English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2019
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1960
Rutinert

PostPosted: 18.11.2018 15:00    Post subject: Reply with quote

Er sjeleglad for at styret vårt prøver å legge listen over hva som er akseptabelt, litt høyere.
Ukultur blandt spillerne tydeligvis.
Husker med gru, Svendsenårene der styret ikke tok grep i det hele tatt.
Særs viktig at Koteng tar nye år som styreleder.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 18.11.2018 15:20    Post subject: Reply with quote

Hvis folk skal begynne å ase seg opp av at klubben er ambisiøs i forhold til rekruttering til den viktigste rollen i klubben må man ta en solid runde med seg selv. For det første er det nydelig å se at lista legges så høyt som den gjør. Det viser at styret ikke er fornøyd med resultater i seg selv, og at målet om å komme seg tilbake til CL fortsatt jages. Sett caset Bosz opp mot caset Bendtner. Det er vel sånn ca. på samme nivå. Om vi ikke engang prøver ender vi i beste fall opp på stedet hvil, og det er ikke noe jeg ønsker meg. For det andre er det ikke sånn at om vi ikke får Peter Bosz, Hjulmand eller Arsene Wenger så ender vi opp med Mons Ivar Mjelde eller Eirik Bakke. Jeg har trua på at vi klarer å hente en vesentlig mer kompetent og passende trener enn det Kåre og Coolen viste seg å være.
senador
Veteran

PostPosted: 18.11.2018 19:58    Post subject: Reply with quote

Ja, gjør de det?

De har ikke akkurat imponert i tidligere ansettelser for å si det mildt. De har jo egentlig valgt feil hver gang. Hva er det som gir så vanvittig tro på at de henter riktig trener. Disse personene har jo valgt helt feil gang på gang på gang.

Jeg synes optimismen er altfor stor når man ser hva disse personene har ansatt tidligere.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 18.11.2018 20:19    Post subject: Reply with quote

Samtidig så kan man vel fortsatt lage et rimelig sammenhengende argument for at å ansette Kåre i 2014 var det rette å gjøre der og da. Når 2015-sesongen startet så det stygt ut økonomisk og ikke mange trodde vi kom til å klare å klå et mfk som hadde badet seg gjennom fjorårssesongen. Kåre var en solid opptur etter noen års ørkenvandring.

I følge Konesseur var det jo sannsynlig at vi kom til å vinne Champions League innen fire år. Wink

Kåre var viktig, riktig og nødvendig når han kom. Så tyder mye på at han max'et ut sitt potensiale og sommer 2016 ble dessverre et vendepunkt.

Nå ansetter vi utfra det nivået Kåre har tatt oss til. Det må vi tross alt innrømme er et litt annet nivå enn det vi hadde når han tok over.
NorthValley
Junior

PostPosted: 18.11.2018 20:21    Post subject: Reply with quote

Noe jeg har tenkt på for 2019, men med mye hvis i seg.

La oss si RBK hverken kjøper eller selger spillere, alle er skadefrie og vi har fått ny/beholder trener og kun spiller 4-3-3.

Hvor blir Jebali da? Samuel går foran han HVER eneste gang føler jeg, det gjør vell Helland også eller?

Å Bendter går vell foran Søder, Matti og Botheim?
Back to top
Humma
Junior

PostPosted: 18.11.2018 20:56    Post subject: Reply with quote

Er det noe de siste sesongene har lært oss, er det at vi må rotere kjeksene våre litt mer så ikke alle smuldrer opp samtidig. Adegbenro/Jebali/De Lanlay og Helland/Adegbenro/Jebali burde egentlig være grei dekning på vingene.

De Lanlay og Helland kommer sikkert til å være skadet endel neste sesong også, tipper jeg, så da kan vi også rotere med Ceide i cup og som innbytter. Levi mener jeg bør selges.

Bendtner/Søderlund/Vilhjalmsson/Botheim er litt overkill i mengde, men vi mangler også kvalitet bak Bendtner. Reell utfordrer hadde vært konge, men sånn som vi vil ha spisser blir det dyrt. Botheim er bra nok til cup/rotasjon/innhopp, så får vi håpe han tar steget. Selg Søderlund og Vilhjalmsson hvis vi får inn en ny, ellers den vi får mest penger for.
Back to top
MkBerg
Veteran

PostPosted: 21.11.2018 21:31    Post subject: Reply with quote

Fra annonse på Facebook-siden til klubben. Alltid greit med selvironi.
Quote:
RBK i 2019: 5. div eller samba-fotball?
Finn ut selv – ringside på Lerkendal.
Les om sesongkort 2019 og kjøp!

EGA
Veteran

PostPosted: 24.11.2018 21:44    Post subject: Reply with quote

Nok en bekreftelse idag og må gjenta meg selv. Dette holder ikke til neste år, selv heller ikke med god trener på plass. Stallen er ikke god nok. Vi må jo ha to som går inn i første 11 i forsvar, midtbane og foran. Totalt 6 altså.
SIB og Kåre har skylden for at vi ikke har gjort noe for lenge siden.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 24.11.2018 22:52    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det kan være lurt å ha litt is i magen her, dette er en kollektiv svikt, der ingen gjør hverandre gode. Vi trenger ikke seks nye spillere hvis vi har en plan for å utnytte styrkene til de vi har.

Se på dagens kamp. Vi fyller på med folk i boks, men selv upressede innlegg slås konsekvent i førsteforsvarer - eller kommer ikke i det hele tatt. Samtidig har ikke spillerne i boksen tro på at innleggene kommer, så de beveger seg ikke.

Og det er kun ett eksempel på hvordan spillerne ikke har noen omforent tanke om hvordan vi ønsker å angripe, hvem som skal gjøre omtrent hva. Hvorfor er jeg på banen, bør spillerne tenke, og dessuten ha fått klar beskjed om. Hva er det jeg skal bidra med?

Laget trenger rett og slett en periode med nullstilling under en ny trener som vet hva han vil. Kåre har tydeligvis ikke kommunisert spillestil på lenge nå. Tiden vil vise hvilke spillere som har en rolle i neste års plan, hvem som viser at de er bedre enn det vi ser i år, men seks nye i elleveren, det bør ikke og kommer ikke til å skje.
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 24.11.2018 23:06    Post subject: Reply with quote

Utrolig mye er gjort bare ved å skaffe en ny midtbanespiller som gjør rollen til sin som Skammelsrud og Selnæs. Da slipper vi også at Bendtner søker nedover for å utfylle den rollen han føler mangler i laget. Av alle plassene vi trenger en ny spiller er dette posisjonen som vil utgjøre den største forskjellen og øke kvaliteten over alt ellers på banen.
larsarus
Veteran

PostPosted: 24.11.2018 23:07    Post subject: Reply with quote

Jepp. Bare å finne en ny Selnæs, så årner det sæ!
Zorbeltuss
Proff

PostPosted: 25.11.2018 03:49    Post subject: Reply with quote

Vi kan ta en hammer til sparegrisen og kjøpe inn seks nye som skal gå rett inn på laget.

Jeg har større tro på å sette en tydelig plan for hvordan vi kan få mest ut av den stallen vi allerede har og så kanskje hente inn en eller to typer som komplementerer dette.
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 25.11.2018 17:34    Post subject: Reply with quote

Pri 1 er at vi får en sentral midtbane (kan godt gjelde for resten av midtbanen/laget også) som KAN og TØR slå andre pasninger enn de som er 100 % safe.
I tillegg MÅ backer og vinger lære seg å slå ordentlige innlegg. De treffer jo for pokker førsteforsvarer eller langt unna de vi har i boksen. Skyldes nok litt at det ikke finnes timing, det er jo neste umulig for spisser, motsatt ving eller indreløpere å vite når Helland/Samuel/Levi slår inn og når de dribler. Må være jævlig frustrerende.
Det hadde også vært en stor fordel om vi fikk inn noen på midtbanen som er mer fotrappe en de vi har nå. De løpes jo stort sett opp av hvem som helst.
Det siste som jeg virkelig synes bør skje er at laget som helhet tenker mer offensivt og FREMOVERRETTET! Eksempelvis: Når noen av våre spillere skal ta innkast så er første innflytelse å se om det er noen de kan kaste til bakover, hver jævla gang.

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.11.2018 23:37    Post subject: Reply with quote

Syns personlig at Trondsen bør få litt mer tid. Det er sannelig ikke mange kampene på rad han har fått spille sentralt på midten i klassisk 4-3-3 i år.

Satsnings i vinter ble skrinlagt allerede i serieåpninga og nysatsninga mot VIF i juni fikk kontant slutt da Konradsen ble skadet og Lundemo måtte vikariere sentralt.

Forresten: - Noen avgjørelser ønsker vi at ny hovedtrener skal være med på
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henning
Legende

PostPosted: 03.12.2018 08:52    Post subject: Reply with quote

Artig hvordan denne rapporten fra U-landslagsspiller Tongnoys treningsopphold i Liverpool fremhever sterkere vekt på tempo, førstetouch og styrketrening der borte. Det er akkurat de delene av spillet hvor norske spillere faller gjennom.
Back to top
enojado
Proff

PostPosted: 03.12.2018 12:37    Post subject: Reply with quote

Tempo, førstetouch, pasning og blikk er (påtstand av en trener der) det viktigste de trener i ungdomsårene i la masia (barca-akademiet). Har man gode basisferdigheter kommer de andre ferdighetene lettere etter på. Norge er ganske høyt oppe internasjonalt frem til u21, men faller igjennom når tempoet øker og kravet til basisferdigheter blir deretter. Det er ikke bare Norge som sliter med det, mange andre land sliter med det samme - få opp 20 åringer ++ som håndterer tempoet.
...Det var ikke så mange år siden nff ønsket å bygge strandfotballbaner fordi brasil var gode i det, og at mange spilte strandfotball. Sannheten var jo at ingen profesjonale fotballspillere spilte strandfotball. De spilte i gatene og på jordene, og i haller. Og slik Pep sa irritert en gang i barca-tiden: "selv det enkleste er ofte det vanskeligste" - ref. tiki taka -metoden og hvorfor man skal spille de små korte pasningene mellom seg, men spillerne likevel prøver (for ofte) på det vanskeligste.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 03.12.2018 13:29    Post subject: Reply with quote

rbkweb/Jensen wrote:
- Kan du beskrive situasjonen da du scoret?

- Måten som Nicklas legger ballen til rette på betyr veldig mye. Man tror det ikke, men det betyr så sinnsykt mye at han ikke spiller rett på meg, men litt til siden. Jeg får mulighet til å skyte i begge hjørnene, og jeg får tatt keeperen på feil fot. Det var selvfølgelig viktig med hensyn på tidspunktet vi scoret på.

Dette er et eksempel på noe jeg mener omtrent samtlige i stallen mangler, og som det vil gjøre stor forskjell i samspillet vårt hvis flere mestrer. Der ligger vi langt, langt bak de der lagene som vi er irriterte fordi vi ikke slår. Slå ballen i rom, selv når den spilles på fot. Spille ballen på riktig side av medspiller. Konsentrere seg nok til at enkle pasninger blir perfekte.

Og det må trenes mye på, og gjerne coaches petimeteraktig fra ung alder. Sånn sett kunne jeg godt ha postet dette i spillerutviklingstråden, for det er jo hos juniorene våre det er aller viktigst.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.12.2018 14:08    Post subject: Reply with quote

Man ser det der litt ulikt.

For meg er det der et eksempel på ting jeg mener man blåser opp til noe ekstraordinært, bare fordi det er Bendtner som gjør det. At man legger en tremeters pasning litt foran og ikke rett i beina på en som skal skyte på direkten, er så elementært enkelt at det ligger i ryggmargen på fotballspillere nede i 10-årsalderen.

Greit nok at utførelsen i praksis ofte viser seg å være dårlig, men det gjelder også for Bendtner. Han gjør like mange elementære feil som de fleste andre på laget, mens når han får til noe bra er det "kun" Bendtner som får det til i Norge.

Både trenere, spillere og supportere er med på å bygge opp under disse mytene, noe som igjen gir Lorden helt latterlig lite pes for svært mange dårlige prestasjoner. Han skulle liksom tilføre oss noe ekstra i Europa ved hjelp av sine unike ferdigheter, men fasit er vel at vi har vært svakere i Europa med Bendtner enn vi var både med Gytkjær og Søderlund på topp (sier ikke at det alene er hans skyld eller ansvar).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kristobal
Legende

PostPosted: 03.12.2018 14:42    Post subject: Reply with quote

Det RBK presterte i Europa i fjor var vel noe av det bedre på mange år, sannsynligvis det beste siden 2007, uten at det bare var Bendtners fortjeneste heller.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Veteran

PostPosted: 03.12.2018 14:42    Post subject: Reply with quote

Det er sånne responser som det der som gjør at jeg ønsker jeg hadde framsyntheten til å redigere bort ordet Bendtner fra quoten, for det var virkelig ikke poenget, og framkaller bare ryggmargsrefleksen hos de som kun vil diskutere person.

La oss et øyeblikk innbille oss at det var Jebali som tilrettela den ballen, for han kunne fint ha gjort det. Så leser du på nytt.

Poenget er at det der gjør ikke De Lanlay, Helland, Levi, Konradsen, Adegbenro, Hedensatad, Meling, Trondsen, Søderlund, Vilhjalmsson, Hovland, Reginiussen eller Reitan. Ikke i kamp. Det er ikke genialt av ..."Jebali", det er en elementær greie på litt høyere nivå som folk som har sin fotballutdannelse fra Norge ikke mestrer. Norske spillere holder et lavt nivå individuelt, også taktisk. Og vi har faktisk ganske mange spillere som er overraskende svake på det aspektet, også i norsk sammenheng. Derfor sliter vi med en gang tempoet øker.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.12.2018 14:49    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt uenig i at det der ikke er elementært, og jeg tror de fleste i stallen hadde fått til å levere den ballen til Mike på en like bra måte. Ikke Levi nei, men mange andre. Jebali hadde klart det enkelt.

Og selv om det virkelig ikke var ditt poeng, er det mitt poeng. I dette tilfellet er det Mike som blåser opp noe helt elementært til å bli noe ekstraordinært, og jeg nekter å tro at han hadde gjort det samme om avsender av pasningen var Konradsen eller De Lanlay.

Jeg mener ikke det der er noe c-moment, og jeg mener ikke at det er et godt eksempel på noe spillerne i stallen er dårlige på.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.12.2018 14:53    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Det RBK presterte i Europa i fjor var vel noe av det bedre på mange år, sannsynligvis det beste siden 2007, uten at det bare var Bendtners fortjeneste heller.

Vet ikke helt, jeg. 1 seier på 6 kamper, og fem poeng totalt. Tar vi med årets sesong har vi 11 kamper, 1-2-8 etter at Bendtner kom.

Til sammenligning tok Molde 11 poeng sist de var i gruppespillet (15/16) og Sarpsborg har 5 så langt i år.
Back to top
Pirlo
Rutinert

PostPosted: 03.12.2018 15:01    Post subject: Reply with quote

Enig med Kristobal. Vi hadde fortjent mer poeng. Ser du kampene fra 2017 på nytt og sammenligner med høstens Europaturne er det klasseforskjell.

Man ser bak resultatene med negativt fortegn når det gjelder Rosenborgs prestasjoner i Eliteserien. Da må man kunne gjøre det i Europa og, med positivt fortegn.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 03.12.2018 15:13    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Jeg er helt uenig i at det der ikke er elementært, og jeg tror de fleste i stallen hadde fått til å levere den ballen til Mike på en like bra måte. Ikke Levi nei, men mange andre. Jebali hadde klart det enkelt.

Og selv om det virkelig ikke var ditt poeng, er det mitt poeng. I dette tilfellet er det Mike som blåser opp noe helt elementært til å bli noe ekstraordinært, og jeg nekter å tro at han hadde gjort det samme om avsender av pasningen var Konradsen eller De Lanlay.

Jeg mener ikke det der er noe c-moment, og jeg mener ikke at det er et godt eksempel på noe spillerne i stallen er dårlige på.

Noe C-moment er det ikke nei, og det føles nok heller ikke som noe C-moment for Bendtner. I høyden et B-moment. En ok, presis pasning, relativt upresset, i en nøkkelsituasjon. Men tenk litt over dette: Når endelig Jensen, eller for den del én av våre spillere, endelig får til å score enkelt på første touch i en sånn situasjon, og engang tenker på å kommentere avleveringen spesielt: hva forteller det deg om Jensens opplevelse av sånne situasjoner ellers i kampene?

Det der handler ikke om presisjon, eller engang kunnskap, det handler om konsentrasjon og tilstedeværelse. Vi har alt for mange spillere som spiller pasninger 'sånn cirka' i retning medspiller med 'sånn cirka' riktig fart, og slurver både med den typen bevissthet vi snakker om her og med teknisk utførelse på enkle pasninger. Veldig, veldig mange dårlige pasningsspillere i stallen, veldig, veldig mange involveringer som det brukes ett til to touch for mye på, og nettopp slike ting er grunnen. Nils Arne Eggen saget føttene av spillere på trening når de slurvet med enkle avleveringer - det har ikke trenerne våre gjort på lenge.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.12.2018 15:19    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Men tenk litt over dette: Når endelig Jensen, eller for den del én av våre spillere, endelig får til å score enkelt på første touch i en sånn situasjon, og engang tenker på å kommentere avleveringen spesielt: hva forteller det deg om Jensens opplevelse av sånne situasjoner ellers i kampene?

Det er ikke sånn at jeg ikke tenker, zap. Du trenger ikke bruke teskje på meg.

Jeg skrev om dette for et par innlegg siden. Både trenere, spillere og supportere blåser opp ting Bendtner mer enn det som er normalt. Det er ikke måte på hvor mye komplimenter han får for temmelig ordinære prestasjoner. Det er en tåke av confirmation bias rundt Bendtner, som folk i og rundt klubben har rota seg inni. Så finnes de helt sikkert de som tenker stikk motsatt fordi han er Bendtner, men slik prestasjonene har vært i et år nå - så er det (for meg) lettere å forstå.

Når det gjelder Mike Jensen har nok han et spesielt stort ønske/interesse av at Bendtner fremstår best mulig, både fordi han er "ansvarlig" for at han er i klubben og fordi han er en god kompis.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 5 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb