English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2019
Goto page 1, 2, 3 ... 68, 69, 70  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 13.09.2018 09:07    Post subject: Rosenborg 2019 Reply with quote

Vi står ovenfor noen interessante valg på spissplass foran neste sesong. Jeg tar det for gitt at Bendtner ikke spiller for oss neste år (utenomsportslig tull + utgående kontrakt). Skal vi da hente inn en ny spiss og skyve Botheim (og evt Helmersen) bak i køa, eller skvise det siste ut av Søderlund og Matti, for å se om Botheim kan ta steget i løpet av sesongen?
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 13.09.2018 09:12    Post subject: Reply with quote

Bendter er nok enten eller:

a) ting går til helvete og vi vil ikke ha noe med ham å gjøre = salg / avslutning av kontrakt

b) frikjent og tegner ny kontrakt i takknemlighet til RBK

Gitt at vi får inn en ny trener 1. desember vil jeg tro han ønsker å gjøre noe med sentrallinjen. Blir veldig overrasket om vedkommende syntes Søderlund / Botheim er et godt nok par. Bendter + Botheim kan dog være bra nok til at man har fokus andre steder (f.eks på en bedre makker til Tore)
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 13.09.2018 09:13    Post subject: Reply with quote

Vi må helt klart ha inn en klassespiss. Den nye treneren har forhåpentligvis noe krutt i ermet. Søder-out.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1554

PostPosted: 13.09.2018 09:25    Post subject: Reply with quote

Ny spiss og høyreback.

Resten avhenger av spillere ut. Håper vi bare slipper en av Hansen, Meling og Trondsen. Redd det blir vanskelig å holde på alle.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 30.09.2018 21:13    Post subject: Reply with quote

Mange som mener vi skal skifte ut halve stallen til neste sesong. Hvis vi får inn en trener med klare planer for hva vi skal gjøre med ball så er ikke det nødvendig. Det er ikke spillerne som er problemet, det er mangelen på strukturert angrepsspill. Kåre mistet det, Coolen er en Janne Jönsson som satser på at spillerne finner ut av hverandre på egenhånd.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 30.09.2018 21:44    Post subject: Reply with quote

Har liten formening om Coolen. Kan vel ikke si at han har fått tid til å gjøre så mye, det er jo stort sett kamp - restitusjon.

Det ser ikke bra ut, det gjør det jo ikke. Men det går også an å sette spørsmålstegn ved stallens sammensetning. Han ene vi har med fart er skadet, da blir alle kontringer latterlige. Begrensede tekniske ferdigheter på en god del andre.

Spent på ny trener - gleder meg til 2019.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 30.09.2018 21:59    Post subject: Reply with quote

Men vi må også begynne å se litt på logistikken rundt spillere og hva vi gjør på overgangsmarkedet. Jeg syns generelt sett vi klarer å finne spillere med en del gode ferdigheter til en grei pris, men vi henter skjeldent akkurat det vi trenger.

Vi har ikke klart å erstatte Selnæs og vi har ikke klart å erstatte hverken Midtsjø eller Svensson (Dog, Denic seiler opp som en Midtsjø-type i mitt hode). I tillegg mangler vi fart i nesten alle ledd.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 30.09.2018 22:02    Post subject: Reply with quote

Joda, enig i at vi mangler fart og at stallsammensetningen ikke er optimal, men hovedproblemet er at det mangler en overordnet plan.
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1248

PostPosted: 30.09.2018 22:46    Post subject: Reply with quote

Det vi trenger er en midtbanespiller som kan tre pasninger gjennom ledd. Jeg mistenker at Selnæs var grunnen til at KI sin fotball fungerte i starten, og samtidig grunnen til at det ikke fungerte når han ble solgt.

Sportslig avdeling har gjort en forferdelig dårlig jobb med ikke å erstatte Ole. Flere har pekt på dette i mange år. Det virker ikke som om Trondsen har denne evnen, ihvertfall er det svært sjelden vi ser han slå pasninger gjennom ledd.

Når pasningen aldri går forbi et ledd blir det lett å forsvare seg, og det er nok mye av grunnen til av vi sliter mot etablert.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 01.10.2018 18:56    Post subject: Reply with quote

Forøvrig synes jeg det er mye positivt med dagens tropp, med unntak av noen åpenbare mangler. Jeg mener at Trondsen er vår mann som sentral midtbanespiller, og jeg tror virkelig han hadde blitt rå i den rollen om han holder seg skadefri og får tillitt i den posisjonen en hel sesongoppkjøring. Ellers trenger vi åpenbart ny høyreback. Hedenstad viser gang på gang at han ikke har høyt nok toppnivå, og ikke er han nevneverdig ung heller så det er ingen grunn til å tro at han plutselig skal bli veldig god en dag. Synes også Konradsen har vist gjentatte ganger at han kan være en svært god indreløper, men noen sentral midtbanespiller er han slett ikke.

Hansen (forhåpentligvis)
Ny back - Hovland/Serbecic - Reg - Meling (forhåpentligvis)
Jensen - Trondsen - Denic/Konradsen
de Lanley/Levi - Bendtner/Ny spiss - Jebali/Adegbenro


Ut: Vilhjalmsson, Søderlund, Lundemo, Hedenstad, Gersbach
Inn: Ny back, spiss og kanskje forsterkning/rotasjonsspiller på midten
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
beejay
Senior


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 172
Location: Trondheim

PostPosted: 01.10.2018 19:31    Post subject: Reply with quote

Kom hjem Ã…sen. Bedre enn Mike
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 01.10.2018 20:54    Post subject: Reply with quote

Det er litt grenser på hvor god backup vi kan ha på venstreback hvis Meling skal spille alt.

Lundemo er en helt grei avlastning som ballsentral mot de fleste norske lag.

Slik jeg ser det så er ståa slik:
Keeper: Hansen er konge.
Stoppere: Tre gode.
Backer: Meling er konge, det går ann å håpe på at Hedenstad kan blomstre under en ny trener som vet hva han holder på med. Reitan/Gjersbach er jeg mer usikker på, vanskelig å forsvare noen bedre med mindre de får spille mer enn de to gjør.
Sentral midt: Har tro på Trondsen, Lundemo er helt grei som avlastning i kamper vi skal styre uansett. Tror ikke vi kan koste på oss bedre backup enn Lundemo. Skal vi ha inn ny her så må det nesten være en Oi-signering som gjør at vi flytter Trondsen opp på indreløper.
Indreløpere: Mike, Konradsen og Denic holder mål, men vi trenger et alternativ til.
Vinger: Helland, Samuel, Levi, Jebali, De Lanlay, egentlig en fler enn vi kanskje trenger hvis det ikke var for alle skadene. Egentlig bare De Lanlay som jobber knallhardt, og kun han og Samuel som har farten inne, så skulle tenkt meg en hurtig sliter.
Spiss: Bendtner, Søderlund, Matti, Botheim, Helmersen. Altså, dette er for mange. To av de gamle pluss en av de unge er antakelig maks. Bør vurdere å låne ut Botheim og Helmersen i en halv sesong hver?

Jeg kunne tenkt meg en spiller inn i hvert ledd, da ser jeg for meg høyreback som skal rett inn på laget, indreløper med godfot på å føre ball og dra av spillere og en hurtig og hardtarbeidende ving. Helst samme kvaliteter som henholdsvis Svensson, Midtsjø og Jevtovic.

Ut? Rydde litt på spissplass, og en back inn må bety en back ut. Har ikke trua på at voldsomme omskiftninger er klokt. Muligens burde Levi selges eller lånes ut. Stallen vår er egentlig ganske bra den, tror at flere spillere vil klare å løfte seg med ordentlig ledelse av gruppa, så vanskelig å si at noen er for dårlige all den tid 1+4+3+3 har sett ut som mindre enn 11 i år. Ganske mange som faller individuelt fordi kollektivet ikke fungerer.
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 17 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 02.10.2018 00:17    Post subject: Reply with quote

Vi trenger:
- Ving med fart.
- Midtbanespiller med bedre tekniske ferdigheter.
- Stopper som er trygg med ball i beina.

Ellers lever jeg greit med resten. Vi kan ikke bytte ut alle med svakheter, jeg velger heller Hedenstad på backen fremfor Konradsen eller Lundemo sentralt i banen. De to har jo ballmottak som en kantstein.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 02.10.2018 08:05    Post subject: Reply with quote

Dette illustrerer jo også hvor langt vi egentlig kommer med de vi allerede besitter. Besim inn, Trondsen tilbake (og Denic inn), og Adegbenro tilbake gir jo 3/3.

Så må det jobbes med å ha de riktige spillerne i troppen ellers, slik at vi ikke er gjennomført utekniske og trege ved to skadefravær. En hurtig offensiv spiller til hadde vært bra, for dagene som ikke passer Jebali, og en mer slepen breddesignering enn Lundemo er nødvendig for å unngå kombinasjonen Lundemo / Konradsen mot gode lag.

Vi trenger dog to nye backer. Hedenstad er for dårlig begge veier, og Gersbach ser ikke ut til å ta nivået, dessverre. Meling kan fort forsvinne, og da må vi være forberedt. Siste sjanse for Gersbach nå i disse kampene når Meling er ute.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 02.10.2018 08:09    Post subject: Reply with quote

Så dere vil heller ha en back som er elendig en mot en, selger seg konstant, lager masse frispark og skaper så å si ingenting framover på banen? Vi må kunne forvente mer av Hedenstad. At laget ikke fungerer framover på banen skal ikke påvirke de ELENDIGE avgjørelsene han tar defensivt hver eneste kamp.

Vi bør også se etter backup spillere både på høyre og venstre back. Om Hedenstad kan spille så mange elendige kamper på rad uten at det får konsekvenser så er ikke Reitan god nok. Vi trenger spillere med fart på begge backene.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.10.2018 08:21    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Dette illustrerer jo også hvor langt vi egentlig kommer med de vi allerede besitter. Besim inn, Trondsen tilbake (og Denic inn), og Adegbenro tilbake gir jo 3/3.


Tenkte på det samme. Vi har faktisk mye av det som etterlyses i troppen. Serbesic bør inn i løpet av neste år. Reginiussen og Hovland er ganske like på mange ting, og har til felles at de begge er langt svakere enn Besim i frispilling og både valg og utføring i pasningsspillet. Jeg føler meg ganske trygg på at Serbesic i løpet av kort tid med tillit blir en ballsentral i midtforsvaret vi knapt har sett maken til i denne ligaen.

På topp har vi slitt enormt med skader, og det er vesensforskjell med tanke på fart og gjennombruddskraft om vi stiller med de Lanlay og Adegbenro kontra Levi og Jebali, for eksempel.

En midtbane med Denic, Trondsen og Jensen ser også fryktelig god ut på papiret, med jevnt høyt nivå og et bredt ferdighetsregister.

Jeg gleder meg til neste år, da vi forhåpentligvis har en langt mindre skadeplaget tropp, en meget solid trener, og et lag som er godt trent både fysisk og i relasjoner.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 02.10.2018 08:25    Post subject: Reply with quote

For meg er pri ny høyreback og en rask midtstopper.

Resten av laget er egentlig bankers når folk blir friskmeldt.

Samuel - Bendtner - De Lanley
Denic - Trondsen - Jensen

Hadd ikke takket nei til en bakromsving dog.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 02.10.2018 08:27    Post subject: Reply with quote

Å fokusere så mye på spillersstallen er et feilspor. Hansen - NY, Serbecic, Reginiussen/Hovland, Meling - Jensen, Trondsen, Denic - DeLanlay, Bendtner, Adegbenro er mer enn bra nok til å spille en mye bedre fotball enn vi har gjort i år. Men hvis vi ikke snart får på plass en offensiv struktur i laget så får vi null poeng i EL i år. Jo raskere vi får på plass en permanent trener, jo bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 02.10.2018 09:48    Post subject: Reply with quote

Vi er en klubb som spiller Europa League i år, og i den konteksten kan vi ikke fortsette med Hedenstad som vår minst verste høyreback. Jeg er forsåvidt enig i at store deler av troppen kan komme ganske langt med en god ny trener, men noen spillere holder rett og slett ikke mål. Hedenstad, Reitan(?, mangel på spilletid antyder sterkt), Søderlund, Matti, Konradsen og Lundemo kan godt forsvinne for min del. Sikkert fine typer, men om vi skal bli konkurransedyktige i Europa må vi etter min mening ha bedre spillere en det de er, først og fremst bedre ballspillere. Hedenstad og Konradsen kan i hvert fall ikke fortsette som førstevalg på sine plasser. Det holder ikke mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 02.10.2018 09:55    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Å fokusere så mye på spillersstallen er et feilspor.


Enig. Er primært en ny høyreback vi trenger, og under den forutsetningen at ingen blir solgt, så er førsteelleveren god nok til å slå fra seg hvis man får jobbet godt med relasjoner og offensiv samhandling.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 02.10.2018 10:18    Post subject: Reply with quote

Hiver meg på de som har nevnt Delanley som høyreback.mange offensive spillere som har slått til/hatt gode resultater der.Løken,Heggem,Jonas,Midtsjø+ alle de jeg ikke kommer på.
MÃ¥ ha ny ving da.
Indreløper med fart og driv med ball når Trondsen spiller sentralt/ny sentral og Trondsen som indreløper.
Bendtner-erstatter om dette blir nødvendig. Bør avklares senest noen uker før neste vindu.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 02.10.2018 10:37    Post subject: Reply with quote

Lurer på om Hedenstad kunne gjort seg som Høyre ving. Han kan slå gode innlegg og er vår uten tvil beste dødballsfot. Han minner tidvis om Storflor i duellspillet også. Han er jo ikke akkurat treg heller så hadde vært litt gøy å se ham prøve seg der en gang
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 02.10.2018 11:01    Post subject: Reply with quote

Syns definitivt vi bør fokusere på spillerstallen i motsetning til en del andre her. Midtbanen vår er alt for svak. Vi trenger en temposterk takler, eller en pasningslegger som er rolig med ball, litt som Lundemo (bare god). Lundemo er alt for dårlig og bør ut. Forøvrig har vi ganske gode midtbanespillere, men vi mangler en tredjemann som kan utfylle f.eks. Konradsen og Mike, eller Mike og Trondsen. (Vet enda ikke helt hvor vi har Denic.)

I tillegg MÅ vi få vekk Hedenstad. Utrolig markeringssvak og ikke spesielt god i offensivt samspill. + for alrighte innlegg og dødballer, men ellers bør han være mer andrevalg en fast på RBK. Forhåpentligvis tar også Serbecic steget opp og tar over plassen til Hovland som er OK, men ikke veldig god.

På spissplass hadde vi optimalt fått inn en toppspiss, men tror Søder eller Bendtner kan fungere godt nok hvis midtbanen kommer seg.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 02.10.2018 14:11    Post subject: Reply with quote

Jeg noterer meg at flere driver og dropper Jebali til fordel for De Lanlay i en antatt skadefri førsteellever - det tror jeg er et villspor. Vel har han hatt noen dårlige kamper nå i lagets dårlige kamper, men han har ferdigheter vi absolutt behøver i elleveren, selv om farta er så som så. Det blir enda viktigere med samspillsferdighetene hans når Adegbenro er tilbake som uforutsigbar orkan på høyre side. Han klikker også veldig godt med Bendtner, og bare det å ha de to tilbake vil åpne store rom for en som er flink til å finne de. I tillegg er han en typisk poengspiller, og det skal ikke undervurderes.

De Lanlay er en mye mer endimensjonal skapning, en spesialist som kler enkelte scenarier mye bedre enn andre. Han hemmes selv i god form av dårlig teknikk og manglende egenskaper til å lage poeng ofte nok, men har fart og arbeidsinnsats som gjør ham perfekt mot gode lag med sterke backer. Bortebanespiller? Ellers tror jeg han kunne vært en åpenbaring som høyre back, kanskje det aller største norske talentet der.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 02.10.2018 14:53    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Jebali vil fungere mye bedre i et lag hvor det offensive samspillet sitter bedre enn det gjør nå, han har et veldig godt blikk for spillet og kan spille smarte pasninger i kontringer så lenge det ikke er han som skal ta de tyngste, kjappe løpa.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 68, 69, 70  Next
Page 1 of 70

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb