English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Celtic - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens Beste?
Hansen
61%
 61%  [ 71 ]
Hedenstad
0%
 0%  [ 1 ]
Hovland
7%
 7%  [ 9 ]
Reginiussen
0%
 0%  [ 1 ]
Meling
4%
 4%  [ 5 ]
Denic
17%
 17%  [ 20 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 1 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
de Lanlay
0%
 0%  [ 1 ]
Jebali
1%
 1%  [ 2 ]
Søderlund
3%
 3%  [ 4 ]
Total Votes : 115

Author Message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 21.09.2018 08:35    Post subject: Reply with quote

Reginiussen plukket ut til dopingkontroll i går.
Kunne kanskje gjort utslag på beroligende midler, for han var ikke påskrudd i kampen
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 21.09.2018 08:36    Post subject: Reply with quote

Børs:

Hansen 6

Hedenstad 2
Hovland 5
Reginiussen 3
Meling 6

Konradsen 6
Denic 4
Jensen 4

De Lanlay 4
Jebali 5
Soder 4

Lundemo 3
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 21.09.2018 08:38    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg forstår ingenting av folk som ønsker å idiotforklare Coolen etter denne. Meget bra taktisk opplegg som stort sett nøytraliserer Celtics styrker, og vi får nok overgangsmuligheter til at spillerne med bedre kollektive prestasjoner på de mulighetene skal skape noen store sjanser.


Jepp, helt enig.

Laget vi hadde i 99 (for oss som husker så langt tilbake!) ville scoret 3-4 mål på de bruddene vi fikk i går.

De fleste som ikke er på Real Madrid/Bayern/Liverpool - nivå spiller slik på bortebane. Grunnen til at det ser litt bedre ut for de aller fleste er at de har spillere med fart, teknikk eller begge deler. Vi har for mange trebein på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
Driblevækk
Veteran


Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1468
Location: Drammen

PostPosted: 21.09.2018 08:59    Post subject: Reply with quote

Begynner å bli møkk lei av at vi ikke har noe angrepsspill eller spillere med fart i beina. Celtic har høyere frekvens spiller for spiller og det vises så godt. Flaut som faen at S08 gjør en bedre kamp enn oss til tross for 3 baklengs. Mot en vanskeligere motstander på en vanskeligere arena. Noe må skje foran på banen.

Denic er gull verdt forresten. Men at Hansen er vår BB 9/10 ganger i Europa er bekymringsverdig.
_________________
Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS)
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 21.09.2018 09:04    Post subject: Reply with quote

Denic tror jeg kommer til å bli meget god for oss. Et par tilfeller i går hvor han gjorde noe veldig bra og så fulgte opp med håpløse valg/mist, men han er ung og kamper i EL for ham i høst vil gi fantastisk erfaring og utvikling. Jeg har skikkelig trua!
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 21.09.2018 09:24    Post subject: Reply with quote

Har rett og slett ikke kontringsspillerne til å score i går.
Kanskje en Delanley i form kunne gjort det, eller samuel.

Det bør være en prioritet å skaffe et spissalternativ som har hurtighet. Vi skal tross alt spille mye i Europa i årene fremover, og en bakromstrussel begrenser presset på oss i situasjoner som gårsdagens kamp kraftig...

Forøvrig tror jeg faktisk jeg ville foretrukket at Coolen byttet inn Serbecic i går fremfor Levi (dog ikke for søderlund, kanskje for hedenstad). Gått over til 5 bak med delanley som høyreback.

Vet ikke om tanken var at levi skulle holde på ball, men han var fullstendig useless etter at han kom inn.
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 838

PostPosted: 21.09.2018 09:25    Post subject: Reply with quote

Utrolig kjedelig slutt på kampen, men er ikke så negativ som mange andre. Det lyktes tross alt nesten å ta poeng her, Celtic kom ikke akkurat til veldig mange sjanser. Hadde det blitt et poeng, tror jeg ingen hadde vært negative.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 21.09.2018 09:27    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:

Laget vi hadde i 99 (for oss som husker så langt tilbake!) ville scoret 3-4 mål på de bruddene vi fikk i går.

Ja, men er det fordi de var bedre enkeltspillere relativt sett på datiden eller er det andre faktorer?
De gyldne årgangene hevet hver enkelt spiller gjennom det gode gamle godfot-prinsippet. Det er totalt fraværende i RBK nå.
Ta forsvaret f.eks. Ja, det stemmer nok at Hedenstad er et hakk for liten for oppgaven, men samhandlinga der bak er jo elendig. Alle der bak gjør grove feil i stort sett hver eneste kamp og min påstand er at det skjer fordi den ene ikke vet hva de andre gjør. Så ryddes det stort sett opp av at en eller annen gjør en god enkeltprestasjon (ofte Hansen), men det bidrar jo til at vi som i går sjelden får lange pustepauser. Et angrep avløses av et nytt, og da går det som regel galt til slutt.
Det går også igjen framover på banen, pasninger og bevegelser er tilfeldige og noen ganger går det bra, men når motstanderen er så god at våre ikke makter med enkeltprestasjoner blir det med gode tendenser.
I Eliteserien der motstanden er svakere, er det stort sett nok.

Positivt i går var at den nykomponerte midtbanen fungerte bedre så lenge Konradsen var der.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 21.09.2018 09:32    Post subject: Reply with quote

Planen fungerer mer eller mindre i 80 minutter i går, da kommer trøtthet i bein og hodet tydeligere frem hos oss enn Celtic spillerne. De var ganske kjørt de og, men det lille hakket bedre.

Baklengsmålet er jo total rullgardin på samtlige av våre, ein halvfet og dårlig trent Griffiths kan bare sette pannebrasken til, ingen som presser ham på noen som helst måte. Tore står 1m bak og ser bare dum ut.

Igjen kommer mangelen på utholdenhet og fysikk tydelig frem. Er du godt nok trent så holder du i 2x45. Du er flinkere til å ta de rette valgene fordi hodet også henger med da. Ble alt for mye kål siste halvdel av 2de omgang i går.

Og det er total mangel på offensiv samhandling i går.

Vi kan langt bedre enn dette!
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
domis
Senior


Joined: 11 Aug 2014
Posts: 179

PostPosted: 21.09.2018 09:41    Post subject: Reply with quote

Startet jo meget lovende med en litt ukjent formasjon/posisjonering. Midtbanen så kompakt ut med gode bevegelser. Jebali var litt all over. Dette var nok et grep fra Coolen som fungerte inntil kvaliteten på pasningene reduserte. Støtter den type grep.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 21.09.2018 09:45    Post subject: Reply with quote

Det er vanskelig å holde 2x45 når vi spiller ballen bort til motstander hver gang og aldri får avsluttet et angrep. Da bli du mer sliten enn det andre laget på dette nivået.

RBK er fortsatt i ørkenvandringen på grunn av dårlig speiding, gråsteinspillere og elendig offensiv samspill. Vi er akterutseilt. Hvor mange pinlige opptredener skal vi ha????
Back to top
View user's profile Send private message
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 21.09.2018 09:50    Post subject: Reply with quote

Hansen 6
Hedenstad 2
Hovland 5
Reginiussen 4
Meling 5
Konradsen 4
Denic 6
Jensen 4
Dølland 5
Søderlund 4
Jebali 4
Lundemo 4
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 21.09.2018 09:55    Post subject: Reply with quote

Hansen 7BB

Hedenstad 3
Hovland 5
Reginiussen 3
Meling 6

Konradsen 5
Denic 5
Jensen 5

De Lanlay 3
Jebali 4
Soder 1

Lundemo 3

Fra tribunen så var det ganske opplagt at vi hadde en kampplan om å presselitt høyt første 10, så å ligge kontrollert bak å vente påoverganger.
Forståelig kampplan, og det holdt nesten til å gi oss både et poeng, og med litt hell også en straffe og seier.
Men vi er altfor tannløse som sagt tidligere, nok en elendig kamp av Søder.
Vi blir feige og når vi da faktisk ikke engang klarer å følge motstanderne i feltet... da smeller det.
Man kan si hva man vil om RBK i denne kampen, men helt borte vekk var ikke Coolens kampplan. Vi nøytraliserte Celtic veldig godt!
De hadde vel egentlig bare 2-3 sjangser de også.
Hjemmepublikum var særdeles frustrerte over tvers/bakover passninger og folk som sto stille fram til scoringa som kom litt ut av ingenting.

Celtic er ikke bare dårlige, vi gjør de også dårlige.

Skuffende at vi ikke er bedre offensivt, men gledelig å se at vi er ganske habile lenge defensivt.

Hedenstad, Søderlund... gi bort til redd barna eller noe
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 21.09.2018 10:07    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg forstår ingenting av folk som ønsker å idiotforklare Coolen etter denne. Meget bra taktisk opplegg som stort sett nøytraliserer Celtics styrker, og vi får nok overgangsmuligheter til at spillerne med bedre kollektive prestasjoner på de mulighetene skal skape noen store sjanser. Hva forventer dere egentlig, med de skadefraværene vi har på nesten alle med internasjonalt snitt? At vi skal grisebanke de? Dette var den første bortekampen i Europa på mange år at vi ikke er avhengige av griseflaks og en fantomprestasjon av Hansen for å slippe unna med ett baklengsmål, og det. skyldes. taktikken.


Tull. Borte mot Celtic i fjor f.eks var vi mye bedre enn det vi var i går. Vi kunne faktisk lett ha vunnet den kampen. Jeg husker flere gode angrep og blant annet et tilfelle hvor Bendtner bommet på åpent mål.

Det vi så i går var noe av det mest planløse jeg har sett. Vi var virkelig ALDRI i nærheten av å score mål. ALDRI. Og det mot et historisk svakt Celtic-lag.

Ikke at jeg nødvendigvis mener at dette bør idiotforklare Coolen, men å påstå at dette var en taktisk triumf er som å høre en reprise av Kåre etter 0-0 kamper hvor vi aldri var interessert i å score mål.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 21.09.2018 10:14    Post subject: Reply with quote

Robin wrote:
Utrolig kjedelig slutt på kampen, men er ikke så negativ som mange andre. Det lyktes tross alt nesten å ta poeng her, Celtic kom ikke akkurat til veldig mange sjanser. Hadde det blitt et poeng, tror jeg ingen hadde vært negative.


Vi skapte ikke en eneste sjanse. Hvordan kan du ikke se negativt på det?
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 21.09.2018 10:25    Post subject: Reply with quote

Var på Celtic park i går. Utrolig kult! Frister med et derby mot Rangers.

At RBK ikke evner å skape noe som helst var ganske skuffende! Ett skudd fra Jebali 7 meter over mål... Til og med 3.divisjonslag evner å skape mer enn som så mot de beste Eliteserie klubbene.

Skal det tas noen skritt må det investeres mye mer enn hva som er gjort.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 21.09.2018 10:30    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Tull. Borte mot Celtic i fjor f.eks var vi mye bedre enn det vi var i går. Vi kunne faktisk lett ha vunnet den kampen. Jeg husker flere gode angrep og blant annet et tilfelle hvor Bendtner bommet på åpent mål.


OK, den er jeg enig i, bortekampen i fjor - riktignok mot et vesentlig svakere og dårligere forberedt Celtic, med mye større mannskapsproblemer bakerst og forrerst (Rogic spilte spiss!) - var faktisk bra. Det var ikke mange angrep vi hadde, men det var noen sjanser som var store der.

Jeg synes likevel at den taktiske gjennomføringen vår var minst like god denne gangen, vi kontrollerer ballen mer og bedre, og skaper faktisk noen skikkelig feite brudd, men vi mangler de spillertypene som kan utnytte sånne situasjoner. Bendtner, med sin spilleforståelse, var et stort savn, og Jensen leverte dårlig når han tok regissørrollen. Med andre ord: nei, vi skapte ingen sjanser, men vi burde faktisk gjort det.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2584
Location: Heimdal

PostPosted: 21.09.2018 11:05    Post subject: Reply with quote

Sett målet på nytt endel ganger nå. Mye som svikter der gitt.
Vet ikke hvordan rollefordelingen er bak der, men Hedenstad slipper Griffiths på innsiden av seg og går/jogger etter.
Synes det er vanskelig å skylde på Tore i alle fall. I min bok skal Hedenstad IKKE slippe han på innsiden.av seg og når der først skjer så må han da løpe etter og gå i kroppen på han!
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
domis
Senior


Joined: 11 Aug 2014
Posts: 179

PostPosted: 21.09.2018 11:20    Post subject: Reply with quote

Det er Hedenstad sin mann og han sin oppgave å følge løpet.
Helt merkelig Griffiths er i synsfeltet til Hedenstad hele veien og fortsatt velger å jogge etter. Krise dårlig forsvarsjobb. Glane kun på ball i den situasjonen er jr feil og kan ikke unnskyldes på dette nivået.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 21.09.2018 11:40    Post subject: Reply with quote

Hedenstad ser jo at Griffiths jogger vekk fra ham, men velger faktisk å bare la han løpe. Satser på at det ikke får konsekvenser, og tilsynelatende kun fordi han ikke gidder å følge. Jeg registrerer at Adresseavisens børssetter legger denne på Reginiussen, men jeg skjønner ærlig talt ikke hvordan han skulle kunne vite at Hedenstad slipper Griffiths inn bak ryggen på Tore der.

Det er en kardinalfeil med fem minutter igjen, det er skikkelig elendig. Jeg synes faktisk han burde benkes i neste kamp, om ikke annet så for å statuere eksempelet. Man kan ikke ha den mangelen på ansvarsfullhet.
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 21.09.2018 11:46    Post subject: Reply with quote

Hansen 6
Hedenstad 2
Hovland 5
Reginiussen 4
Meling 5
Konradsen 4
Denic 5
Jensen 5
Dølland 4
Søderlund 4
Jebali 2!! (hva skjer med de høye børsene!?)
Lundemo 4
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 21.09.2018 12:23    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:
BjarneS wrote:

Laget vi hadde i 99 (for oss som husker så langt tilbake!) ville scoret 3-4 mål på de bruddene vi fikk i går.

Ja, men er det fordi de var bedre enkeltspillere relativt sett på datiden eller er det andre faktorer?


Jeg tror det er en kombinasjon av bedre enkeltspillere og en helt annen tankegang i laget. Tidligere eksploderte løpene i det vi vant ballen. I går så vi, eksempelvis, en glimrende kontringsmulighet i andre omgang (som jeg la merke til at flere enn meg reagerte på) da Mike Jensen mister ballen fordi han - mannen med ballen - er den som er lengst fremme på banen. Og helt mutters alene.

For all del, greit nok med (nok et) hederlig tap for Celtic, men jeg foretrekker å se et Rosenborg som skaper målsjanser. I går skapte vi vel ikke en eneste målsjanse. Celtic var bedre enn oss på alt; teknikk, løpskraft og fart. Og det er ganske skremmende, for Celtic er ikke spesielt gode.
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 21.09.2018 12:27    Post subject: Reply with quote

Celtic bruker 100-200 mill på spillere. RBK 5-30 mill pr år. Skal det være noen mulighet mot laget på dette nivået må lønninger og kjøp gå endel opp.

Det så ut som at kamplanen var å safe inn ett poeng. Om ikke er bare spillerne to-tre nivå unna Celtic sine. Bare noen svært, svært få som var brukbar. Hansen var GOD!

Steinkjer hadde to-tre i stolpene på Guldbergaunet. De presterte mye bedre offensivt mot RBK, enn hva RBK gjorde mot Celtic.

Får satse på at det "løser" litt når Adegbenro og Bendtner er tilbake.

Dette var rett og slett grisesvakt!
Back to top
View user's profile Send private message
VÃ¥r Herre
Proff


Joined: 25 Aug 2017
Posts: 361

PostPosted: 21.09.2018 12:30    Post subject: Reply with quote

Jeg koste meg mye mer med Sarpsborg enn med Rosenborg i går. En stor grunn til det er vel naturligvis at jeg ikke har nerver når jeg ser Sarpsborg, men de spiller også mye mer slik jeg ønsker at RBK skal spille i Europa. Våg å angripe, tål en smell, men ikke bare ligg bakpå og ta i mot juling for å kanskje klare å berge et poeng. Celtic har lang tradisjon for å være høyst middelmådige i Europa, det er ingen grunn til overdreven respekt.

Og jeg forventer at Celtic slås hjemme denne gangen.
_________________
Herre går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 21.09.2018 13:00    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:

Når det er sagt må jeg innrømme at jeg ikke er spesielt fotballkompetent. Har bare spilt litt på lavere nivå for mange år siden, og sett en del kamper på TV. Du får ta dette som et subjektivt innlegg fra en nybegynner, og heller legge større vekt på proffenes vurderinger.

Kanskje en av dere som vet hva dere driver med kunne satt en offisiell børs, så kunne vi som opplever kampene litt annerledes ta utgangspunkt i den?


Neida, for all del, jeg synes det er bra at du setter børs, jeg stilte bare spørsmål ved noen ting.

Gjennomsnittsbørsen pleier å bli bra uansett om man har noen karakterer som fraviker fra medianen.

Min børs:

Hansen 7
Tar det han skal, og gjør noen viktige og gode redninger, men burde kanskje vært nærmere på målet?

Hedenstad 2
Rundingsbøye. Selg.

Hovland 6
Viser at han har lært av å spille i Europa. Har tidligere vært for sein og for dårlig i presset, idag står han fram!

Reginiussen 3
Uvanlig upresis og dårlig i presset. Virker som konsentrasjonen manglet helt idag.

Meling 5
Vil så gjerne, men blir å bruke voldsomt mye energi på å forsvare seg. Da er det vanskelig å komme i hundre framover på overlapp.

Konradsen 4
Mulig 4 er strengt her, for han jobber godt, men føler at midtbanen skal være mer delaktig på kontringer.

Denic 5
God på å ta ut midtbanen til Celtic, og godt tempo idet han foretar seg på offensiven. Djorde kommer til å bli en klassespiller for oss!

Jensen 4
Samme som Konradsen.

De Lanley 4
Jobber iherdig defensivt, men får ikke til noe offensivt.

Søderlund 4
Viser teknikk man ikke visste Søderlund hadde. Dessverre blir det for upresist, og han vinner få dueller i oppspillsfasen. Hadde nok gjort det langt bedre med vinger med fart på laget, så man kan si karakteren er litt urettferdig.

Jebali 3
Stanser helt uforståelig underveis i kontringer. Lavt tempo og dårlige valg.
Trenger mer erfaring på dette nivået for å kunne ta for seg.

Lundemo 3
Vi mister helt kontroll defensivt når Lundemo kommer inn, han evner ikke å dekke rom, og er alt for treg i omstillingsfasen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Next
Page 26 of 27

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb