsen var i alle fall banens beste mot Ullensaker Kisa i cupen, og takken for det er en iskald benk de neste kampene. Botheim kan da umulig være dårligere enn det Søder driver med for tiden? Skjønner fint lite av det Horneland driver med, annet enn at det satses i alle fall ikke på unggutta... Tipper de heller ikke får sjansen mot Linfield, på tross av at vi skal spille 3 kamper på 8 dager Neutral
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 03.07.2019 17:49    Post subject: Reply with quote

Må ha to tanker i hodet. Den ene er at vi i andre halvdel av sesongen nok må matche resultatfangsten i andre halvdel ifjor for å få spille europakvalik neste år. Den andre at vi må få fram yngre spillere.

Sannsynligvis så bør det vurderes utlån av flere stykk.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 05.07.2019 00:45    Post subject: Reply with quote

Vi er altså 8, maks 11 (avhengig av hengekamper) bak teten ved halvspilt serie. Det er nada i den bingoligaen her. Ekstremt spennende par mnd. Framfor oss, og jeg nekter å ta sorgene på forskudd. Merkeligere ting har skjedd enn at et fotballag plutselig begynner å spille attraktiv fotball, jeg velger i alle fall å ha trua akkurat nå, fordi jeg vil så gjerne at det skal bli bra.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 05.07.2019 01:12    Post subject: Reply with quote

Slik jeg ser det, er Molde vår konkurrent til et eventuelt gull. De andre lagene som ligger å lukter på gullet, vil sakte men sikkert dette av, mye på grunn av potensielle spillersalg i det neste overgangsvinduet. Forhåpentligvis taper Molde kampen mot Odd i morgen, og vinner vi hengekampen, vil vi bare ligge fem poeng bak Molde.

Vi må fremdeles stå på og jobbe hardt for hvert eneste poeng. Fortsetter vi i den steamen vi har vært i poengmessig i de siste seks kampene, vil vi være med å kjempe helt til slutt. Jeg er i alle fall optimistisk Wink
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 05.07.2019 06:49    Post subject: Reply with quote

Fortsetter vi som mot Ranheim kommer vi til å tape mange poeng utover. De siste 30 minuttene vil vi slippe inn masse mål. I tillegg vil det bli 4000 tilskuere på Lerkendal Stadion. Denne kampen var et langt steg tilbake som minner Kåre og Perry fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
skrukken
Rutinert


Joined: 27 Feb 2008
Posts: 736
Location: Nord

PostPosted: 05.07.2019 09:01    Post subject: Reply with quote

Tror ikke vi skal glemme at ethvert derby vil være diametralt annerledes enn et møte mot et lag av tilsvarende kvalitet. Blir litt som et cupoopgjør, der motstander gir absolutt alt.

Knokkelkamp der seier er viktigere enn form og utseende.

Det sagt kunne vi selvsagt gått for flere mål, men vi burde jo hatt både 2-0 og 3-1 og kunne satt på cruisekontroll
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 05.07.2019 20:07    Post subject: Reply with quote

Molde spiller uavgjort mot Odd, så vi er per nå ni poeng bak med en kamp til gode.
Lov å håpe på en spennende høst, tross alt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.07.2019 20:13    Post subject: Reply with quote

Lov å håpe, men vi må opp betydelig i kvalitet for å plukke poeng mot bedre motstandere enn Kristiansund og Ranheim. Pr. nå så har Molde et klart høyere nivå inne enn det vi har. De er dog litt ustabile i prestasjonene, spesielt borte.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 68, 69, 70  Next
Page 51 of 70

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb